1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607316 inlägg · 6214 ämnen
« · 771805 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Gävleresa 21/10
LingaN: Jag är så less på HS+ så det fan inte är sant. Inläggen ser helt knasiga ut varje gång... Suck.

Fanzin: Dessa ramsor hoppas jag framförs:
"Finns bara ett lag i Sverige" - Nu stämmer den också.
"Brynäs IF är bara Micke Lind" - Alltid lika bra.
"Ska ni gå hem nu?" - En klassiker när hemmalaget torskar.
"Hela Hallen" - Hånfullt efter ett Timråmål.
"Brynäs är ett hockeybockeylag" - Om den passar in det vill säga.

Sedan skulle jag även vilja se Skarin framföra någon ny!

Inte dags för några nya ramsor då? Ingen Timråversion av Italienska Nonmollaremai-ramsan som är snarlik You are not alone med Michael Jacksson? :)

LingaN: Är stolt över att jag slukade micken och körde skönsång där. Det gav resultat till slut :) Får se vad vi kan hitta på i morgon. "I morgon" är för övrigt en mycket bra låt av just Di Leva.

Skarin: Pulver jesus.

LingaN: Ja du ser där ;) Kan inte göra annat än att hålla med honom. Ett fint sällskap är ett måste. Det räcker inte med flaskan, det behövs riktiga vänner också ;) Folk med samma mål, visioner, drömmar, hopp, humor och tuffhet. Hihi.

Bo Bly: Hjalmar Branting?

Skarin: Nu är väl i alla fall roligt sällskap med på denna resa?

Du kanske skulle kunna fundera ut någon bra ramsa och "inviga" den i morgon. Som du gjorde i en av bussarna till Globen '05 och sjungde "Tjalalalala Åh Rött & Vitt".

Skarin: Vet du vad dom kallar Di Leva för i Gävle?

Skarin: Citerar Jimmy från en reskrönika:

Att vara bussvärd innebär att ha ansvar. Att ha ansvar är tråkigt. Jag och Olle hade jättetråkigt på vägen ner. För att ha roligt på resor numer behövs roligt sällskap, en känsla av total ansvarslöshet och alkoholförtäring, varför det är så kan man ju egentligen undra men vi saknar något i vår själ som gör att vi inte fixar detta på annat sätt.

LingaN: Det går alltid att spela med ;)

Nej, du kan vara lugn. Jimmy är en mini-legend. Han klarar det mesta.

Men jag kräver att han tar tag i micken och underhåller lite. "Vet ni vad vi har? Vi har det mysigt". Då vinner vi.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Lite smolk i glädjebägaren dock att även Regin numera står på skadelistan....

Skarin: Ska han vara bussvärd!? Då går det väl inte att ha roligt? :P

73Sjöbba: Chansen finns, men den är inte stor enligt mig. Jimmy "Hasselbank Hasselbackspotatis" Hamrin ska vara bussvärd imorgon vilket gör att oddsen minskar. Men......jag ska kämpa för att han gör det......trots allt ;)

73Sjöbba: Vill du se han eller? Brukar väl alltid finnas risk för det. :)

Skarin: Finns det någon risk/chans att Jimmy sliter av sig tröja imorgon? =)

Ambroo: Har du icke kryat på dig än mannen? Mkt synd. Ska bli kul att komma i kontakt med Di Leva Arena.

actionleif: Det är inte bara jag utan även Regin som vilar imorgon... Kolla Kenta snackar.

Sv: Magnus Nilsson - lagets gåta
Helg Ernest: Jag menar att i ena stunden så kan han vara lite seg även om han själv försöker vara så snabb som möjligt. I andra stunden så stressar han upp sig för mycket och strular bort pucken.

actionleif:

Nä iof inte...men jag tycker han blivit bättre och bättre ju mer han fått spela.

Sune: Tror att Sanny får opckså svårt att ta tillbaka sin plats.

LingaN: Eftersom alla hackar på alla.
Du skrev tidigare.

Men när han är så ivrig att få pucken i mål så blir det bara strul som t.ex i går då han först sköt på tok för sent i ett bra läge

Hur faan skall du ha det ? ( c :

Sune: Föga överraskande

RTS:

Hmm..jag tyckte Svedberg var bland dom bättre igår..

GLömde skall det vara

Gömde Andersson han var bra som vanligt.

Skarin: Hallin, Warg, Svensson och Mange Bäst på plan igår, Svedberg "Tyvärrr Sune" Strålman och jonte sämst bland Tikarna.
Vilket Skott Mange drog i stolpen.
Manges och Hallins spel igår= avgörande för vinst.

Bissett19: Det är inte helt fel det heller.Man blir bara
mer röksugen istället.

Bo Bly: Men du kan (K)röka i pauserna istället:)

JimmyH: Jepps. Om inte nu så framförallt när det vankas turnering i glamour-Russia.

