Jag bestämmer förstås inte vad någon ska göra eller inte göra. Men vi kan väl alla komma överens om att ingen retweetar eller gillar Månssons tweet? Risken är väl att han inte kommer ihåg den och att han raderar den om han blir påmind. Vore onödigt i min bok :-)
KulltorpsOlli: Det håller jag med om. "Timrå IK till eliten, Sundsvall åker ner i skiten" var det väl som sjungs i en kortare videosnutt uppe i Haparanda för er som inte har sett den.
Tror och hoppas att det kommer att bli verklighet tids nog. Halva delen har ju redan hunnit bli verklighet dessutom. Synd för Bobbarnas supportrar att Kovland blev tvungen att dra sig ur Division 1. Vilken destination ska dom hoppa till nu om dom vill se Bobbarna spela på bortais? Brunflo? Sollefteå?
Måste passa på att ge en känga till HS som ännu inte har flyttat Modos forum till Allsvenskan samt Bobbarnas till amatörhockeydelen. Eller om det kanske var "Fler klubbar" kategorin heter där Bobbarnas forum skall vara. Minns ärligt talat inte riktigt.
Vet inte vems ansvar det är att det inte har blivit gjort och det är ingenting som jag bryr mig särskilt mycket om. Det kanske dessutom finns en logisk förklaring att sidans ansvarige helt enkelt inte har haft möjlighet att ordna det ännu.
Men det kan inte bli annat än icke godkänt och jag hoppas att det hela är åtgärdat innan månaden är slut.
Visst att vissa av uttalandena skulle man gärna slippa se, t.ex det kring omsättningen eftersom man inte har någon större aning vart den kommer hamna.
Dock är det positivt att många av sponsorerna väljer att gå in med samma belopp detta år som förra.
Att man gör ett tydligt statement att man ska satsa och bli bättre på juniorsidan är ju inget fel och går hand i hand med återväxten, mycket där är nog signalvärde.
Du kan ju ta och fundera lite över vad Timrå sänder för signalvärde med denna kommentar på sin hemsida istället.
"Vi har sökt David för en kommentar till övergången men tyvärr inte lyckats få tag på honom"
EArk: Man ska väl också påpeka att antalet pass inte säger ngt om resultatet. Passens längd och kvalité är minst lika viktigt.. Modos fåfänga och brist på ödmjukhet kommer att bli deras fall. Tränare AJ är ju hyllad av deras fans men jag tycker att han personifierar uppblåshet och översittarmentalitet. Det var uppenbart i kvalet mot Leksand.
El Maco: Tycker nog att det pågår ett visst mentalt reningsbad bland deras supportrar. Viss tillnyktring går att skönja i kommentarerna. Problemet är nog främst kopplat till Modos organisation. Finns många gamla spelare där med hög svansföring och med stor ovana att hantera motgångar. För deras del får man hoppas att den nye VD:n har en mer objektiv syn och kan stå stark mot gamla stjärnor som tror sig kunna hantera företagande lika bra som att vara spelfördelare på isen.
Rytter: rent generellt - Modo har bestämt att man ska ha 100 miljoner i omsättning. Att man har överlägsna sommarförberedelser. Att man ska ha bäst - till och med ännu bättre med mer resurser än förra året - ungdoms och juniorverksamhet. Självklart har ni även seriens överlägset mest extravaganta arena och det kan ingen ta ifrån er. Även med 15 kommunala miljoner varje år så är det en slant till som krävs där. Det är så mycket klubben ska klara.
Tänker så här jag: Maja du, så ska vi ha't. Men var ska vi ta't?
Rytter: jag tror Modos fystränare har väldigt lite empiriskt bevis för att deras upplägg skulle vara enormt överlägset alla andra allsvenska lag. Vi får väl se när verkligheten drar igång.
Rytter: Stridh sa väl i en intervju att Timrå tränade dubbla pass, men att fredagar så var det ett pass,? Har i allafall för mig att han sa så. Så jag tror inte att Modo ligger så långt före i mängden iallafall.
