1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607826 inlägg · 6214 ämnen
« · 719353 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omröstningen
hellge:
Är du dopad hellge?
du är ju nästan lustig idag ;-)

mikenomad: "Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden?"

Om jag får lutikurra mig lite till så misstänker man ju att han är så Hal av allt snor.

Pollen kanske....

Snorhahlt i Timrå, sänkt hastighet på E4 till 50 kh.

hellge: Tydligare kan det inte bli!

Bokslut
Nu är det klart, +0.9 miljoner trotts missat slutspel
samt sena förstärkningar.
Eget kapital på 6.1 miljoner nu.

hellge: He he...rolig du! :-D

Sv: Pubafton
Så här tror jag det är beträffande arrangemang som SK står bakom: Är det tillställningar som inte är direkt kopplade till nån Timrå-match får man nog tyvärr räkna med att uppslutningen många ggr blir förhållandevis klen. Trots 900 medlemmar..

De flesta är ju ändå med för att de älskar hockey i allmänhet och Timrå IK i synnerhet. Satsa kraften och resurserna på Timrås matcher, tifon och dyl på hemmamatcherna och roliga resor till attraktiva bortamatcher. Eller nån uppslutning kring TV-sänd bortamatch med Timrå.

Pubaftnar, frågeslingor, gåbingo, kafferep, kockdueller m.m. som anordnas på andra dagar än matchdagar eller tom utanför säsongen får nog ses som lågprioriterade evenemang för den stora majoriteten.

Som jag kan se det finns det 9 olika alternativ att svara på dessa två frågor, men endast 3 svarsalternativ.

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? Ja, Ja.

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? Nej, nej.

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? Ja, Nej.

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? nej, ja.

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? Vet inte, ja.

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? Vet inte, nej

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? Ja, Vet inte

Ja, Hahl är klar
Nej, Hahl är inte klar
Vet inte om Hahl är klar
Ja, NHL snor honom
Nej, NHL snor honom inte
Vet inte om NHL snor honom

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? Nej, Vet inte,

Hahl klar, eller kommer NHL och snor han i sista sekunden? Vet inte, Vet inte,

Varför låg det ingen blänkare på tikare för den här kvällen när det är SK som ligger bakom tillställningen...?

friskan: Det beror helt på vem du frågar.

Gidde:
Jobbigt att tänka till sådär ;-)

TIKbiff:

Hehe, jag reagerade på samma sak när jag såg omröstningen :)

Omröstningen
Nu vet jag inte vad jag svrade ja på igentligen, att Hahl var klar eller att NHL snor honom...

Ja på att han är klar.
Nej på att NHL snor honom..
;-)

hm..borde svarat vet inte istället :-)

ernie eagle:
Har en känsla av att det är rätt stor konkurrens om evenemangen
som det är ändå nu när det är VM.

I sporthallen har du VMfesten som arrangeras, på Bergsåkerstravet samma sak där med trav samt storbildstv för att visa Fotbollen..

Själv så blir det TV hemma den 10/6 för att på Söndag eftermiddag bege mig till Tyskland och Berlin för uppladdning inför Paraguay-Sverige matchen
;-)

ernie eagle:

Timrå IK:s Supporterklubb har ingen låg status.
Vart har du fått det ifrån?
Jag känner massor med människor som tycker bra om Timrå IK:s supporterklubb.

Tack och lov så består den inte bara av en enda person.

Helg Ernest: Märkligt ändå att Supporterklubben har en sådan oerhört låg status i många människors ögon. Jag har också ett liv och andra aktiviteter på agendan men har ändå försökt mobiliserat min kraft på SK.

Vad är det som säger att min tid inte är dyrbar då när alla andra tycks resonera på det viset kring den här frågan?

Helg Ernest & alla andra: Jag tror alla har förstått vad er kritik går ut på vid det här laget...

ernie eagle: Har du inte tänkt på att det är slut på säsongen och de andra 895 st har annat att tänka på. Tex vänner, andra aktiviteter osv.
Du borde väll nu ha kommit till insikt att det ej går att annordna nått när temperaturen stiger över +10 strecket. Då har alla, annat för sig.

Så "Simma lugnt"

ernie eagle: Glöm inte att vi är oerhört många som också uppskattar allt ditt arbete som du lägger ner. Även om vi inte hörs och syns lika mycket.

Yellowcard: Skall hålla mig saklig och kort. Ni gnäller på mig att jag tar åt mig av det som skrivs och hur otroligt fel det är. Men ni gör ju precis samma sak när jag skriver någonting. Dubbelmoral där tycker jag.

Men nu till själva huvudfrågan. Jag anser bara att det är jäkligt märkligt att det finns 900 medlemmar i Supporterklubben att enbart ett handfull själar verkligen är intresserade.

