1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606629 inlägg · 6213 ämnen
« · 733053 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
En annan grej som TIK skulle kunna göra är att göra "förstoringar" av sina gamla hjältar i formatet 2X3 meter och hänga utt dom på tex. kortsidan ovanför klacken. Och för att sedan förhöja känslan kan man rikta en spot på varje fotografi.
Bilderna framställs av en firma i Stockholm som heter Big Image. (kika på länken så förstår ni varför"

Tänk att ha Strimma, Inge, Olle, osv som ett hall of fame på kortsideväggen.
www.bigimage.se/web/DBpics/pics/200010A23.jpg

Glömde en sak.
Positionen skall således vara mittcirkeln i Timrå Isstadion.

73Sjöbba:
Det är bara att sno på allt vad det går.

Per HApps: En sådan bra ide måste man tiga om här innan det kommer någon annan och snor iden.

actionleif:
Eller så en T-shirt med texten.

Timrå IK
Lat 62.29.9N, Long 17.24.5E
Kulturens centrum

superia: Okej, säger du så .. är inte så lätt för mig att veta som är uppväxt på kasett och cd åldern :)

actionleif: LP och LP, det var väl snarare en singel men Johnny Cutz på A-sidan och W/Ö Kalle på B-sidan.

Jag donerade min skiva till hembygdföreningen Skvadern i Uppsala. Ögonen vattnas när jag tänker på de vackra stunder då den lätt repade skivan med den gröna etiketten snurrat på föreningens skivtallrik.

gud: Är det cd skiva du pratar om eller är det LPn ? LPn står i pappas skivback iaf

gud: Vem fan har inte den... Jag har tjyvtankat ner den på nätet alldeles gratis! Men jag kan bränna ner en CD för 500 spänn...

På tal om nostalgi, någon (Dreamteam förslagsvis) som har koll på om det är några jubiléer som är på gång under kommande säsong? Förra säsongen så tog ju Robert Carlsson matchrekord till exempel. Supporterklubben fyller väl 45 bast den 4/2 om jag inte missminner mig.

gud: Tack och lov, jag har en också. WÖ-Kalle ler väl i sin himmel när man spelar den, (försiktigt)

Redax 2:

När du och jag som är några timmar äldre än många härinne på HS valde att satsa en del av våran framtida förmögenhet på denna singel så fanns det inte någonstans i hela världhistorien något som pekade på att någon av oss alla två skulle bli erbjudna 1000 rejäla svenska kronor för detta kap..

Så..Låt dom jävlarna liiiida som inte valde att köpa skivan..;)

gud: Jösses! Själv köpte jag min från SK för typ en 50-lapp (men det var ju innan elitserien förståss...).

-Gurra-:

Låter som en mycket bra ide..Lite nostalgi är aldrig fel..

Kan för övrigt berätta att jag har blivit erbjuden 1000 spänn för min singel där WÖ Kalle gjorde sin otroligt vackra stämma hörd..

Kan även berätta att den singeln fortfarande har en säker o stabil plats i min skivback...

FORZA TIMRÅ IK..

Något som jag tror kan vara skoj kan vara en samlingskiva med diverse TIK-relaterade låtar.
T.e.x. Timrå Knockar, TIK Power, Timrå Hej, Timrå IK (Oldtime Rock´N Roll), Red eagles dominerar mfl. Kanske också går att klämma in "When the saints go marching in" Med WÖ-Kalle ;-).

Sv: I väntan på nedsläpp

Ambroo:

Snart är väntan över..

Dallas: Det är klart med AD, men inte NHL.

Dallas: Jag mötte Lassie-varning eller inte, precis den sortens inlägg man vill läsa i dessa tider! *tummen upp* Ett tvättäkta, genuint silly season-rykte...*ler*

And I just lööööv it! :-)

bearkiller79: Man kan ju även spekulera fritt i hurvida Mandy kommer "hem" igen, men ingen VET ju säkert...

Ambroo: om man läser mellan raderna på dina inlägg så verkar det så...

bearkiller79: Vem har skrivit/sagt det?

Stenkarn: Nu är det lite, "Jag mötte Lassie" varning på det som jag skriver. En väldigt nära släkting till mig, var på fest efter Winnerbäck-konserten där träffade den personen en väldigt nära släkting till dom som hade sålt huset, (Majorsgatan 37) och den personen sa att det var Jonte som skulle bo i huset. Sedan har också hört att det har varit klart med Anaheim sedan några veckor tillbaka.

mikenomad: Det är väl klart att han gissar, annars hade han ju fått rätt redan för ett par veckor sedan. ;-)

ernie eagle: Gissar du nu eller finns det substans i det du skriver?

bearkiller79: Majorsgatan 37 är det annars. Beskedet kommer nog innan söndagkväll skulle jag tro.

Då släpps en pressrelease som förkunnar att Jonte Hedström skrivit på ett kontrakt på 1+1år.

