1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577856 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2019-01-24

1940459 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Öndulat: måste nog rentvå hardegårds namn i det här fallet, jag hittar inte situationen jag refererar till. Eftersom jag är ett orakel så vet jag dock att den har inträffat.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Hockeyoraklet: kan inte hitta det du syftar på. Kollar från 0-2 målet och 8 minuter in i tredje perioden.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Känns ju lite fånigt att leta misstag efter en storseger borta. När det ändå görs så tycker jag att Drugges avsiktliga offside var matchens hjärnsläpp. Hade Mora gjort 1-2 där på nästa tek hade jag blivit skogstokig.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Sputnik: Om ni undrar var orcherna är så kolla in i Modoforumet...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Hockeyoraklet: kollade upp de. Var nummer 24 eller något sånt. Passningen var till nr7 dock som också var den som jagade efter närmast av alla Timrå spelare.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Ullf: syftar på indianpasset från ytterkant av tekningscirkeln i egen zon, rakt in i banan som går till moraspelare. Nån gång i slutet av andra eller början av tredje.

Oavsett just denna situation så är det väldigt ofta Hardegård tar felaktiga beslut i uppspelsfas men till hans tröst så är han inte ensam i laget om detta.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Hockeyoraklet: Molinder slog en idiotpassning på offensiv blå, men det utesluter ju inte att Harde också hittade på nåt!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Hockeyoraklet: går ju att se repriser så är väl lätt att kolla vem som har rätt? När i matchen var det så kollar jag upp.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Eaxelsson: om Molinder har bytt till nr.7 då var det Molinder.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Hockeyoraklet: Inte lönt att säga emot en som kallar sig Hockeyoraklet. Respekt!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Hockeyoraklet: Molinder som slog den passningen som många innan den..
Hoppas på att få se Molinder utanför laget nu när Westerlund kommer in. Men lär ju bli drugge som hamnar på läktaren tyvärr.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Om vi sätter gårdagens vinst i baksätet en stund, vad tror ni om matchen imorgon?

Resultatmässigt tror jag Timrå plockar en 3a med 3-2 där vi alla sitter på en hink framför tv för att inte skita ner soffan och kläderna i slutminuterna. Ser spelet ut som mot Mora förlorar vi dock, ska man va helt ärlig så hade vi en jävla tur. ALLA studsar var på vår sida igår.

Men spelar vi som vi gjorde första 50 mot malmö har jag svårt att se oss förlora mot något lag i shl.

Hoppas på nya äventyr av Bilmos baggins och skulle vara roligt om drugge får måla så han kan cementera sin plats i laget för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Tikkare: undra om du fortfarande hade gett godkänt betyg till Hardegård om Mora hade gjort mål på friläget som han indianpassade fram till vid ställningen 0-2.

Han kan mycket väl utvecklas till en stabil back men han behöver minst en säsong till i allsvenskan, han spelar lååååångt över sin egen nivå i SHL och det leder till väldigt många dåliga beslut.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Knylan: Collberg har en del att bevisa, ojämn!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
sargad: Han har sina små spetskvaliteter, Collberg. Jävligt lurig i området precis framför kassen, men samtidigt är det svårt att begripa vad för sorts spelare han ska vara egentligen. Leker man med tanken att han och Johan Persson skulle konkurrera om samma position nästa år så skulle jag välja JP rakt av. Collberg skulle nog inte må piss av att ta någon vända ner i HA och kanske hitta någon ytterligare dimension i sitt spel än att (typ) bara vara bra på att sprätta in puckar från skottsektorn.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
stoff: Ja tråkigt det vore om alla tyckte likadant
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
fantasilos: ok. Ja, alla har olika uppfattningar tydligen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
sargad: Nu är han ju precis tillbaka efter en längre frånvaro.
Visst, han ser kantig ut och lite ovän med pucken just nu. Saknar matchtempo.

Jag tycker vi ger honom några matcher till. Han var klart godkänd, t.om en av de vassaste forwardsen i början av hösten, så nåt finns det där.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
stoff: För att han är en av våra 6 bästa backar. Enligt mig går han före Molinder, Söderberg och Falk. Tycker att Drugge ska få mer speltid och Hardegård skulle kunna få lite mindre dock.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Jag undrar en sak. Varför i hela helvete får hardegård ens byta om? Är han släkt med nubben,freddan lr nån?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
TIK-Lund: Collberg gjorde ju både mål och små tekniska konster av högsta SHL- klass, framför allt i början av serien. Finns mycket teknisk potential där som vi hoppas få se mer regelbundet.
Tror alltså inte det berodde på Guter jag...Utan att kasta allt för mycket skit så verkar han ju, Guter, gått i "Kolanskola" i Klaskrona.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Sputnik: Jag undrar om det inte är Palmberg som är Legolas. Ingen av dem rör någonsin en min och båda skjuter snabbt från höften....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Herminator: Så här är min tolkning.

