1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612809 inlägg · 6214 ämnen
« · 1627251 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Pär: Det var på så vis jag blev supporter, vårt knattelag fick gå på en Tik-match mot Löven om jag inte missminner mig.

Kongo: Tänker väl främst på undommar, 10-15 år, skolklasser o ungdomslag i olika föreningar, pro u-nameit! Alla till ladan.....

Sv: Apropå nånting...
Alla timråiter som vill ha en bättre stämning i E.ON Arena kan i utbildningssyfte kolla på Djurgårdens match på Eurosport nu.

Pär: Hur har du tänkt dig det? Åldersgrupper osv?

Själv hoppas jag på att föreningen kommer att bjuda in hockeyungdommar o skolklasser från hela området för att fylla ut hallen, kanske kan man hitta nya supportrar för framtiden.

Herminator: Jag får en känsla av att det finns en namn- och nyförvärvsfixering. Med denna unga, utvecklingsbara grupp, avdraget förlusterna av Nils Bergström och Jonathan Ilahti, tycker jag att det på förhand ser något bättre ut. Det enda lag som kom efter i tabellen och gör en stor satsning är väl SSK?

I och med att dessutom åtta första får spela vidare, så är det i min värld ett något hetare läge i år jämfört med ifjol.

DJ Hemp: Det går inga hockeybussar den här säsongen.

Berglund: Jag kommer också att vara där så mycket jag bara kan. Men känslan hos mig är att denna säsong känns än mer avslagen än det gjort senaste åren. Det känns iskallt.

Herminator: Är tyvärr inne på din linje jag också, blir det 3000 får vi vara "nöjda". Jag kommer vara där iaf.

Kongo: För att de förväntade topplagen värvat rejält i och med att flera lag går upp till SHL i år. Vi ligger däremot kvar med en ganska oförändrad trupp.
Jag hoppas naturligtvis att det kommer mycket flera än 3000. 

Kongo:

Jo, för fan, det vill jag nog. Men då väljer jag bland alla de matcher som inte visas i Viasat. Hoppas att man väljer "rätt" matcher bara!

DJ Hemp: Jag tror som Hassan på cirka 3 500. Jag säger 3 501 så vinner jag över honom om det blir allt över 3,5 K.

Hur ser du på TIK relaterat till din flytt? Vill du inte passa på att gå innan lasset går söderut?

Kongo:

Jag ligger lågt och tippar ca 2 500. Allra högst 3 000. Matchen sänds trots allt i Viasat, så det lär bli mitt val. Jag finner ingen anledning att göra sig omaket att åka buss m m när man kan se hela härligheten på sin "hemmaplan". Dessutom är det väl inte alldeles omöjligt att vi torskar. Lagom roligt att sätta sig i bussen hem då...

... sa pessimisten.

Redigerad kommentar

Herminator: Du och din omgivning? Varför har man det?

Kongo: För att folk har mindre förväntningar än inför förra säsongen..

Herminator: Varför tror du på mindre än ifjol?

Redigerad kommentar

Herminator: Över tre tusen är okej, bättre än ifjol är riktigt bra. Cirka tusen säsongskort kommer ju vara på plats. Jag säger 3500 jämt.

Kongo: Det var 3572 mot Västerås IK förra året. Ska vi våga hoppas på 3000 i år?

Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Vad tror vi på för publiksiffra?

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Vi närmar oss hela 80 000 kr, fördelat på 73 personer. Fortsätt att sprida och värva, så fortsätter vi öka!

Hassan:

Jaji, mitt utgångsläge förblir i alla fall "mitten av 90-talet" ett tag till. Detta för att undvika de allra värsta besvikelserna. Jag vill bli positivt överraskad! : )

Upptacktsträff för Hockeyallsvenskan pågår just nu och kan ses i länken för er som är intresserade.

DJ Hemp: Mitten av 90-talet? Riktigt så illa är det väl ändå inte? Försäsong är försäsong och året när vi blev toksist i ES så gjorde vi en briljant försäsong och vann de flesta matcher. Ge det en månad så hinner några av de lag som satsar mer pengar än de har floppa.

