1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612438 inlägg · 6214 ämnen
« · 1639098 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK:s ekonomi

250kg kärlek: Klubben får väl göra som M-Real gjorde med Wifstavarv...Sälja allt av värde i fabriken till Asien...Kanske det går att demontera och sälja hela E On till något rikt arabland där någon shejk vill starta upp hockey.

Den ränta man pratar om torde ligga på de 40 miljonerna som återstog av de externa skulderna efter förra årets rekonstruktion. Kan man kanske gissa på 3% vilket skulle motsvara 1,2 miljoner per år i ränta

157620: Det handlar om både "ockerränta" och snabb amorteringstakt på lånet som jag förstått saken.

El Maco: Enligt Lindstrand anser hon alltså att Handelsbanken har en ockerränta på klubben...Man undrar ju vad den ligger på med tanke på dagens styrränta 0,0%?

El Maco: som det låter på våra förtroendevalda kommunpolitiker är det räntorna (som man säger är ocker) som är den stora boven. Driften har man ju också talat om att det är en otroligt stor utgiftspost. Så jag antar att de går hand i hand...
Jobbigt läge hur som haver.

250kg kärlek: Är det räntorna på banklånet som sänker klubben eller driften?

Nu är nog goda råd dyra...

Sv: Apropå nånting...
Usch vad det vänder snabbt, innan uppehållet längtade man till varje match. Nu har det vänt och man känner ångest istället. Fast nu vänder vi den negativa trenden och börjar klättra igen!

Sv: Töm och glöm-tråden
What's up men..???
Julen knallar o kulorna rullar in..
Barskåpet fylls på och i källarn ligger starkglöggen på jäsning och ett par extra kilos socker gör susen..
Nu glömmer vi eländet som varit o ser framöver med ger
mad o dryck och härliga points till julhandeln som ger oss en behaglig topp åtta plats. .
Ingenting är omöjligt för Norja, Mollie o Pelle. .
VI ÄR TIMRÅS BOYS O VI GER ALDRIG ALDRIG UPP...
Den 25 gästar jag Arena Oskarshamn. .
Men innan dess krattar vi löven imon o spöar muppsala på idolfreda. .
Är ni med mig därude?
Lilla On Lall On. .

Knylan: Ja det är ju fan att vi skall uppträda enligt samma mall år efter år sedan 08/09 nån gång. Usla hemma och usla i november. Varför inte variera och vinna varenda match hemma och förlora allt borta istället. Eller få en svacka i februari när avståndet neråt tryggats. Förutsägbara Timrå IK suck......

söder över: Klassiker. Glida ner i svår svacka perioden mellan novemberuppehåll och jul för att sedan göra en bra avslutning på serien men ändå inte riktigt hinna äta upp det försprång som lagen före hunnit skaffa. Gött.

kennas: ne inte helt uppgiven... Men jag väntar spänt på att få se om vi ska göra som när vi trillade ner en serie... Tappa allt vad heter hockey efter novemberuppehållet...

Sv: Silly Season 14/15
Knylan, gustav9: Och dessutom återstår färre månader på säsongen att betala ut lön på.

gustav9: Det kan ju eventuellt ha att göra med att han inte passar in i klubbens satsning också. Man har satsat väldigt mycket på att vara skridskostarka. Stefan Andersson är väl så att säga motsatsen till det, om man ska vara jävligt snäll. 

Nu är det ett annat läge. Stenqvist är väl med stor sannolikhet borta säsongen ut och man måste få in åtminstone en back. Det handlar inte om någon lyxkonsumtion utan att man helt enkelt har sagt att man måste få in en back som ersättare för Steken. Att man letar efter en back är ett faktum. När man uttryckligen sagt det så tar jag det för givet att man också har medel för att värva också.

Knylan:Hade ordnat stefan andersson åt dom i våras då fanns det inga pengar ,tror inte det finns mer nu

Ska man gissa att Nubben är där och gräver? Högerskytt och utpräglat offensiv. 20 pinnar under förra säsongen.

