1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606188 inlägg · 6213 ämnen
« · 750222 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: GO TIMRÅ GO
JimmyH: Det är möjligt du har rätt och jag motsätter mig inte det. Jag har mer än gärna fel angående Pärssinen.

Inte ofta jag vill ha fel men i denna fråga kan jag ha det med glädje :)

ernie eagle: Timo Pärssinen ser jag som den nya Niklas Nordgren om vi ser hur lagbygget såg ut under våra starkaste år. När han hamnade i en svacka gjorde ofta Timrå det också.

Som du säger så har Timo ett lite stukat självförtroende efter Schweiz-säsongen vilket gör det ännu viktigare att han kommer igång direkt.

JimmyH: Vi kommer klara oss ändå. Med två producerande femmor och en Målvakt som definitivt slår igenom den här säsongen och täpper till truten på alla tvivlare och belackare!

ernie eagle: Ska vi ha en bra höst så måste vi igång Timo Pärssinen direkt, det är jag helt och kommet övertygad om.

Uddan: Han kommer inte heller spruta in poäng under hösten. Han har ett stukat självförtroende precis som Jonte även om det är mer illa däran med Hedström.

Förstafemman kommer inte vara riktigt glödhet förräns i ett SM-slutspel.
Jag ser linen med Pärssinen-Hahl-Hedström som en långtidsinvestering.

Och jag är skeptisk till om det bär frukt redan nu i början. Men media får mer än gärna skriva upp dessa lirare i förhandssnacket.

Det är bara bra om de drar på sig extra bevakning från motståndarna :)

ernie eagle: Du glömde ju Timo Pärssinen.

Kerstin_k: Då var jag inte så fel ute ändå trots allt när jag spekulerade för Nubben i lördags att Jonte inte kommer göra sig själv rättvisa förrän tidigast efter jul.

Det är istället Björn Svensson, Oscar Sundh, Johan Andersson, Anton Strålman, Per Hallin och Johan Backlund som kommer lysa upp tillvaron under hösten för oss Timråsupportrar!

Sv: Intro
Hassebo fixar säkert till ett bra intro.
Egentligen spelar det ingen roll vad det är för något som spelas mest viktigt är att det inte är så förbannat hög volym.

Jonte i ganska fyllig artikel i ST, för er som inte har tidningen på frukostbordet. Ganska bra artikel.

jonmannen: Mycket intressant förslag! Helt klart bättre än den nuvarande/föregående säsongens intro, iofs så är det säkert tusentals låtar som är bättre än Hammerfall också.

Rammstein är bra mkt mer uppfinningsrikt än mkt annat, men frågan är väl om inte Avenged Sevenfold slår det! =)

htikare: Detta är en alldeles utmärkt diversetråd.

-Gurra-: jag tänkte helt tvärtom..att eftersom tråden från början handlade om Timrå o hockey o det hade dragit vidare från tex.sargreklam till politiska partier osv. så tänkte jag försiktigt.. föra tillbaks det hela mot hockey..igen alltså blanda tillbaks mer hockey i tråden igen ..alltså blandade jag inte in politik i hockeyn utan precis tvärtom..

jonmannen: Varför inte Introt till Recident evel.
¨Vete f..n vad dom heter som lirar, men jag har cdn i bilen.
Skulle bli en ganska "Spännade" entre

Skeptisk till Rammstein, lite fantasilöst. Min röst hamnar på låten Beast and The Harlot från Avenged Sevenfolds senaste platta City of Evil om någon hört den. Perfekt uppbyggande fas som inte är för "tyst" sedan ca 40-45 sekunde in i låten då den drar igång på riktig kan man låta de klassiska eldpelarna slå upp och spelarna äntrar isen.

ernie eagle: Nejdå jag fattar ju ingenting, som vanligt.... :-/ (ironi)

-Gurra-: Allt är politik. Har du inte fattat det än?

htikare: Väldigt fyndigt skrivet. Men snälla... blanda inte in politiken i hockeyn.

ernie eagle: Centerpartiet vårt har väl bara 4 medlemmar..Warg. Regin , hahl o J. Andersson... Men dom ä BRA!

Ytterpartiet däremot...de är ännu bättre..

O målgruppen.. the two Johans`s..är heltät..

Där ser man allt handlar ändå om hockey!

Dajja: De sponsrar nog Sundsvall Hockey oxå skall du se!

Så du läser inga dagstidningar heller då eftersom de har sin logga på både Sundsvall och Timrås matchställ?

Frella: Centerpartiet sponsrar också Timrå IK vill jag upplysa =)

TIKbiff: Det är inte förbjudet att framföra partipolitisk propaganda så länge den är skriftlig.

Däremot får du inte hålla valtal i pauserna såsom UIK gjorde genom att bjuda in Wanja Lundby-Wedin från LO.

Frella: Ännu en anledning till att inte rösta på sossarna.

