1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607135 inlägg · 6213 ämnen
« · 731714 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Manderville åter klubblös
Frella:

Kan det vara så svårt att hosta fram en engelska lärare? Nu när Kent har butit kontraktet har vi världens chans! Kost vad det kosta vill, sheriffen är värd det!

Med Kent i laget kan vi ta guldet.

Sv: Borde inte Timrås hemsida få en ansiktslyftning?
Kerstin_k: En liten sak som jag som utomstående tycker borde finnas med är födelseår/ålder på spelarna. Vad jag kan se finns den informationen inte med, eller så har jag letat dåligt.

LingaN: Klockrena förslag. Hemsidan har inte gett oss någon större inblick i laget sedan Sjögren lämnade skeppet.

Men den blå färgen... But why? Bort med den och tomteluvorna på knapparna så ser den okej ut.

Stenkarn: Jag tycker inte det är något fel på designen på Timraik.nu för sidan ser stilren och bra ut. Men däremot så borde man verkligen skaffa fram fler
- Intervjuer - med spelarna, tränare och övriga ledare.
- Mer information & nyheter - om vad som händer i föreningen.
- Spelarblogg - skulle kanske vara något där spelare fick blogga.
- Krönikor & krönikaserier - med eventuellt Lill-Kenta, skribenter, spelare och övriga ledare.

Jag tycker allt det där borde finnas på en så pass stor förenings hemsida. Vad tycker ni om detta?

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
Per HApps: Mycket bra inlägg där. Jag tycker att huvudföreningen borde verkligen låta supporterklubben återuppliva den gamla tall-loggan. Vad förlorar huvudföreningen på att deras supporterklubb väljer att ge en känsla av Tradition och Stolthet?

Om det är i sponsorers nöje att Timrå IK inte skall använda sig av den gamla tall-loggan så tycker jag att det inte ska spela någon roll ifall någon annan ideel förening använder sig av en äldre logga som återupplivar Tradition och Stolthet för att ge publik ett härligt intryck & start av en match.

Jag hörde att man informerade publiken om ett "nostalgitifo" men det jag inte hade någon aning om var att man till och med gav matchvärdar instruktioner att informera eventuellt förvirrade besökare om vad som pågick. Det var väl lite väl kraftigt av huvudföreninen. Någon måtta får det väl vara.

Kerstin_k:
En medlemsbarometer!
Någon sorts värvningskampanj!
Presentation av den sittande styrelsen!
En liten men fungerande webshop!
En supporterblogg!
Erbjudandena på medlemskortets baksida!

När ämnet ändå är uppe kan jag passa på att droppa ett förslag till Supporterklubben och deras hemsida. Det borde finnas lite utförligare information på den hur man blir medlem i SK och hur man lämnar bidrag till tifon. Tåls kanske att tänka på framöver.

På sätt och vis är dom ju det.
När grabbarna hade jobbat med en overhead av det gamla klubbmärket i en vecka till första kvartsfinalmatchen mot DIF så var det djävligt nära att dom inte skulle få använda sig av den.
Det var nämnligen så att det var Örnloggan som skulle promotas och inte något gammalt skräp symboliserat av två tallar.

Så vad som hände var att det informerades via högtalare att det var ett "nostalgitifo". Även matchvärdarna fick instruktioner om att informera eventuellt förvirrade besökare om vad som pågick.

Här snackar vi om VM i patetiskt uppförande, vad hade dom inbillat sig? Att publiken och sponsorer skulle kräva pengarna tillbaka för att man valde att ge tifot en känsla av Tradition och Stolthet?

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
epa: Jag hittade det :)

Stog det nå´t i Dagbladet (förra veckan tror jag) om en Tjeckisk spelare som ville till Timrå? Hade tydligen meriter från juniorlandslaget.
Kan nå´n isf ge mej den ev. länken?

Fet-Ecke: Får väl hyra in någon av de lärare som undervisar på Engelska på SPIN-programmet på Hedbergska som privatlärare. Pascal Brisson som undervisar där är dessutom Kanadick =)

Fet-Ecke: Ja, en distanskurs hade väl kunnat fungera, givetvis med regelbundna avstämningar "in person". Då fick jag dessutom skäl att (i yrket) göra mer frekventa besök i Timrå än vad det blivit såhär långt ;-)

Dream Team: Lite långt att åka kanske? (Gbg-Timrå)
Distans-kurs över nätet? ;)

epa: Jo, visst är jag det, men tyvärr inte i engelska ;-)

eloff: Är inte DreamTeam lärare?

-Gurra-: Nog borde det väl finnas någon Tik-supporter som kan engelska och som kan bli lärare åt Mandervilles son. Kom igen nu!

bearkiller79: Hoppas kan man alltid göra :-).

