1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

1627943 · » Till forumet


Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Berglund: Nä igår var ingen bra start för att locka publik, hemmapremiären ska vinnas. Nä tvivlarna som är många inför denna säsong fick mer tyngd i sin vågskål helt klart.

Varumärket Timrå IK står inte högt och det kommer ta år att bygga upp.

Timrå IK måste börja vinna på hemmaplan!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Tyvärr så är vi både udd och profillösa i år vilket inte direkt drar publik. Det räcker inte med att ha Hallin och Hult som några sorts "dragplåster" namn. Ändera så måste man värva profiler/spets eller så måste man försöka bygga ett kollektiv och återskapa "Timråhockey" där publiken får se hjärta och skridskoåkning för allt vad det går. Igår såg jag varken spets, profiler , hjärta eller skridskoåkning...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Bragd-Birger: Bevittnade en märklig tillställning i går. Isen var blötare och segare än en skogsmyr. Att sitta på läktarna var mer bastulavekänsla än småfrysa ishall. Spelarna fick aldrig upp den fart man i alla fall läst att laget ska ha i år. Segt, svajigt och hoppigt.

En hel del skott rakt på motståndaren med jobbiga oväntade vändningar som följd...

Pissmycket nerver kanske? Skulle inte förvåna om det här laget vinner två bortamatcher på raken för att därefter odla någon form av "hemmaskräck".

Att hålla på Timrå IK är som att leva i en bok av Stephen King. Domaren är den elaka clownen.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Herminator: Fortsätter man spela så här tamt hemma kommer gårdagens publiksiffra snart te sig utopiskt hög. Fattar inte att man inte kan uppvisa jävlar-anamma och lite pondus. Hemma, i en premiär. Obegripligt. Börjar bli rätt länge sen bortalagen fruktade Timrås förstaperioder.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Herminator:

Jag kan förstå att intresset inte riktigt är på topp i nuläget. Vi tippas ju ändå gå en medioker säsong till mötes. Det är nog inte så många som är sugna på att gå på matcher som känns allmänt meningslösa redan på förhand. Å andra sidan handlar det förstås om ett viktigt supporterskap. Klubben måste ju fan få in pengar. Så resonerar jag i större utsträckning vad gäller GIF Sundsvall till vars matcher man har gångavstånd. För min del är placeringen av E.ON Arena ett jävla problem alltså. Varför satsade man inte på ett nybygge centralt i stan medan situationen kring föreningen var en helt annan? Jaji...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
söder över: Tyst och tomt här, lider alla av gårdagsförlusten? Publiksiffran kan ju ge baksmälla bara den. Inte godkänt för en hemmapremiär.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
hubbenorlen: jag med. Det kändes sådär bara. Surt... Hade hoppas på lite mer fart alltså. Det verkade vara punka i benen ju. Nä större växlar är kanske inte läge att dra på detta men som enskild match var det klart åt fan iaf! Hoppas att man får se ett helt annat agerande på fre i Ängelholm. Sämst ikväll var iaf isen! Jag kan se det nu när jag sansant mig lite... Miljöpartiet borde kanske tas in i frågan. Kan man beställa ett 3 stegsprogram från dom i hur man räddar isen? Skönt att hockeyn är igång igen iaf! En 7 matchers utan förlust svit nu så svävar man på molnen igen!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Bragd-Birger:

Det blev lite av varje i spritväg på det här och jag är fan långt ifrån klar ännu. Nu var det en fantastiskt fin dag och kväll med fullmåne och stilla vatten ute på Alnö, men det var trist att min tippade bortaseger slog in. Fast jag hade den på känn, det här är ju knappast ett lag som man längre har någon vidare koll på. Jag vet inte riktigt vad jag mer ska skriva, har just ingenting att säga om det här överhuvudtaget...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Bragd-Birger: Inte ett dugg underhållande!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Blev en liten tröstwirre på det här. Mindre imponerande premiär. Väljer att, för mitt eget välbefinnande, inte dra några större växlar på det här. Nu bryter vi ihop och kommer igen.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

Modano:

Är du fortfarande kvar ? Trodde du försvann efter  förra året

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

Molinder vilken jävla sopa bara skrattar och håller på modo

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
söder över: Ta det lugnt nu. Första matchen på säsongen är knappast ett riktmärke för resten av serien.
Jag såg trots allt en hel del positiva tendenser.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Sånna här bleka tröga mesiga ben kommer säkert leda till en redig anstormning av eon arena!

