1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21

775170 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
70 Rodrigues: Eftersom det högst händer en gång per säsong numera att man torskar mot Brünäs så talar mycket för att det är just så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
70 Rodrigues: Klart det är så! Det är en förutsättning för att TIK ska loosa mot Brünäs...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
70 Rodrigues: JAAA, torskar mot Brunass så är det så...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Är det så att Timrå IK ALLTID gör sin sämsta match för säsongen när dom möter Brynäs och torskar??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Bragd-Birger: Ja,jag var när o flyga ner en gång,men
lyckades i sista stund svinga mig bakåt:)
Ett tips:Inte för mycket gotti gotti innan match...då kan
olyckan lätt vara framme...snart dags att lägga sig i
skumbadet o invänta nedsläpp.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
SMÅLAND: God idé. Apropå fallhöjd, lite festligt att den enda - mig veterligen - som faktiskt ramlat ner från läktaren är en modoit. Men branta är dom, jävlarimej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Bragd-Birger: Vi lyfter taket igen och ökar fallhöjden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Per HApps: E-on är en jävligt skön arena. Allt extremt budgetmässigt och halvskabbigt, men med en grytkonstruktion som är närmast jävulsk i sin utformning. En arena värdig Timrå, m a o.
Fattas egentligen bara 1000 platser till. Om man inte vill ha bättre utrymmen och en allmänt fräsch känsla, då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Måste passa på att berömma Brynäs IF för den lyckade ombyggnaden av Gavlerinken. Generösa utrymmen i entrehallen och under läktarna.

Men då det gäller publiktryck och hockeyupplevelse så måste jag nog drista mig och säga att där är e-on Arenan i Timrå helt överlägsen.

Grytkonstruktionen med dom branta läktarna ända ner till plexit är överlägset valet av en flack nedre läktare och balkong.

Det blir liksom inte bättre än i Kulturmagasinet, det kan bli lika bra men inte bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Janken: Jaja äveen solen har sina fläckar och egentligen är det väl sak samma. Det är iaf ironi och att man är ute efter att driva med någon eller några för någonting som hände under fjolåret. Andemeningen är densamma.

I övrigt har jag inga kommentarer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Mitt största intryck av Läkerolasken:

Fyyyy! Vilket svagt kaffe dom serverade där...
Är inte Gevalia Sponsor?

Dödsfräckt att ha restaurangen ute i hallen..
Läcker lösning!

Annars var jag inte särskilt impad av deras nya Pastillburk!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Janken: ett exempel på det skämtet har vi i reseberättelsen här : www.tikare.se/nyheter/?nid=308 under en bild ..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Lemmy:

Herrejisses att någon kan missuppfatta "agera- Nubben- skämtet"!?!?!

Sen kanske det inte är lika kul om det körs för ofta..
(Men just i det här sammanhanget tycker åtminstone jag att det var lite småkul)

Att det vänder sig mot gruppen "panikslagna supportrar" och inte mot Nubben trodde jag var solklart.
Framför allt förvånas jag över att skribenter som är, mer eller mindre, folkbokförda på hockeysnack kan missuppfatta det..

Earnie:
Jag trodde att du förstod ironi?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
73Sjöbba: Nej, inte är det? I min mening, humor på hög nivå. Har nog skrattat till några gånger sen den frasen börjat användas. Haha, stor humor och IRONI.  =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Kerstin_k: Håller med, inte är det Nubben man driver med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
ernie eagle: Det är väl inte Nubben i sig som folk driver med. Det är väl snarare den panik som rådde, bland annat här inne, under fjolåret där nära nog alla gastade för full hals att Nubben var tvungen att agera och värva spelare. Så uppfattar jag det i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
-Gurra-: Ursäkta att jag går i svaromål för annan skribent. Men det är någon fixidé som lanserades under fjolåret från RR2 som man sedan spunnit vidare på.

Ifjol var det kaos. Nu går allting grislätt och då måste vissa drista sig till att driva med Nubben.

Tråkigt men sant!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
LingaN: Får jag ställa en fråga nu.. Utan att du blir irriterad på nått sätt.