Fan, tänk er Manderville och Hedström i samma kedja *ryyyyyyyyysa*.

Knylan: Är inte extra tifopengar välkommet då ?? Har inte påstått att klubben skall vara med och bestämma vad vi ska göra för tifon. Tänkte bara att det kunde vara en sjysst drivkraft till att fortsätta den redan så uppskattade tifoproduktionen. Om klubben på något sätt visar att det är uppskattat, t.ex. genom en extra slant.

Sv: Har lite på...
bearkiller79: Haha jadu din rackare, vad sägs om dessa rader?;

"har lite på...

känn att det kan släppas en liten bomb på Timrås hemsida under veckan i form av ett pressmeddelande...

alla vet vad jag syftar på ?

detta är bara en liten känsla jag har, inget annat men hoppas att känslan stämmer...är inte synsk eller nåt men det är mest förhoppningar...

tror fan Nubben grejjar det här till slut ändå

Timrå IK är dom bästa !! hejja hejja Timrååå !!!!
bearkiller79 @ Sundsvall 2006-07-16 11:00"

Eller;

"falo: jag bara hoppas men man ska ju lite på sina känslor, eller hur ??
bearkiller79 @ Sundsvall 2006-07-16 19:26"

Jocke: Om du vill kan jag samla ihop de idéer som man kommer fram till här inne, och sedan maila dom till dig? (Jag antar dock att du kollar in detta forum ganska ofta ändå eftersom du kom med så snabb respons.)

Sandström: Bra Jocke, men det blir mycket lättare att komma fram till bra förändringar om man får diskutera dom här inne.

Stenkarn och alla Ni andra: Maila i så fall Era synpunkter till mig direkt istället för att skriva dem här.

Förra gången jag bad om synpunkter kom det två ( 2 ) stycken. Kanske kan det komma fler denna gång.

Maila på: [email protected]

Borde inte Timrås hemsida få en ansiktslyftning?
Det här har säkert snackats om tidigare, men ska inte TIK kunna erbjuda en lite snyggare hemsida? Var inne på Brynäs hemsida alldeles nyss och blev grymt imponerad av deras actionbilder på spelare uppe i huvudbannern samt att dom tagit fasta på att använda sina klubbfärger väldigt konservativt (svart är iofs en tacksam färg). Ok, det är ett väldigt ambitiöst exempel, men i alla fall.

Timråsidan har för mycket blått i min mening. Vad tycker ni?

Detta är inte avsett som kritik mot de som gjort hemsidan, bara en önskan om att få se en ansiktslyftning.

El Maco: El Maco: Räknas Knivsta till Stockholmsområdet? ;-)
Jag bidrar gärna med något iaf.

JimmyH:
Vad man skulle vilja se mer av är T-Shirts i mindre upplagor,
T-Röd tröjan och Garbage tröjan är ju lysande exempel på mindre upplagor som fick ett stort genomslag.

Stenkarn: Du har alldeles rätt. Det är jag som blandar ihop äpplena med päronen.

Glöm det jag skrev om Kenta angående pragmatism. En pragmatiker är en persons vars syfte är att sätta resultaten framför ideologin.

Så nu var det utagerat :)

bearkiller79: Hedström och Manderville i Timrå IK. Stabilt ;o)

ernie eagle: "Kenta verkar mer och mer utkristallisera sig som en pragmatiker. En person vars syfte är att sätta ideologin i centrum framför resultaten."

Jag vill inte verka petig, men är inte en pragmatiker en person som sätter idéers provade sanningshalt framför själva idéerna? Alltså tvärtemot vad du skrev.

El Maco: Räknas Uppsala till Stockholmsområdet? ;-)
Jag bidrar gärna med något iaf.

Helg Ernest:

Kan berätta för dig att under två säsonger betalade Timrå IK alla resor för Supporterklubben.. Detta skedde 85-86 och 86-87

Allt för att supporterklubben skulle få en chans att komma igång efter ett antal år i dvala..

Sv: Har lite på...
Ambroo: Imorgon är det fredag...
Citerat dej : " På fredag så känns det som att det är klart "

Manderville åter klubblös
okej då har favoriten Manderville tydligen brutit kontraktet med Kloten pga familjeskäl, man kunde tydligen inte ordna en engelspråkig skola till sonen...

öppnar detta för en eventuell återkomst till Timrå månne ??

Helg Ernest: Så är icke fallet.

-Gurra-: Jag förstår dina tankegångar men skulle man blanda in huvudföreningen i det hela så är precis hela syftet borta. Tifon handlar om hyllningar till klubben och dess spelare, samt att det ska ha en peppande effekt.

Huvudföreningen ska inte ha någon form av inblandning i det vi gör, så länge det man gör inte skulle skada klubben.

