Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Janken: När jag tänker tillbaka (jag kommer inte ihåg vilket årtal), på matcherna som utspelade sig mellan Mora och Timrå i "ladan" och hur läget är nu känner jag en enorm stolthet framförallt för Timrå IK men för all del för Mora också. Att som lagen gjort, med små medel klättrat upp i det allra finaste, på det sätt de gjort det. Det bevisar att "money talks" inte stämmer alla gånger.
Jag hade privilegiet att få följa Mora på nära håll under åren de gick upp och senare etablerade sig och jag kan säga att många, väldigt många, slet hårt för att nå målet. Tillsammans med en jävligt duktig ordförande/styrelse såg man till att nå målet man hade satt. På ett sätt som imponerar (detsamma gäller Timrås sätt att komma tillbaka).
Dock är jag övertygad om att en stomme behövs för att nå målet. Spelare som inte bara är proffsig utan också har ett hjärta för klubben. Då, när vi gick upp, hade vi mixen av rutinerade och bra spelare, samtidigt som det fanns spelare som satte all sin existens för laget och föreningen.
Det som nu händer, med tevepengar och den hysteri att betala spelare överlöner ( att kvittera ut 150 000 - 250 000 i månaden i ES är för mig en överlön) känns aningen oroväckande. Vad hade Timrå för lönebudget innan de gick upp? Nu är det väl 30-35 miljoner? Ungefär samma summa som teverättigheterna ger föreningen. För mig spelar man i Timrå IK för hedern. För det stora att få dra på sig den röda tröjan och spela för en fanatisk publik. Antagligen lever jag i dåtid. Men att spla för den rödvita hedern är för mig tjusningen och det som är oslagbart i sammanhanget.
Helg Ernest: Jag kan inte låta bli att svara. Trots att frågan är riktad till Knyllot:
1: Hela familjen Hedström flyttade hem, eller?
2: Hedström ville fullfölja kontraktet med ankorna. När hans speltid uteblev ansåg han att han lika gärna kunde vara där hans familj befann sig - i sverige.
3: Antagligen kompromissar de. Fru Hedström är säkert fullt medveten om den tid en ishockeyspelare i Hedströms kaliber lägger på sitt "jobb". De är säkert helt överens om tagen.
4: Karriär eller familj? Säkert betyder familjen minst lika mycket som karriären, för Hedström. Men kan man kombinera detta skulle jag tro att det är lösningen. Med Hedströms talang och den ersättning han kan få för det tror jag att Hedström fortsättningsvis får spela hockey på heltid...för frugan.
5: Svår fråga. För mig finns bara en toffel och det är Lilla Fridolf. Å andra sidan var frågan riktad till Knylan så jag överlåter svaret till honom.
Jonte drar säkert sitt strå till stacken, men att tro att han ska bli en hemmapappa, ta hand om barnen låter föga sannolikt. Herr Hedström lär fortsätta dra in pengar till familjen så länge han besitter kunskapen.
Det är vad jag tror.
Knylan: Fantastisk presentation! Så fick jag även förklaringen till Knylan.
fan, tre år från nu har vi casual Lingan medan Knylan är en av fyllegubbarna i matchtröja som somnar strax söder om Hudik.
Jag har kollat lite i arkiven. Ja, de arkiv som går att hitta på webben, vill säga, och som har att göra med Timrå IK.
[url=web.archive.org/web/20010206031923/www.timraik.nu/index.phtml]Såhär[/url] såg vår hemsida ut säsongen 2000/01 och där går det att hitta en hel del smått och gott. Bl.a ursprunget till dagens Hockeysnack.
Vad jag tänkte på var att trots att sidan såklart är gammal i sitt utförande så var den enligt mitt sätt och se det bättre än den hemsida som finns idag (nu pratar jag om klubbens hemsida, inte SKs), speciellt ur en supporters synvinkel. Bl.a så kunde vi supportrar via Gallerit bidra med bilder (men det kanske vi kan idag med, jag vet bara inte var). Det fanns även ett bildarkiv att tillgå, bl.a på matchprogrammen under knappa 25 år. Det bildarkiv som fanns på tikare.se har av någon anledning försvunnit. Det tycker jag att man borde återinföra. Kanske inte just på matchprogrammen, det var bara vad en nostalgikers som mig fastnade för. Men man borde kunna bli än mer inriktade på oss supportar. Det skulle kunna gå att få hemsidan betydlig mer aktiv bara den kändes lite mer användarvänlig, eller vad jag ska säga. Det mesta är såklart ok, missförstå mig inte, men vi supportrar borde kunna bli mer delaktiga i bilder och annat som kommer upp där.
Sedan förstår jag inte varför inte klubbens hemsida länkar till Hockeysnack. Ja, klubben har (kräver?) ju (via moderationen) insyn vad som händer här och agerar ju titt som tätt om man tycker att så behövs. Om nu klubben på något sätt inte vill förknippas med HS, varför behöver man då kunna det? Detta borde väl vara ett skäl till att en gästbok (i form av HS, givetvis) skulle finnas även på huvudföreningens hemsida, och inte bara via supporterklubben.