1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607547 inlägg · 6213 ämnen
« · 781507 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad tycks?
dr-nix: standarden på - och den svenska kunskapen om - lagen utanför Elitserien har ökat. Jag skulle vara intresserad av att följa Timrå i en sådan serie. Betydligt mer spännande än fotbollens Royal league... Eller UEFA-Cup kval mot Cork eller Traktor Tblisi som väl är det som erbjuds av svensk klubbfotboll.

Sv: Vad tycks?
Ambroo: så länge som det ses som ett CL för hockey så är det bra, jag vill inte ha någon reguljär Europaliga utan en cup med tillräckligt mycket pengar inblandat för att även Svenska och Finska klubbar ska bli intresserade.

Sv: Timrå nu och för evigt!
Tycho: Ett roligt minne kommer fram när du nämner Bosson.

Timrå spelade mot Härnösand AIK Hockey på Högslätten, och Bosson åkte ut 2 minuter. I utvisningsbåset satt en vacker ung dam, och Bosson hade så trevligt att han missade att kliva in på isen igen efter att tiden gått ut. Gissa om det garvades på läktaren...

El Maco: =)

Tycho: jag glömde/utelämnade nog ett drygt trettiotal spelare på vägen mellan Nubbens första skär och Zätas 4-0 hemma i ladan 14 april 2000.

El Maco: Du glömde Bosson... eller var det bara en naturlig förträngning?

För att använda Tychotråden och slippa slipsen från Modomålet i rubriken så minns jag värvningen av Nubben som spelare som en ljuv händelse. Det var första steget från absoluta nollpunkten i byggandet av laget som så småningom gick upp. Säsongen innan var det bara juniorer som fick fylla på när "stjärnorna" som Smedberg och Wikberg lade av, varvade ner eller flyttade till andra utmaningar. Jörgen Eriksson, Nubben och Kuusisari var riktiga, etablerade spelare med karaktär. Sen kom Ulin, Emil Skoglund, Huss, Dyrén, supersatsningen på "elitseriefemman" Tjobba, Lind, Casselstål, Lindström och Karjalainen. Starostenko! Jävla fucking Nyköping och sen nya tag med Gerhardsson och Degerstedt och så småningom var vi här igen. Men det började med Nubben.

Sv: Stackars Krizan
Red Rocker: Dussinlirare var han definitivt inte första säsongen i Timrå. Då var han riktigt bra. Men anskrämligt dålig den andra säsongen eftersom ljumskjävlarna spökade för honom samt ryggen.

Därför valde han att lägga rören på hyllan i förtid.

Jag säger bara firma Norberg/Ulin.....ojojoj

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Reserapport
irre: Vilket kanonreportage!! Det gick verkligen att "känna" den sympatiska atmosfären i laget vårt..mycket bra skrivet som sagt.

Timrå nu och för evigt!
Här kan vi fortsätta diskussionen om gamla och nya Timråspelare... =)

Dags för Krizan att lämna forumet man mår illa

friskan: en gång hade jag 3 besökare samtidigt

friskan: Kul någon kommer ihåg mig ibland iaf... =)

Tycho:
Du har övertryck på din sida, 8 st som besöker dig.

Tycho: Kul länkar! Från 1987 och framåt minns jag de flesta. Jag är löjligt svag för spelarna som var bra när vi var dåliga. Jerk Högström. Patrik Hållander. Urban Eriksson. Stefan Sohlin.

Red Rocker: Nu har jag alla länkar till alla trupper vi haft i grundserierna på min sida. Bara att komma in och klicka på önskat årtal. Även ST-tiden ligger med här. Första truppen är från 66/67 även om jag tror att den inte är helt fullständig.

Sv: Timrå IK - Djurgården 2006-11-02
Ambroo: Så en kommentar på ett annat inlägg från honom... Den började "Skit ner dig!" =)

irre: Rolig läsning med en lite mer personlig skildring av spelarna.
Bra jobbat!

Sv: Souverni till bra pris.

