1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606655 inlägg · 6214 ämnen
« · 732798 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: I väntan på nedsläpp
Abris:Hedström lirar i Timrå!tror jag också,amen!

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
Tror att det är en tre fyra stycken.

Pettson kom förbi med några Mackan tröjor, någon som är intresserad?
100 spänn och stålarna till Tifo.

Metal Guru: Stämningen är kanske rent utav: The shoe must go on... (c;

mikenomad: Kanske var det så, men han verkar ha varit mycket bra i PP. Viktigt med rollspelare.

mikenomad:
Visst var han vass framåt, men inte direkt en snubbe man litar på som siste man. drog också på sig alldeles för många 2-minutare, men var samtidigt full till bristningsgränsen av attityd.
Skulle gärna sett honom i Mora igen, men tänker inte ta livet av mig för att han får mer betalt i Malmö.

Metal Guru: Var det inte så att även om han gjorde en hel del poäng så var han väl inte världens pålitligaste bakåt..?

Kerstin_k:
Hur stämningen är i Mora? The show must go on.

Ambroo: Jasså, han hamnade där till slut. Undra hur stämmningen i Moralägret är nu då. De hyllade ju honom ganska ordentligt efter förra säsongen. Trodde nog inte att Malmö var aktuellt för honom.

Kerstin_k: Sen skulle man inte grina om man hade denne upp vid blå: www.malmoredhawks.com/engines/page___1217.aspx

Kerstin_k: Med det materialet så finns alla förutsättningar, men han har ju som sagt inte gjort sig känd för att spela renodlade PP-uppställningar. Den enda gången han använt sig av något liknande var väl när Aalto och Coma huserade på blå med Zäta, Gunno och Jonte i kedja...

Ambroo: Absolut, men på något sätt känns det inte vidare realistiskt att tro på det. Fast å andra sidan kanske Kenta har lite annorlunda spelarmaterial i år att laborera med. Den som lever får se. Personligen föredrar jag också det.

Kerstin_k: Jag tycker att det är att föredra och dessutom så ser man hos fler och fler lag att man utnyttjar en skottvillig alt. passningssäker forward vid blå.

Ambroo: Gillade dina PP-uppställningar och skulle inte ha något emot att de nyttjades i vinter. Men hur stor är sannolikheten att man endast skulle spela med en ordinarie back?

Abris: Nu börjar man höra samma sak från flera håll, så nu börjar t.o.m jag tro på Hedström i TIK.

Ambroo: Skönt att det drar snart igång igen. Längtar. Fast du ambroo måste vara stensäker på att hedström är klart. Jag är dock inte lika säker

htikare: Strålman-Lindström
Kokko-Lotvonen
Styf-Koskinen
Moe-Svedberg (längst ut på bänken...)

(Alt. platsbyte Lindström/Lotvonen)

Hedström-Hahl-Pärssinen
Carlsson-Warg-Hallin
Wennerberg-Andersson-Nilsson
Svensson-Regin-Sundh

(Alt. platsbyte Carlsson/Wennerberg)

dr-nix: Ja det var väl en utav de största anledningarna till att han värvades.

Nu när övriga ändå är inne och snackar PP-uppställningar så skulle jag vilja dela med mig av mina tankar och funderingar till detta. Jag skulle vilja se att det satsa på två renodlade formationer.

Något sånt här;

Hedström
Hahl
Nilsson (framför kassen)
Styf (alt. Lotvonen)
Pärssinen

och

Hallin
Regin (alt. Warg)
Wennerberg (framför kassen)
Warg (alt. Styf)
Kokko

Har för mig att Kokko ska vara speciellt bra i PP (har för mig att jag läst något sånt i samband med hans värvning)

htikare: Tror man skall köra vidare med Styf/Koskinen på backen bortsett i PP då då man växlar in Lotvonen. Annars borde man testa Lotvonen/Kokko och Strålman/Lindström.

Tror hellre på Robban Regin å Sundh.

Hallin Warg Nilsson i tredje linen.

Samt Eric Moe, Johan Svedberg, Björn Svensson, Johan Andersson i en fjärde line där Riku Hahl får dubblera som center i dagsläget.

ernie eagle: Tack för upplysningarna!.. kul att Lotvonen är på plats och laddad..tror denne välväxte man kan bli oerhört värdefull för årets lag med sitt bevisat trygga spel.

på tal om pp-uppställnigar vilka vill du se på backsidan.. bakom Pärssinen Hahl o (ev.Hedström) Lotvonen /Styf el. kanske Lotvonen/Kokko?..

i en 2:a line skulle jag gärna se Mange Warg o Sundh med Sanny o Anton bakom.
Sedan i de två övriga kedjorna Robban Regin o Svensson ....
Pelle Johan o Wennerberg

(Alternativt platsbyte Robban /Wennerberg).

