1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606406 inlägg · 6213 ämnen
« · 1940667 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Haha, det är nog inte direkt ett supervanligt förfarande? Tror vi är 2a efter DIF i PP

Bragd-Birger: Ikväll så kör vi med plattan i mattan våra stolta furor!!!!

TIK-Lund: Måste ju va ganska udda att vi är sämsta laget i serien med bäst PP typ.

Herminator: Jag tänker då inte gnälla

Nisse på Mon: Ingen Molinder heller...

Woody Jokinen: onekligen en trevlig eftermiddag i Malmö. Vore ju jävligt lägligt med en trevlig kväll i Timrå på det.
Har sett jävligt bra ut generellt dom senaste 10 omgångarna, även om poängutdelningen varit sisådär (Malmö-matchen...brrr). Hur står vi oss mot ett alltid obehagligt FBK?

En ny fantommatch av Svedberg vore jävligt mysig. Räknar med att han står efter insatsen sist. Ska bli kul att se Fille i aktion också.

Kom igen Timrå! Fullt ös!

TimraStockholm: Det rinner lätt för Malmö på slutet, precis som det gjorde för Timrå i slutet mot Mora. Viktigt för målskillnaden. :)

TIK-Lund: 5 - 1 nu

Andersson: det var onekligen märkligt!
3-1 Malmö nu

TIK-Lund: * 50.14 Utvisning Mora * 52.15 mål Malmö ( powerplay ) What ???

Sv: U20
KulltorpsOlli: OCH/eller ledarskapet!

Andersson: Ojoj vad Malmö blev rånade på 2-1 målet mot Mora

Edit: 2-1 Malmö ändå

Sv: U20
Ngn som har någon koll på J-18 och J-20? Känns som att vi underpresterar just nu, men vi kanske inte har bättre trupper.

För övrigt hade jag hoppats att Mora skulle fortsätta med 0 gjorda mål även idag . Kämpa Malmö

EXPLORERSMÅLAND: enligt Flashscore är Printz inte med på 7 backar...

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Smetovish: Det verkar bli Larsson-Westerlund som backpar enligt Freddan på ST i allafall.

Va han hänn i Scandinavium????
Islossning för Djurgårn...
5-1...
Efter blott 15 min i första...
In med Prince för faaaan!!!
Och Madsson...

Smetovish:

Kan det att ha göra med att vi inte spelar ”ordinarie” tid 15:15? 🤔

Smetovish: Nån som vet status på Wedin?

Verkar inte finnas någon logik alls i biljettförsäljningen. Ser ut som det blir säsongens sämsta publiksiffra ikväll. Då är det lördagsmatch mot ett topplag dessutom löning!
Men i januari, årets fattigaste månad sägs det så hade vi fina publiksiffror!

Hur som helst ska det bli spännande att se det nya tillskottet ikväll och hur Tellan/Freddan matchar backsidan. Hoppas Svedberg kan komma upp i samma klass som senast.

Ikväll vinner vi! 3-2 (OT)!

Sv: Play off
Timråit H-sand: Ring Anticimex o lägg ut lite råttgift!!😎😎

Timråit H-sand: Förutsättningarna gör ju att man tror på en bra siffra. Örebro och Mora har tuffa matcher. Torskar de och vi vinner har vi en poäng upp till säker mark med en match mindre spelad. Vi möter ett bra lag och lön i går. Jag hoppas på 4500.

Olli Nomadinen : Ja får hoppas på många sista minuten köpare!😀 Hoppas nu inte vädret avskräcker bara. Vore ju kul med uppemot 4000 i ladan idag💪!

tjobba: blir sista minuten-köp för många idag. Av vad jag hört från släkt och vänner så är det fler än vanligt av dom som vill gå. Själv sitter man och vibrerar av lust att gå men livssituationen förbjuder.

Timråit H-sand: Lön igår, tror på rätt många sista minuten-köpare idag.

tjobba: Ser lite klent ut... Blir inte som det ser ut några 4000 i alla fall. Måste väl ändå bli över 3500?
Trodde det skulle bli lite försäljning efter Mora vinsten. Är ju ändå lönehelg😀! Men lite segt.