Ambroo: det är alltså Jonte som ska ha kåken på Majorsgatan 17 då ?...då borde det ju vara klart med Anaheim om kåken är hans, eller hur ?

då kommer det vilken dag som helst då med andra ord...

Sv: Resor!
Per HApps: Jag ska dit! jobbar i härnta så det blir smidigt att åka dit direkt efter jobbet

Nån som funderar på att åka till Kramfors nästa vecka och spana in TIK-MODO?

Belthor:

Sorry..Tänkte inte på det..;)

gud: Förolämpa inte samhall nu.. ;)

Ambroo:

Menar du en moodooit??

Per HApps: Snarare nån som samhall placerat...

Ambroo:
Det är väl nån AMS-arbetare som fått praktik på AB

Kerstin_k: Inte mer än att det är nära och att det står en kåk och väntar.

Janken: Det här stycket syr ihop AB:s fantastiska överblick på ett fint sett;

"Kommentar:
Kent Manderville, Frans Nielsen och Mika Tarvainen är givetvis tunga avbräck. Har fyllt på med relativt okända namn men är ändå nöja med den trupp de har. Kenta Johansson har präntat in en härlig moral i laget som sällan viker ner sig."

Undrar om sommarvikarien hittar till en is även om han står på en?

coyern: vem vet...

Ambroo: Besynnerligt att Aftonbladet har hållit tand för tunga i Jonte-affären fram tills nu. Undra vad som har fått dem att helt plötsligt publicera en artikel om att Timrå jagar honom? Förmodligen så vet du väl anledningen ;)

Ambroo: Tjenare! En liten fråga bara. Är det du som kallar dig "Vet" och skriver på northpower:s (för dom som inte vet, Skellefteås supportersida) forum. Eller är det bara nån som gillar dig och kopierar din text och vad du skriver rakt av?

Kerstin_k:
Jättebetungande på forwardsidan att förlora Tarvainen.. För att inte tala om backen Adam Svoboda.. (Samma artikel i AB)
Ts....ts...ts..

Resor!
Hur är det med anmälning till resorna, går det att anmäla sig redan nu? Man vill ju inte missa typ Stockholmsresan.

Kerstin_k: Har de knarkat sig lite?

Annars gillar jag dessa rader, ok att det är hämtade från AB, men det är ju inte deras egna ord;

"Men enligt Hedströms agent, Johan Strömberg, går förhandlingarna med NHL-klubben framåt och snart kan han vara fri att gå.
– Det går sakta, men framåt och det går absolut att lösa. Jag hoppas vi kan komma överens snart så vi kan hitta en ny klubb och ett bra ställe att bo på, säger han."

Hmm, bor han inte redan på ett bra ställe där han ska spela och är han inte sambo med frugan?;-)

Tjalle: Otroligt tungt. Kommentaren på Timrås lag var väl kanske inte en klockren analys.

"Kent Manderville, Frans Nielsen och Mika Tarvainen är givetvis tunga avbräck. Har fyllt på med relativt okända namn men är ändå nöja med den trupp de har. Kenta Johansson har präntat in en härlig moral i laget som sällan viker ner sig."

Som det känns är det väl bara Manderville som är ett riktigt tungt avbräck.
Har vi fyllt på med relativt okända namn? Visst är väl Pärssinen, Halh, Backlund och Lotvonen relativt KÄNDA namn ändå? Aftonbladet fick i alla fall rätt på sista meningen.

Och visst, förlusten av forwarden Mika Tarvainen är ju otroligt betungande :/

epa: Även om han inte skulle göra det så har jag FULLT förtroende för att Nubben ordnar någon annan värstingslirare...

Och att Timrå tappar forwarden Mika Tarvainen är enligt Aftonbladet ett tungt avbräck...

Steffe: Det kommer att ordna sej, han lirar med oss i vinter.

... så lägger jag in en länk om Hedström.

htikare: Det var ju det jag skrev tidigare. Robban-Regin-Sundh, Hallin-Warg-Nilsson!

Inte sant?

Scrolla ned å läs får du se.

htikare: Därför min tanke på Wennerberg där...

Ambroo: kanske lite ovikommande när det gäller kedjekompositioner i tik..
Men jag tycker energiknippena Pelle o Robban tar ut varandra en del när de spelar i samma kedja.
Men jag kan naturligtvis ha fel men jag tycker att Robban får åka för länge o vänta... på Pelles pass.. då han ofta själv håller pucken rejält länge .." o då o då kör lite läcker "rondellkörning" som som han brukar". Han är ju så pass energisk att det räcker till ändå!

Robban å sin sida är ju otrolig på att orka ligga på o forchecka hela tiden o stöta på motståndarna så de ej får tid att starta upp anfallen..

Därför tycker jag man får ut mest (positivt sett).. av dom båda när de får "härja" i varsin kedja.

« · 733053 · »