Olli Nomadinen : Vill inte vara en översittare men då det finns Sylwander i hockeykretsar så måste jag rätta dig med att det är Sylvegård du syftar på 😉
Fyfan, satt och kikade lite på Modo-"Taif".. Tänk om vi hade fått stått i deras jäkla hall en kall vinterkväll nu och sjungit fram vårt Timrå, så härligt att slippa Allsvenskan känner man mer och mer :D
Wedin blir frustrerad och uttrycker sig klumpigt efter en utvisning för too many players. Freddan blir ordentligt arg på Wedin och klargör att sånt inte tolereras i det här laget. Inget överslätande el gå i försvar.
Sylwander i Malmö skriker horunge bl.a och blir avstängd. Pappa Sylwander trasslar in sig i bortförklaringar och underförstått sanktionerar beteendet mellan raderna oavsett vad han säger på raderna.
Timråit H-sand: Det blir nog lite av en ond spiral, ungarna växer upp med att kolla matcherna på TV och de lär fortsätta med det livet ut. Svårt att bryta detta.
Per HApps: Ja det är inte lätt i dessa tider att fylla arenorna. Tvn tar ju en hel del publik och biljettpriserna kan ju diskuteras. 120 för ståplats vid förköp är ok tycker jag och 210 för kortsidan är väl på gränsen . Säljs dåligt med biljetter i hörnen så sänk de till samma pris som kortsidan. Långsidan säljer ju ganska bra i alla fall trots 280. Men oavsett om man sänkte biljettpriset rejält så kan det vara svårt att fylla arenan. Det kommer alltid vara de som vill sitta i fåtöljen hemmavid! Men lite trist nu, när laget spelar en frejdig hockey och presterar så pass bra, att det inte kommer mer publik till matcherna. Kanske blir lite bättre när Giffarna spelat klart.
Sputnik: De där Dala-lagen verkar ha kreativa ekonomi-chefer? Mora nu med sina flygande Holländare - nej jänkare (Can?), och tidigare Leksands berömda gathörn osv...Har vi Klyktattare för ärliga ekonomi-gurus? Kanske finns nån kurs i Dala-ekonomi o sända dem på?
John Cena: Dom nya biljettpriserna tillsammans med C-more gör nog tyvärr inte att publiken vallfärdar till NHK. Lägger man sedan till en halvliter av diskvattnet Mariestad för 85 spänn så blir valet tv-soffan enklare. Klubben måste tänka om ifall arenan ska fyllas.
100 kr för ståplats, sittplats från 200 och ölen för 65 så hittar kanske publiken tillbaka igen.
För som situationen är nu är risken för att hockey ska bli en TV-sport tyvärr väldigt hög.
Se bara på Luleå som laddat 50 millar på nytt ljud & ljus. premiären fullsatt, men i går mot FBK var dom tillbaka på blygsamma 4040 igen.
John Cena: Nej folk är lata och bekväma. Vill man verkligen, verkligen gå på matchen och inte bara glida förbi för att man inte har nåt annat för sig så är man nog beredd att betala 350-400 kr också säkert. Vill du se mer folk på matcherna så sluta med TV sändningar och Ol'earys/All Star visningar. Kör en stor fet O'learys ute på arenan istället och låt folk ta med sig ölen in till sin stol och kolla på matchen så jävlar ska du se att det blir liv i luckan och fullt i hallen!!!
Olli Nomadinen : Jag har varit sjuk och har inte kunnat gå på någon hemmamatch hittills. Tänkte gå på lördag! Men vafan har hänt med biljettpriserna? 280kr för långsida och hörnen. Jag brukar oftast köpa biljett till hörnplats då det var lite billigare. 180kr förra säsongen till 280kr nu, dvs 100kr dyrare. Det är en rejäl ökning. Det kostar till och med 210kr på kortsidan. Jag vet att vi är i SHL nu och allting... men det känns ändå för dyrt enligt mig. Jämför med ett cmore-abonnemang som kostar 449kr/månad. Är det ingen som tänkt på att detta kan vara en anledning varför vi har svårt att fylla arenan?
