1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607325 inlägg · 6214 ämnen
« · 732096 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Knylan:
Javisst! Men jag kunde bara inte låta bli att bemöta en så urbota fånig kommentar/slutsats angående en proffessionell hockeyspelares vardag som småbarnsförälder...
Dom som har det riktigt tufft torde vara spelare på lägre nivå som många gånger tvingas kombinera arbete, familj och tränin på elitnivå... Jag har jobbat med några "bobcats" och dom hade verkligen svårt att få tiden att räcka till.

Snillen spekulerar på skyhög nivå.

Helg Ernest:
Jag har en diger erfarenhet av barn (4st) men tror knappast att ett hockeyproffs lönearbetar 8 tim, idkar familjeliv och därefter tränar...
Träningen är hans jobb. Där är en markant skillnad mellan J H och majorioteten av svenska småbarnsföräldrar.

Helg Ernest: ja kanske det, hahaha...men förhoppningsvis så kommer träningen först och allt det andra planeras utöver träningen...men han har ju sin fru som kan rycka in och ta hand om ungarna när det kniper ihop...

men som sagt, han sköter sin träning, det är jag övertygad om och ingen mindre än Jonte själv vill ju vara bra tränad när allvaret drar igån, annars gissar jag att det inte blir nå roligt och leka med dom andra grabbarna...

bearkiller79: Jag hör att ingen av er har erfarenhet av nyfödda barn.
Han har nog fullt upp med att supporta i hemmet, så när det blir kväll och dax att ta joggingrundan, slocknar nog han i fotöljen.
Hoppas han har god grundkondition, för vilja verkar han ju ha så det räcker.

lungan: va inte orolig för träning du, på den här nivån så är spelarna så pass proffsiga så detta sköts med största möjliga noggranhet...

jag menar om man inte sköter träningen på den här nivån så är man ganska snabbt över och Hedström har många år som hockeyspelare bakom sej så han vet precis vad som krävs och tränar det gör han, om han kommer till Timrå så kommer han oxå att vara bra tränad när han kommer...

smälta in i laget kommer han oxå att göra galant, Manderville har ju alltid kommit sent och där har det ju aldrig varit nåt problem med varken träning eller komma in i laget...men i det här fallet så är det ju nhl det hänger på, om det hade varit klart så hade nog uppgiften om Hedström oxå varit presenterad för länge sen och kanske Hedström varit på plats, men han vill väl ha allting klart med kontrakt, nhl o.s.v innan han ansluter till laget och det för väl vi bara acceptera, Hedström är ju trots allt under kategorin stjärnspelare...

Denna Hedström affär har ju dragit ut på tiden om ngt, känns som det inte finns mkt att hämta av det som finns kvar om han nu inte skulle vara klar.

Första träningsmatchen är om 15 dagar och laget har inte ens fullt manskap på träningarna, vart är polysin för att få en sammanhållen grupp och fin lagmoral. Detta är ju A och O för att en spelare ska trivas och kunna prestera sitt yttersta.

Dessutom hur mkt har denna Hedström tränat och hur mkt ligger killen efter i träningen just nu? Tränar han på egen hand eller solar han och myser fortfarande? Ngn som vet? Dock litar jag på killen han vet vad han kan så förmodligen så mår han väll bättre av att endast vila, om det är det han vill.

Men ska han spela i Timrå så vill jag gärna se att affären presenteras snarast så att han innan säsongen minst har en månad på sig att börja känna det nya gänget, för det Timrå han lira i finns det inte mkt killar kvar i från, Vi har ju faktiskt nästa två helt nya femmor till denna säsong. Minst sex forwards 1 målvakt och 4 backar.

Rock'on Timrå ta inte ut er nu, spar motivationen och orken till säsongen.

Dallas:

Kom med något nytt. Det där är ju gammal skåpmat... :-) Jag har ju skrivit att han är klar sedan länge.

En annnan sak jag oxå har hört angående Jonte är att nu när han sommarbor i Skellefteå så vill han inte gå ut med några uppgifter i press att han är klar för Timrå...det skulle kanske bli lite jobbigt för han då däruppe vilket iofs är helt förståeligt...det kan ju nu oxå vara en anledning att det där stora pressmeddelandet inte dykt upp än...

sanning eller ej ?? ingen aning...men jag tror att så fort det löser sej med NHL så kommer detta pressmeddelande om han nu ska till Timrå som ni säger...

bearkiller79: Ja det är Timrås bolag samma som äger världshuset och ladan....

Dallas: enligt Dagbladet är det Conferera som har köpt huset på Majorsgatan, men varför har dom köpt huset och inte Jonte själv ?
Conferera är det = Timrå IK eller ?

eloff: Jag vet inte vilken adress det är. Jag har mina källor och dom säger att han har köpt hus på Södermalm och att han kommer att spela i Timrå. Om det är Conferera eller Jonte som har köpt huset vet jag inte men han ska bo där

Sv: Ranking
-Gurra-:

Ibland tror man att du skojar med oss alla. För visst förstod du väl att det var med lite ironisk ton han skrev så?!

Sv: Omröstningen
bearkiller79: Ja inte i kåk iaf.

Ambroo: ja Hahl han skall väl bo på Örnen han...

Laken: Skoter spår där ? Pyttsan. Eljusspår och ett bärg som ät för brant att köra över. Inte f..n är det några skoterspår där int.

