1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607547 inlägg · 6213 ämnen
« · 781318 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stackars Krizan
Gidde: Jo det är samma sak. Jonte är betydligt mer Skelleftebo än han är Sundsvallsbo.

I övrigt så har du också rätt.

Gidde: Om jag bor i Timrå men har stuga i Vemdalen .. då tycker jag mig tillhöra kategorin TimråBo iallafall

Gidde:

Jonte är Anaheimbo :)

Sv: Timrå IK - Djurgården 2006-11-02
actionleif:
Ser dock inte så illa ut med skodorna, båda hallin och pärssinen testas matchdagen...

JimmyH:

En fråga bara:

Är Jonte Timråbo eller Skellefteåbo?

Han har ju sitt jobb i Timrå/Sundsvall, men har sitt sommarboende i Skellefteå vad jag hört?

Är inte det samma sak?

Det jag menade var att Foppa alltid kommer att vara MoDoit, men nu är han Philadelphiabo under NHL-säsongen.

Däremot kan jag hålla med dig om att han inte alls är en optimal lagkapten, han är alldeles för tjurskallig och med för mycket vinnarskalle för att kunna vara social och prata med media efter förluster..

Och det måste man ju kunna som lagkapten. Det funkar säkert i ett bra lag som inte förlorar vidare ofta, men knappast i Philadelphia av årgång 2006/2007...

actionleif: Reagerade också på det de skriver knäskada först sedan läser man artikeln så står det om ljumskarna lite längre ner??

actionleif: Måste tillägga att de tar en lite revanch iom att det står rätt i texten

Aftonbladet fortsätter ha full koll på läget..

"En av länkarna i Timrås superkedja, finländaren Timo Pärsssinen (i mitten), tvingades lämna isen mot Djurgården med en knäskada."

Läs mer: www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,923606,00.html

Gidde: Ja du har nog rätt, han har väl aldrig varit i Örnsköldsvik väl? Eller vänta nu? Hus, golfbana, familj....

Hmmm kan han rent av vara uppväxt där och bosatt där då han inte är på sitt jobb (som han uppenbarligen inte sköter så bra) i Philadelphia?

Intressant annars hur du Modoit ser honom som en Philadelphiabo då det går tugnt för honom.

Nja, det där med lagkaptenskap är nog inte till för tjurskallar som fortfarande är på mellanstadiet i vissa situationer. De kan vara kanonbra att ha i ett hockeylag men säkert rätt jobbiga att vara med i verkligheten.

En lagkapten behöver vara lite mer socialt utvecklad. Jag menar att jag tror inte att Zlatan ligger nära en kaptensbindel i Inter....

JimmyH: Det är tragiskt att beskåda en gammal hjältes fall....Foppa skulle lagt av när skadeproblemen accelererade häromåret. Nu tvingas han utstå förnedring i ett skitlag. Han är inte bra nog att ro det där skrovet i hamn även om vissa journalister fortfarande gör i byxan när han trots allt hittar målet då och då...

JimmyH:

Men nog bor väl ändå Foppa i Philadelphia?

Ytterliggare en Öviksbo som bölar...

Sv: Souverni till bra pris.
Tycho: Jag är Saida, inte bra på datorer....

Per HApps: Förekommer redan nu jackor som tillverkas i Thailand som sålts till timråsuportrar

Hassan: Det hade varit lättare att hitta ditt inlägg om du svarat i rätt tråd och/eller länkat till ditt meddelande...

Dalan:
Lämnade ett förslag till TIK för tre år sedan som gick ut på att utnyttja en av mina kontakter som i sin tur hade och har kontakter rätt ner i den Kinesiska tekoindustrin och "souverniindustrin"

För sju år sedan kom vi i kontakt med en kille som hjälpte oss att köpa kepsar till SK för 25:- styck vid köp av 1000 stycken.

Senast jag kollade hade kepsarna ett pris av 2 dollar stycket.

Påslakanset i fyrfärg för 10 dollar

OSv Osv.

