1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582479 inlägg · 6215 ämnen

J20

« · 1736079 · » Till forumet


Sv: J20
Som vi alla vet så har inte vårat J20lag alls kommit upp i den nivå som många säkert förväntade sig innan säsongen samt att dom spelare som förväntades vara lagets spets inte kanske tagit dom kliv i utvecklingen som vi hade räknat med.

Men en spelare som i mina ögon förtjänar att lyftas fram är Filip Fällman. Från att ha hamnat på en anonym mittenplacering i den interna poängligan i J18-laget efter jul förra säsongen så har han verkligen visat framfötterna i J20 den här säsongen. Lagets bästa målskytt och endast Marcus Sirén har gjort fler poäng totalt i laget den här säsongen.

Jag tycker att en sådan sak kan ha varit värt att uppmärksammas uppifrån A-laget. Varför inte ha låtit någon av dom ordinarie spelarna fått stå över matchen mot Karlskoga och istället gett Filip chansen? Som bekant redan på förhand en betydelselös match för båda lagen.
Kommentera

Sv: J20
Johan J: ...minns en träningsmatch i Väsby mot AIK inför kvalserien 2002...
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Jag ska dit! Vet inte vad jag är mest nyfiken på, J20-laget spöa skiten ur Huddinge eller att se om de har bytt ut spolmaskinen som användes året Timrå gick upp. Sist det begav sig har jag för mig man hade en avgassug monterad i en bana som gick ovanför isen. Klassiska minnen. Det var på den tiden TIK08 dominerade varenda ishall i huvudstaden. Lidingö, Märsta, Södertälje, Huddinge, Hovet.... Har jag glömt någon arena?
Kommentera

Sv: J20
sargad: haha. Okej. Åtta sista lagen kvar i slutspelet dårå... Det vill säga åtta första i Sverige.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Öhhö..? Bland de 8 första får vi väl hoppas 😯
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Bara hoppas Dahlén-Pettersson fixar målen. Ingen aning om vilken status Huddinge har.
Kommentera

Sv: J20
J20-kvalet blir mycket riktigt mot Huddinge. Nu även på Swehockey. Kämpa Timrå! Hoppas många kommer och kollar. Bortrest, annars hade jag sett bortamatchen.
Kommentera

Sv: J20
Rip Kirby: Vilken skräll...det blir tufft det. Modo har ett psykologiskt övertag på oss..
Kommentera

Sv: J20
Hela J-18 slutspelet här!
Kommentera

Sv: J20
Friman SR: Vi blev valda av MoDo. Inleds nu på torsdag.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: När lottas J18 då? Inget ännu på Hockeymagasinet...
Kommentera

Sv: J20
Officiellt ska det bestämmas i morgon men BIK säger här att man ska möta Mora.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Bra jobbat Timrå.
Kommentera

Sv: J20
Kvar bland åtta sista i både U16 och J18. Kul!
Kommentera

Sv: J20
Kongo: Precis
Kommentera

Sv: J20
BIK Karlskoga eller Huddinge. Vad väljer man?
Kommentera

Sv: J20
cally47: Förhoppningsvis går det vägen. Jag hoppas du har rätt. Du menar att det är en ganska stor skillnad mellan SE och Elit (mtp TIK:s svaga resultat)?
Kommentera

Sv: J20
Kongo: Med Dahlén, Hållander, Pettersson, Olofsson och Sirén m.fl ska det inte vara några problem alls. Övriga lag är så pass dåliga
Kommentera

Sv: J20
cally47: Överåriga är inte tillåtna. Hur kommer det sig att du är så säker på att det kommer att gå galant?
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Vet inte hur det är med överåriga spelare men det kommer inte behövas. Timrå kommer klara den där galant.
Kommentera

Sv: J20
17/3 drar vårt J20-kval igång. Vi möter Huddinge, Piteå, Troja eller Karlskoga i bäst av tre.

Antar att vi kör bästa möjliga, det vill säga våra J18-spelare som är spets i J20 släpper J18-slutspelet. Som Elias med flera. Dahlén och Sirén med så klart. Men får vi köra med överåriga? Eller tar man bort den möjligheten i kvalet (vilket vore enda rimliga...) Skicka in Boyce och Mattsson annars?

Eftersom vi får välja motståndare före Mora hoppas jag vi tar Troja om de slår ut BIK. Vet inte hur deras A-lagsrooster ser ut men eftersom de fortfarande kvalar mot allsvenskan med seniorerna lär eventuella A-lagsjuniorer spela där i stället. Enda bra med utslagningen av A-laget är att Dahlén med flera kan träna och spela med J20.
Kommentera

Sv: J20
Man får försöka ta sig hit och titta istället.
Kommentera

Sv: J20
JanneH: Jimmy! Du kanske kan skriva några rader vid tid om juniorlaget?
Kommentera

Sv: J20
söder över: Ja utan Jimmy Hamrins blogg har man ju jävligt dålig koll på hur J20 och J18 går.
Kommentera

Sv: J20
Timråit H-sand: Blir det kvalspel så kommer dom klara det galant. Lagen under är dåliga
Kommentera