Nu har du nog inte läst artikeln. Det med långt försprång gäller inte truppen, utan det träningsupplägg man jobbar efter och år efter år har förbättrat.
"Vi tränar ett till två pass om dagen, precis som i SHL. På den här delen av träningen skiljer det ingenting alls utan vi försöker att utveckla den och driva den framåt så hårt vi kan. Bland de allsvenska lagen kommer vi att ha ett långt försprång eftersom vi fortsätter att jobba med det vi har gjort och utvecklat hela tiden"
Sedan var det någon som dissade Karlkvists inställning och klippte lös en mening ut intervjun där det stod att han inte var någon supporter av barmark, tycker själv det låter som han har en bra inställning och vill utvecklas.
"Men det måste göras och går man in med en positiv inställning så blir det roligare också."
"Jag behöver förbättra allting egentligen; grundkonditionen, bli starkare i bålen... Ja, bli snabbare och starkare, säger Patrik Karlkvist"
Dundee: Ja det är ju lite bökigt det där. För oss var det liksom inget snack. Vi visste att vi skulle få harva ett tag här nere. Det var verkligen en omstart det var frågan om. Förstår att det känns lite osäkert för er nu.
Knylan: Nu tror jag Octagon mer tänker på ogrundade kommentarer kring hur mycket arenanamnet tidigare inbringat kontra nu (vilket ingen verkar egentligen veta, varken tidigare eller nuvarande men ändå måste yra kring) samt saker som "Vart är SCA?" som ju är en trogen sponsor och viktig för klubben. Tippar själv att det finns befintliga sponsorer med god relation till klubben som gärna håller sig som så utan att behöva finnas som namn på arenan och det skall vi nog vara jäkligt tacksamma för. Men tja, nu gissar ju även jag lite :-)
hubbenorlen: Så där har dom sagt varje år efter Guldet så för oss supporters kommer det ej som nån nyhet. Det är alltid bättre tränade varje år. Men det är när man börjar spela som man kan se resultatet av träningen. Jag blir inte förvånad att inför säsongen kommer nån säga vi har tränat hårdare en ifjol. Det hör liksom till.
Men självklart skall vi vara oroliga över hur det kommer se ut för just nu har man inte en susning om vad det kommer för spelare och vad man har för målsättning osv. Personligen hoppas jag på att antingen satsar man direkt på att gå upp men känns ej som så är fallet. Utan man kommer ha kanske som mål om 4 år att försöka ta sig tillbaka och det kan vara klokt med tanke som allt en nedflyttning har med sig. Det tar tid att ställa om och infinna sig i allsvensk kostym. Men vi får se.
Jåkkinen: Det låter jättemärkligt att redan nu gå ut och säga att dom kommer att ha ett långt försprång gentemot de andra allsvenska laget när deras trupp inte ens är fylld till hälften. Jag skulle bli orolig om jag var Modosupporter.
Corvo: Är nog inte helt lätt den omställningen heller. Varken ledning eller supportrar vet vad som väntar, så var det även för oss. Minns premiären mot Västerås, den var tung.
{3627}: Med den inställningen så lär det bli väldigt jobbigt uppe i Övik när verkligheten kommer ifatt dom till hösten. Ser redan nu framför mig paniken som kommer samt uppgivenheten. Typ "Vad fan ska vi göra nu?!".
Det är klart att man som förening i SHL och när man dessutom har spelat i landets högsta serie dom 30 senaste åren inte följer Hockeyallsvenskan som serie slaviskt.
Det är klart att SHL smäller högre och även i framtiden kommer att göra det men Hockeyallsvenskan har ju verkligen utvecklats och blivit en riktigt bra och seriös liga dom senaste åren. Det är nog en enorm skillnad på Hockeyallsvenskan idag mot för 10 år sedan.
Som sagt, med den attityden så är jag övertygad om att Modo kommer att få ett väldigt hårt uppvaknande i höst. Inte mig emot direkt...
Marcus Hardegård finns inte längre med i J20s trupp för kommande säsong. Varken på Eliteprospects eller på officiella hemsidan. Som tidigare har tagits upp så är det exakt likadant i Marcus Siréns fall.