Tänk att kunna köpa in kepsar för 15-20 spänn och sälja dom för 150. Och all vinst hamnar i klubbkassan i stället för att NEH, som knappast jobbar gratis tar sin del av vinsten.

Gissa om dom var intresserade!

Dalan: Umgicks med NEH ledningen i Turin på OS, tror inte dom tycker tallarna är så däliga tror felet ligger hos Timrå IK

Se mitt tidigare inlägg om P. Nylander! I am Saida!

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
SMÅLAND: Ja, i morrn ger vi inget handikapp i form av några mål i baken inledningsvis...väl..?

Kerstin_k: Har inte upplevt samma motsträvighet hos de andra vad jag kan se. Är de för dåliga för att ta fram riktiga souvenirer, eller är de helt enkelt för styrda av NEH? Kanske dags att bryta det avtalet, för de souvenirerna som finns nu som tex slipsnålar och slipsar, hör inte hemma i klubbens sortiment, fast det kanske är så de vill ha det, att man ska stå....förlåt sitta i kostym och titta på hockey?

Det är inte så konstigt att folk köper våra grejer, när Timrå inte ens kommer i närheten när det gäller stil och utseende? Förstår de inte att folket vill köpa classic lilen med TIK mössan och tallarna?

dr-nix: Hörde att Österholm fick beröm MVG, av kanske Sveriges bästa Porsche förare,Fredrik Ros,som ingår i Janne "Flash" Nilssons Team Carrera Cup!!

Per HApps:

Han kanske är långsint?! ;-)

Gidde:
Han har inte något raderat inlägg på tiks gb dom senaste månaderna.

Så därför kvarstår min fråga, Öhhhh? :)

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Matchen sitter forfarande kvar på näthinnan den 9/10 i Jönköping...
men nu drar vi ur proppen direkt....

Hannu Neimi: Om Du inte gillar just Tik-HS så Har du ju elva andra lag förutom Tik...Nej, HSnack är för alla.. det gäller bara att inse att som hockeysupportrar så brukar det överlag vara mycket
lika när det gäller hur man hanterar kritik mot egna laget..

Luleåsupportrar, Timråditoel. nåt annat lag..det är ingen mätbar skillnad!

Per HApps:

Min gissning är att något/några av hans inlägg i vanlig ordning blivit raderade när dom inte passar de styrande...

Hannu Neimi:
"ett hån mot grundlagen och yttrandefriheten"

Öhhh?

ernie eagle: Finns det nåt alternativ än timråpuben för utom bergeforsparken, det flesta timråbor drar till Sundsvall till ex vis Espan eller daltons saloon. ex vis

Var det inte Österholm gjorde A-lagsdebut i Kovland som 15åring och som ansågs vara en stor talang ?!.

HS kunde vara en ypperlig hockeysite men verkar vara skapt för TIK supportrar och deras behov. Gud nåde den som skriver något kritiskt om TIK då hotas vederbörande med banning. HS är ett hån mot grundlagen och yttrandefriheten.

Dalan: Speciellt när det aldrig skulle framställas en liknande produkt och säljas i suvenirshopen...

Dalan: Hur är det i andra föreningar i denna fråga? Driver man samma linje som Timrå gör, eller är det ett unikum? Har du några uppfattningar om det?

Per Happs: Försäljningen väntar på ett beslut från Timrå IK, med kan jag inte säga. Riktigt jävla drygt är det iaf att egna supporterklubben inte får ta fram snygga plagg att sälja till förmån för tifo och billiga bussresor.

Frisco: Espan är Sundsvall, ja. Men eftersom 98% av Timrås spelartrupp är mantalskrivna i den kommunen så skrev jag som jag gjorde.

Men vi har ju också ett fruktansvärt sunkigt ställe mitt i centrala Timrå ovanpå Coop Konsum och Domustrappan - Timråpuben!

Där samlas "stjärnorna" och lever rövare. Ett ställe jag besöker max 1 gång varannan månad om ens det.

ernie eagle: Espan. Är inte det Sundsvall? Eller finns det en Timråespa? Eller är det i Härnösand?