Wedin=Aragorn

Gandalf=Nubben

Merrin och Pippin=Hardegård och Molinder, man vet aldrig vad de 2 ställer till med på isen. 😂

Berglund=Gimli, liten dvärg men tuff och hårdhudad.

Bilmos=Bilbo Baggins
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Herminator: haha, tänkte Wedin, Freddan eller nubben jag. Men vi är nog alla överens om vem överste dvärgen är iaf!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Öndulat: Trollkarlen blir så klart Gandalf Wedin. =)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Öndulat: Rätt om Harde, han är inte en ledande back i SHL. Och kommer troligen aldrig bli! Däremot kan han bli en stabil Shlback. Vi får hoppas på det, han är ju ff ung!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Vad var de ja sa era jävla medgångsuppotrar!!!
Vi VINN mot Mora i en utav Sessens viktigaste fighter....
Vi gört med 5-0!!!
Vi pissade på kranskullan!!!
Ja Stockholms nattliv vet nog fan vem jag är efter denna natt!!!!
Mannen ifrån Bergeforsen som tömt och glömt hela natten!!!
Nä dags att rulla ur sänguslingen på Godmorning Hotel och ta tag i livet innan partybåten åker till Finland under dagen!!!
Som sagt...
Vi VINN mot Färjestad i Isstadion imorgon...
Segertåget rullar vidare...
Simply the Best!!!!
The BIG REDMACHINE is back...
Trevlig helg allesammans....
Nu kör vi ända in i kaklet!!!
Vi klarar kontraktet utan kvalyra i vår!!!
Nästa säsong blir det slutspel!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Tikkare: håller med om hardegård, många av oss är för hårda mot honom. Med de sagt tycker jag inte han är där än riktigt, nästa säsong dock! Då tror jag han kommer vara ett riktigt vapen i det offensiva. De med nubben och hardegård är såklart extremt omoget av oss och finns absolut ingen sanning i påståendet, men man petar där man kommer åt då man är frustrerad.

För övrigt älskar jag att Bilmos blivit en grej. Påminner mig om sagan om ringen. Lilla ungraren Bilmos var sugen på äventyr så han reste till Sverige och träffa en trollkarl och några dvärgar för att dräpa en drake (ta upp oss och rädda oss kvar i shl), vem trollkarlen är låter jag andra avgöra. Long overdue att en så omtyckt spelare får ett smeknamn.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Tikkare: Inte helt ensam broder! Jag tror stenhårt på Ohårdegård, enda undantaget; jag har sagt det förut och säger det igen, hans cementerade plats i andra PPt. I fem mot fem är han given på 3 backpar enl mig.

Svedberg såg ut som en annan målvakt igår. Min tanke är att det kan kopplas till ett ordentligt mycket stabilare defensivt arbete av utespelarna men framförallt backarna.

Tycker backparet Falk/Druggels såg bra ut, även om jag personligen anser att Falk/Molinder kanske är våra svagaste backar för stunden så vet jag att Timrå tror mycket på Falk, och med det spelet Druggels visat upp på senare tid så ryms ändå Falken på tre backpar. Kommer får en hjärnblödning om Druggels står som 7e en match till.

Blomberg har varit; tillsammans med Thörnkvist en personlig favorit, är väldigt glad för hans skull att första SHL målet kom nu. Hoppas han liksom Druggels äntligen spelat sig till en plats i ordinarie formationer.

Laxen = vilken värvning!

Tyckte länge att Ohlsson var sveriges meningslösaste spelare men efter han kom tillbaka efter avstängningen så har han successivt visat sitt värde, SHLs snabbaste spelare? Framförallt ger Ohlsson våra lite lätt "panikiga" backar möjligheten att lägga icingpuckar så länge han är på isen, något som jag tror är en väldigt underskattad kvalité.

Påtal om spelare som gör något jävligt bra: F. Hållander... Tror han hittat den nisch i sitt spel som kommer få honom att sticka ut i mängden av unga utvecklingsbara forwards och det är kampen framför mål. Igår kom ytterligare en poäng av Herr Hållander från just den positionen. Det som får honom att sticka ut än mer i kontrast till andra "grisar" exempelvis J.Eriksson (eller fläskberget hollywood som S.Savage hade sagt) så spelar Hållander jävligt sjysst. Grabbjäveln väger redan strax under 90kg, han har många år av muskelvikt att bygga.

Otroligt roligt att "Bilmos" ibland ser ut som en erfaren poängspelare, som igår.
Ovärderlig breddspelare denna Ungrare.
Dock undrar jag vad de har i frukostmaten i Ungern så mycket skridskor som han orkar åka!?

Vad ska det bli av Collberg? Tycker inte han får ut något alls av sitt spel. Är det de ständigt återkommande avbrotten som sätter käppar? Är det miljön? Var Collbergs produktion Guters egentliga värde i TIK?