Ett par fullständigt tok bleka insatser hos enskilda spelare med... Båda målen i arslet kommer efter att man står med huvudet under armen o kikar på...

51? Byt nr det är fan ett hån!

Jaja men härligt med de "unga" Timrå lirarna Pettersson Öhrn o dom där... I övrigt så känns det trögt värre i benen...

Spelar man i Timrå ik behöver man aldrig vara nervös... Finns inget helt enkelt som kan göra saker o ting värre än vad dom redan är! Släpp skiten o gå vidare!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
En USEL tredjeperiod fäller avgörandet. Det håller inte att vakna med 2 minuter kvar av matchen!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Otroligt blekt. På 30+ skott ska man göra mer än 1 mål
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kicka Molinder, den kostnaden uppvägs av signalen att så här jävla uselt och oengagerat får inte en relativt sett välbetald spelare agera.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Brister i fysträningen?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SMÅLAND: Så jävla uselt spel nu. Fyfan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Jockz: Ja enligt domarkursen jag var på i Växjö så ska det vara EXTRA hårt med misconduct som kan ge mindre straffet nu som drabbar laget hårdare liksom snösprutet på målisen som förr var 10 min misconduct som nu blir mindre straffet för osportsligt uppförande!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
lite bättre spel/tryck i andra från Timrå, dom har insett att det snygga spelet inte funkar riktigt idag så.....in med puckarna på mål och 'crush the net' nu bara..'
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Smokey: 2293 pers här alltså..
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Blev sittplats och två inbjudna polare som aldrig gått på matchen om jag inte tvingat dom. Tjackar en halsduk och skämmes över att sitta:(
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Jockz: Har det regelmässigt alltid varit, nu ska det även efterlevas, vilket han bör veta.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Jockz: Unsportsmanlike Conduct
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SMÅLAND: Det är alltså utvisning för att bromsa snö på målvakten?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
hubbenorlen: Nu ringde Sol-Britt o sa att Petersson målat :-D Nu tar jag en stor napps :-P
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SMÅLAND: säsongens första JA!!!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Vad står det? Jag har inge koll som vanligt :-(
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SuperMupster:

Aj då. Förhoppningsvis kan det bara bli bättre. Alltmedan en annan blir allt fullare. Tack i alla fall för lite respons!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SuperMupster: Det är tomt på sargen på flera ställen. Har vi inte ens lyckats sälja så pass mycket ?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp:sådär monst sagt, mestadels petiga med små glimtar av bra spel. Dommarna dåliga som vanligt
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Jaha, slut på den första "perren". 12-9 i skott, 0-1 i mål. Men hur ser det ut på isen egentligen?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
9-6 i skott nu - men vräk in pucken!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Enligt skottstatistiken dominerar vi nu, fast det kan ju lika gärna handla om idel myror mot kassen...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
6-6 nu, men ingen utdelning. Och så ett MoDo-inslag i Mittnytt, jaji...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
3-6 i skott på mål hittills...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
El Maco:

0-1... : (
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Låt det bli en underbar säsong!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Kapten Nosring:

Jaji, nu återstår det inte mycket tills pucken släpps inför en förmodat kokande E.ON Arena. Det känns lite bittert att inte kunna se matchen på något sätt, men nu är det som det är. Jag har nästan glömt hur premiären slutade i fjol höst, men jag gissar att vi torskade med 0-4 mot Västerås och tidigt fick man känslan av att säsongen inte skulle bli alltför rolig...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Nu jävlar. Vi är inte färre, lite tystlåtna i detta ocharmiga lågbudgetsatsande men vi smygHSare är med också! 
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Bragd-Birger:

Ha det så mysigt med 3,5:an och hoppas att det blir anledning att bränna av seger-laggan! Här köpte vi dessvärre inga 3,5:or på ICA på Alnö, även om jag funderade på det. Men givetvis har man lagt ner en hel del skönt vin i resväskan. Dock känns det lite b-mässigt att bara följa matchen via målservice i mobilen när man åtminstone hade kunnat se den på TV:n hemmavid... Fan!

Nu har jag för övrigt satt mig in i de nya seriesystemen. Man fick ge det lite tid bara. Och inte kommer ju SHL att stängas som en krönikör skrev.