Trevlig omröstning, men den som röstat på att Hahl ska flytta in där må vara en SAIK:are eller MoDolid;-)

eloff: Inte omöjligt... ;-)

Dallas: I Dagbladet i dag står det att Conferera i Timrå AB (läs Timrå Ik) har förvärvat fastigheten Snoken 8, Majorsgatan 37 för 2,5 mkr. Detta hände väl för en tid sedan eftersom lagfarten annonseras nu. Har dom köpt åt Jonte?

Dallas: Och om man fråga, hur i h****** vet du det ??
Låt mej gissa : du har en säker kontakt eller ??

Kerstin_k: Jag tror inte att han har köpt ett 1-familjshus i Sundsvall för att pendla till Schweiz eller Skellefteå och inte för att hyra ut.

Dallas: Om man har följt med debatten ett tag kan man inte undgå att fundera över hur många hus karln ska ha innan han är nöjd. Har det inte varit 100% att han köpt hus i Sundsvall och 100% att han köpt hus i Skellefteå tio gånger nu?
Han får många hus, men å andra sidan kanske han tjänade hyffsat hos ankorna?

Talangscouten: Han har köpt hus på Södermalm. Det är 100 %.

-Gurra-: Nu var det ju inte jag som myntade det uttrycket om de lagen.Läs första inlägget i den här tråden så kanske du förstår varför jag använde den formuleringen.

Helg Ernest: yep. gäller att vagga in Lada Togliatti och HPK Häämeenlinna i säkerhet - sedan das bootar vi dem midskepps.

Frella: Vilket är jättebra!
Under doggs, då krigar dom bäst.

Portello: "Storheter som Mora" ?? Nog för att vi hamnade efter dom i tabellen förra säsongen. Men särskilt stora är dom väl ändå inte. Jag skulle hellre säga att dom hade turen med sig att det gick så pass bra som det gick.

Det byggde mer på otur för vår del att vi hamnade där vi hamnade.

Talangscouten: Jaja, men både du och jag vet ju att det blir TIK, om nu NHL får fingrarna ur arslet vill säga. Problemet ligger ju inte hos Ducks i dagsläget...

Portello: Du tror det?;-)

Dock inget nytt i själva frågan.

Talangscouten: Bara tappat 46 platser på rankingen sen året innan. Det svänger fort =)

Talangscouten: Kanske kan vara så att den rankingen är baserad mycket på förra årets säsong? Och då kom ju Timrå som bekant efter storheter som Mora, Luleå och Brynäs...

Ranking
Timrå är rankade på 60 plats i Europa. Efter storheter som Mora, Luleå o Brynäs... (se länk)

Sv: Har lite på...
Paddan: Mycket möjligt...

Ambroo: Om jag får gissa så tror jag att han kanske hade en sån här länk. Men då gissar jag bara.

htikare: Men vad mysigt:-) Man trodde på en lösning den gångna veckan, men vi kör på denna då!

Förresten, har du nån länk?

Ambroo: Ser att Linköpings tränare (2:e?..) tycker att bl. annat Timrå (plus Brynäs o Dif)
"ser klart vassare ut än förra säsongen"..(Östgötacorren). Trots att vi
inte ännu fått "en liten pressreleasebomb" som vi alla verkligen hoppas på snart..

Hur vassa skall vi inte då kunna bli!

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
LennartA:
Har för mig att det var den gode Johan Thornberg som sa det.

friskan: Det är just det som avses, Timrå IK:s styrelse. Annars hade den gode Smokey skrivit SK:s styrelse.

Sv: Dags att uppdatera tikare.se

Juli månad och redan nu kan man anmäla sig till tre bortamatcher i oktober på tikare.se. Samla ihop lite tomburkar runt sommarens grillplatser så har ni råd med alla tre resorna.

Ska se om vi inte kan göra något på TIK08-fronten inför lördagsmatchen mot DIF på Hovet.

Smokey:
Tur att det inte var någon från TIK:s styrelse.

När är ispremiären inplanerad? Har man sagt något om detta ännu? Inte för att ispremiären är av större intresse, men tränaingarna därefter brukar vara kul att se på.

Per HApps: Timrå IK "nyaste" styrelse kommer inte att vinna SM i marknadsföring. Hörde faktiskt en kommentar en gång från en styrelsetyp som pekade flinande mot ståplatsklacken och sade ungefär något följande:

-Inte mycket studieskulder där.

Därför har jag börjat plugga på äldre dar;)

Klart vi ska hylla tradition och stolthet tills korna går hem. Örnen blir säkert också tradition en vacker dag. Vem kunde drömma om att Esso, EPA och Nynäs skulle bli kultlogotyper när det begav sig?

Själv börjar jag snöa in på "brockolitallarna"!

JimmyH: När jag satt i möten med Styrelse ordförande i SK och representanter för TIK, var det så. Nog måtte väll det varit efter 03.

Per HApps:

En medlemsbarometer!
- Bra idé.

Någon sorts värvningskampanj!
- Kommer nog i någon eller några former.

Presentation av den sittande styrelsen!
- Kommer!

En liten men fungerande webshop!
- Vi har ett alldeles för litet utbud för att ha behov av att använda en sådan.

En supporterblogg!
- Diskuteras, något nytt blir det i alla fall.

Erbjudandena på medlemskortets baksida!
- Ligger sedan denna veckans början ute under fliken "Medlem".

Helg Ernest: Inte sedan 2003 i alla fall.

JimmyH: Inte nu kanske , men med förra styrelsen var det de.

Sv: Borde inte Timrås hemsida få en ansiktslyftning?
LingaN: Lite mediafiler skulle inte heller sitta fel.

T.ex. Klackljud, matchklipp och intervjuer. Kanske t.o.m. går att lägga upp kortare video/ljudpresentationer av nya spelare ??.

« · 732096 · »