1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609493 inlägg · 6214 ämnen
« · 1694428 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Domustrappan
Jag hörde ett rykte ikväll...

Sv: Stöd Timrå IK - köp ditt årskort NU!!
Laken: 910 årskort sålda nu enligt sidan.

dr dängroth: Intressant, hoppas det kommer att gå bra för er. Men, förstår jag avtalet rätt så kommer Timrå att få all ersättning som blir för uthyrning till andra föreningar, organisationer och även vissa skolverksamheter, trots att kommunen står som ägare för arenan. Jag tror att den delen kommer att bli diskuterad, men det är ju en bra affär för TIK i varje fall..:)

dr dängroth:

312 500 likviditetsmässigt ut i hyra i månaden fram till 2017 bör ge föreningen andrum och arbetsro för att bygga upp en stabil ekonomi.

ruter76: Skönt!! Ger iaf trygghet på utgiftsnivån inom överskådlig tid framöver.

Och här är själva avtalet, något för alla tusentals avtalsnördar att flukta i en fredagskväll ....

sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/files/110/15120.pdf

Sv: Silly season 15/16
SuperMupster: Och då var det ju sant dessutom.
Eller ja nästan....

kulltorp: Familjen har flyttat.

Åt andra hållet har Timrå en spelare i Västerbottens lag. Nils Höglander som flyttat hit och tagit plats i J18-laget redan.

Redigerad kommentar

Ser at Joel Granberg, född 2001 bytt från TIK till Löven i år. Han är med i Medelpads trupp i Norrcupen. Ngn som vet varför han byter?

722 sålda årskort enligt hemsidan. Vad tror ni siffran hamnar på vid nästa uppdatering (lär bli om någon vecka)?

Timrå Icon:

kommer ihåg när han ryktades hit en andra sväng, när någon hade sett han på midlanda eller liknande.
vilken sjuhelvetes drag det var härinne då... :) 

Timrå Icon: Med så erkända källor behövs ingen källkritik.

El Maco: Ja och dessutom tror jag inte de initierade där bara spår utan de verkade fktiskt lika övertygade om att de sett Caslavas hoptejpade klubbor på inkommande bandet på Midlanda nyss

Timrå Icon: om Domustrappan spår Gunno vore det förmätet av en dödlig som jag att ha invändningar.

El Maco: Jaja.

Men det här var bara vad jag hörde från styrgruppen på Domustrappan. Skjut inte brevbäraren :-)

Timrå Icon: rutin och Timråhjärta, absolut. Men speed och hälsa då? Han var för långsam i Modo förra året och är inte snabbare nu. Och det går inte att hasa runt i Allsvenskan heller. Jag säger: Norge. Trondheim IK typ. Alternatvit Italien eller annat Medelhavsland.

hubbenorlen: Jo men ska vi ha en spelare med rutin och klass är det nog den typen av någorlunda halvlokal avdankad chansning vi kan hoppas på

Timrå Icon: Jag är tveksam till honom som levererande spelare. Men det är klart han skulle ge behövlig rutin till laget, så kanske.

Elias ska det ju självklart stå ;)

Tråkigt att se Emil Pettersson gå runt på kryckor i hallen idag. Åkte på en rejäl smäll mot Modo senast

Comeback... Och comeback ja då tycker jag att legenden Bulla ska dra på sig skridskorna!

Det skulle dra folk! Hans klassiska dragningar o finter sitter nog i än

Sv: Apropå nånting...
kaofl: verkar inte funka nu iaf

hubbenorlen: Linkan verkar ju ha honom på sin nya lista iaf.
Han skulle vara välkommen hit för mig iaf

El Maco: Och Kolan.
Då har vi en dietist också

Timrå Icon: Undrar hur han skulle stå sig i Allsvenskan. Han känns lite trött kanske?

Timrå Icon: Jag tycker han skulle passa bra i en kedja med Crippe. Spelar Hagos än? I så fall har vi en center också.

El Maco: Gunno kritar nog på när som helst nu enligt Domustrappans innersta krets ;-)

El Maco: Inget jag lagt märkte till ännu, de som går på gymmen i stan och i Timrå kan hålla utkik där :)

Det nämndes något om lite SHL-lån häromveckan? Någon som sett någon passera domustrappan släpandes på en hockeybag med FBK-märke eller liknande?

SuperMupster: Blev dock klar för Nürnberg Ice Tigers idag :/

Har supporterklubben tagit ned hemsidan?

El Maco: Korrekt!

Timrå Icon: Bobbarna är framförallt få. Sex backar och knappast fyra kedjor. De har ju inget i allsvensk klass att lyfta upp från sina junisar. Och de där sex backarna inkluderar Stenqvist och Moe som väl båda packar en krycka och en mitella i hockeybagen inför varje match baserat på skadehistoriken. Linkan får stressa på lite, snart börjar vi.

Om vi saknar spets baserat på matchrapporten så har vi i alla fall bredd med tanke på klassen hos årets juniorer.

250kg kärlek: Ja när Pelle och lill-Challe ser ut att ha mest skills i laget blir man faktiskt lite orolig.
Katterna har på papperet mer rutin.
Hoppas det är mest proppmätta hemvändare där...

