1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606192 inlägg · 6213 ämnen
« · 750874 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
Ann: Finns vissa risker att kvällen derby fortsätter in på småtimmarna, fast arenan flyttar till Örnen. Det är dock skönt att ni har favorittrycket på er.

Kerstin_k: Säsongens premiärskytt blir *trumvirvel* - PER HALLIN!

2.
3. Timo Pärssinen åker ut först.
4. Oscar Sundh - matchens lirare!

Äntligen är det då dags och här har ni dagens män i svartvita uniformer...

Chef: LÄRKING, Christer
LM 1:ANDERSSON, Åke
LM 2:AHLSTRÖM, Anders

FORZA TIK.....alltid, altid...........

Herminator: Ja just ja;))

Ann: Rättelse: Ni MoDolider ska det vara (c;

Mats Edström: Ojojoj....du är inte rädd om livet du...men det är klart i din ålder är det ju inte långt kvar;)

Tänk på en sak...du är på jobbet ..jag är hemma....många fällor jag kan hinna gillra innan du anländer till 8:e kära granne...

O du...mycket visste jag men inte att din hemliga(numera välkända) fantasi var mej i bur?!?!? Tänk vad ni Modoiter har underliga tankar...

Fet-Ecke: Då får jag väl klättra ner från 8:e då och näta in balkongen så det inte händer en olycka. Tänka sig Ann i bur, vilken upplevelse...Fixar det och sen drar jag iväg till EON, trust me!!!

Ska jag låta min radio stå på så hon får höra lite från premiären på radiosporten i alla fall?

Mats Edström: Hon bor på Örnen på 7:e våningen. Kanske blir första base-hoppet från Örnen någonsin! :)

Ann: Men kanske en granne som spikar för din dörr från utsidan...

Kerstin_k:

1. Oscar Sundh
2. Johan Andersson, Eric Moe!!!
3. Per Styf
4. Johan Backlund!

Abron: Inte ens en skock vilda hästar kan hålla mej borta ikväll...No Way...

Kerstin K: Japp så underbart...
Tror Jonte gör första målet ...(jublet vill aldrig sluta) passet kommer från Hahl...Första utvisningen kan nog Hallin råka ut för...Matchens lirare blir Backlund då han agerar mur i det Rödvita målet......Hoppet är det sista som sviker en så jag hoppar vidare...

Kerstin_k:

1. Horava
2. Svartvadet
3. Hedström
4. Krizan

Så blir det :)

Ann: Så otroligt skönt, härligt och alldeles underbart att det äntligen drar igång. Det är alltid lika jobbigt att vänta in ett nytt hockeyår.

Frågor inför kvällens drabbning:

1. Vem gör första målet?

2. Assisterad av vem?

3. Vem åker ut först?

4. Matchens lirare?

Vad tror ni?

Ann:
Hmm ! Funderar på om det är en så bra symtom det där, borde nog se om du kunde få nått i piller eller möjligen bör du in på isoleringen, det kan ju förböveln smitta ? Håll dig hemma ikväll, typ lyssna på sportradion....

URK....vaknar denna morgon med en lätt känsla av illamående...men dock inte ett sjukdomsillamående nej mer en "dåjagvarlitenkänslapåjulaftonsmorgonen"..Kommer det jag så gärna vill ha att ligga i något av dom hårda paketen som kommer att öppnas ikväll...Jag är förväntansfull och jag funderar..hur ska det gå..Jaja...ÄNTLIGEN drar det igång iallafall...den långa underbara ibland fördjävligt hemska spännande resan då man kastas mellan hopp och förtvivlan...ÄNTLIGEN får man känna detta illamående några gånger i veckan i flera månader....Som jag längtat...

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA.....så enkelt är det..

varför i helvete är min banjo ostämd?

Fanzin: Fast går dom på rätt buss? Blir kul i Kramfors i morgon kväll! "Var är Arenan"..."Vicken Jävvla arena?"

Fick höra att Modosupportrarna för första gången kommer åka ner med två bussar till Timrå. Deras största till Timrå med andra ord.

Kerstin_k: Säger de så blir det väl så. Det bestämmer vi.

El Maco: Hehe, ganska roligt på hockeykväll nu. Det är officiellt, om man lyssnar till tränarna och vissa tongivande spelare i respektive lag, att vi är årets outsider. Lägg därtill att Wikegård tippar oss 3:a.

