1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607449 inlägg · 6213 ämnen
« · 715374 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: GO TIMRÅ GO
Per HApps: Det är ju just det man inte längre kan. Skälet till varför nomineringsmötena kom till var ju för att undvika kuppartade inval av folk i styrelsen.

Årsmötet numera är bara till för att redovisa bokslut, planera inför nästa säsong och klubba igenom valberedningens förslag och fika.

Sv: T-shirt
Ambroo: Skulle man kunna få Forza Armate Rosso Bianco t-shirten redan på årsmötet och betala där? Tycker det skulle vara perfekt, får då är de flesta samlade.

ernie eagle:
IOFS, men det är ju på årsmötet som namnen skall presenteras och alla medlemmar kan ju föreslå i princip vilken som helst bara personen i fråga är medlem, både den som föreslår och den som förelås.

Nä, jag är inte medlem, men mitt förslag är ändå Friskan, och om jag hade varit meldem hade jag dykt upp och förslagit henne.

friskan: Men de håller väl inte i bussförbindelserna nuförtiden va?

Per HApps: Det är redan försent skall du se då nomineringsmötet redan har ägt rum och Friskan inte närvarade på detta.

Din tur Per HApps.

ståpäls: Spelas det mycket musik i spelavbrotten nu då?

Per HApps: Ooo bäst du passar dig, nu är det allvar inom stjärnor från Friskans håll...

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ståpäls: Bomben är att skägget inte är Foppas farsa utan istället hans kusins syrra. Det är Bengt Hedin som är den riktiga pappan (han är också skäggets morbror...) och allt enligt säkra källor!

Dream Team: Apropå ljud så är jag lite bekymrad inför jumbotronens entrè. Kommer musikbåset att få stå tillbaka för högljudd reklam i spelavbrotten? Det skulle förstöra mycket av helhetsupplevelsen. Det skulle också försvåra för klacken.

El Maco: Fromells VIP-teknik, var det väl? Ja, det kvittar förstås vilka som sponsrade laget och dess jakt på den likväl ouppnåeliga platsen i hockeyallsvenskan. De som nu ställde upp gjorde en jätteinsats som i mångt och mycket räddade kvar laget på hockeykartan. Det var lite synd att de gamla högtalarna som satt i takbalkarna inte fick följa med upp när man höjde taket. Bättre ljud får du ju leta efter. Eller bättre diskantljud, ska det förstås heta. Till slut så fanns det väl bara diskant kvar i det knappt hörbara ljud som kom ut.

El Maco: Jag vet !

ståpäls: Självklart är det dit han ska...kommer att inleda säsongen där för att sedan göra en "Crippe", dvs byta till FBK...

Nu tisslas det om en "bomb" i Modoboken. Hedström?

El Maco: Har du långsamt over there..?

Nolby Hockey-NSK-TIK. Det kan bli gången för många framtida talanger. Men då krävs det nog konstfruset på Löta. Tänk om Zäta, Modin och Timrå IK kunde sy ihop ett paket...

Springsteen: Nu är du dum tycker jag.

ståpäls: Bara skit snack !!!!

El Maco: Länk! Länk!

ståpäls: Jonte är klar för Färjestad enligt en säker källa.

Just nu känns det som att jag skulle välkomna en bekräftelse på att Jonte är klar för Färjestad bara för att få slut på eländet...

Sv: Hedström
Baker: Hedström klar för TIK !!! Säkra källor.......

El Maco: Att valberedningen har kandidater klara tre dagar innan mötat får man väl hoppas. Men jag har ingen aning om vad som dryftades på nomineringsmötet eller hur många som var där.

El Maco:
Och alla som blivit en riktig Farbror.

friskan: Åfan, kommer Zäta och Modin hem och filar rost på sommarlovet?

ståpäls: Har varberedningen presenterat kandidaterna redan? Var någon överhuvudtaget på nomineringsmötet? Det senare tyckte jag var ett utmärkt initiativ för övrigt även om närvaron säkert var skral.

El Maco:
Det kommer att läggas ut som ideelt arbete åt alla hemvändare som tjänat storkovan i andra länder :)

Per HApps: Hon kan absolut få min röst på tisdag. Jag kan t.o.m. föreslå henne själv om jag bara visste vad hon hette...

Obs! Inte heller detta var ironi.

Per HApps:
Det där har vi "pratat" om tidigare du och jag, eller hur?
Och det gäller det jag sagt tidigare. *fattar du*?

ståpäls: Abbans. Du tror att aggregatstriden är förlorad på förhand? Hahl och Wargh och vad de heter får åka på fin-is fast gamla isen dög 1988 och vi som var där var glada att det i alla fall fanns is i hallen fast vi missade allsvenskan? Det var bark i varmkorven, alla hade sittplats även på stå och mediekuben var en kille med lång stång som bytte siffrorna på Fredells Vip-teknik, Teg-Piteå 2-5. Men det gick snabbt att komma ut från parkeringen efteråt.

