Kevin O Shea: Var som sagt svårt att hålla isär kedjesammansättningar i kväll tyckte jag såg att Robban Warg o Magnus iallafall utgjorde en.. Men sundh tex. ilka spelade han med var det Pelle? någon som har koll på spec. de nya vilka dom ikväll matchades tiilss.med??? någon..
Kerstin_k: Tyckte att Oscar Sundh så vass ut på träningen idag, hoppas att det är ett nyförvärv som kommer att höra talas om sej fortsättningsvis... annars var det som sagt lite svårt att hänga med vilken som var vilken av de nya spelarna, då dom inte hade nummer på tröjorna. Anton Strålman kommer att vara bofast i 3:- i vinter - sanna mina ord!
TIKbiff: Antingen är killen bara ruskigt slug och vill gäcka lite med journalisterna genom att lägga ut villospår eller så kollar han faktiskt på hus åt sig själv å sin familj eller agerar smakråd åt någon polare?
Turerna kring Sveriges mest kända sjuttioetta går vidare ;-)
ernie eagle: Majorsgatan 37 står tomt fortfarande,,,var nog förra ägarna som hämtade det sista häromdagen.. frågan är vem som skall bo där om hedström kollar hus på haga ;-)
Kerstin_k: Glömde en sak. Är det någon som skulle vilja beskåda samtliga bilder (69 st) som jag tog går det bra att kontakta mig här på HS så löser vi det.
Ambroo: Japp. Härligt att se Timrå IK på is igen. Tyckte att det var relativt högt tempo på träningen. Men man saknade dock nummer på tröjorna, blev lite svårt att hålla koll på vem som var vem.
Jag tog några kort under träningen och lade upp 7 stycken av dem i mitt filarkiv. Eftersom jag satt en bit ifrån isen blev jag tvungen att använda zoomen ganska flitigt, varpå bilderna kanske inte fick den där superba kvaliten som man skulle vilja ha. Men det är i alla fall några bilder och man ser hyffsat vad de föreställer. De finns i mitt filarkiv för de som är sugen att beskåda dem.
Belthor: Jonte är hemma i sommarstugan i Bjässviken nu. Men enligt min referens var karln i Sundsvall som så sent som i fredags nere i Sundsvall. Han var uppe på Haga med några polare och kollade på hus i området.
Vad det nu skall betyda?
Trodde flyttlasset redan gått till Majorsgatan 37?
mattias - 74: Han såg helt ok ut, men om det var så märkvärdiga plockar vet jag inte. Det är ju mest lite av en uppvisning när det gäller det första ispasset och ofta skjuter spelarna ju i en bekväm höjd för målvakterna...
Albert Hall: Det senaste uppgifterna gör gällande att tidigast på torsdag kommer det en underskrift. Dock hänger det givetvis på NHL, men han är "sten klar" för TIK i den bemärkelse att så fort det löser sig därborta, vilket det kommer att göra, så skriver han på.
Inför 2224 åskådare intog TIK E.ON:s blanka yta KL 18.03 och man gjorde det utan Jonte och utan några intervjuer med de två högintressanta nyförvärven Hahl och Pärssinen (Kjell-Åke har väl inte gjort sig känd med ett MVG i Engelska direkt...). Det var inte mycket Bambi på hal is man fick se och konstigt vore ju annat då man redan i förra veckan klev på...
Det som var högst anmärkningsvärt var hur små skydden är i verkligheten när det gäller målvakternas nya utrustning. Tidigare har man ju bara sett grejerna på tv och då har man tyckt att skillnaden har varit marginell, men nu såg man verkligen vad otroligt mycket mindre de är och vilken omställning det måste vara för killarna i kassen.
Berglund: Iofs så var han "hemma" i Skellefteå så sent som igår kväll så chansen är väl ganska liten. På en skala 1-10 så skulle jag gissa på en 3:a att han skrinnar ut...
Vem har uppdaterade uppgifter om JH:s förhandlingar med NHL ?? Om jag sutte på kansliet och fick en påskrift i dag skulle jag nog spara en sån godbit till 18:00.... Spektakulärt så det stänker!
Berglund: Nej att träna lite med kompisarna kan ju knappast ses som ett kontraktsbrott, samtidigt blir det ett skönt besked för oss fans om han visar sig, med eller utan presentation.
Bara 3,5 timmar kvar till ispasset, tror knappast Hedström skrinar ut på det, men drömma kan man ju alltid, skulle gissa på några dagar till innan det löser sig helt.
Kerstin_k: det är väl ytterst tveksamt att Jonte ska bli klar för TIK i detta skede. Han är ju inte löst för ankorna än, så ni får väl hålla er till tåls tills dess iaf.
Suuune: Det kanske han gör, men så länge det stannar vid en disskussion och inte kulminerar i ett "100% säkert"-rykte så ser iaf inte jag inga problem med att prata om det. Drömma kan man alltid göra ;-).
Ambroo: Trodde nästan man skulle få läsa att det var klart i morse i tidningen men icke, pressrelease under dagen för att se honom skrinna in på isen ikväll?
Har ni inte lärt er? Sune snackar bara skit, hittar på en massa bara för att få igång lite diskussion. Det här med Reto von Arx i vintras var ju samma sak bara påhitt alltihop...
Kerstin_k: Jag tolkar det som ännu ett skenidrag av "Snubben". Han börjar att få kalla fötter då det gäller Jonte och måste snabbt och desperat ha en ersättare. Mandervill har han ju bränt i båda ändarna redan. Liksom bara första tanken som for genom skallen när jag läste detta.
Men sundh tex. ilka spelade han med var det Pelle? någon som har koll på spec. de nya vilka dom ikväll matchades tiilss.med??? någon..