Timrå har förresten, tillsammans med Mora, det sjunde lägsta oddset för serieseger i HA. Inte så illa ändå!
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
Uppmaning till samtliga ikväll, förutom att leva om: Köp biljetter på södra halvan av arenan, dvs det som syns i TV-sändningen. En välfylld hall ger ett bättre intryck.
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

DJ Hemp & Småland: Ni är så hardcore, pöjkar. Själv kommer jag avnjuta matchen lite lagom busigt med en 3,5:a. På blankaste onsdan! Toppat med - om gudarna är goda och ordnar en roligare premiär än i fjol - en crazy seger-Lagga.

Småpirrar lite inför premiären, trots att säsongen i övrigt känns småljum. Folk klär sig till galamiddag, vi hoppas på att hitta en tappad biljett till efterfesten. Det är väl sådär. Men, det finns en morgondag och så vidare.

Vet inte vad jag tror om säsongen. Som vanligt visualiserar man sig major break-through på alla ynglingar, med chockartad framfart genom hockeysverige som följd. Mittuppslag i kvällspressen. Dagar av honung, nätter av lava. Vis av erfarenhet vet man att dessa förhoppningar bleknar i takt med avverkade spelomgångar. Nåväl. Ett par kliv ska vi nog kunna se på händer och fötter, skam vore det annars. Timrå har en av seriens skönaste skrällpotentialer. Sånt gillas alltid, på förhud.

Nyckelspelarna måste hålla. Norja! Har inte sett en sekund av försäsongen, men snacket (och lägstanivån i fjol) oroar. Bör cementera formen runt sin fjolårspeak om det här ska gå vägen.

Robin på backen livsviktig. Chefa!

Hult: måste vara levererande anfallshärförare. Imponerade inte på mig i fjol, förhoppningsvis enbart beroende på skadetrasslet. Tyckte han vek ner sig och började ta fulutvisningar istället för att visa vägen när det bar emot. Har verktygen, men har han det mentala?

Hallin: en skitsäsong är ingen säsong om man är en hjälte. I år kör vi! Led och fräls oss från ondo!

Sen kan man fortsätta med hela laget. I år finns inget utrymme för vattenbärare. Ett faktum som förhoppningsvis lyfter mer än det sänker. Våga!

Just det, säsongens utropstecken: Boyce-Rotevall. Tror att vi kommer att få se en formidabel offensiv explosion från honom i vinter.

Säsongens flip/flop 1: Jimmie Jansson. Blir livsfarlig åt antingen det ena eller andra hållet.

Säsongens flip/flop 2: Emil Pettersson. Bör göra ett rejält avstamp nu om karriären ska gå åt det håll han (och vi) önskar. Tycker vi bestämmer oss för att det blir så.

Säsongens högsta positiva-överraskningspotential: John Westin. Enda namnet i truppen som inte frammanar ett enda litet synaps-darr. Förväntar mig absolut ingenting.

Sen...finns det i vanlig ordning hur mycket som helst att tillägga. Men det gör vi inte. Nu ska vi jobba klart. Sen ska vi gå och bajsa. Därefter hämta lite kidz, laga mat och sedan hockeyporra. Sounds like a plan!

Let's kick some dalastjärt!

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SMÅLAND:

Ja men visst, Esko - let's go!

Och nu är bara drygt 3 1/2 timme till pucken släppes och här sitter jag ute i skärgården utan Viasat. För första gången på 1 1/2 år har man kört bil. Olovandes, men vem fan bryr sig?
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Du kan väl hälsa till min käre vän Esko Viklund ifrån mig när du är på Alnön ikväll :-)
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Jag bor ju kvar här i skogarna,men jag har ju syster min i Skaune o jag fundera ju på att flytta till Skanör i framtiden..Ja rögat e gott,men byrackorna som tullen har hittar ju allt :-(
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
SMÅLAND:

Förresten, har du flyttat till Malmö eller är det fortfarande Småland (Virserum?) som gäller? Lite "röga" låter inte dumt. Snart har man den möjligheten att göra dagliga utflykter till Köbenhavn. Det enda jag räds är tullen. Brrr...
Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10

Hualigen vilken härlig känsla jag har i kroppen i detta nu! Det känns verkligen som minuterna innan man fick öppna julklappar när man var en liten grabb :)

Jag har lyckats få med mig 4 stycken kollegor varav 2 är debutanter.

Äntligen drar det igång!

Kommentera

Sv: Premiär! Timrå IK - Mora IK 2014-09-10
DJ Hemp: Ja lycka till! Själv sitter jag på tåget hem ifrån Kobenhavn! Varit på tjänsteresa och handlat lite röga! Vinst ikväll me 4-1..tro mig o spela på matchen nu!
Kommentera

1627943 · »