1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613698 inlägg · 6214 ämnen
« · 1608810 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Ingen orsak. Och, som sagt, vi får ta en ny omgång därute i ladan senare i vinter. Gärna under lite festliga omständigheter, även om det var kanon med bilåkning. Dock helst inte om det är -21 grader, som nu. Riktigt vidrigt kallt är det.

Jag tror väl inte riktigt på det där med Pelle P, jag heller. Vi får la låta och nöjas med en Pelle i laget. Skål förresten! : )

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Tackar....känner ju att du inte ska behöva dra lasset helt själv härinne dessa bistra tider.

PP kan vi nog glömma, han lär knappast vara intresserad för de korvören vi kan uppbringa.

TRL:

Seriöst alltså? Vad håller han till i nuläget då...? Äh, vad fan förresten, jag kan ju googla själv...

DJ Hemp: Jag väntar på Pelle Prestberg...

Timrå Icon:

Sköna inlägg av dig och nomaden i kväll. Det är fint att ni finns och sprider lite glädje i tillvaron. Hoppas att man kan somna i kväll, det kan bli lite jävel med i och med dessa smärtor. Låg och kollade på FBK - HV tidigare, två lag som jag har lite svårt för. Men snacket mellan Rickard Wallin och Leif Boork efter matchen var i alla fall lite roligt.

mikenomad: Skål förresten!

mikenomad: Hmmm....det där var nog oxå ironi men artig pch dum som jag är så säger jag tack ändå :-).
Men jag tror att en del av kvantiteten kom av den där lite småpinsamma "liverapporteringen" på fyllan haha!

Ja det har du ju helt rätt i! Örnar gör ju faktiskt det!
Hoppas vi inte behöver en Ivar till bara....

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Nja...ironi eller inte, fick bara för mig att räkna lite. Och så du vet, du kombinerar kvantitet med kvalitet i lika överlägsen stil. Seriöst.

Ja för faen...örnar lyfter i motvind så nu jävlar har vi snart samlat tillräckligt med luft under vingarna för att slå hockeysverige med häpnad när vi flyger mot PO.

Skål!

Intressant att se hur Niklas "höjd till skyarna" Nordgren övertygar mer och mer i MoDodressen.

mikenomad: 10?!? Är du säker...? Det lät nästan lite maniskt nu när du lägger fram det så där smått ironiskt.
Antar att du skulle kolla upp när det var jag började gagga om Sonnie och satt och väntade vid rullbandet på Nödlanda.
Hmmm....nu skäms jag lite.....
Jaja...kung blir man inte av kvantitet utan av kvalitet så du har fortfarande titeln :-).

Jag är inte nykter. Jag passade på att öppna en stekar-wirre från skotska högländerna för att förtränga det tråkiga med skidvallning.

Skit samma. Nu är botten nådd både i glaset och för TIK.
Nu ska vi upp på 6-7:e plats där vi hör hemma!

Stavade fel gjorde jag oxå. Skitmobil.
Äh jag skyller på synen igen

Redigerad kommentar

Timrå Icon:

Nu är ju inte min syn heller riktigt vad den borde vara (bland annat på grund av samma anledning som din), men jag tyckte bestämt att jag såg "Nubben" med en snöskovel i högsta hugg i dag. Därmed drar jag slutsatsen att Daniel Corso är på ingång...

Timrå Icon: Du är kungen härinne! Har ägnat mig åt lite avancerade efterforskningar och uträkningar som visar att du sedan du reggade 2010 snittar överlägsna 10 inlägg om dagen. Som en jämförelse kan jag nämna att en ändå rätt flitig skribent som jag själv når upp till blygsamma knappt 4 inlägg om dagen.

Jag bugar mig.

Ja, jag har tråkigt och tycker att en kväll med hockey utan Timrå inte är en kväll med hockey. Eller nåt. Jodå, jag är nykter. Någorlunda. Eller ja, det beror på vem man jämför med....