Jag köper inte resonemanget att 895 medlemmar samtidigt får förhinder vid ett och samma tillfälle. Det låter högst osannolikt. Att folk får förhinder är inget konstigt men det händer lite väl frekvent och lite för många hinder tycks dyka upp på vägen.

Är det konstigt då att man tar åt sig personligen?

Men nu är evenemanget INSTÄLLT och om jag nånsin kommer tillbaka i nuvarande form är ytterst, ytterst tveksamt.

Per HApps: Har du undersökt möjligheterna med din idé om att sända Fotbolls-VM på storbildsduk i E.ON Arena?

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
rödovithockeydy:
Sen är det beroende av vad han själv vill...
Vad jag kan förstå så har han redan dissat ett antal fina erbjudanden från Schweiz o Ryssland..

Endast framtiden kan visa facit!

mikenomad:
Det gör ju det..
Börjar faktiskt bli lite orolig.. Men det finns väl några som borde gå före Hah till NHL..
+ att han säkert vill ha ett riktigt bra kontrakt om han ska sticka över igen.

rödovithockeydy: Inte utan att man är lite kluven till hans framgångar. Får vi behålla honom är det ju kanon, vilken spelare nubben hittat! Tyvärr känns det som han hänger lite löst iom succén...

Sv: SCA-cupen
Bårlänge:
Om jag inte misstar mig så gjorde vi väl det i fjol med?
Var inte du och en kompis på Bishops i Sundsvall när jag och 65selander var där?

mikenomad:
mål igen av hahl..

65selander:  jag ser fram emot  och träffa dig  på krogen i sundsvall  och dra några groggar. Ska bli en spännande  sca cup

ernie eagle:

Generellt sätt - gött med pojkar som du, som engagerar sig osv. Men tycker det är lite väl att du dömmer ut många här genom att köra "read between the lines" (pekar finger - därför här uppe är jag och där nere är ni/lågstadie 'visst är min teckning ful!? - näe den är ju jättesnygg' stilen...) Visst, du kan säkert mer hockey än jag osv osv.. blah blah.. Men de flesta här, hör vi väl till samma gäng eller hur? Vi vill samma sak, dvs. Timrås bästa!?

Jag fattar inte riktigt, söker du bekräftelse eller? (om så, är det ens viktigt överhuvudtaget så länge du själv vet att det du gör/bidrar med, är bra nog för just dig själv, föreningen och dess suportrar?) Vad försöker du egentligen uppnå med denna "ja ja, en vacker dag kommer ni kanske inse vad ni har förlorat i och med att jag drar mig tillbaka" attityd?

Om du nu vill, och faktiskt ska (jag tycker du ska vara kvar) dra dig tillbaka - gör det då och sluta gnälla, en typisk dramaqueenstil gillar ingen - iaf inte jag och säkert inte ens du själv? - Visst, eldsjälar behövs alltid, men glöm inte att de visar sig i olika former, och du om någon är säkerligen INTE unik jämfört med oss andra i din kärlek till TIK. Vad vet du om oss andra egentligen då den enda människa du känner i förhållandet i kärlek/ambition/engagemang osv. till Timrå är just dig själv då allt detta utspelar sig på ett individuellt och därför personligt plan.

Varje normal människa här fattar nog att du lägger ner mycket tid (än kanske (?) oss alla andra timråidioter som BARA åker på hemmamatcher för jämnan och flera bortamatcher utan att direkt vara involverad i nån fanclub/styrelse - jo iofs, jag löste ett medlemskap då jag åkte på DIF - Timrå då jag var halvfattig) för att försöka uppnå någonting, men, det är väl ditt eget beslut också (självklart att lägga ner engagemanget också)... eller hur? så klaga inte på folk som mig (eller ens andra i förhållande till din egen "ställning" till föreningen - vem är du att dömma andra) Ingen här dömmer DIG iaf, det är enbart du själv som gör det.

Så ditt snorungsresonemang om att folk inte VILL komma på pubgrejen pga. brist av förtroende för just dig håller inte - fan jag har ingen aning om vem du är och skiter för den delen fullständigt i det också, MEN hade jag vetat att det hade varit en sån grej, och jag faktiskt hade varit tillgänglig (och haft intresse för det - vem vet) för tillfället, då hade jag mer än gärna velat dra dit, men så var nu icke fallet då jag hade annat för mig. Hur som helst, detta är inget hatmedelande till dig (du verkar ha förmågan att ta åt dig saker och ting på fel sätt bara för sakens skull) så hänge inte läpp och lär dig att planera i tid som alla andra istället.

Kevin O Shea/Bårlänge.

Det stämmer det är jag som har skrivit när BIF träder in i cupen. Ser framemot Bårlänge och 66berglunds dansbands lallande igen :-))

BTW: Vilka lag är det som kommer vara med? Timrå, Brynäs, Mora, Sundsvall?

