Var i västervik och Såg träningsmatchen mellan västervik och Karlskrona. 7-0 till västervik och riktig utskåpning. Nog för att det inte går att säga för mycket efter en träningsmatch men Karlskrona kommer nog få det tufft i år med. Vi tar dom i Playoff. ;)
Reflektioner från dagens träning: - LillChalle såg väldigt hungrig ut - Basse Lauritzen har inga problem att hänga med i tempot och tävlade bra (för den som tror han kommer hit och "varvar" ner) - SuperJohn gjorde mål på vartannat skott - Hardegård ser mycket väl ut att kunna ta en ordinarie backplats - Ludde Nilsson kraschade målet ett antal gånger och körde vidare nästa byte - Nielsen skjuter som ett djur
Skulle vara intressant att se hur fördelningen på Årskortensfördäljningen. Är det övervägande 250:-& 500:- så blir det inte speciellt mycket klirr i kassan.
För att sälja ett för 4 500:- krävs 9 st 500:- och 18st 250:-.
1100 för 4 500:- blir nästan 5 000 000:- 1100 för 500:- blir 550 000:-
Rätt stor skillnad om ni frågar mig.
Volymen sålda kort skapar givetvis fler besökare per match vilket gör att snittet för detta år lär bli högre än de förra men hur bra mår klubben ekonomiskt? Går all kring försäljning runt matcherna till TIK eller går det till företag som hyrt in sig i lokalerna och baseras hyran på antalet floortraffic?
Smokey: Ja efter vad man läst idag så behöver ju inte Timrå hänga på ica maxi;) Alla pratar ju om Timrå ändå. Nu får säsongen börja snart och redan på torsdag får man se hur det ser ut.
lincoln: tack för svar, hur Chromecasten funkar har jag hyffsad koll på, min stora fråga var mest Om det gick att se "betal matcher" och hur kvaliten blir från cmore på casten. Dock så såg jag att man inte kan beställa enskilda matcher längre utan man måste köpa en heldag för kanalen för dryga 170 kr.
luffaren:Varför hänger Sundsvall Hockey på ICA Maxi? Pantar dom petflaskor för att ha råd med issotejp och biljetter till Månssons karaokekvällar på fd. Espan?
Sputnik: Nu går det att köpa "dagsbiljett" på Cmore vilket betyder att du har tillgång till Cmore play under 1 dygn. Du kan även köpa ett månadsabonnemang för 299:- månaden. Wifi funkar kanon för mig, laggar ingenting.
En Teknisk support fråga så här på kvällskvisten. Jag går nämligen i funderingar att skaffa mig en sisånadär Chromecast. Finna det då någon här inne som vet ifall man kan köpa enstaka matcher och titta via chromecast eller måste man ha ett tv paket? Är det bra kvalite eller laggar det mycket? Vet att dom rekomenderar att köra via internetkabel istållet för wifi för bästa resultat, men jag kommer inte ha möjlighet till detta och duger det då via wifi?
luffaren: Detta har inget med saken att göra, jag vill bara uppmärksamma fenomenet då jag både hört och sett folk säga/skriva Sundsvalls hockey. Vad beror det på? Ingen skulle ju någonsin få för sig att skriva Timrås IK.
Någon som vet varför numrena på EP för Timrås spelare ändrats till det nummer som speakern presenterade på premiären, där gamla tröjor låg bakom att siffrorna inte stämmer. Vad jag vet ska Lööke ha 81 och L Nilsson 41 inte enligt de som står på EP just nu. Det är även fler fel om man jämför med vad de har för siffror enligt Timrås hemsida.
KulltorpsOlli: Jag tror inte att TIK kommer att ligga på särskilt mycket mer. Privatförsäljning (säsongskort, souvenirer) har stor utvecklingspotential.
Kongo: Ja, va faan. Öka trycket nu på alla kanaler så att vi pressar ut så många årskort vi kan. Finns säkert många "marginalare" som kan nappa om TIK ligger på...
Puckat: Det är väl ganska väntat att det inte hänt så mycket över sommaren..? Mycket tid fram till seriestart! Hemsidans skribent - som är något av motsatsen till Bagdad-Bob - uttrycker sig tyvärr väldigt försiktigt.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.