1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606497 inlägg · 6214 ämnen
« · 742461 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: J20:s försäsong
ernie eagle: Inte för att jag har så bra koll på Timrå, men vad jag vill minnas i alla fall brukar man låta en hel del juniorer vara med under sca cupen vad jag vill minnas i alla fall :)

Ambroo: Rubriken dagen efter... "Den okände tjecken som Luleå glömde avgjorde"....

Fränt som fasiken och riktigt läckert, sa Bill.

Fränt och läckert var orden, sa Bull.

ernie eagle: Nu drar du iväg en aning, men du kan ju alltid låtsas att det är han när det i verkligheten är Jonte som kommer att pissa på dem... Thuram-grejen är ändå nåt jag tycker du ska köra;-)

ernie eagle: Ja matchning tillsammans i A-laget skulle vara riktigt roligt att skåda. Tycker gott och väl att de kan få chansen att agera fjärdeline under hela cupen.

Ambroo: Skulle vara förbannat kul om Kupec sänkte Luleå i Coop Arena lördagen den 25 november.

Då skulle jag ställa mig på läktaren likt Lillian Thuram i riktning mot Luleås avbytarbås och Slavomir Lener och tysta honom med hysch hysch...

Iskallt och kaxigt ;-)

Ambroo: Får inte Timråfansen stifta närmare bekantskap med Mr Kupec i SCA-Cupen är det en ren och skär skandal.

Tycker trion Johansson/Österholm/Kupec måste testas i ES vid nåt tillfälle. Helt klart en ruggigt talangfull lina med potential för någonting riktigt stort på sikt.

Spela in grabbarna nu för i h-e Kenta. Skippa prestigen. Låt pojkarna få lattja lite med de stora pojkarna. De kan vara en framtida ES-femma.

Släpp fram den ungdomliga entusiasmen!

htikare: Riktigt imponerande av valparna må jag säga! Jämtland ska bara upp i Allsvenskan till nästa säsong, allt annat är ett enda stort fiasko om jag har förstått deras satsning rätt. Om vi nu bortser från firma Johansson/Österholm och även Kupec så skulle jag vilja veta vilken/vilka av backarna som har övertygat mest i de matcher som du har sett? Ett par av dem lär ju vara högaktuella för SCA-Cupen. Ser Johansson/Österholm som självskrivna och skulle även vilja se Kupec, men hans medverkan hänger förmodligen ihop med hur det ser ut på skadefronten...

Sv: Spelare vi minns
Dream Team: Du alltid hjärtligt varmt välkommen åter att sätta våra hjärnor i friktion och få oss till att gnugga geniknölarna. Ha en fortsatt trevligt movienight och glöm inte tandborsten efteråt när du nu skall snaska sötsaker ;-)

Men vem svarade....och vad var priset?

ernie eagle: Nej, nu får det räcka för ikväll. Nu tänkte jag istället sätta tänderna i en DVD och inmundiga lite karra, så vidare frågor får iaf jag återkomma till. Men ni andra kan ju förstås fortsätta.

Tack för visat intresse! ;-)

Dream Team:
Slarvigt av mig.

Dream Team: Har du fler klurigheter att dela med dig av till kunskapstörstande hockeysupportrar i afton, Anders?

ernie eagle: Touche! ;-)

friskan: Varför det? Vari består förvirringen? George Tower var ju svaret på en fråga som ställdes i det här ämnet tidigare under kvällen. Nu är det nya frågor nya svar som gäller - kom in i matchen nu ;-)

Dream Team: GIF Sundsvall ;-)

ernie eagle: Jag tänkte precis bidra med en ledtråd i ämnet. Jag tänkte återknyta till din tidigare gissning på IFK Norrköping och ville be dig hålla fast vid det och tänka på ett lag i en lite annan idrott men i relativt stor närhet till Timrå kommun. Då kanske du anar vilket av HOIF resp. Giffarna är korrekt? ;-)

Tror att Dream Team får reda upp sina frågor en aaaaning.

Dream Team: Kan det vara aspelinerna tro? D.v.s. Heffners/Ortviken eller rent utav GIF Sundsvall?

ernie eagle: Vilket urpsrung herr Schönberg hade känner jag inte till. Han kom dock till W/Ö från en klubb betydligt närmare oss än de östgötska markerna.

Dream Team: Antar att mina vilda gissningar gick bet eftersom du undvikit att kommentera det.

Dream Team:
Någon annan som svarat som jag missat?

friskan: Nu är det lika offside som jag var för några minuter sedan. Det är alltså en klubb vi eftersöker, inte en spelare. Och spelaren det surrras kring är alltså Alf Schönberg, vilken klubb han spelade för innan han representerade W/Ö.