TIKbiff: Tror faktiskt att det ur TIK-synpunkt är viktigare än man anar...Han har visat tillräckligt vad han går för. Succé i en VM-final vore nog lika med en förlorad Hahl för TIK.

Bårlänge: Enligt vad jag kunnat utläsa från Kattkräkens hemsida så spelas cupen 31/8 - 3/9...

Bårlänge: enl uppgifterna jag har fått över Brynäs upplägg inför ES så är SCA-cupen 1-3/9.

SCA-cupen

är det nån som vet när sca cupen är vilket datum ??

Kerstin_k:
ja nu slipper vi se Hahl visa upp sig i en VM final iaf :-)

mikenomad: Vilket som är det många dagar att våndas över ovissheten.

Kevin O Shea: Ok...jag utgår bara utifrån vad som stod i ST häromdagen...där pratades det om 15/7.

mikenomad: Har för mej att jag läst att Nubben sagt att det är 1/7 som gäller för Hahl.

lungan: Tror iofs att det där är att beteckna som att invagga sig i falsk säkerhet. Hahl har ju precis ingenting att förlora på att skriva ett två-årskontrakt med TIK. Det ger inga som helst indikationer på att han skulle vara inställd på ES och nobba NHL. Detta kontrakt kan han bryta precis som han vill om ett erbjudande från NHL skulle dyka upp. Det gör ja bara att han själv kan känna sig lugn inför de kommande två åren. Får han inget NHL-kontrakt har han en hyfsad framtid klar i TIK...får han däremot ett anbud är han fri att dra.

Nä, det är inte förrän efter 15/7 vi kan andas ut...

lungan:
Hoppas också han lugnar ner sig med målskyttet..
Han har idag hittills gjort 1-0 till Finland i semin på en rökare utaför blålinjen..

RocknRolf2:

Vi får bara hoppas att Hahl stannar men skulle han haft tankarna på NHL borde han inte ha skrivit på för Timrå utan ha avvaktat!

Lika mycket som vi hoppades på att inte bli alltför brandskattade på våra spelare ifjol av NHL (vilket vi som bekant blev) får vi hoppas att jänkarna gör "rent hus" hos övriga klubbar i år. Skörda HV, Frölunda, Luleå m fl!

Har vi Hedström, Pärssinen och Hahl så är det verkligen bingo med tanke på att många klubbar riskerar att hamna på värvningsminus.

Om det spricker med Hedström kan Kimmo Kutha vara ett alternativ. Han lämnar Bern. HIFK är laget som ligger närmast, men finnarna har väl sämre med kulor än svenska lag.

Vi kanske ska vara glada att ingen TIK-spelare representerar tre kronor i VM. Expressen skriver idag om hotet mot e-serien. Att ett stort antal spelare kan komma att erbjudas NHL-kontrakt om Sverige gör ett bra VM. Hårdast drabbat tippar nämnda tidning att HV71 riskerar bli...

Laken: Kan hålla med om att intresset för hans ideér ofta varit tämligen svalt. Däremot har jag inte uppfattat att man dissat det han försöker åstakomma. De flesta härinne bedyrar ju sin beundran inför hans engagemang. Sen är det ju tyvärr så, att lönen för idiellt arbete ofta består av otacksamhet i form av bristande intresse hos omgivningen.
Men nog har han fått uppmuntran så det förslår härinne!

det mesta

Mitt tidigare inlägg gällde inte enbart denna tråd/detta förslag, utan generellt. Känns som om det mest ernie eagle försökt åstadkomma blivit nedröstat av pessimister.
...Istället för lite uppmuntran och ett tacksamhetens ord.

ernie eagle: Jobba vidare i supporterklubben.Jag skulle
i alla fall sakna det jobb du lägger ner.

Jag ger Ernie_eagle en eloge för alla år i SK starkt jobbat Earnie och på återseende.

Dream Team: Fransson är väl inte precis den backtyp som Tik skulle tänkas behöva inför kommande säsong. För en back behövs med tanke på hur skadebenägna nuvarande backuppsättning verkar vara. Mera typ defensivback skulle passa som hand i hanske. Gärna då en mer rutinerad.

Friman SR: Timrå hade väl ett intresse för Fransson när det blev klart att han skulle lämna Luleå, men då man fick signaler om att han ev. kunde vara sugen på NHL redan kommande säsong så la man väl ner energin på att få honom. Nu vet jag inte hur bra detta stämmer, jag vet heller inte hur bra chans vi hade haft om vi s.a.s löpt linan ut, då i konkurrens med Frölunda. Men om man läser pappersbilagan av GP så går det väl att utläsa varför det till slut blev Frölunda. Timrå har nog svårt att mäta sig med hur det exempelvis är "...att spela med publiken i Scandinavium".

« · 719353 · »