1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606192 inlägg · 6213 ämnen
« · 749878 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchdräkten....
GävleLasse: Läs matchprogrammet.

Förvörigt så tycker jag det är schysst med de vita hjälmarna.

htikare: Nåt jag inte gillar med TIK's matchdräkt är att namnet är placerat längst ned på tröjan. Den hakar ju ofta fast och veckar upp sig på byxan vilket gör det svårt att se namnet på spelaren. Ni TIK'are kanske inte lider så mycket va det som kan numren, men för alla andra blir det svårt.

Kerstin_k: Ja, jag gillar också de vita hjälmarna..det känns behövligt med en rejäl kontrast mellan hemma o bortaställ när dom nu också är omdesignade för året.

Tror det är bara vi o HV som har vita bortahjälmar..

Men hur som hellst viktigast att vi får in puckar bakom Krizan på tisdag!!

matte1: Nej, absolut inte! Jag tycker att de vita hjälmarna räddar bortastället från ett uselt utseende. Tack vare de vita hjälmarna tvättas "träningsställs-stämpeln" bort enligt mitt tycke.

Inte så snyggt med dom vita hjälmarna, nog hade röda varit snyggare även till bortastället.

Sv: Intro
Per HApps:  Innan jag hart laddad ner skiten så kan du väl avslöja om det är introt med dom svartvita modebilderna ;-)

Per HApps:
En liknande skulle sitta som en smäck nästa säsongsstart.

-Gurra-:
Slår dom denna introfilmen då blir jag imponerad. Och nu menar jag inte att det handlar om DIF utan om känslan.

Här sätt ribban!
s15.quicksharing.com/v/563478/dif2.wmv.html

Sv: Hovetresan!
Kerstin_k:
Skulle gissa på att det går bra att betala i "supporterkiosken" i gamla entrén.

Sv: Hovetresan!
En snabb fråga bara angående hovetresan. Jag anmälde mig och tre personer till nu. Betalningen sker ju vid hemmapremiären den 19:e, min fråga blir således vart sker betalningen?

Sv: U20
Per HApps: Är det ens lönt att masa sig upp till ladan med "skräcken i båset"?

Är det inte bara det i sig ett energislöseri med tid, kraft å ork?

JimmyH:
Men i morgon är det dags igen mot Leksand, kom i tid bara så att ni får bra platser.

Sv: GO TIMRÅ GO
JimmyH: Härligt. Nu känns det lite bättre.

ståpäls: Tommy Boustedt satte Timrå 9:a med motiveringen att Thomas Johansson, Martin Lindman, Pär Bäcker, Dragan Umicevic och Nicklas Danielsson var bättre nyförvärv än Kokko, Lotvonen, Hahl, Pärssinen och Hedström.

Det är nästan kusligt hur eniga alla "experter" är. Hoppas nästan att Jimmy drämmer till med TIK på 9:e plats...

Sv: Det finns bara en Kent Manderville
Laken: Mandervilles nya klubb vann med 3-0,hoppas på något liknande på tisdag.

Ambroo: Mora kändes både större och snabbare, åtminstone hetare. De hade en högre frekvens i sin åkning. De spelade också mycket rakare med mer start och stopp. Timrå hade sega och dåliga uppspel.

Sedan så var det stor skillnad på målvaktsspelet. Segersiffrorna var kanske två-tre mål för stora sett till chanserna.

Bäst i Timrå var Johan Westlund som jobbade på bra och vann sina närkamper.

Hälge: Jag satt mest och svor så analysen lämnar jag över till Jimmy.

Kan däremot stava till Lars-Eje Lindström och tycker att det räcker som förklaring till den här plumpen.

-Gurra-:
Nannes medverkan innan match är lika säkert som Amen i kyrkan. Om det är bra eller inte har jag ingen uppfattning om.

Ambroo: He he, jo kanske det. För mig spelar det egentligen ingen roll vad som rullar. Bara jag slipper Nanne ;-)

Dream Team: Jag vet inte vad som var felet, men det gick alldeles för sakta och vi tappade puckar i mittzon mest hela tiden.

Jag är dålig på att analysera matcher, men det fanns flera från HS som var där och tittade (bl.a Ambroo, ernie eagle, JimmyH) och de kan säkert lämna en mycket bättre analys av matchen.