Vad har Du/ni för olika ideer i denna fråga?....förslag

Sv: Oskar Sundh
Ambroo: Äntligen har pojkjäveln växt upp. Och insett mervärdet av att träna. Thanks god for everything!

Men det är klart, han kan ju inte vara sämre än kussen sin Mannström. Han tog verkligen tag i taktpinnen när han flyttade till Arboga och sedermera Norge. Om än inte på samma nivå, så spolade Manne sponken och klassas nu mer som en socialdrickare klass I. Om sommaren och vid festligare tillfällen.

Han fick höra ett par sanningens ord av mig och han tog fasta på detta.

Borta är åren kantade av skandaler, blonda brudar, fulsprit, sönderslagna lägenheter samt stämpeln "Bad Boy".

Nu är det vältränade och helylle Crippelino viser i högform. Loob måste ha hotat honom med stryk alltså.

Men gött att se!

250kg kärlek: Det har garanterat ALDRIG hänt tidigare...hallelujah!

Även om han spelar med Fbk i vinter kan jag inte låta bli att kommentera det. Maken till disciplin från hans sida har jag sällan skådat.

Kerstin_k:  Träffade Crippe som hastigast på Oxviken. Varje morgon runt 06 åker jag på jobbet. Då ser jag Crippe kommande, springandes ute vid Tynderö. När jag ställde frågan: Hur mår du? Då svarde han: -Jag har aldrig mått bättre. En Crippe i form är inte att leka med. Han blir att räkna med i vinter.

TIKbiff: Härligt med vältränade nyförvärv. Överlag verkar det som om försäsongen gått bra. Magnus Nilsson fortsatt i topp i styrke, följd av Wennerberg. Vore ju härligt om de två fick ut mer av sina muskler på hockeyplanen i år än vad de fick i fjol.

Per HApps: Det kan du väl ta med knyllot.. eller mig för den delen

Och Nilsson inte längre "Nr1"
Wennerberg gav honom spö iår :-)

Oskar Sundh
Han verkar sköta sig bra vår "rookie"..

Frella:
Om man har en ide på en ny T-shirt, viken skall man prata med då?

Sv: Conferera
Helg Ernest:
Så med andra ord behövs inga aktier för att dyka upp på årsmötet, det räcker med att ta med medlemskortet.:)

Sv: Ranking
Helg Ernest: Ja, nu är råttet mågat. Låt Gurra tycka vad han vill. Men i motsats till andra. Låt hans åsikter ligga oberörda, precis som om de inte betydet någonting.

skit i all rankning nu, det är Jonte som är det viktigaste samtalsämnet, allt annat är bara crap...

vad har ett aktiebolag med hs o göra ?? vad jag vet så heter denna sida hockeysnack, ska den inte handla om hockey då eller ??

Inge politik tack

skärpning tack

NuMo: Nu får det väl vara nog med att hacka på Gurra.
Jag tycker det är helt klart en fråga för moderatorerna att ställa upp
på Gurra och radera de mer eller mindre personangreppen.
Visst haglar de personangrepp både till höger och vänster ibland.
Men det är med hjärtat på rätta stället.
Men när man kan börja tolka det som mobbing, då har det gått förlångt.
Alla är vi olika, jag är som jag är, Jimmy H, Knylan , Gud osv.(Exempel)
Visst hoppar vi verbalt på varandra i bland, gämnfota tom.
Men inte sitter vi och analyserar sedan varandras inlägg för att hitta saker att hacka på.

Rör inte min kompis !

htikare: Lotvonen sågs synlig på Grytan igår kväll med Koskinen i släptåg. De käkade korv och skyddade sig undan regnet efter bästa förmåga.

Lotvonen sa att han var laddad med finsk accent. Koskinen ombad mig uppsöka Lill-Kenta och lägga upp taktiken när jag presenterade min power play-uppställning.

Styf å Kimmo kommer varenda ES-tränare och spelare med för den delen gråa hår och huvudbry när det fintar bort hela Hockey-Sverige genom att vägga sig igenom mittzonen och skottfinta för att sedan osjälviskt passa fram till öppet mål.