Vad har egentligen Nubben med den saken att göra ??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
ernie eagle: Nakenchock efter nakenchock på läktaren! I Övik passar Jimmy på att kasta av sig tröjan och i Gävle passar trummisen på att kasta av sig tröjan. AGERA NUBBEN!!1
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
LingaN:

Fingrarna på vår trummis verkar ha fastnat i en position!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
LingaN: Naken är väl en sanning med modifikation. Halvnaken ligger väl närmare sanningen :)

Men visst är han läcker? Synd bara att man inte är lagd åt det hållet ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Alla som missat våran trummis naken. kLiCkA LäNkEn!!11
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Per HApps:
Du lever i "förr i tiden", de nya hörapparaterna är digitaliserade och styrs av en dator.
Finns således ingen höja volymenknapp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Selina:
Självfallet har du rätt till din åsikt, och jag skulle gå ut i strid för din rätt att göra din röst hörd
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Per HApps: Ja men om du nu inte uppfattar det som ett problem...så kan väl andra göra det. Och då borde vi kunna få göra det utan att du ska komma med förlöjligande kommentarer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Selina:
Men jag tycker inte att det är ett problem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Per HApps: Varför komma med en kommentar om om öronvaxborttagning och hörapparat? Jag har precis lika stor rätt att ha en åsikt som du.
Dessutom står jag på den delen av läktaren exakt hela matchen...tillskillnad från dej.

Vi skulle kunna ha ännu grymmare tryck om även folket ovanför trumman hakade på i ramsorna. För vad tror du låter bäst...om en hel läktare sjunger med...eller bara halva?
Nu är det faktiskt bara fakta att det inte alls är speciellt stor del av människorna på övre delen som bidrar med röststyrka.

Och varför drar du ens upp vad ni fick höra i Gävle? Det om något är väl totalt ointressant i det här sammanhanget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
TIKbiff: Han var lite stor i käften ..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
actionleif:
Satt mitt i hallen ungefär på sittplats, Timråklacken dominerade på läktaren, utom tills det var 5 min kvar ungefär.
Vad hade killen som blev utslängd gjort förresten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Brynäs nollade Timrå - är rubriken på HS startsida .. är det poängen de tänker på då eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
LingaN: :D Olle har snyggare tänder och slätare haka; annars - ganska likt! Få se om några tiotals år...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
LingaN: Copycat. Det är Jimmy som startat den jämförelsen tror jag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
LingaN: Bussiga klubben är igång ser jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Olle Friberg och Leif Boork. Lika som bär? Länk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Jean1: Ska man ha megafon ska den användas för att starta ramsor inte för att sjunga ramsor. Börjar alla på samma ramsa har vi inga problem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Per HApps: Så länge vi tror att vi är bäst kommer vi inte förbättras, och det finns helt klart saker vi kan förbättra.

Kan ta några exempel:
1. Vi kan inte sjunga en tvådelad ramsa med ena delen på höger sida och den andra på vänster.
2. Blir det lite melodi är det ingen som hänger med.
3. Delar av de som står i klackan sjunger och klappar inte. Då kan man stå på andra ställen.
4. Vi har ett fåtal ramsor som går bra, det går ofta samma ramsor hela tiden. Det behövs lite mer variation, både för spelare och för klackens röststyrka. Sjungs samma ramsor tenderar också delar av klacken tystna.

Men vill du slå dig för bröstet fast vi inte ens klarar av dessa enkla klackegenskaper så kanske du inte har så stora krav/förväntningar. Jag vet att vi är bra men vi har fortfarande mycket att förbättra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
andyo+ Per HApps: Megafon känns mesigt!
Men jag känner att vi lider lite av Jimmy-förlusten i klacken. Det blir inte samma pondus i ramsledandet. Och man kan nog inte komma ifrån att varje klack behöver en ledare av rang för att hålla ihop massan och rikta energin. Vanans makt har gjort oss beroende av Jimmy.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
LingaN: Vad ovanligt att det är just du som först klagar på mina inlägg. Jag måste säga att jag blir riktigt förvånad. *Ironi*

Jag förstår varför du tycker att vi var bättre än Brynäsklacken. Har man inte hängt med i 15 år som en annan gjort så är det lätt att bli hemmablind.
Visst vi skrek, men inte tillsammans förrän i 3:e perioden.. Syntes gjorde vi däremot hela tiden tack vare TIFOgruppens rödvita flaggor. I övrigt tycker jag vi var lite oorganiserade.