Timrå Icon:

Ja, förvisso. Vi har ju inte plats för hur många stjärnor som helst i truppen.

Vilken skitdag förresten. Segt med jobbet, svinkallt ute, har lyckats sträcka en magmuskel och har en djävulsk smärta, mobilen åkte i backen och fick en massa sprickor på baksidan. Samt en del annat. Ångesten är närmast total...

El_loco: Ja nu är ju inte synen som den var förr i tiden pga av all skit man druckit men jag kan nästan ta gift på att jag såg Sonnenbergs namn på en resväska på Midlanda.
Ryktet säger att han tränat för en comeback i tre år.

SÅg att hemsidan låg nere. Är det Mr W. Bergman som är bitter och har hackat den frågar man sig...

Är det ingen som har ett smaskigt rykte om vilken forward som är på väg in? Pavel Brendl verkar ha det lite halv jobbigt nu för tiden. I tyska andra ligan verkar han hålla till. Bara 32 är han också. 

Det finns dom som orkar stå upp och kämpa i motgång! Sedan finns också motsatsen. Han baserar allt på EN match (0-2 mot Mora)...

Timrå Icon: Ja här glider man inte bara in på en räkmacka..

DJ Hemp: Valde och valde....här måste man förtjäna en plats.

Skarin:

Nu lyssnade jag inte på hela intervjun, men jag fattar varken hans koppling till staden eller hans önskan att spela division 1-hockey.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Tycker inte jag. Sundsvall ligger ju i stan.

Sv: IF Troja/Ljungby - Timrå IK 2014-01-22

John K:

Jag sällar mig dock inte till gratulanternas skara.

TRL:

Behållningen för kvällen var för publiken på plats som fick se 13 mål i en match. Det är fler än vad vi är vana att få se i E-on Arena. Dessutom vann Trojanerna till publikens stora glädje.

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2014-01-27

mikenomad:

Ärligt talat så känns det inte så imponerande det jag åstadkommer i dag. Har inget vidare flyt alls. Skit, skräp, strunt... : /

DJ Hemp: Sikta mot stjärnorna. Med lite tur når du upp till bordskanten..;)

Sundsvall... Detta känns rätt skumt faktiskt.

mikenomad:

Tack för den sista meningen. Först läste jag faktiskt in ett "inte" som inte fanns. Och jag säger detsamma. Trots resultatet tycker jag att det var riktigt givande att vi besökte E.ON. Tragglar mig nu igenom arbetsdagen. Det går hyggligt. Satsar på att sätta ribban högt... : )

DJ Hemp: Nu skulle man ju kunna skriva nåt i stil med "Äh, ryck upp dig! Inga såna där j-a martyrfasoner.."

Fast riktigt så enkelt är det väl inte, det inser t.o.m jag. Med det tror jag vi stoppar dagens psykakut innan moderatorerna känner sig manade att bringa rättning i ledet igen.

Jag ser dock gärna fler hockeymatcher tillsammans med dig.

mikenomad:

Skenet bedrar. Jag är inte riktigt klok. Eller frisk. De flesta vill inte ha med mig att göra. Och det är väl en liten sorg för min del...

DJ Hemp: 0-3?? Vafan....har du petat ner månadsdosen av lyckopiller i groggarna?

Beträffande kompisar så tror jag att du har det betydligt bättre ställt på den fronten än du försöker ge sken av härinne. Efter att ha träffat dig ser jag nån annan bakom inläggen än imagen du jobbat upp...:)

Redigerad kommentar

mikenomad:

Nej, hur omöjligt det än kan låta har jag faktiskt några vänner, eller halvkompisar i alla fall. Och då avser jag inte bara gosedjuren. Tror som sagt starkt på Knylans tips. 3-0 till VIK. Fy fan vad deprimerad jag blev av läsa om gårdagens match... : (

Knylan:

Det är exakt mitt tips. Har varit vaken länge, men ligger i bingen och deppar och super. Den perfekta uppladdningen inför dagens arbetsinsats. Jag och Benjamin Syrsa ska spela in en sång. Sedan går vi hem var för sig...