Timrå Icon: okej. Jag har nog inte den där rätta hockeysynen kvar, gubben börjar bli gammal.
Men visst såg jag tendenser på att det såg krampaktigt ut, att det såg "slitet" ut och att det säkerligen berodde på tufft träningsschema. Däremot såg jag också att "skillsen" saknades. Vi har ingen som utmärker sig i truppen utan ett lag/kollektiv som ska fixa detta.
Laget har ingen att förlita sig på utan vinster kommer efter hårt arbete av SAMTLIGA. Det skall bli spännande att se vart detta tar vägen.

Dock förväntar jag mig någon/några som lyfter laget. Vi kan inte spela med ett juniorlag (mer eller mindre) och tro att det ska gå vägen.

250kg kärlek: Nedtränat var ordet.

sargad: jag vet inte vad jag ska säga. Min första match för säsongen och det är inte utan att man går därifrån med en viss rädsla...
Skönt dock om Löven är ett tippat topplag för det jag såg var två ytterst mediokra lag som inte imponerade.

Man får hoppas på att grabbarna är nedtränade, å det grövsta. För det spel som visades upp ikväll (från båda lagen), var allt annat än upphetsande. Slarvigt, taffligt, halvtaskig inställning och håglöst. Ingen i Timrå-laget som utmärkte sig mer än 21:an Johan Johnsson och 17 Simon Fernholm. Några fler glimtade till vid några tillfällen men det såg väldigt segt ut. Den tidigare Löven-målvakten Johan Mattsson såg tagen ut av stundens allvar och imponerade inte särskilt. Däremot var kvällens bäste spelare Lövens målvakt, Kevin Lövskoug, som trots klena avslut ändå visade en bra karisma.

Försäsong är försäsong. Ingen mening att dra allt för stora växlar. Men det som oroar är främst det offensiva spelet och avsaknaden av ett grundspel med stabiltet bakåt. Vid alldeles för många tillfällen tilläts Björklövens spelare att komma in på kassen och där tappade vi markeringar. Målen som Löven gjorde kom från individullea misstag och alldeles för nonchalant spel. Förutom 1-4 då som en Löven-spelare turligt backhandflippade in från egen zon sedan Timrå tagit målvakten.

Det saknas tyngd i det här laget,  framåt och bakåt. Vi var (i alla fall i afton) väldigt uddlösa och visade dålig karaktär. Spelare som Boyce, Wedin, Öhrn, Molinder, Hallin måste visa vägen. Vilja vara där och skapa momentum som smittar av sig. Jag saknar en spelartyp som Sonnenberg, Krykov, Koskinen, Manderville....en spelare som kan tända ett helt lag med sin attityd.
Det finns massor av talang i detta lag men någon måste leda dessa ungtuppar in på rätt spår.

Nja, personligen känner jag att det här inte känns sådär jättebra. Timrå IK får nog kriga för att behålla sin plats i serien. Även om det är försäsong, laget tränar hårt, så finns det mycket som man inte tränar fram utan sitter i benmärgen. Hoppas jag har fel, verkligen. Ikväll saknade man spelare som Dahlén och Pettersson...bara en sån sak.

Kämpa på Timrå IK!

sargad: Ja 1-4.
Enda målet av oss var en straff men å andra sidan hade Löven en straff och en i öppet.
De var lite vassare än oss i avslut och på målvaktssidan.

Timrå Icon: Blev 1-4 va? Är löven givet topp 2-3 lag? Det blir till att gräva djupt i fickorna denna sässe för oss.

Timrå Icon: Två kalla mål och två kalla i restaurangen

JobbaPuck: Mot arenan!
GAMEDAY!!

ersson: Självklart.

Undrar om det finns de som hoppar matchen i tron om att det inte går?

Någon som vet ifall det går att köpa biljett på plats?

GurraG: Det tror jag inte.. Har sökt efter en jag också utan framgång!

Matt Murley lämnar sin KHL-klubb, tänk om han kunde förstärka oss.
well, keep on dreaming :) 

Någon som vet om matchen visas på någon stream ikväll?

Pihl1337: Lite väntat faktiskt. Men skönt hursomhelst. Inhibition funkade inte heller denna gång. Rättslig prövning blir nog svårt att få avsedd effekt i. Ändra kommunlagen. Jag har även studerat 6 kap paragraferna 24-27...släpper den bollen.. Men hursomhelst  Demokrati och folkvilja regerar! Missnöjesparti kan ju bara säga nej, så hur de ta hand om det allmänna? En mycket tänkbar effekt av dessa utspel att mandaten förändras efter nästa val. I sporten kallas det självmål

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Beslutet om arenaköp gäller – trots överklagan www.st.nu/medelpad/timra/beslutet-om-arenakop-galler-trots-overklagan

Skönt! Blir dock försenat i några dagar.

Sv: Kratta Löven
Dä ä bar å åk!

Apropå nånting annat torskade Bobbarna mot Östersund på straffar ikväll. Hur kan man förlora mot ett lag i ettan? Va? Va? Va? Eller, vänta nu....

200 åskådare för övrigt. Alla bobbarnas fans håller på MFF.

« · 1694428 · »