1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613698 inlägg · 6214 ämnen
« · 1609277 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2014-01-27

DJ Hemp:

ABB Arena kokar i kväll när hemmalaget leder med 8-0 efter 2 perioder. Sedan vinner VIK på straffar efter en mållös förlängning.

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Egentligen är det ju ganska genomskinligt förslag. Istället för att slippa båda Stockholmslagen i SHL så försöker man nu få dit två

Dunc: TV-bolagen har också en uppfattning. Det är klart att de säljer fler abonnemang med fler lag i serien. SHL kan inte dikteravvillkoren.

dr-nix: Om SHL skall utökas med 2 lag så måste också TV-sponsorerna utöka sitt engagemang. För inget av nuvarande lag sänker frivilligt sina sponsorsintäkter. Nu pratar vi inte om bara 2-3 millar.

TikAlltid: Ja egentligen är ju detta en öppning för oss men samtidigt kan jag tycka att det är lite synd att man inte vetat om vilka spelregler det är tidigare. Vi kanske hade satsat lite annorlunda än att bara hänga kvar isåfall. Nu är ju ambitionen snarare 1-6 vilket känns rimligt iofs.

Men egentligen hade vi nog inget val. lLaget skulle nog sett ut så här ändå. Vi får vara glada att vi har ett lag. Och som det är är nu är det ju ett jädrigt bra lag också :-)

mikenomad: Hehe...*host host*...så, nu har jag vaknat till lite. Dumt att skriva när hjärnan ff sover...

TikAlltid: känns som att jag missat något. Är det fastslagit att Elitserien/SHL ska utökas med två lag? (samt att detta ska ske till nästa säsong redan?)

Edit: nevemind, såg artikeln på ab nu. Är lite morgontrött :P

Redigerad kommentar

TikAlltid: Vad innebär det för HA då, blir det inget lag som åker ur där heller då eller ska den minskas med två lag?

Jävligt viktigt att komma till play off nu! I kvalserien sen så är chanserna större vilket av alternativen det än blir.

"Oavsett utfall så kommer det att spelas en kvalserie, men om det sker en utökning så ser Christer Englund två scenarior som inte stör de gällande tävlingsbestämmelserna för mycket.

I det första får sex allsvenska lag slåss om två platser till SHL i en kvalserie medan de två sista lagen i SHL behåller sina platser. I scenario två spelas kvalserien med de lag som enligt nuvarande serieplaceringar hamnar där, men fyra av sex lag kvalificerar sig till SHL."

Kvala mot bara allavenska lag där 2av 6 lag hår upp skulle inte vara helt omöjligt för oss en målis som spikar igen, då kan allt hända.

Eller 2:a alt, 4 av 6 lag går upp i en vanlig kvalserie där SHL lagen är med. Det är bättre än 2 av 6 som en "riktig" kvalserie är.

I stort bra resultat idag. Viktigast att de båda bottenlagen torskar. Sedan att Oskarshamn lyckas vända till 2p är så klart inte bra, men då Asparna samtidigt tappar sin match så är det ett helt ok byte.

Dessvärre plockar Oskar in två mål på 25 sek så det jämnar kanske ut sig.

Sådärja, Karlskrona vänder på 11 sek mot fejklöven. Fortsätt så!

Joji, hittade Hubbes inlägg bland en skog av andra inlägg. Kul! : ) Ja, på den tiden skrevs det minsann...

mikenomad:

Kanske att man borde leta upp det där inlägget... Ska söka på skribentens namn! : )

Carl Lejonkräk:

Ja, inte är vi på torken i alla fall...

: Timrå var är ni?

DJ Hemp: Ja det var hubbenorlen. Han lyckades få återregga sig några dagar senare när han nyktrat till...

mikenomad: HAHAHAHAAA!!
Ja det var decenniets avbön!
Dagen efter fattade varken vi eller han vad som hänt :-).

mikenomad:

He he, är det hubbenorlen du avser? Han skrev ju här rätt nyligen. Har jävligt svårt för sådana som går in och aviserar sin avgång från forumet. Som att det vore någon större händelse. Försvinner man så droppar man av i tystnad bara, vad mer är grejen liksom? Trots allt är vi bara signaturer allihop, så vem bryr sig egentligen? Fast det vore ju roligt om det skrevs lite mer även då vi spelar i allsvenskan. Så fort vi har medgång och mer häng på de övre strecken så ser man ju att medgångarna flockas, då vill man vara med och sola sig i glansen.