Hälge: Fick publiken möjligen se ett Timrå som tagit till sig lite för mycket av de skriverier som förekommit och den favoritstämpel som man (oförtjänt?) fått på sig efter den lyckade försäsongen? Ja, om Mora tilläts kontra in mål på mål så var det väl uppenbarligen rätt så öppet hemåt.

Man fick in en tröstpuck i sista. Skottstatistiken rätt så jämna 28-31 trots 1-6 i mål.

Dream Team: Mora är mycket bättre och leder fullt rättvist. De agerar mycket snabbare och har härliga kontringar.

Jag gick hem efter två perioder, så hur det ser ut i tredje har jag ingen aning om.

Dream Team: Igår så var det MODO som fick heta Nora ett tag, verkar som Swehockey har problem med "M" under liveuppdateringarna"

Bissett19: Aha, är komplotten avslöjad månne? Hockeyförbundet, agera! ;-)

Dream Team: Inte visste jag att Nora hade ett lag i J-20 Elit.........:)

El loco: En på alla sätt positiv försäsong gjorde väl att dagens premiär mot Mora på hemmais borde kunna betecknas som en chans till seger. Nu vet jag inte vad man håller på med, eller om Mora helt enkelt är så mycket bättre, för efter två perioder så är ställningen mellan Timrå och Mora 0-6.

39.132 minNora9. CEDERGREN, PatrickHOOK
35.552 minNora2. QWARNSTRÖM, LeoSLASH
33.270 - 6 EQNora27. HULT, André 
30.390 - 5 EQNora22. SANDSTRÖM, Lucas 
 (27. HULT, André)
30.19GK inTimrå1. BACKLUND, Jesper 
30.19GK outTimrå25. SÖDERSTRÖM, Petter 
30.190 - 4 EQNora27. HULT, André 
 (22. SANDSTRÖM, Lucas
 26. KAPLA, Jonas)
23.152 minTimrå37. ÖHRN, TobiasHOOK

15.482 minNora19. QWARNSTRÖM, MaxHOOK
15.280 - 3 EQNora27. HULT, André 
 (29. DANIELSSON, Anders
 10. PHILIPS, Nicholas)
13.062 minNora27. HULT, AndréINTRF
11.070 - 2 EQNora19. QWARNSTRÖM, Max 
 (10. PHILIPS, Nicholas
 18. ORS, Dennis)
09.060 - 1 PP2Nora18. ORS, Dennis 
 (19. QWARNSTRÖM, Max
 29. DANIELSSON, Anders)
08.262 minTimråT. Team TimråTOO-M
07.332 minTimrå26. NÄSLUND, PetterSLASH
06.132 minNora18. ORS, DennisHOOK
02.042 minNora29. DANIELSSON, AndersBOARD
01.422 minNora22. SANDSTRÖM, LucasHOLD
00.00GK inTimrå25. SÖDERSTRÖM, Petter 
00.00GK inNora1. JOHANSSON,

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Hoppas på ett maffigt tifo lagom till premiären!
Någon som vill förtälja litegrann vad tifot går går ut på...?

-Gurra-: Alltid Rött... ska naturligtvis "rulla" på Nannes bekostnad. Som renodlat intro duger det med vad som helst förutom Hammerfall och Ingemar Nordströms...

-Gurra-: Vad heter "matrixlåten" då? med artist å allt, så ja kan "köpa" den på internet å lyssna ja med =)

Jag håller fast vid Matrixlåten ja ;-). Den kunde rulla istället för Nanne.
Sen vid entrén skulle inte Metallica eller Hammerfall sitta fel ;-).

Kerstin_k: Jo In Your Honor är riktigt jävla bra, helt klart en jävligt bra för-intro låt, men i introlåten behövs det lite mer "krut" i, och där kommer Rammstein in. Det var faktiskt någon här inne som gav Rammsteinlåten som förslag, och i början gillade jag inte förslaget men ju mer ja lyssnade på låten, skruvade upp volymen & fantiserade om ett fullsatt E.On Arena med den låten på näst intill maxvolym & en jävla massa blinkande lampor etc - så har ja kommit fram till ett det skulle vara ett kanonintro!

Fundera på det Ni som bestämmer introt! =)

Per HApps: Ja, man hoppas ju att mediakuben nyttjas på ett bra sätt tillsammans med musiken. Ska bli häftigt att se mediakuben överhuvudtaget. Plus i kanten om den nyttjas i introsammanhang.