De nya spelarna ska ha intro- och måljinglar också. Jag antar att Hassebo väljer ut musiken och sedan får ett ok från varje spelare (ibland har någon ett eget önskemål förmodar jag).

Hassebo: Dröj inte för länge med att uppdatera din pres.

Sv: U20
Essvikare: Hela J20-paketet är väl som bortblåst från hemsidan. Står det ens en notis hur det går i matcherna för J20-laget? Man tycker ju att en nyhet om deras matcher borde stå att finna, så svårt skall väl inte det vara?

Ambroo: Det är jättebra att man vann, men varför finns inte J-lagen uppdaterade på TIK:s hemsida. Förra årets lag och spelprogram kan ju med fördel bytas ut.

...fick lite upprättelse i dag via 5-4 mot Leksand. Johansson avgjorde med drygt 2 min kvar genom ett snärtigt handledsskott rakt upp i krysset. 41-13 i skott talar sitt tydliga språk om matchbilden. Det känns dock lite svajigt på målvaktssidan och en aning oroande vad gäller effektiviteten framåt, men 3 poäng blev det och det är huvudsaken.

LingaN: Ja det ä ju sant i och för sig.

-Gurra-: Jag bryr mig nästan inte vad Timrå har för sponsorer utan bara att de får in pengar.

LingaN: Jag tycker det är bra att valet är idag. Inte för att jag säger nej till att klubben skulle få extra pengar utan för att hockey är hockey och skall så förbli. Att blanda in politiken på ett sånt sätt i sporten känns obekvämt. Det skulle med all säkerhet bli en sjuhelsikes cirkus av hela verksamheten i slutändan. Det skulle heller inte se bra ut om klubben skulle vara sponsrade av ALLA partier. Ett parti är ok men absolut inte mer än så.

Frella: De har väl en skylt i arenan, tror jag.

ståpäls: Timrå är väl redan sponsrade av S?

TIKbiff: Politisk reklam är tillåtet. I Umeå höll man dessutom ett tal vilket inte var tillåtet.

Sv: Matchdräkten....
65selander: Fortfarande ett I-lands problem. Ska man referera får man helt enkelt göra sin hemläxa och läsa på före.

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Laken: Det är en flagga... ;) Vi behöver fortfarande hjälp, så den som vill ta en smygtitt får glapp dra sig upp mot hallen och hjälpa till.

LingaN:
Och åkt på böter som Umeå IK?

Det är synd att valet 2006 är idag och att inte elitserien börjat för Timrå hade nog kunnat tjänat en del på lite reklam från olika partier.

shanti: Ser dyrt ut... framförallt när det projiceras rörliga bilder på isen.
Men otroligt snyggt.

Per HApps: här är annars en ganska schysst intro modell ;)

ernie eagle: Okey bra då vet jag! =) Gick under tiden in å kolla på lite gamla bilder å där var namnen på röva också. Men Vi får tänka såhär: namnen är långt ner på tröjan av den anledningen att Timrå vill framföra budskapet att det namn som står på tröjan inte är viktigast! =)

andyo: Timrå har mig veterligen under åren jag gått på hockey haft sina namn i baken!

Väldigt irriterande då inte alla är fullt lika estetiska som mig och drar ner tröjan igen när den åkt på sniskan.

Det ser allt annat än vackert. Stil å elegans skall det va!

Därmed basta.

Robban: Tyvörr så är det inte ett I-landsproblem. Tänk dom som försöker referera trots sin Brynäslära och så måste dom gissa namnen eftersom ärslet är för stort för vissa o s v.

Tror inte du ens plockar alla spelare i TIK med att se siffrorna bara..

Ni snackar om kultur och porrboll, då skall man väl ha namnet på ovanför siffrorna också?

ernie eagle: Har faktiskt inte tänkt på det så mycket, har Timrås tröjor haft namnen ovanför nummren förra säsongen, eller hade TIK dom nere då också? Herregud, jag har haft säsongskort i 6 års tid nu och ja har inte ens koll på det! :O

GävleLasse: Dagens I-land problem.

ernie eagle: Visst är det så...

GävleLasse: Det tar emot att behöva erkänna att en sådan smurf som du har rätt. Gillar inte att vika mig i en diskussion med brynäsare men nu är jag så illa tvungen :)

Namnen borde sitta i höjd med axlarna!

Robban: Det finns inga garantier för det.. Jag tycker att det är bättre om man ser namnet ovanför nuffrorna...

Om man vill sälja sig mera så sätter man namnet längst ner på tröjan, eftersom bak så korvar detsig alltid. På toppen där typ Brynäs och andra sätter det... där syns namnet

GävleLasse: Då säger de ju vilken det är dårå. : )

GävleLasse: Seriöst sett så sätter man namnet i ryggen om man bara vill sälja sig ännu mera.

Robban: Lite svårt om man ser en match hemma på TV'n

« · 750222 · »