Får man gå ut och röka i pauserna. Eller är det som i gamla hallen att man är inlåst hela matchen.Nån som vet.

JimmyH: Skaplig var ordet.....:)

Skarin: Baglingen Andersson borde få chansen i Karjala Cup.

Ambroo: Inte hittills.........men kanske sen.

Skarin: Regins händer skulle nog kunna göra dig hårdast...

Skarin:

Så är det helt rätt Skarin han skall inte spela frekvent på powerp.
Sedan tror jag att Kenta nog provar sig fram till slutspelet på diverse upplägg. Sedan är jag av den uppfattningen att i box å powerplay spelar BARA dom som skall spela dvs där skall det bara vara toppningar å det hela säsongen men INTE på för kort om folk så spelet i övrigt blir lidande.

Man kan i vissa matcher spara spelare när det står 6-0 på tavlan t.ex. eller när det går annars det bästa på plan som gäller rakt av slips för det går inte bara slå på lysknappen när det gäller i t.ex. ett slutspel eller i ett annat läge.

JimmyH, men också Ambroo: Absolut. Dumt att klaga, helt klart. Kedjorna är klockrena, men det är ju just det här med vår andra pp-uppställning som jag inte blir tillräckligt hård av att se.

Tycker Johan har varit klart bättre än Regin både offensivt som defensivt hittills. Därför röstar jag för Baglingen. Nackdelen är ju det här med hans klockrena jobb i BP. Skulle vara kul att testa iaf. Päpä måste bli bättre. Men dumt att ändra på någonting nu så klart. Efter en 4-5-6-7-8 förluster i rad så kräver jag denna ändring ;)

JimmyH: Jag vill ha Magnus Salmi i den rollen!

Skarin: Jag trodde väl det.... Näe in med Regin där istället. Sen behöver man nödvändigtvis inte heller flytta på Mange utan man kan låta honom fortsätta ta stryk framför kassen och lyfta upp Wargen som pointare på blå och låta Pelle snurra i hörnen. Fyra forwards i päpä är något jag är äckligt svag för...

Skarin: Jag vill ha en ny fjärdecenter och slänga in Peter Regin som center mellan Hallin och en utflyttad Warg på kanten.

Men det är ju dumt att klaga då vi ändå fått en skaplig seriestart.

Ambroo: Nej. Som framspelare till Wargen och Pelle. Eller vice versa. Pelle tar skitjobbet.

Skarin: Andersson som brunkare då eller? I en roll som speluppläggare skulle jag hellre vilja se mer av Regin än Bagarn.

30: Jag skulle vilja påstå att Mange inte platsar på två kedjor när det gäller just PP. Hans spelstil är klockren i päpä, men han kommer inte riktigt till sin rätt där framför mål som han borde. Tråkigt, men sant.
Jag vill ge Johan Andersson mer utrymme i numerära överlägen, även om han tar hand om boxplay på ett mycket bra sätt. Skulle vara roligt att se Bagarn mer "in action" i PP. Har en god känsla av att det skulle lyckas bra.

30: Rullas och rullas. Här rullas inget. Hahls femma får ju börja alla pp om de inte nyss haft ett långt byte. Då får Wargs femma med Nilsson i spela där. Han borde därav kunna komma upp i cirka 7-10 mål innan säsongen är över. Hittills så har han 0 stycken.

Vid speciella tillfällen under matcher så slänger Kenta även i bland in Regins femma i pp.

Bragd-Birger:

Håller med har suttit å försvarat karln hela dagen hahaha han gör SITT å det jävligt bra.

Bragd-Birger:

Hm.... Är det någon som man kanske skulle vilje säga nått negativt om så är det Styf. Nillson anser jag dock har förändrat sitt spel en del sedan förra året, mindre vändningar med häcken ut i banan.

Bragd-Birger: håller med dig om det...han gjorde ju en rikgtigt bra match...alla kan inte vara jonte elr pärssinen!

JimmyH:

Jo visst gör han det när det rullas på femmorna men han är ingen "target player" på powerplay, han är en "köttare" som man säger nog så viktigt det också om inte lika viktigt.

Skarin: Correctamundo.
Tycker det är lite märkligt valt tillfälle att kritisera Nilsson. I gårdagens match var det en jävligt skön aura av rockn'roll runt honom. Feta tacklingar, bra frenesi i sargspelet...helt klart Timrås rejälaste spelare.
Lite synd att han inte har mer känsla för målet möjligen, men spelar han så här är han en jävla tillgång.

Skarin:

Han snittar ungäfär 10 min per 10 spelade matcher inte så farligt hahaha

30: Han tycks ju inte bli någon poängmakare i alla fall. Men han har för mycket speltid för att jag ska tro att man är helt nöjd med att han inte producerar. Han gjorde ju de där 19 poängen sista säsongen i Luleå innan vi värvade honom.

Han spelas ju i exempelvis powerplay rätt frekvent.

« · 771805 · »