Jäkligt skönt att serien drar igång igen. Allsvenskan känns osedvanligt död tack vare GIF-brist (bara inte Superettan får samma bristsjukdom), överskottet av hjärndöda sabotörer på läktarplats och framförallt i kontrast med fotbollen i VM som gör det lite extra sorgligt att se Öis-IFK tjonga... Efter förra säsongens Timråvacuum där höjdaren var en viktig seger borta mot SSK har vi ett riktigt lag igen. Inga stölder av spelare till NHL och bättre åldersstruktur.

"Heart of Hockey" blir i likhet med Timrå ett mittenlag. Gärna lite mer bottenmitt än oss. Ingen anledning att inte börja med en trepoängare. "Heart of Hockey" verkar ju inte ha tagit av skydden än och Jonte äter bara mer och mer gröt och blir större och starkare för varje match. 4-2 och en massa mål av 20-åringar i Timråtröja.

Sv: Gävle 21/10
Fanzin: Haha låter ju som ett helt galet bygge det där! =)

andyo: Det stämmer, exakt 220 ståplatser ovanför gången där ismaskinen åker in typ. Totalt är det 1020 tror jag...800 för hemma 220 för borta. Annars är det ju bara för bortasupportrar att köpa biljetter på sittplatsen under ståplatserna..det har nämligen(konstigt nog) byggt sittplats framför de båda klackarna...

Sv: First round
RocknRolf2:
Okki, har bara infot från swe-hockey, men snart startar hockeykväll vilket säkert kommer att bidaga me den del info.

Per HApps: Jo spelar Skellefteå som dem gjorde idag kommer dem flesta hämta pinnar däruppe,jag tror inte att dem andra lagen har med sej handväskan i egen zon som Brynäsarna hade idag.

Kerstin_k:
Kul för SAIK som fixade poäng i slutet. Det kommer nog inte att gå och "bara" hämta 3 pinnar i Skellefteå i vinter.

RocknRolf2: Var det inte ganska mycket en klassisk öppningsmatch? Tycker att det ganska ofta ser ut på just det där sättet. Det var precis som du sa, inget vidare bra spel och inget lag imponerade. Men båda lagen behöver ju växa in i årets ES-kostym.

Abron: varken SAIK eller Brynäs imponerar särskilt, men Brynäs ändå det bättre laget. Trodde SAIK skulle vara starkare med tanke på hemmapremiär och allt

First round
Litner gör 3-3 för SAIK 6 sek före full tid, läckert.
I övrigt ca 40 % PP mål i alla 3 matcherna, vad det nu kan betyda ?
VF saknar tydligen Drakkedjan ;-)

I morrn blir 3 points till Tik, i belive.....

Vi behöver ett gäng snälla människor som kan hjälpa till att skicka upp flaggan imorgon. Eftersom resterande tifogruppen har uppdrag på annat håll under introt och matchen, står jag ensam med Knylan och ska skicka upp flaggan som är åt helvete för stor för att vi ska klara det själva.

Den som vill vara bussig och som kanske sitter på Norra och vill se nånting, kan kliva med oss när vi börjar pula på med flaggan inför introt.

Sv: Hovetresan!
ståpäls: Och jag som bara har en(1) enkelbiljett med Syrien Arab Air till Damaskus=(

TIKbiff: ...och endast 44 till Hovet.

Alla som INTE har biljett...
endast 75 kvar på ståplats nu..

Dream Team: Haha jo du har rätt, man vill ju inte bråka med brynäsfans, vem vet vad som kan hända då!? ;) Min poäng är att det (om det nu stämmer) är väldigt osmart, orutinerat och rent ut sagt lite korkat av Brynäs att minska den läktaren då man är det lag som ligger geografiskt bäst till för att få mycket tillresta supportrar från bortalaget.

Äta upp & äta upp. Vårt enda undantag är i särklass Modo som jag tror lätt kunnat få hit några bussar till om det fanns plats.

Från Brynäs kommer det högst 1 buss, DIF-klacken består av 90% lokala kändisar, Luleå har ca 10 fanatiska anhängare som brukar åka ner, sen om det är en lördagsmatch kanske en busslast från Karlstad kommer också.

andyo: Så tänker vi lite mer på vilket språk och vilken framtoning vi väljer i våra inlägg.

Man kan väl nästan påstå att du fick äta upp det du först skrev ett par rader ner i ditt eget inlägg.