Du har dina åsikter och jag har mina. Sånt här jävla gnabbande kan vi ta via brev istället så att alla övriga som gärna läser här inne får ta del av de trevliga och givande inläggen istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Per HApps: Håller med en megafon behöver vi inte direkt. Men det skulle väl inte skada att fler sjöng med heller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Selina:
"En megafon är kanske precis det vi själva skulle behöva för att få liv i övre delen av våran klack igen.
Något borde ju testas innan dom somnar in för gott i alla fall..."

Skojar du? Vi har ju ett grymt tryck på matcherna I E-On och i går efter matchen fick vi beröm utanför Gavlerinken av några Brynäsare som var mäkta imponerade av vårt håll i gång.

Köp en tub öronvaxborttagningsmedel så hör du säker lite bättre eller vrid upp volymen på hörapparaten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Selina: Vad är problemet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Jean1: Precis. Men ni som står där å gapar match efter match ska ha en eloge för det. Jag skulle inte orka med & göra det en gång i veckan och ibland fler gånger. Men det skulle ju vara grymmt om klacken omorganiserades litegrann - kanske ha något möte om klacken, ramsor och så vidare. En sak som jag saknar är att ingen sjunger med på sittplats som man gör i Göteborg, och som det var förrförra året när vi mötte Djurgården i slutspelet då klacken fick igång alla på sittplats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
andyo: Rätt så! På bortaresor åker de motiverade. Och väl där står vi enade i en vacker röd-vit symfoni och känner oss som ett!
Hemma står en massa Wanna-bees, som vill stå i klacken men inte öppna käften!!! T.o.m att vissa av dom blänger på en för att man gapar och hejar själv (det är då jag höjer rösten och spräcker stämbanden så halsen skaver i ett par dar efteråt).
En kommentar (jag hörde) i klacken från premiärmatchen den 19/9 var: Hoppas det inte blir lika mycket folk nästa match!"Ja, men herregud!!! Hur är vissa funtade??!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21

Selina:

Vi som höll på som värst på 80 talet lyckades mer eller mindre få igång både "hemma" och "bortamatchklacken" lika mycket  på det sättet som jag beskrev tidigare..

Det gäller bara för de inblandade att välja en linje att hålla och sedan hålla i det stenhårt tills det ger resultat..

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Selina: Det är där det blir problem tror jag, inte så många som vill stå å vråla lika mkt på alla hemmamatcherna som på dom få bortamatcherna vi åker med 2 bussar till. T.ex. jag är ju så kräsen att jag har sittplats i E.on ;) Men ja försöker kompensera det genom att vara en av dom som skriker mest på borta nu mer, dock ingen som startar ramsor för det finns redan gott om folk som gör det :)

Linköpingsresan på fredagen den 29 december blir nog riktigt rolig, hoppas vi kan få ihop 2 bussar dit!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
actionleif: Nu var du optimistisk! Får nog bli en dunk.;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Selina: Allt som krävs är kanske att vi skickar runt en plunta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
gud: Det skulle säkert kunna funka. Men för att kunna ta tag i något sånt bör man ju ha lite koll på vilka som har röststyrka i nyktert tillstånd då.
För det är bra mycket enklare att få igång människor på
bortamatcher än vad det är hemma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
gud: Tycker det låter som en bra idé! "Proffisionella" gaphalsar lixom...skulle säkert kännas lättare för de som inte självklart gör sin stämma hörd ensam att gapa med!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21

Selina:

Kanske läge att göra som vi gjorde på 80 talet..Vi placerade ut två o två röststarka personer på olika ställen på "apberget" som "lydde" en klackledare..

Men det kanske är svårare att göra så idag?? 

Kommentera

775170 · »