Kattiz: Då har dom väll köpt platser till prominenta gäster som skall med.
I övrigt enda jag känner till om supporter resorna är att TIK tidigare tvingade SK annvända ett bussbolag så det gynnade TIK och var betydligt dyrare för SK medlemmar än om dom valt bussbolag som var billigast.

Helg Ernest: Timrå IK har faktiskt skänkt pengar till SK's resor också.

Per HApps:
LuleåFans i samarbete med LULEÅ HOCKEY sponsrar resorna för att LuleåFans medlemmar ska kunna åka billigare.
Nått för TIK att ta efter.

Luleå Fans, nått för SK att ta efter deras hemsida.
Ramser och allt. Se länk

JimmyH: Naturligtvis är det vi supportrar och inte föreningen som skall skapa tifo, helt rätt. Tänk dig vad vi faktiskt skulle kunna åstadkomma på läktarna om klubben också bistog med en liten slant... hehehe *gnugga händerna*.

Det skulle bildas marginaler till att göra fler och (om möjligt) mäktigare arrangemang än vi haft tidigare. För det ligger väl i klubbens intresse också antar jag att fansen syns ordentligt på läktarna, hemma som borta.

Tror inte att ledningen skulle ha något emot detta då jag (med insideinfo) vet att många av dem sagt att "Klacken är värdefull för både laget och klubben".

^_^

Jag har alltid gillat konceptet med en On Tour-tröja. Förutsatt att den kanske ändras lite i utseende. Sedan går ju åren som bekant, och till slut kanske det hela blir lite tjatigt. Trots det så gillar jag konceptet i alla fall.

Den s.k. Kvinnohund-loggan skulle jag gärna se på bröstet.

Western-temat kring en tröja är också något som lockar mig fortfarande.

Ja, mer bilder överlag så att säga. Mindre text.

Jag föreslår att vi som bor i Stockholmsområdet ser till att få fart på TIK08 igen. Någon som håller med? Nästa säsong är det tioårsjubileum om jag räknar rätt.

-Gurra-: Man tolkar ofta saker efter sin egna självbild och historik.

Jag har inte anklagat dig för någonting så du behöver vekrligen inte be om ursäkt, frågan är för övrigt utmärkt ur det hänseende att TIK och SK inte samarbetar vad gäller tifoverksamheten mer än nödvändigt just nu.

Det ernie talade om var samarbetet mellan SK och tifogruppen/läktargruppen och allt vad den har kallats.

Med Timrå IK så skulle det helt klart kunna vara ett större samarbete, men min bild av just tifo är att det är något som supportrar ska skapa och inte huvudföreningen. Det blir en slags större passion i det hela på så sätt. Däremot inte sagt att ett samarbete helt ska uteslutas. Vi lär tala med klubbledningen något innan säsongen skulle jag tro och då kan man kanske ta upp frågan och se hur de ser på saken.

JimmyH: Ber också om ursäkt för min tidigare spydighet.

-Gurra-: Ingen fara. Frågar man ingenting får man heller inget veta. Och hellre ställa en "dum" fråga för mycket och bli en utmålad som en idiot för stunden än att förbli en livet ut ;-)

Fortsätt i att komma med förslag och idéer. Och är det ingen annan som lyssnar så lovar jag att om de är tillräckligt bra försöka se till att få dem förankrade i styrelsen.

JimmyH: Ber om ursäkt ytterligare en gång. Hade jag vetat om att SK och TIK redan har ett sådant samarbete så hade jag förmodligen inte ställt en så dum fråga.

ernie eagle: Okej då, ursäkta.

-Gurra-: Det hade underlättat om du bara svarat på frågan min.

Men jag gissar väl då så du inte tror att jag tycker illa om dig:

1. Timrå IK och Supporterklubben

eller

2. Supporterklubben och Tifogänget.

eller?

-Gurra-: Supporterklubben samarbetar väl redan med f.d. LG som numera är SK som Jimmy förtydligade.

Vi öronmärker ju pengar till särskilda tifon och vi större enskilda händelser. Men sedan far vi inte och petar i detaljer. Olle, Jimmy, Frella, Actionleffe m fl. sköter det hela så fruktansvärt bra att de har fått fria händer att skapa läckra kreationer till glädje för oss alla.

Det kan aldrig sägas för många gånger - ni är foer jaevla bra grabbar! Foer jaevla bra!

;-)

JimmyH: Gissa två gånger.

-Gurra-: Samarbetsmässigt, hur tänker du? Samarbete mellan vilka?

Jag ska väl också bidra med en av mina små obetydliga tankar i detta ämne.
Eftersom LG:s tifo hittills varit så pass lyckade och uppskattade av både klubben och media så kanske detta vore något att satsa på, samarbetsmässigt.

Eller är det bara jag som tycker det ??.

« · 731714 · »