Fanzin: Hahahaha om det är så kommer Brynäs inte bara ha den sämsta hemmaklacken, utan det kommer också vara bland de sämsta bortaklackerna som kommer få vara där - lika med sämst stämning i hela elitserien. Vilka jävla idioter som minskar sådär, borde ju snarast öka eftersom brynäs är ett av de lag som borde få in bra mkt pengar på bortasupportrar (Timrå, modo, DIF, Mora och kanske även SAIK iår).

Ska väl inte säga allt för mkt heller, vi har ju inte så särskilt överdrivet bra bortastå heller, men hit kommer det ju inte heller så mkt folk, förutom mot MoDo.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007

Saxat från Sundsvall Hockeys hemsida:

"Även denna säsong kommer ett antal spelare att vara så kallade ”namngivna spelare” mellan Sundsvall Hockey och Timrå IK.

Följande spelare kommer att vara namngivna. Johan Asplund som ”namngiven målvakt” Magnus Nyberg och Erik Moe som ”namngiven junior” samt Alexander Larsson som ”namngiven 1-2 års senior”

Namngivenheten gör att spelarna kan representera båda föreningarna utan karens."

Självklart är det i det läget att skador infinner sig som en "övergång" för Larssons kan bli aktuell. Men med tanke på vad man sett av honom så här långt så finns alla förutsättningar för att det ska kunna bli ett riktigt intressant läge intressant om nu ett lån blir aktuellt.

Sv: GO TIMRÅ GO
Bragd-Birger:
Jag tror inte vi behöver vara oroliga..

Ingen av våra grabbar i förstafemman är att betrakta som "dalande stjärnor" Det finns inget skäl att tro annat än att dom kommer att producera...

Sundh o Svensson är inte vilka junisar som helst.. Jag tycker att dom såg på gränsen till brillianta ut i SCA cupen.. Lite utöver det vanliga. Kan bero på att dom varit "over there" där juniorligorna tas på större allvar.

Årets TIK kommer inte att uträtta underverk. Det finns inget skäl att tro det. Men når vi delmål 1... slutspel så återstår bara nästa mål... Guld! TIK kan inte gå in i ett slutspel med annan målsättning.

Krav på förstalinan är naturligtvis att ge järnet med hög kvalitet. Om dom inte producerar själva så skall dom köra skiten ur motståndarna och på så sätt bana väg för våra övriga spelare. Men dom kommer att pytsa... Var så säker.

Krav på Nubbens avgång lär du nog får höra ändå i vinter.. En svacka på tre förluster så kommer olyckskorparna igång med sina glada tips..
Bänka halva laget!!! Kicka Nubben, Kenta, TJ, Christer E... Asplund for president! o s v!
(På tal om det.... Undrar vart RR2 har somnat någonstans? Eller finns han här under nytt nick??)

hoppas Timrå kör över Modo..

Bragd-Birger: Jag tycker inte att vi har rätt att kräva någonting.Vi kan bara hoppas.Men däremot tror jag att dom har rätt höga krav på sig själva att visa att dom är värda sin lön.Men visst förutsättningarna finns ju att det kan bli en kul säsong.Det är bara att hålla tummarna.

ståpäls: Ja det känns som att allt kommer på en gång nu. I fjol var det väl inte så här mycket lördagsmatcher på bortaplan inom någolunda avstånd? I alla fall inte så här tidigt på säsongen.

Brynäs har krympt bortastå från 450 till 220 i nya läkerolasken, sug på den!

Hassan: Det är mycket nu! Tre bortaresor innan dess plus hemmamatcherna. Men det är klart att det blir en Gävleresa också, det är ju lördagsmatch dessutom. Men en sak i taget.

Gävle 21/10
Har bara en stilla undran om det blir nån resa till Läkerol-asken den 21/10?
Vi är tre TIK:are från "Dalafalangen" som tänkte dra dit....
Skulle va schysst om det blev som när vi var i Dalaburken ifjol. Då menar jag lördagsmatchen, minus resultaten i matchen då. Men Lotvonen är ju på våran sida iår.

Bragd-Birger:

AMEN..

Janken: Visst är det så vad gäller rävar/nykomlingar. Icke desto mindre vill jag ändå lägga en aningens, aningens sordin på stämningen vad gäller förstakedjan. De har ju faktiskt själva signalerat att dom inte räknar med att vara riktigt på tå från start.

Försäsong, ja. Men visst är det väl lite roligt att dom flesta - trots att man vet det i teorin - ändå blir så himskans exalterade över sina framfusiga juniorer? Åhh...vilka kliv dom har tagit/vinterns sensation/glöm-inte-var-ni-läste-det-först...osv.