Kerstin_k:
Förhoppningsvis gör Hassebo och Coox något eget som är synkat med någon välgjord film på mediakuben.

andyo: Okej. In your honor har sin charm och skulle absolut passa i Timrå-sammanhang. Jag diggar den låten stenhårt, hoppas att den spelas någon gång. Rammstein låten har jag dålig koll på, får "köpa" den från nätet och lyssna lite då. Spännande att se vilka låtar som används.

Kerstin_k: Näe för iår ska vi ha Foo Fighters - In Your Honor istället för Nanne Grönvall som för-intro och Rammstein - Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen som intro! =)

Per HApps: Ah, jag har inte ens tänkt på vilka möjligheter mediakuben erbjuder i introsyfte. Coolt. Hoppas att man verkligen använder den också. Spännande att se hur det hela artar sig. Inte kommer man väl att använda samma låt i år, eller?

Ser med förväntan fram emot användandet av mediakuben under spelarentren.
Nu när det har satsas dollars på utrustning och jag såg att Slice skall vara med och producera kalaset tillsammans med mediaprofilen Kjell-Åke Tjernström som chef är det hela så kan det ju inte bli annat än succe.

Som sagt, spännande var ordet sa Bull.

matte1:
Morsor kan man lita på, dom ställer alltid upp.

Sv: Det drar ihop sig!
Det känns att det är nära nu.
Bara ett par dagar återstår och det ligger ett nästan obehagligt lugn över kommunen. Nerverna kryper utanpå huden men är fortfarande i någorlunda balans. Känslan i magen är däremot en blandning utav lugn, berg och dal bana och brutal boxningmatch. Vi är alla lika spända.. (hoppas jag) inför den stora drabbningen som Tisdagskvällen kommer att bjuda oss på.

Jag har en vision: Vajjande fanor, dunkande trummor, vrålande rödvita fans och nedstämda huvudhängande småbröder..;-)

Nu spöar vi skiten ur lillebror och visar från allra första början vart skåpet ska stå denna vinter. VÄL MÖTT I E.ON PÅ TISDAG!!!

matte1: MODO blir ingen lätt nöt att knäcka..6-1 mot Luleå i genrepet tycker jag sticker ut. MODO:s enda seger på försäsongen dessutom. Helt klart blir det en ruskigt kul och intressant match!

Forza Mamma Hedström!

Konstigt att stå inte gick nå snabbt. .verkar ändå vara mindre tryck än föregående år..

lötabo: Ja det var inte helt lätt att få tag på biljett.Grannen fixade en åt mej, dom som stog efter honom i kön blev utan....Då var klockan 11.03!
Trycka till Modo! Gärna för mej, men det blir 4-1 :)

Det drar ihop sig!
Äntligen kör elitserien igång igen, men fan vad svårt det var att få tag på biljett till hemmapremiären. I torsdags fick jag tag på en biljett som inte hade hämtats ut.

Dags att trycka dit Modo direkt och visa vart skåpet ska stå, tror på 5-2 till TIK.

Friman SR: Man får hoppas att inget trycks på magarna, förutom tallarna då:)

Matchdräkten....
Det kanske finns en tråd i detta ämne men den fann jag inte....

ÄLSKADE TIMRÅ IK's nya matchställ är fantastiskt fina om man ser på vad det ställdes upp med i SCA-cupen...

Jag ser på korten från nämnda SCA-Cup att på magen finns det gott om plats för fler sponsorer...

- Kommer magen vara orörd och vacker framgent oxå?
- Väntar TIK på någon stor sponsor som ger stålars multum måhända???
- Eller är vi så fräcka att vi kan vara lite obefläckade reklammässigt på Vår Stolta Vackra Rödvita Dräkt's mage och inte behöva stålars från äcklig reklam???

Dumma frågor va??? Nä, inte för mig för jag är som alltid som en rashäst i boxen innan start, jag kan inte stå still och jag vill veta sådana här dumma grejor typ reklam redan innan första teket ju..........

Kliniskt rött och vitt är ändå vackrast..........;-)

Släpp pucken ......NU.....;-)

FORZA TIK......alltid, alltid...;-)

Sv: Timrå IK:s nya Magazinet
65selander: Trodde jag oxå. Var övertygad om jag hade lagt till den i favoriter - men icke.

Men nu är den det iaf =)

ernie eagle: Trodde du hade den som favorit

andyo: Vet inte exakt. Men den finns på expekt. Skall kika efter.

« · 749878 · »