G Höger 26 G Vänster 57 H höger 186 H vänster 176 I Höger 162 I Vänster 97 J Höger 103 J Vänster 155 K Höger 84 K Vänster 239 L Höger 244 L Vänster 194 A Höger 54 A Vänster 90 B Höger 138 B Vänster 162 C Höger 153 C Vänster 138 D Höger 50 D Vänster 101 2609
Timråit H-sand: Inför dagen -D kanske man skulle önska lite mer info och detaljer kring aktieförsäljningen. Underhållning mm i hallen för att få lite drag i det hela. Borde vara i det närmaste fullsatt med rätt marknadsföring av denna historiska händelse. Köp-Köp-Köp! (Både Aktier och biljetter)
Olli Nomadinen : Kollade lite som hastigast för ett tag sedan och det är mindre sålda nu än mot FBK! Får väl hoppas att det är många som köper på matchdan då. Tror dessvärre att vi kanske inte blir mer än det tilltänkta snittet imorgon, dvs ca 3500! Nu är väl inte Mora kanske de som drar bäst men med tanke på inledningen och det spel vi visat upp vore laget värt åtminstone 4000 imorgon! Oavsett hur många så får vi se till att hålla trycket ändå. Vart bra stämning i de tidigare hemmamatcherna så bara på att fortsätta så💪!
Grönborg har onekligen ett par poänger här. Att han inte kan svara på om det är några som speciellt utmärker sig hade ju i vanliga fall kanske pekat mot att han inte haft så bra koll och istället svarat svepande, men jag håller med honom. Det här laget är inte beroende av någon enskild spelare alls, vi skulle nog hålla oss flytande även om Svedberg skulle bli skadad. Åtminstone ett tag. Det är egentligen helt otroligt vad Nubben/Freddan/Thellan/Hirsch jobbat fram nu under senaste året.
Guter sa det också helt klockrent i intervjun mellan andra- och tredjeperren igår, att vi spelar snyggt när vi kan spela snyggt, men att vi annars hela tiden ”spelar efter våra odds”. Det behöver uppenbarligen inte göras mycket mer avancerat än så, frågan är ju bara varför inte andra klubbar fattat det. Är det för att vi hittat ett helt eget sätt att göra det på? Jag fattar då inte.
{8399}: Tack själv. Vi njuter så länge vi kan, bistrare tider lär komma så man får ta chansen när det bjuds. Ni lär landa på fötterna tids nog ni också. Brynäs har ju hittills alltid gjort det och traditionens makt är stor.
{297}: Vi berör, det är tydligt det. Hockeyns finest, dess vagga. Inte nog med att vi producerar några av världens främsta hockeyspelare på löpande band, vi ställer en ostoppbar hockeymaskin på isen också.
Tikkare: Jag är faktiskt seriöst nyfiken 😁 I morgon tycker t.o.m jag att allt annat än en bra publiksiffra (tänker inte nämna några siffror utan nöjer mig med säsongsbästa så här långt) vore jävligt uselt.
Spelade vi igår? Hittar inte en enda rubrik i kvällstidningarna om det, däremot flera om att det är kris i Brynäs men att de nästan hämtade igen ett underläge mot nåt lag.
Olli Nomadinen : Underbart, swish, bang, boom som någon förbundskapten uttryckte sig. Men man ska ända in i kaklet. Glöm inte ödmjukheten... Då kan vi luggas på poäng. Raset på på börsen stoppades i sista sekund och kursen vände upp innan Wallstreet stängdes.
{6870}: Axie the man filar nog som bäst på ett statistiskt underbyggt inlägg om varför inte resultat är betydelsefullt när alla vet att "namn" trumfar "prestationer"
Woody Jokinen: Härlig seger och min plånbok tackar för alla fantastiska bjudodds som Timrå har omgång efter omgång. Axel San måste ha det jobbigt i kväll både glad o ledsen som både timråit och brunäsa.
Modano: Bra Modano! Man ska inte vara sämre än att man kan ändra sig. Spelar vi som vi kan kan ingen ta några poäng för givna. Kanske bättre om vi inte leder så tydligt i fortsättningen....
Montén Python: Jag tror att det kan finnas ett visst mått av överskattning av Juels marknadsvärde från vårt håll också. Är han så het på marknaden att det vore rimligt av honom att kräva en lön som motsvarar det en förstekeeper tjänar ... | Läs mer