Flera matcher i HA i dag, men ingen med vår inblandning. : (

Redigerad kommentar

kennas: Eftersom vartenda fiber i mig skriker motsatsen finns chansen att det faktiskt blir så. Poäng alltså. Men som sagt, inte någonstans kan jag uppringa känslan av att det skulle vara möjligt.

mikenomad:Tror faktiskt på vinst,känns så i hela kroppen(ingen tror på oss= ingen press).

DJ Hemp: Själv sitter jag i taxin och slösurfar lite...stiltje och småtrist. Så jag roar mig med en liten tripp utmed minnenas allé här på HS. Backar inte jättelångt för att utse kvällens retrogarv. Och nä, det blir inte iconens "liverapportering" eller blizzards prickräkning. De skrattar vi åt alla övriga dagar. Kvällens vinnare blir hubbes ljuvliga snedtändning, när han med öppna spjäll blottade hela sitt dramaqueenregister, idiotförklarade alla och envar härinne och storstilat avslutade sitt konto. Allt under stark påverkan av diverse stimuli har han i efterhand försvarat sig med. Nå, det må vara som det vill med den saken; vid det aktuella tillfället var det lika obegripligt som det var hysteriskt dråpligt. :)

Timrå Icon:

Ja, innerst inne kände jag mig lite skamsen. Nu ligger jag och tittar på MoDo också. Här har ni en snubbe på glid. Vart är framtiden på väg egentligen...?

Redigerad kommentar

DJ Hemp: WTF?!?
En fredagkväll utan kröka är som en swingerfest utan gö.....

mikenomad:

Senast fick vi med oss en poäng i alla fall, för deras 1-0 tillkom först i straffläggningen. Men, visst, jag räknar med en nolla denna gång.

Nja, inget nytt liv. Det är snarare något tillfälligt på grund av mindre bra mående i och med smärtan. Men tack för påhejningarna ändå! : )

DJ Hemp: Ja....Västerås borta känns, om inte omöjligt så kanske som säsongens svåraste. En av de svåraste iaf. Vi får välan se när vi kan sammanstråla nästa gång i e.on då.

Ditt nya liv? Du är ivrigt påhejad av mig isf...:) Men en stänkare el två ute i e.on lär du kanske kunna unna dig ändå?

mikenomad:

Javisst, så även om ett av våra bogey teams Västerås står på tur kan man nog andas ut ett tag till. Almtuna sedan på hemmais låter inte omöjligt. Lika bra förresten att det inte var alltför många hemmamatcher nu ett tag med tanke på att min sträckning(?) har inneburit att man främst bör hålla sig i stillhet. Februari ser annars lite intressant ut med gratismatch mot Karlskoga och eventuell bortaresa till Umeå. En fredagskväll i går helt utan krökande förresten. Vad sägs om det?

DJ Hemp: 12 p ner och 4 upp...tja, värre hade det kunnat vara.

I och med kvällens resultat har vi allt häng på en play off-plats medan avståndet till det nedersta strecket synes tämligen betryggande.

Dream Team:

Jaji, där tog det allt tid att skilja lagen åt, men 5-4 efter straffar till BIK till slut.

mikenomad: Ja, 4-4 nu i en match man ledde ett tag. Underskattning?

Dream Team: Troja ångar på....har 3-3 borta mot Karlskoga.

mikenomad: Det är lite småcharmigt charmigt att läsa alla kommentarer på artikeln som postades i ST om landskapmpen mot Norge. Speciellt från supportrarna till laget som huserar ett steg ner på trappan. Det heter bl.a att Timråsupportrarna är avundsjuka, att laget går uselt, Alexander Steen valde att träna med Sundsvall framför Timrå och nu får Sundsvall Hockey stå värd för en landskamp! Det finns snart ingen hejd på resursslöseriet och misskötseln i Timrå. ALLT är dessutom bättre med Gärdehov!!

Jämförelserna är ju lite intressanta och verkligen hockeyrelaterade alla gånger. T.ex: Arrangemangen håller toppklass i Gärdeladan. Finemang, det klandrar jag ingen för som lyckas med det. Tvärtom, det är väl fantastiskt bra om en klubb sköter sånt till punkt och pricka.
Sedan nämns närheten till Scandic Hotell, City Gross och Statoil som ytterligare skäl. Ja, om jag tänker besöka en hockeymatch så är jag:

1: Gift, varför inga bortamatcher behöver ske på andra ställen än i Gärdeladan, varför Scandic Hotel kan strykas helt ur bokningslistan. Och om jag och min fru skulle få för oss att kombinera en kväll på Gärdehov och en helkväll med tillhörande hotell och avec så väljer vi garanterat betydligt fräschare och centrala alternativ än Scandic Gärde. Jag personligen minns Scandic Gärde som fräscht den gången när ungdomslaget hade samling där inför nån cup i Gärdehallen i början på -80-talet.