Sist men inte minst. Nubbs.. Om du läser detta, få hit Johans lillebror John till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
nils: Ja du, ett bottenmöte är ju ändå bara ett bottenmöte, det vet väl du som håller på Löven? Men jag vet inte ja.. Har man kollat på resterande matcher Timrå spelat så känns det rätt lungt faktist.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
nils: Klart den här segern inte suddade ut oron för att åka ur. Men i ett kval mot ett HA-lag är vi såklart bästa laget. Dock är det ju så många andra faktorer som spelar in då, främst mentala. Det gäller att vara rätt förberedd inför uppgiften, vi måste gå in med känslan att vi har kvalitéer det andra laget saknar och utnyttja det. Inte sänka oss.

Samtidigt får det inte slå över till högmod och nonchalans. En svår balansgång men är det någon jag vill ha i ett tränarbås inför dylika utmaningar så är det Freddan.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Affe_TIK: jag må vara ensam om att Hardegård gör ett godkänt jobb. Och att han kan vara en latebloomer. Jag tror på den killen. Har gör bra saker varvat med mindre bra. Men det handlar ju om träning, nöta nöta..Han har hockey i sig tycker jag. Och lägg ner skitsnacket om att han spelar bara för att han är ihop med Nubbs dotter. Det är ju barnsligt och naivt och att dumförklara Nubben.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
nils: Ja Pantern har väl ni problem med, plus alla andra lag i den serien!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Andersson: Pääjärvi målade med 8 eller 9 sekunders marginal från målet före någon gång.. minns någon?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Ullf: Jag håller med. Svedberg visade en helt nya aura idag.

Stod mera upprätt, sjönk inte ihop och visade stor styrka och fokus!

Detta ska han bygga vidare på, för då kommer han hjälpa laget till fler segrar!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Nisse på Mon: Färjestad enligt SHL.se
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Är det Färjestad (enligt Timrås hemsida) eller Frölunda (enligt svt text) i nästa hemmamatch?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
nils: å ja ä inte bitter...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Jockz: Kallas känsla.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Kovalchuk: Jag önskar att jag vore lika självsäker som dig! Men man vet ju att ingen går säker in i ett kval oavsett vilken serie man tillhör. Först och främst så ska vi inte dit!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Kovalchuk: jag skulle nog vara det , kan ju vara den sämsta match man sett i SHL denna säsong. Två skitnödiga lag som skulle torskat mot Pantern med det spelet.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Det tog 8 sekunder mellan 0-4 och 0-5 . Bör ju vara nån sorts Timrå -IK -rekord , iaf i SHL
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Tikkare: så han satt ett slagskott där han kommer in med fart från mittzon. Vart är dom slagskotten nu då? :p du sa ju att han skjuter som en häst inte skjöt som en häst en gång.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
mikenomad: Tänk på att folk här inne är fortfarande rädda att åka ur kvalet. (Läs; igår)
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Det brinner nu. Hettan slår mot ansiktet, serien har äntligen börjat. Ja vi ligger sist. Men mina farhågor före säsongen målade upp ett betydligt värre, avsågat scenario. Det är inte troligt att vi undviker kval men vi är fan med i racet om att göra det. Kval då? Det är mer troligt än otroligt att vi överlever ett sånt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Jockz: skrev detsamma i ett inlägg för ett tag sen. Svedbergs spel sitter i huvudet, då allt står rätt till finns det ingen målvakt i shl som kan mäta sig. Men flytten hem till Sverige satt nog och malde i det undermedvetna mer än förväntat.

Jag vill att svedberg ska veta att om han bara har huvudet i matchen så är han bäst!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Ullf: Det är nog mycket psykologi, Svedberg har ändå trappat ner från "nhl" drömmen och sen har det gått tungt vilket resulterar i en ond spiral typ - "håller jag på den här nivån?" och mycket går in. Skillnad från när jag minns Stefan Liv när han tog i princip allt i ett slutspel när han tyckte alla puckar såg ut som badbollar.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Jobbig helg för Frölunda väntar.

Först Djurgården hemma och sedan Timrå borta.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Hyfsat oväntat, men sjukt jävla skönt! Faktiskt helt onervös i tredje (vilket så klart var en chimär - ett moramål och jag hade tuggat ner naglarna till knogarna).
Svedberg, Svedberg...det är highs and lows där. Men jävlar vilka highs! Man kände verkligen att han skulle hålla nollan ikväll.

Nu är vi med! Längst bak, i sista vagnen men...vi är faen med! Så jävla respect att lämna säsongens - hittills - fetaste ödesmatch med 5-fuckin-0 på bortaplan. Cojones!

Hockey är en underbar sport!!1
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-01-24
Jockz: Jag tycker att han har varit spänd, och velat för mycket! Prestationsångest kanske?
Kommentera

1940459 · »