Min poäng, återigen: Om Timrå ska bli riktigt bra i år gäller det att man får ut satsat kapital i förstakedjan. Dvs: dom ska lira som sex fucking millar. Och därmed vara en av seriens absolut vassaste linor. Annars klickar planen.
Oavsett hur spännande Sundh, Svensson, Andersson än sett ut på försäsongen så är det...försäsong. Där var Patrik Wallenberg förra årets Foppa. Innan dom har visat var dom står när vi lirar skarpt så vill jag ha rimligt låga förväntningar på dessa herrar. Överträffar dom dessa - fine, då lär det gå bättre än förväntat för laget också.

Men, men, men. Vill som sagt inte negga alltför hårt, men behålla proportionerna. Slutspel bör vara målet med det här laget, det kan t o m bli något riktigt bra. Men det är fanimej inget fiasko om man inte blir...femma?
Tröttsamma rubriker med AVGÅ NUBBEN!!!11 i november över en svajig åttondeplats pallar jag helt enkelt inte. Gäller att folk fattar vad som är rimligt att kräva av en sån uppsättning timråiter vi har 06/07.

Alla ni som anmält er till resan - Missa inte betalningen!

Info om detta finns på tikare.se som ni kan se längst upp på nyheter här på HS

Bragd-Birger:
Det finns en gammal sanning vad gäller försäsongsprestationer.. Ungtupparna är kanon och dom etablerade spelarna visar inte ett smack!
Dom som har några år i eliten är sällan bra i försäsongsmatcherna.
Dom vet att dom har sin plats i laget... Behöver inte visa upp sig för tränare och supporteropponion....
Dom uppfylls inte av "nyhetens behag" och speedar upp av att teka mot Micke Lind och få trycka till Wernblom mot planket.. Det har dom gjort förut...
Dom lider inte av lillebrorskomplex och har därför inget behov av att visa sina lagkamrater vad dom går för..

Jag är inte ett dugg orolig över förstalinan.. Såna spelare brukar "vara bäst när det gäller" Dom kliver upp ett snäpp när serien börjar. Brukar behöva några matcher för att komma igång ordentligt.. Sen brukar dom kunna mobilisera maxformen när slutspelet drar igång.

Jag har sett det så många gånger förr..
Jag hoppas och tror att det är exakt samma visa i år.

Jag säger bara... Leksand!!
Dom var heeeelt outstanding under fjolårets försäsong!

Bragd-Birger: Nu inbillar iofs jag mig att dessa herrar kommer att producera i hyfsad takt ändå. Kanske att man måste sprida ut dem lite bara. Men ju längre säsongen lider så kommer dessa bara att bli bättre och bättre. Och av det lilla jag sett av Pärssinen på försäsongen är jag inte orolig. Om det är när han är dålig så ska jag skratta mig harmynt när han är bra =)

JimmyH: Förstakedjan känns stabil. Hedström tippar att han ligger på sisådär 50% av sitt max, Hahl berättar om sin extrema slow-starter-läggning...och Pärssinen har ett själförtroende skörare än Micke Linds ljumskar. Stabilt.

Man kan väl, utan att måla Fan på väggen alltför drastiskt, konstatera att mycket av Timrås nyckel till framgång ligger i nämnda herrars händer. Man har satsat hårt på ett kort: grym förstafemma som förväntas - och pröjsas - för att ta ett enormt ansvar. Vilket givetvis ger ett gynnsammare, mindre pressande klimat för de spelare man hoppas ska kliva fram och blomma ut i deras skugga.

Haltar A-linan blir det problem. Hur gärna man än vill måla alla truppens komponenter i rosenrött finns det en verklighet att förhålla sig till. En bister, tråkig jävla verklighet som oftast visar sig innehålla mera minustecken än man på förhand vågat ana.

Hasar Hedström-Hahl-Pärssinen på lädret faller Kent-Nubbens djävulska, snillrika plan. Den som går ut på att man har en femma som nöter ner, tar kommandot och visar vägen. Ger utrymme för småpojkarna att fira triumfer i motståndarlagets spillror.

Njae, som sagt. Det finns nog anledning att dämpa förväntningarna en smula. Än har inte sexmiljonerskedjan levererat ett smack. Och frågan är om man kan förvänta sig det under höstens första del.

ernie eagle: Rätt och fel vet jag inte men jag vidhåller ju att det är viktigt att han kommer igång direkt.

Om han sedan gör det eller inte återstår väl att se.

« · 750874 · »