Sv: J20
T T: Naturligtvis är det dessvärre som du skriver att det är mycket stor risk för fortsatt spel efter 18 omg och då med kvalspel för att hänga kvar. Får väl hoppas på stark avslutning där också...
Kommentera

Sv: J20
Timråit H-sand: Färdigspelat för J20? Om det vore så väl. Det är stor risk att dom måste kvalspela för att hänga kvar i serien.
Kommentera

Sv: J20
söder över: Ser tufft ut för J20. Timrå fem matcher kvar. Har just nu 8 poäng upp till sjätte platsen som innebär att man har chans att nå playoff. Skulle tro att det lär behövas minst fyra segrar då om det ens räcker.
Elias och Dahlen skulle behövas men det lär det ju inte bli något av så förmodligen är det färdigspelat efter 18 omg!
J18 ser det ju lite bättre ut för. Synd att man torskade mot MoDo i lördags men förhoppningsvis blir det väl nån form av vidarespel där.
Och förhoppningsvis blir det även spel för A-laget efter 28 februari! Vore ju grymt härligt i så fall. Skulle betyda mycket för framtiden det att få lite positivism efter allt djävulskap man dragits med en tid nu. Så vinst över Råttdjävlarna imorgon nu till att börja med!!!
KOM IGEN NU!!!
Kommentera

Sv: J20
Jag ser att J20 har spelat sig till riktigt dystra förutsättningar iår...

Är det många poäng kvar att spela om eller är det snart slut?


J18 ser juh ut att gå lite bättre iaf är det rätt uppfattat?
Kommentera

Sv: J20
JimmyH: trots din profilbild känner jag en stor trygghet med det beskedet när det kommer från dig.
Kommentera

Sv: J20
El Maco: Det där går fram och tillbaka. Det senaste, och som jag tror gäller fortfarande, är att SHL-klubben får kvala om den hamnar på kvalplats. Däremot så kan den inte åka ur. Förloras kvalet går både vinnaren upp och SHL-klubben blir kvar. Serien blir ett lag extra. För KHKs del kräver det ju att A-laget klarar sig kvar för att det ska gälla om de hamnar i den sitsen.
Kommentera

Sv: J20
J20 knycklade ihop Mora med 9-2 idag och ligger i mitten av serien.

SHL-lagen är ju i ett avsteg från nationella seriesystemet i övrigt garanterade en plats i J20 superelit. Med andra ord är både Karlskrona och Örebro med i serien utan att ha kvalat sig upp.

SSK har halkat efter och KHK ligger näst sist just nu i en tajt tabell. Om KHK slutar näst sist på nedflyttningskvalplatsen, betyder det att en icke-SHL förening i superelit som slutat före KHK får kvala istället mot ett lag underifrån eller att lagen underifrån får en plats mindre att spela om?

Timrå borde väl ha material för att placera sig en bit ovanför kvalstrecket, särskilt om vi ligger i ingenmansland i slutet av säsongen och kan matcha A-lagets juniorer i J20.
Kommentera

Sv: J20
Och J20 fortsätter att ställa till det för sig. De tog iofs två OT-segrar mot Mora i fredags och igår men torskade idag mot Leksand, TROTS att de ledde med 1-3 i början av tredje. Elva poäng upp till topp 10-strecket och 13 matcher kvar att spela.

Det är ändå ganska konstigt att vi återkommande har bra J18-lag men sällan bra J20, åtminstone sett över en hel säsong.
Kommentera

Sv: J20
Hälge: vi är Timrå ik och vi ger aldrig upp!
Kommentera

Sv: J20
Intressant matchutveckling.
Kommentera

Sv: J20
5-3 Modo nu, vi är för små.
Kommentera

Sv: J20
Knylan: Jaså, jag ser inte matchen. Jag förlitar mig på swehockey.
Kommentera

Sv: J20
Hälge: Lyckas man vinna detta så är det en bragd av stora mått, vi har knappt rört pucken under första halvan av andra perioden. Modo är ruskigt tunga. Fortsatt ledning dock, 2-3.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: J20

Knylan: Såg det. Sparas väl till J18 - matchen kan tänkas.

Skönt med effektiviteten då den saknades lite i hemmamatchen.

Kommentera

Sv: J20
Hälge: Ingen Elias Pettersson med iaf. 1-3 efter en period. Med föregående match i färskt närminne så ska vi ICKE ta ut något i förskott. Man har varit väldigt effektiva i första i alla fall.
Kommentera

Sv: J20
Returen pågår.
Kommentera

Sv: J20
3 kassar insläppta på mindre än 6 min..:-(
Kommentera

Sv: J20
Rip Kirby:

Vad händer??
Usch vad illa :-(
Kommentera

Sv: J20
Rip Kirby: Fan, då stänger jag den swehockeyfliken
Kommentera

Sv: J20
157620: 4-7 och ännu jobbigare.
Kommentera

Sv: J20
Rip Kirby: Svängdörrhockey :-((
Kommentera

Sv: J20
SMÅLAND: 4-6
Kommentera

Sv: J20
4-5 nu fansiken :-(
Kommentera

Sv: J20
Rip Kirby: förbannat 4-5
Kommentera

Sv: J20
SMÅLAND: 4-5 nu :/
Kommentera

« · 1736079 · »