... så har jag nu fått en obehaglig känsla av att vi är tillbaka ungefär i mitten av 90-talet igen. I bästa fall? Med torsk mot "Löven" och ingen realistisk chans att nå Elitserien/SHL. Fast den här serien, med lag från hela Sverige, är förstås intressantare och roligare än norrettan. Det är en positiv skillnad. Men rent konkurrensmässigt tror jag nog att vi står oss ganska slätt. Tyvärr.

Kongo: efter att ha svarat pä enkäten kommer en länk som hetef "se svar" eller liknande. Inte svårare än så.

Jockz: Jadu Jocke jag var där också och åt inte äns tacos, så misären är total :P

Jockz:

Jaji, det måste ju kännas riktigt förjävligt och bittert. Men visst är det gott med tacos med allt tillbehör...

Jockz: Efter detta påbörjas hemmavinst-sviten :)

El Maco: Vart ser du resultatet av enkäten?

DJ Hemp:

Mja nu har man varit och sett 6 perioder utan Timråpyttsar. Men tacobuffén var ju god iallfall..

Rip Kirby:

Tack för rapporterna! Men så jävla pinsamt och värdelöst...

Rip Kirby: 0-3 i öppen kasse efter 18.36. Sista har varit den sämsta av tre rätt så intetsägande perioder. Men tröjorna ser snygga ut iaf :-)

Rip Kirby: 0-2 efter 5.07. Man fixar inte att sortera jobbet i egen zon och löven får friläge.

Rip Kirby: 0-1 efter 3.21. Spel i PP. Direkt på tekningen är Hallin nära att kvittera.

stoff: Mållöst efter två. Sista ska strax börja. Timrå borde nog ha satt en eller ett par puckar. Man dominerar inte matchen. Det är rätt intetsägande från båda håll, vi har dock kunnat bita oss fast något bättre i anfallszon. Typiskt genrep är det väl. Inget av lagen ser ut att riktigt gå för fullt. Tredje igång nu.

vad står det i matchen?

Timrå Icon: Ja, klart som korvspad att ett tattarlag tar in spelare med rätt anor så att säga.

Alla (eller i vilket fall jävligt många) verkar tippa Växjoeoö som mästare. Hur mycket törs man blåsa årsbudgeten med på ett sånt tips, egentligen? 

Rip Kirby: Aha! Jag lyssnade dåligt när det inte handlade om ett riktigt lag :-)

Timrå Icon: Kauppinen hette han tror jag. Avd. nära bommar flest harar? :)

DJ Hemp: Och MoDo värvar också en Kapanen....

El Maco: Jag har svarat inom idrottsmetropolens gränser iallafall!

Uwuya blev friad förresten såg jag nu.
Mysko egentligen

El Maco:

Jaji, och snart tillhör även en annan den kategorin igen. Mina dagar som medelpading är mycket riktigt räknade...

DJ Hemp: Intressant att vi var fler utanför Medelpad än Timråbor som svarat. Men vi är ju definitionsmässigt internetsupporters så...

SMÅLAND:

Skojar, jag? Om vad...? Det gick faktiskt inte att fylla i det där formuläret via mobilen, sanna mina ord...

jå1:

Mycket riktigt och nu är formuläret ifyllt. Men jag tycker att det är fruktansvärt svårt att svara på frågorna om spelarna, då jag har alldeles för dålig koll på dem numera. Frågan om vilket motståndarlag man minst ser fram emot att se var ju inte direkt så lätt den heller. Jaji...

hubbenorlen: Ja denna Molinder, vad är det för fel egentligen? Med den lön som han har så är han en superflopp! Det minsta man kan begära är att han

kämpar som en galning varenda byte-varenda match, kanske nån tackling då o då......Jag tycker att det borde bli en Bergman av det hela om det fortsätter som tidigare. 

Vet inte om jag vågar tro på under längre!

Knylan: Ingen rolig läsning för Molinder det där. Hoppas det fungerar som tändvätska.

DJ Hemp: Men snälla du skojar va? :-(

Sv: Kratta Löven
DJ Hemp: De e lugnt rabben :-) Jag har lite dålig koll me! Men Sol-Britt o Sten-Evert ringde och sa att det var match mot löven imon! Jag laddar med vargtassar :-)

DJ Hemp: Det fungerade på datorn

« · 1627251 · »