Det är klart att det öppnar för spekulationer kring var dom egentligen kommer spela kommande säsong. Men jag tolkar det i båda fallen som att tanken är att bägge två kommer att få A-lagskontrakt och spela med A-laget permanenet.
Fortfarande bara en målvakt på kontrakt i J20 just nu. Rasmus Fahlander, född 97, från Sundsvall vore kanske ett intressant namn att försöka locka över? Har ärligt talat inte sett han spela men har hört en hel del bra om honom. Bra storlek dessutom. Värt att tillägga är att Bobbarnas J-20 just nu består av 4 målvakter enligt eliteprospects så det kommer inte bli någon målvaktsbrist i Gärde även om Fahlander byter upp sig till oss.
El Maco: Jag tycker dock att det är viktigt att rensa luften om man anser att diskussionen blir lidande. Sen får man som utomstående tycka att det är hur ointressant som helst, vilket jag så klart respekterar. Och som du säger, det räcker nog nu.
Johan J: Samma typ av fundering här. Långt till hallen och ett köp av en "sässeplåt" kommer säkert bara kunna utnyttjas nån gång av mig och leda till en tom stol. Finnas det ingen enkel "systemlösning" där man kan låna ut ett årskort när man själv inte nyttjar det? Riktat mot tex ungdomar i Timrå som är sugen att gå på hockey men inte har råd? Om jag visste att biljeten kom till användning skulle jag swisha direkt. Ett TIK-bidrag som samtidigt gör mig till en bättre människa är enkelt att förvara.
Puckat: man kan inte gå efter vad som sägs i intervjuer. Det är alltid samma svar: "bättre värden än någonsin, har aldrig tränat hårdare" osv Karlkvist säger också att han måste förbättra i princip allt, så visst förstår han att det är träning som gäller
{3627}: Man börjar ju undra mer och mer över Modo och vilken koll de har. Låter som de tror HA är ungefär samma som Korpen. Och Karlkvist: "är inte någon stor supporter av just barmarksträning" Bra inställning, det kommer man långt på.
El Maco: mötet Timrå-Modo i SCA-cupen kommer bli glödhet i år. Första indikationen på var lagen står, då jag antar att båda lagen kommer gå för fullt. Kommer bli intressant!
Knylan: Ja så är det nog,en skadefri Åkerlund tror jag är bra för laget och Mattson. Lauritzen samma där bra med sin rutin om han får vara skadefri,båda viktiga kuggar i en slutspelsserie! Molinder likaså. Boyce-precis om han vill fortsätta så slanta gärna upp lite till det är han värd samt för guds skull tala om för han att gå på mål mer!
Kongo: Roligt att du väntar 20 timmar med att svara, tills du hittar en öppning som du tror är smart men som endast bevisar min tes angående din översittarretorik.
Frella: Då är det ju hyfsad brådis nu, minst sagt. Han kanske har fått nej av något/några nyförvärv som han trodde att det skulle gå i lås med, vad vet jag. Westlund har ju inte figurerat i ryktesfloran överhuvudtaget exempelvis, han kan ju ha varit aktuell för något annat som sket sig. Agenten vänder sig till Timrå och då ska då han ställas mot de eventuella alternativ som Nubben har framför sig och så börjar det om igen. Men det där två veckorna som han nämnde verkar ju lite snäva nu, så är det. Arenanamnet kanske gjorde att han fick några extra korkar i attacheväskan att jobba med också. Men man undrar ju om han tappat bort Dahlroths kontrakt nästan, det kanske har kilat fast sig under Nubbens bilsäte eller nått. Han pendlar väl en hel del.
El Maco: För första gången i historien överväger jag som exilsupporter att köpa säsongsbiljett till nästa säsong. Det trots att avståndet till hemmarinken tycks bli längre än någonsin tidigare.
Har suttit på kortsidan i 4 år nu, har funkat bra. I år känner jag att något speciellt kan hända så bokade bästa möjliga plats på långsidan. Brorsan ville hänga på han också. 10.000 in till klubben.