Men det är alltså inte IFK Norrköping. För där spelade han 50/51 och i W/Ö först 57/58.

Så du får fortsätta gissa.

friskan: Tower var väl på tapeten i en tidigare fråga i samma tråd?

Bevistat finalen tik j-20 - jämtland 6-1 till Tik!! överlägset speltempo o firma Österholm-Johansson i form ( M. Kupec flyttades till andrakedjan för att förstärka den o han var som en snabb vessla vid sargen..Jämtlandsspelarna var tvungen haka honom..med medföljande pp )
Oscar är en sniper..3 mål ikväll ett från blå snabbt lågt oanonserat..
ett efter klappklappspel med österholm o till öppet mål..det tredje pricksköt han från kontringsfriläge!

Österholm i sin tur har högt skridskotempo o snabba precisa passningar i full fart ofta på bladet på medspelaren.

Men HELA laget skall ha beröm för en bra insats..speciellt det snabba speltempot som inte jämtland hängde med i..

Vi får nog se Oscar o Henrik Ö. i SCa-cupen .. mot lite bättre motstånd

Dream Team:
George Tower.

Dream Team: Om han härstammade från Östergötland eller hamnade där utav misstag så garderar jag mig med två alternativ ifall han var en ren Norrlandsprodukt menar jag?

Jag drar till med Hörnefors på det ena och IK Köping på det andra.

actionleif: Jag hakade upp mig på en tidigare fråga, då Mora var på tapeten. Var inte tillräckligt alert och med i svängarna där, sorry.

ernie eagle: Jo, Magnus, det är en klubb jag är ute efter, och det är inte Norrköping ;-)

actionleif: Tror det är en kuggfråga. För om du läser statistiken och årtalen så spelade ju den där sköna Affe i Peking 50/51 men lirade inte i W/Ö förrän 57/58.

Men för all del, jag kan ha fel.

ernie eagle: Tror styret lossnat på din cykel tillochmed .. är det inte en klubb han är ute efter?

Dream Team: Nej nu är jag nog ute å cyklar kom jag på. Det här var alldeles för sent. Han var väl i Timrå i början på 70-talet.

Dream Team: Mats Lind?

ståpäls: Vi tar väl en följdfråga på den då. Varifrån kom den här spelaren innan han kom till W/Ö (Timrå)?

Sv: Laget första matchen i Schweiz
4EVER: Jag skrev bara som det var. Kul att Jonte är på tapeten och på löpet igen. Men i detta fall är du nog snett ute.

Här följer mejlet i sin helhet:

"Hejsan Lasse!

Måste få ifrågasätta din floskeltopp den här veckan. Det är väl alltid trevligt att Jonte Hedström är på tapeten och på löpsedlarna. Men i det här fallet är du nog ute på djuuuupt vatten. Den däår sketna artikeln du citerar ifrån Piteåtidningen saknar substans och verklighetsförankring rakt igenom.

För det första finns det inget ansvarig på den där tidningen som vill ta på sig artikeln. Det finns inte ens ett namn under artikeln. Vilket tyder på att det måste vara en orutinerad sommarvikarie som i brist på annat fabulerat ihop en ruskigt bra story (kan tyckas) och lösnumren såldes säkert som smör i solsken den där förmiddagen (7/4). Men samma tidningen gick ju också ut med att Skellefteå AIK kallat till en presskonferens en måndagseftermiddag nån gång i maj-juni. Vilket var ett PR-trick som inte gick hem. Någon presskonferens ägde aldrig rum och Pea Israelsson och Peo Larsson var lika frågande som alla oss andra när "nyheten" läckte ut. Vad är det för någonting som skall presenteras? Inte ett skit visade det sig. Antagligen fick samma vikarie på redaktionen där uppe i lapphelvetet för sig att eftersom Jonte Hedström blivit delägaren i hotellkedjan Statt däruppe så var även övergången spikad och klar.

Men ta den där artikeln med en nypa salt. För vad Jonte i själva verket sagt är att SAIK ligger honom varmt om hjärtat men han har aldrig givit något löfte om att han skall spela där. Bara att det skulle vara kul att lira med SAIK i ES.

Det där kan förstås tolkas hur som helst. Vridas och vändas i det oändliga. Vilket det också gjort."

ståpäls: Han kom till Timrå från Mora, och spelade blott en säsong för oss, 1978/79.

ernie eagle:

Vad har du mejlat Lasse om? Tycker det är en riktigt kul grej!

Bara att rama in!! :-)

...eller snarare inte minns. Var ifrån kom han?

actionleif: Det var så sent som -90 alltså? Eller sent, jag menar inget om Kalles ålder, det var mer att jag själv var så fel ute. Men det handikapp eller vad man ska kalla det som Kalle hade gjorde ju att han med de år han fick hängde med väldigt länge ändå.