Inga uppdateringar från klubben om biljettläget, tyder kanske på att det inte sålts så mycket till kvällens match?

sargad: Man får hela tiden en känsla av att det är ngt liiite bara som saknas, så skulle han blomma ut.

Olli Nomadinen :
Drömmar måste man få ha...
Helst positiva drömmar om Timrå IK...
Man kan ju inte såga dom längs med fotknölarna varje gång!!!!
Nu tar man sig en rejäl återställare och börjar sakta ladda inför kvällens drabbning!!
Och och framförallt så hälsar vi Filip Westerlund välkommen till klubben!!
Timrå IK...The Big Red MACHINE is back!!!

Häng med till Örebro. Kanske årets viktigaste bortamatch?

Drömde att vi vann med 2-1, Bratten stod och var fenomenal. Överlag imponerades hockey-Sverige över Timrås tighta försvarsspel.
Som ni förstår har jag inte för vana att drömma sanndrömmar så nån jinxvarning föreligger inte.

Önskedrömmar ägnar jag mig åt ibland dock.

Timrå IK - Färjestads BK 2019-01-26
Hua vilket drag på båten till Finland!!!
Ikväll släpps puckuslingen kl 18 i EON!!
Vi VINN ikväll....

sargad: Robert Carlsson 2.0

sargad: För övrigt tycker jag att vi idkar lite väl mycket hetsjakt här och var. Okej, att kritisera och ha synpunkter men att kaskadvomera vecka in o vecka ut på samma visa känns... sådär.

erathoo: Emellanåt ser Gallo ut som en rund miljon. Hårt jobb, mökke skridsko och iskalla avslut.

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Öndulat: måste nog rentvå hardegårds namn i det här fallet, jag hittar inte situationen jag refererar till. Eftersom jag är ett orakel så vet jag dock att den har inträffat.

Öndulat: På tal om Bilmos, jag fullständigt älskar den där lilla, lilla skottfinten han gjorde igår vid 3-0...övertygad om att om han inte gjort den hade det förmodligen inte blivit mål. Det snackas mycket om o lägga puckar på kassen och skjuta mycket, men den där lilla iskallheten med en liten 0.3s paus kan ibland vara heeeeelt avgörande. Mer sånt tack Bilmos!!!1

Knylan: tack så mycket. Måndag verkar bli bäst. Äldsta dottern kollade hela matchen med mig igår och sjöng "heja Timrå". Stor grej för en så liten tjej som henne. Ska bli spännande att se hur hon reagerar på live skridskoåkning :)

TD: Måste berömma mig själv enligt c more nr 6 bäst i IKO

Ojoj. Snyggt mål av AIK. Jag ogillar att de har samma måljingel vi hade när vi var som bäst senast i SHL.

Öndulat: Där har du istiderna.

TD: IKO spelar som Timrå ifol ruggigt säker försvarsspel men AIK har spetsen Holm som är hur bra som helst ledning nu IKO starkt

Någon som vet vilka tider Timrå tränar förresten? Tänkte gå dit med döttrarna någon dag så dom får se vad stora delar av deras uppväxt kommer bestå av :). Dom är 6 månader och 2 år så lite för små för att gå på match än så länge!.

Bara jag som noterat att AIK och även DIF väldigt ofta får ett PP I början av matcherna på hovet? Domarna pallar inte trycket?

Timråit H-sand: Tycker överlag nivån ser lägre ut. Det är knappt någon press i offensiv zon alls. Försvaret står som i boxplay med 5e spelaren lojt viftande med klubban mot puckinnehavaren. Sen är de otroligt många felpass och fummel också, men nu kollar jag på matchen för att hitta misstag också :).

Överlag tror jag att både årets Timrå och fjolårets Timrå hade plockat en serie bäst av 7 mot båda dessa lag.

Skrivit av den oändliga optimisten.

Och där var iko ikapp

Timråit H-sand: Oskarshamn har Dahlroth men räcker inte med en femma för dom AIK har stjärngäng minst sagt har sett dom i någon match och är outstanding

Öndulat: Viktigt för matchen där. Råttjävlarna ska nog inte ropa hej än i alla fall!
Men känns som Råttjävlarna blir tuffast i ett ev kval...Och Hovet dessutom fullt med ohyra😈!

« · 1940667 · »