2: Storhandlar gör jag ALDRIG på City Gross, det väljer jag andra och betydligt närmare (från Söråker räknat) alternativ. Alla bor inte i Sundsvall. Dessutom ser jag i regel till att ha gjort klart såna saker så jag slipper ägna periodpauserna åt att köa på affären.

3: Närheten till Statoil kan väl vara motiverat då drivmedel både för bilen och magen ibland behöver fyllas på. Dock så är det väl inte flera mil till närmsta bensinpump från E.ON Arena räknat heller.

Avundsjuk på Sundsvall Hockey? Skulle inte tro det.

Gorkyman: Mjo....som iconen skrev, vi kan nog inte sikta högre än det vi gjort oss av med. Och med tanke på vad vi skeppat handlar det väl om nån som spelat hockey på rasterna och fritids (om de har nåt sånt) over there..

Kapten Nosring:  Nån av dessa kanske, men de lær væl vara før dyra !

Starkov blev precis free agent..

Dream Team, erathoo: Hmm, nej Norda har inte glatt någon, mer än motståndarna - tar för mkt utvisningar, gör för lite points, helt vilse. Jag hade väl inga jätteförhoppningar, men nog trodde man att OM han e helt frisk, kanske? Men så har det inte blitt - däremot har alla andra fd TIKare blitt bättre än vad iaf jag trodde - Öhne producerar som aldrig förr.  Dock får ni gärna behålla Molle, han tror jag inte kan helas, ens i MoDo!

Redigerad kommentar

mikenomad:

Fast med tanke på vårt formmässiga jojjande vet det i fan när någon fullständigt betydelselös match infaller. Annars brukar jag inte ha något emot att se delar av matchen från baren. I går sa förresten kroppen nej till slut. Den ville inte ha mer sprit, så jag spydde och gick sedan och la mig. Har varit spiknykter sedan dess. AC/DC, inte illa. De har jag aldrig sett...

Dream Team: Jovars, 6p och 22min i utvbåset på 15 matcher...... :-O

Sv: Silly Season 13/14

mikenomad: Njaa jag är schkeptischk...

En pajkastare fattar ju att vi kvittar Bergmans lön mot en ny spelares i det fall vi löst ut Bergman vill säga vilket jag förutsätter då han inte är kvar fysiskt. Vad kan han realistiskt haft för lön? 50-60 brak? Högst. Vad får vi för det? Inte en Brendl-typ iallafall.

Timrå Icon: Ja att du skojade betvivlade jag såklart inte. Frysboxen i tyska andraligan? Hmmm....dags att fira nästanvärvningen av Pavel Brendl igen? Förra gången det begav sig var det ju ett jävla partaj, vill minnas att Smokey höll igång uppåt en vecka...

mikenomad: Ja självklart. Jag skojade ju bara för böveln. Nu är man så svältfödd på förväntan att man nästan skulle hoppa högt av att någon hört något rykte om någon som sitter i frysboxen i tyska andraligan

Timrå Icon: Nä...Sonnies hockeybravader mår bäst av att vila i frid. Men visst vore det lite småintressant att få ta del av ett litet pytterykte om tänkbart forwardstillskott..

Timrå Icon: Guldstjärna!

Vet inte hur jag ska få in hockey i det här men nu är iaf sommarens AC/DC-biljetter bokade. Ville bara få det sagt...

bobrov: Dags att damma av den här tråden innan El Macidonken kommer med pekpinnen över fingrarna.

Jag tror personligen det är större sannolikhet att få se Sonnenberg köra dumper vid brobygget än att se honom i Bbcat-dress

Timrå Icon: Tyvärr, Sonnenberg är aktuell för Bobbarna har jag hört

DJ Hemp: Ja ett litet samkväm med gärdsgårdshockey får det gärna bli igen....gärna någon fullständigt betydelselös match så man kan slötitta från baren. Kallt nu ja men "bara" 18 gr här söderöver.

Schkål. Och gonatt..

« · 1609277 · »