Tidernas störste Timråsupporter kallas han ju i folkmun. Ja, det är nog ingen som slår honom på fingrarna vad gäller supporterskap och att engagera sig helhjärtat för klubben han älskade. Den relation jag har till honom är alla de gånger man sprang ihop med honom under A-lagsmatcherna under -80-talet i samband med lottförsäljning. Jag klipper in några rader ur det som står att läsa om honom på tikare.se:

"Ett minne har för alltid etsat sig fast för många Timrå anhängare. TIK firade 50-årsjubileum och en mycket rörd Kalle fick i present en röd skinnjacka, samma sort som ishockeyns A-lag. TIK låg illa till i allsvenskan då, och Kalle tyckte väl att han borde göra sitt, så när han samlat sig, klämde han i med ett uppmuntrande tal, för att sporra sina idoler. Det var sannerligen inte många som kunde uppvisa ett torrt öga i den stunden. Efteråt sjöng han "When the saints...." och dom ovationer som sedan bröt ut, får man gå till ishallen för att finna motsvarighet till."

htikare: Ja.

Dream Team: 1/1 1990 53 år ung

Ja, eller inte spelare kanske, men väl profiler vi minns. Vad jag talar om är trådrubriken, men den här får duga.

Vad jag vill veta är alltså vilket år det var som WÖ-Kalle gick ur tiden? Jag har för mig att det var antingen -85- eller -86. Men jag kan förstås minnas helt fel.

Sv: das Boot
htikare: Jonte verkar ha fått för många välkomstdunkar i ryggen; www.timraik.nu/matchen/?nid=1631

htikare: Känslan är väl ändå den att om det tryter så lättar TJ på lädret och låter Nubben plocka hit bästa tänkbara. Skulle tro att de isf handlar om en utlänning och med tanke på att transferfönstret står på vid gavel så är oron kanske lite väl omotiverad...

Ambroo: Jo jag har förstått ditt förnamn! men lite ironi piggar ju upp..
Ja en bra back till som fransson hade varit tryggt med tanke på att sanny också haft krämpor på slutet i omgångar förutom Kimmo L....
I värsta fall kanske det finns någon i A-svenskan med e-klausul som gick att inhandla om detta fortsätter samt att det inte finns ekonmi för någon dyr backvärvning..skridskosnabbhet hos en back idag typ Franssson borde vara det man söker då det inte längre går att "haka fast motståndaren"
med styrka som tidigare..

htikare: Lägg dock märke till en sak och det är att ironi bara är mitt förnamn...

Skador får man ta och det rår ingen på, om man inte tränat försäsong med plasttyngder och har gädda och pommes frites på menyn vill säga... Däremot så skulle det som sagt inte vara helt fel med ytterligare ett namn på backsidan. Är fortfarande sur över att man inre knöt upp Johan Fransson när man hade chansen.

4EVER: Har mejlat Lasse Anrell angående detta nu. Och vä'ntar tålmodigt på ett svar. Sist jag skrev till hobnom så fick jag ett iaf.

Ambroo: Precis vi har ju en hel kedja där..Kupec, Johansson Österholm.
vi har nästan för bred trupp..Nä visst håller med.. ser det lite oroväckande ut men det är iallafall 3 veckor till premiären så vi hoppas några hinner läka ihop riktigt..lotvonen borde få köra skyddsträning för överkroppen så han håller ihop mer bänkpress o dylikt!
Det kan ju också vara ren otur trots att han är skadad så ofta...
O på backsidan har vi nog inget att hämta från j-20 om nu skadeeländet fortsätter..

Ambroo: das boot goes on ...

Tycker det är hög tid för denna legendariska tråd att åter stiga till ytan...

Nu har vi två förluster i bagaget och det mot lag som knappt håller svensk slutspelsklass... Vi har ett lag som inte har haft någon möjlighet till att spela ihop sig och värre lär det bli då vi dras med massor av skador... Vill det sig riktigt illa så är halva laget borta till kommande helgs SCA-Cup då en handfull av spelarna dessutom ska på landslagsuppdrag... Vi har förutom detta ett målvaktspar som definitivt inte håller elitklass, en backbesättning som är allt annat än bred (det ska vara Lotvonens axelparti då, men han verkar ju vara gjord av socker...) och vi har inte heller nån scheriff bland forwards. Det kanske är lika bra att ställa upp med enbart J2O-spelare i premiären mot MoDo, det verkar ju iaf vinna...ibland.

friskan: Stod Backlund i mål?..

« · 742461 · »