DJ Hemp: Såklart det går åt h-e. Det är slutjinxat här för min del nu, Timrås hysteriska (nåja) formtopp är över för den här gången och när även Norja börjat kasta in puckarna kan ingenting rädda oss. Är dock optimist och tror att vi klarar oss ifrån tvåsiffrigt, tippar 0-9. Med lite flyt kan det bli 1-9 efter ett slumpmål där en rensning tar på en skridsko och kämpar sig över mållinjen precis innan buren flyttas. Vid ställningen 0-7 och efter ca 33 minuters videogranskning.

Aha...du var alltså ute och söp socialt igår....trodde du hade däckat över laptopen på jobbet.

DJ Hemp: Det är läge för att målskyttet åter skall gå i träda. 3-0 i VIK-favör. Vi får fem PP där vi mest bara dräller med pucken. Trusten me harden. 

mikenomad: Just ja, det har du rätt i.

VIK Västerås HK - Timrå IK 2014-01-27
Några dagars sinnesro inför nästa drabbning. Den här gången misstänker jag att det går fullständigt åt pipan. Det är la bara att plocka fram kulramen. I negativ bemärkelse...

Vi tappade 3-0 och torskade efter straffar alltså. Fan, man undrar ju om det här är något slags skämt. Var ute och festade med en GIF-polare i går och valde att inte förstöra kvällen genom att ta reda på resultatet. Lika bra det kan jag känna nu. Men likafullt smärtsamt - JÄVEL!

jå1: Ja det stod kanske i samband med länkarna om att Wade lämnar.

mikenomad: Tror den länkades här igår :)

Hittar ingen länk men enligt pappers-ST letar TIK forward, som jag förstår i 1:a hand eftersom hunden ska iväg och semestra i Ryssland.

JobbaPuck:
Nä...Timrå är inte värda en PO-plats och ligger följdaktligen inte på en sån heller. Skulle sedan säsongen sluta med en 7:e plats el bättre så har man ju ändå spelat till sig en plats och får väl anses "värd" den. Att det är bra och positivt, inte minst ur ekonomisk synvinkel, inser jag naturligtvis.

Däremot känns det ju ändå hyfsat oengagerat med det här laget som i år inte på långa vägar har nåt med kampen om SHL-biljetterna i slutändan att göra. Så lite skitisamma om det blir 7:e, 8:e eller....säg 11:eplatsen känns det.

En kort stund igår, vid ställningen 3-0 till oss, kunde jag känna annat men just nu känns det fortfarande som att undvika negativt kval är det primära.

Wennerholm blev ledsen efter kvällens omgång och startade en omröstning , men den gubben gick inte .....

Saknar du Djurgården i SHL?

Straffar är svårt. MU och Sunderland brände sju av tio nyss. 

Vi blev riktigt våldtagna idag utan kondom... pinsamt! leder man med 3-0 ska man ALDRIG förlora mot ett sånt här second hand gäng!

Nollan twittrar: "Man skäms, får inte hända, men allt kan tydligen hända."

JobbaPuck: Allt fortsätter planenligt ritningarna.

Jag skiter högaktningsfullt i vilka som slår straffarna eller inte. En sån här match ska vara i hamn vid 0-2. Timrå har gått minus mot detta dynggäng, liksom mot monster som Asplöven, och det genom att kasta bort matcherna. Det är vansinnigt och oförlåtligt. Vi är inte värda en PlayOff-biljett.

kennas: Jo men det är svårt att vara inne på något bakåt i en straffläggning... ;-) Men han kanske inte ville då.

Laken:Men han var inne på fyra bakåt!! Sen ville han kanske inte.

Redigerad kommentar

Röda Tallen: Å andra sidan borde matchen ha varit avgjord långt långt tidigare.

« · 1608810 · »