Nåja. Jag får väl acceptera aggregatexcesserna och välja ett annat slag. Om en dryg månad flyttar 6280 km närmare Eon Arena. Väl tillbaka inom rikets gränser ska jag börja kampanja för att klubbledningen ska göra något åt rosten på Spaps-hjälmen.

ståpäls:
Då det gäller isen i Arenan är det nog knappast aggregaten som är undermåliga utan den totala avsaknaden av isolering av plattan som isen skall tillverkas på.

ståpäls:
Mitt förslag på styrelsemedlem i SK är Friskan.
Hon har ju alltid bra förslag och dessutom är hon insatt i dom flesta frågorna.
NB!
Detta är inte ironi utan ett seriöst förslag.

Jag hörde alltså någon säga i dag att aggregaten skulle bytas och att Nolby Hockey var intresserat av det gamla. Till ett "kompispris" får man förmoda. Det är dyra grejer det där.

ståpäls:
Nu? Nej, nu är det lördag och det är ledig dag serru ;)

El Maco: Äh, det är bara på HS du lyckas driva en framgångsrik opinion, mot klubbledningen brukar du gå bet...

ståpäls: Jag tycker att det ska vara kvar. Det fanns väl där redan på Jocke Nilssons tid? Dög det åt honom duger det åt Pärsinen.

Jocke! Jocke! Jocke! Jocke!

Friskan: Du som har järnkoll på arenan; ska isaggregatet bytas nu?

LingaN: Åh hur fan vet du det ???.... Har du tältat med han ??? ;-)

LingaN: Det är väl självklart att hon föder i skellefteå där hon har sin familj etc, varför föda ensam i sundsvall utan släkt och vänner?=P

Dream Team: Och jag glömmer aldrig en match med Jocke Nilsson i S/T Hockey säsongen 94/95 hemma mot Skellefteå AIK.

Min morbror Kurt gjorde ett sällsynt besök i Timrå Isstadion och jag satt på sittplats eftersom han skaffat det åt mig då han tyckte att en liten parvel som jag inte skulle flänga omkring.

S/T tar ledningen med 3-2 varpå Sundsvallsbekantingen Emil Ekblad kvitterade till 3-3 i den tredje perioden.

När 18min gått av sista akten började folk att resa på sig och masa sig hemåt.

Skall vi inte gå vi också, säger Kurt. Nej varför det svarar jag. Det blir sådana otroliga bilköer svarar Kurt. Hörrududu, en match varar i sextio minuter och allting kan hända, svarade jag kavat.

Kurt tar sig för pannan och suckar. Tekning i anfallszon med 3sek kvar. S7T tar teket och pucken går bakåt till Jocke Nilsson som klappar till för kungoch fosterland - MÅÅÅÅÅÅÅÅÅL 4-3 19.59!!!!

Helt underbart! Vad var det jag sa replikerar jag snabbt som en vessla till Kurt.

Han ser alldeles ledbruten och förstörd ut över att ha fel gentemot mig.

Underbart är kort! Men för jävla skönt!

Ambroo: Det är lördagkväll så "Kickan" kommer nog hit och tar ner oss kärringar på jorden igen ; )

"Skellefteå lurade på drömvärvningen."

Kolla länken.....

Talangscouten:

Saxat från NORTHPOWER (Skellefteå AIK)

Postat: 2006-05-06 14:09:29
--------------------------------------------------------------------------------

"Enligt rykten ( Från en i hans familj) har Jonte skrivit på ett 3 års kontrakt med en Elitserieklubb.

Man blir ju lite orolig eftersom vad jag har hört så var det ett 5 årskontrakt som AIK hade erbjudit."

Skarin: Det känns ju även som om att den förste som blir klar drar med sig den andre.

RQT: Det har gått att läsa i både Expressen, Dagbladet och i ST. Typ. Kanske även i det rosa uppslaget.

Nu ska man inte ropa hej innan man är över lejonströmsbron men känns inte Skellefteås "satsning" som ett typiskt Björklövenavancemang. Nu har vi inte Hedström skrivit med någon men hittills har inget positivt hänt i alla fall.

Skarin: Okidok, tänkte eftersom man inte har läst om det just någon annanstans än här.

RQT: Japp. Mkt trovärdiga rykten t.o.m. Men tyvärr är ju inget påskrivet, så vi får vänta och se. Precis som med Jonte.

Nordgren lär med högsta sannorlikhet välja pengarna i Schweiz. Schweiz eller TIK.

Talangscouten: Två. Men det är vad jag hörde för ett tag sedan, då allt det här med Jonte dykte upp i mitt vänstra öra. Ganska längesen nu. Som det känns nu så luktar det ett ännu längre kontrakt.
Om hela den här affären ror i land så kan jag dela med mig mer uppgifter, bl a att Nubben har kollat på hus till familjen Hedström. Också det för ganska så länge sedan.

Möjligheten att få se Hedström-Warg-Nordgren i en kedja lever vidare.

Pärssinen-Hahl-? i en annan.

Talangscouten: Finns det någon trovärdigkälla till Riku Hahl-ryktet egentligen?

« · 715374 · »