Kan inte misslyckas så till vida ingen av dem blir skadade då och tappar formen då.

En vecka till får vi nog vänta på besked om Jonte, allt enligt en säker källa.

65selander: Elake ställer som vanligt alltid upp. Tycker inte om att ni försöker jävlas med min kompis. Du får hålla till godo med besk jävla Tuborg. Själv så kör vi självklart "Norrlands".

NuMo: Jag trodde aldrig att jag skulle hålla med en Modoit, men en sen fredagkväll så är det betydligt enklare än annars...

-Gurra-: "Men så fort jag skriver ett inlägg (oavsett innehåll) så är det alltid någon som ska tracka ner på mig och komma med mentala analyser."

Lita på din instinkt. Det är antagligen något som är fel.

SMÅLAND: Håller med dig det är för tyst angående nyheter om laget o spelarna..undantaget det fina bild (o ord) kollaget på spelarnas första träning efter semestern.
Det måste vara därför som det nu istället blir lite väl mycket personliga irritationsmoment angående åsikter sått att uttrycka sig osv....

Vi skulle behöva lite mer nyheter nu innan säsongens träningsmatcher drar igång... om spelarna..kanske lite personliga reportage ang. olika spelares sommarträning fysiska status m.m
Skulle tex. vilja höra lite om Lotvonen, Hahl o Warg m.fl. som inte nämndes i bildkollaget..var dom inte med? har dom inte anslutit ännu
eller kom dom bara inte med "på bild"?. Någon som vet?

Kanske Tord kunde bistå oss supportrar med åtminstone lite information i den vägen! Det vore mycket intressant just nu.

Annars skulle vi också kunna nöja oss med ett enkelt meddelande att J.H skrivit på.

65selander: *S* Tack du men jag klarar mig bra med den bror jag redan har.
Inget ont om "ernie" men tro mig.. det räcker gott och väl ;-)

westerlind: Det är en viss skillnad på att vara förvirrad och att vara missförstådd. Jag försöker vara delaktig i de flesta disskussionerna här inne, så gott det går. Men så fort jag skriver ett inlägg (oavsett innehåll) så är det alltid någon som ska tracka ner på mig och komma med mentala analyser.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag lade mig i denna disskussion och hoppas att vi kan fortsätta "snacka" utan vidare dispyter.

-Gurra-: Du är inte mentalt efterbliven.

Robban: Jag tål att folk inte gillar vad jag skriver, jag har börjat vänja mig vid det nu. Vet du inte att jag tillhör skaran av supportrar som inte får ha åsikter ??.
Men det är tycker jag två skilda saker att ogilla ett inlägg och att påstå att en person är mentalt efterbliven bara för att han/hon inte delar samma uppfattning som alla andra har om något.

Ambroo: Då tycker jag att du eller någon annan ska berätta vart i denna GB jag skrivit att något lag har haft "tur" i 50 omgångar i streck.

Det böjar dra ihopa sig....nåra nyheter i laget??
Verkligen tyst därute??

El Maco: Det är faktiskt så att svenska idrottsklubbar inte får vara aktiebolag. Däremot kan andra konstellationer utgöra AB, tex arenaföretag, riskbolag och annat. Dessa kan dock vara ägda av den ideella föreningen, om jag nu inte minns helt fel efter mitt år i studentkåren...

eloff: Det är alltid kul att diskutera associationsrätt på hockeysnack!

Aktiebolagslagen (ABL) och Lag om ekonomiska föreningar (LEF) tolkas analogt för ideella föreningar i tillämpliga delar. Timrå IK är en ideell förening (försök inte ens med AB-antagandena Ernest). En ideell förening kan mycket väl konsolidera dotterföretag i en koncern. LEF 1 kap §4 har motsvarande skrivning som ABL-paragrafen du återgav nedan.

Bara för att ge ett exempel länkar jag till det första google hittade: KF är en ekonomisk förening som enligt länkade pressmeddelande talar om dotterföretag och koncern.

65selander: Likheten är slående;-) Vi höjer glaset redan nu va? Skål!

ernie eagle: SCA-Cupen bjuder jag på bira ta med dig elake måns också (Ambroo)

65selander: Tack för den passningen :-) Nu får du fan bjuda på bira nästa gång vi ses, din rackarns filur ;)

« · 732798 · »