Kickan: Det förvånar inte mig ett ögonblick, vi har våran motsvarighet i "Espan".

"Gubbdagiset och sista chansen" är andra benämningar på denna K-märkta raritet.

Men god mat har i vilket fall och det är ju det som räknas. Drick dina bärs, äta din mat och må som en prins.

The rest is shit!

Helg Ernest: Nej den syftar till den centralt belägna nattklubben Cleo på Storgatan i Luleå med adress Magnus Nilsson och Jonathan Hedström.

Stammställe för lulingar vettu!

dr-nix: Tack för alla svar..

arf: Kolla länken för statistik på herr Österholm

Dream Team: Vem är Henrik Österholm? Han skötte sig riktigt bra tycker jag.

Vilken dröm för en junior (?) att spela i den kedjan nästan en hel match.

Dream Team: PS det måste ha varit århundradets Tifo... "Världens bäste 21: Mats Hansson" :)

Dream Team: Mats Hansson... =)

jampa: Ove Öström var väl en annan av våra 21:or.

jampa: Igår var det Henrik Österholm i tröja 21 som fick rycka in då Pärssinen gick ut pga. skada.

Hoppas han får chansen igen på lördag.

Ärligt talat ..vem var mannen,myten,legenden i tröja nr:21 i Timrå?????
Vi vet in`t vi,typ..nån?????

Det ser inte helt kolsvart ut vad gäller skadan på Timo heller. Hallin får dock vänta ett lite längre innan han spelar igen. Saxat från ST:

"–Ingen av dem kan spela på lördag, men i Timos fall kan det räcka med den vila som kommer under Karjala Cup, säger Timrås klubbläkare, Jonny Karlsson."

Vidare:

"–Jag har aldrig någonsin tidigare haft problem med ljumskarna, och vet egentligen inte riktigt vad som hände. Men plötsligt högg det till bakom mål och...ja, det gjorde riktigt rejält ont., berättar Timo Pärssinen och fortästter sedan:

–Däremot känns det redan bättre när man kommit av isen, berättar Timo Pärssinen.

Läkare Karlsson:

–Det rör sig om en sträckning, som nu ska behandlas med värme, ultraljud och medicinter mot infalmmationer. Förhoppningsvis tar det bara någon vecka innan han är igång igen.

Hallin, då?

–Fick en smäll så axeln hoppade ur led. Men den hoppade snabbt tillbaka igen, så vi får väl se hur det känns om ett dygn, säger Pelle.

Men läkarprognosen är mer försiktig. Eller pessimistisk:

–Han har inte haft problem med axeln tidigare, men det blir alltid skador på muskler och liknande och han får nog räkna med att vila i två-tre veckor framåt, säger Jonny Karlsson."

Per HApps: bra ! ..Åter igen...varför, varför, varför, tar inte Timrå IK moderklubben fram ett riktigt snygg classicline/retro sortiment åt fansen ???
Bulla om någon borde inse värdet och klirret i kassan.
Dumt sa bull, snåldumt sa bill. ..i väntan på det... så finns det möjlighet att få mössor uppstickade på Moyo i början på storgatan med valfria texter/motiv...

ernie eagle: Det är väl främst Mange som hör hemma i en kedja som kallas "Cleo-kedjan". Jonte var aldrig en lika flitig Cleogäst. Den riktiga Cleo-kedjan är Mange-Fabbe-Rönken med Skrbek som back.

Vet du att Cleo i folkmun kallas Klamydiagrottan?

Klamydiakedjan, kanske?

Sv: Zäta - igen
Tycker vi skall ha en omröstning om han gjort ett klokt val ?

Veckans skvaller ( c :

”Zäta” får Emma att packa Nu bekräftar program-ledaren romansen med hockeyproffset.

ernie eagle: Cleo ? Är inte det en tv-serie med Loa Falkman och Suzanne Reuter. Kan dom spela hockey ?

« · 781318 · »