Jag får vibbar.

kennas: Jag har inte givit upp hoppet, däremot tror jag att vi befinner oss i en svacka och att den kan hålla i sig några matcher till. Precis som att vi hade 6 raka med poäng, så kan det också gå åt andra hållet.

Det enda som gäller nu är på med blåställen och jobba ÄNNU hårdare!

Laken:Har alla gett upp hoppet........hallåååååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2014-11-15
TRL: Att Modos elitseriespelande senior är bättre just nu än vår allsvenska junior? Tror Ohre vet sin roll.

TRL:förstår inte varför vi förlänger med åsell ,när det är en back vi behöver

Att dessutom låna in en bänknötare från Modo som ska stå 1 match är fullkomligt vansinnigt! Om nu Norja inte kunde stå pga ? , så kunde de gett Ohre chansen istället. Vad sänder det här ut för signaler?

bobrov: Föga troligt... Timrå viker aldrig ner sig mot katterna... det såg vi i Sca cupen om inte annat. Visst, skillnad på cup och serie men jag tror ändå de är numret för stort. Och för det andra tror jag inte vi hamnar i nåt kval neråt. De måste resa sig snart. Har man en bra slutpost så kan spelarna gå framåt. Men jag litar inte ett dugg på finnen i målet och det verkar som spelarna är inne på samma linje. Får backa hem o hjälpa målvakten då kan de inte gå på anfall. Därav får vi en massa mål i baken.

Björklöven gick förbi oss i tabellen  nu , men det är ju bra att ett lag  ( nästan  är avhängt  redan     * host  host   storsatsande ... hmmm   *  Gnaget

Hälge: Lag 1-4 går alltså upp, no problems om det skulle bli så j-vligt! ;-)

bobrov: Är det fyra lag som går upp denna säsong också i kvalet till HockeyAllsvenskan??

bobrov: Inget omöjligt sceanrio!

TRL: Det kan bli så att TIK och bobbarna möts i hissen TIK åker ur och sundsvall går upp ,men,men ??

Rip Kirby:  det där målet 17 sekunder in på andra såg inte omöjligt ut

Jag uppmanar alla Norja-kritiker att studera målsammandraget på Viasatsport.se. Jag kan inte klandra Mika Norja för ett enda av de fyra han släppte in ikväll. Ett direktskott på tekning där pucken passas i sidled innan skottförsöket. Övriga mål kommer till p.g.a ett totalt uselt spel i egen zon. Ett spel som vi även fått se prov på på hemmais. Det drälls med puckar, man passar fel och ger motståndarna klara mållägen.

Varför ser det ut på det här viset?

Laken: Tänk vad positiva tongångar det var här för 2-3 veckor sedan. Men det är som Stry sjunger "... lita ej på lyckan, lyckan den är svekfull. Över på en hal sekund.."

Laken: Vänder iom Borgmans återkomst.

Hälge: Jag också! Men känslan är att vi är i en rejäl svacka.

Laken: Hoppas verkligen att du har fel.

Hälge: Till...

Laken: Vi har tre förluster nu eller menar du två - tre förluster till ? Förödande om det blir så...

Väntat. Jag följde inte matchen överhuvudtaget.
Tror vi kan vänta oss en 2-3 förluster på rad, bara en känsla jag har tyvärr...

Ken Åslund:

på slutet tog  dom ju ut Norja    .......

TRL: Är målen hans fel varför byter dom inte då? 3

Lååååååång väg tillbaka. Om det nu finns något tillbaka för en klubb som aldrig varit proffsig och kanske aldrig kommer bli. Fy fan.

GurraG: Men ställ Bulla i mål eller Gert Fylking !

Andersson: Ja fundera på det...

konstant bakis...

TRL:

vem är full ?

Dags byta ut fyllfinnen...

Jag tittade på Timrå men nu har jag gett upp 

TRL: Det var det, hejs.

TRL: Pinsamt nu

Timrå har hamnat i en otrolig svacka nu! Jävla uppehåll!

Skönt att vi är i "Finland" och spelar ibland iallafall :)   80% av läktarfolket pratar finnkokko...

« · 1639098 · »