Per HApps: Nu har jag ingen koll på vare sig NEH eller deras marginaler, dock vet jag lite om textilimport från Kina. Det finns dels importkvoter, dels tull på grejerna så det är lite mer komplicerat än 150-20 = 130.

Jag är måttligt imponerad av souvenirutbudet liksom de flesta. Dock känns det rent principiellt mer i tiden att låta företag som kan sin sak sköta det än att ge sig på eget formgivande och importerande. Om det är NEH, Nike, F:a Per HApps Reklam & Arkitektur eller rent av flera olika som ska göra det tycker jag däremot är öppet för diskussion.

Dalan:
Jag har förstått det hela rätt, skrev väl bara att den skulle säljas.

friskan: Du har förstått det hela fel. Vi får sälja den om vi säljer den i shopen till mycket högre pris, men det vill vi inte.

I nuläget får vi inte sälja egna souvenirer, men det ska vara ett möte om det inom en snar framtid.

Dalan:

Enligt en säker källa så prioriterar gubbarna på kansliet själva laget Timrå IK.
Alltså vårt lag som heter Timrå IK (förtydligande).

Kan vara därför att vi i nuläge ligger där vi ligger med vårt lag och vår klubbs stabila ekonomi.

Sedan kan ju var och en ha en åsikt om de prylar som NEH tar fram.

Jag tycker "er" mössa är både snygg och skön.
Och om jag fattade det hela rätt så kommer den väl att säljas.

Tycho: Är det någon som har tagit honom på allvar tidigare?

irre: Kanonbra läsning, Jätteskoj att få veta vad som försigår på en resa..

Saknade lite bilder men det var inte hela världen...

Småkronorna/Team 18
Timråbacken Sebastian Erixon är uttagen till 4-nationersturnering i Piteå den 10-12 november 2006.

Håller med de övriga - grymt bra reportage, är det några fler liknande på gång ifrån din sida?

Tack så jätte mycket!

Roligt att så många gillade repotaget!

Instämmer i hyllningarna, synnerligen trevligt reportage! Respect!

irre: Kanonbra reportage! Du har känslan för det skrivna ordet! Hoppas få ta del utav mer intressanta krönikor, resereportage och matchanalyser från din sida.

Ljuvligt var ordet!

Tusen tack och lycka till med skrivandet!

irre: Suverän reseskildring!!! Tack för underhållningen...

irre: Helt underbar läsning, tack så mycket!
Dessutom mycket bra skrivet.

Tycho: Tack bra då ska jag kolla det!

Tycho:
Men å andra sidan så tror han att det går isbjörnar på gatorna i Luleå

irre: Tack för god och underhållande läsning, inslag där spelarna plockas ner och visas som de människor de är och inte bara vilken spelartyp de har är ofta roande läsning.

"Punktligast: Eric Moe"

actionleif: Det här ska vara en expert.... Han vet väl inte vad hockey är utanför tullarna i Stockholm...

LingaN: Tackar!

jo jag kom på det i efterhand..(ville väl inte störa dem för mycket) men det kan säkert bli några bilder om jag får chansen igen!

Kerstin_k: Håller med dig! Hade kunnat varit ännu bättre om du haft kameran med dig.

irre: Verkligen bra skrivet! Sådant här borde du göra fler gånger. Underhållande att läsa!! Direktlänk till artikeln i min länk.

irre: Härlig rapport Erica! Mer sånt där! Alltid lika roligt att få en liten inblick i hur det fungerar i laget. Det hela skulle ha ackompanjerats av lite bilder så hade det varit i världsklass. Men det var roligt att läsa om resan. Glöm inte kameran om du följer med fler gånger!

Red Rocker: Det finns på eurohockey...
Kanske skulle ta mig för och länka alla de trupperna på min profilpresentation...

Men det får bli efter jobbet... nu står chefen och slår mig med piskan... :P

Reserapport
Hej allesammans!

Läs gärna min Reserapport från Linköping då jag följde med A-laget!

www.svenskafans.com/hockeyzon
"Ericas debut i A-laget"

Kerstin_k: Jag skulle vilja ha en sida där man bla kan "klicka" på ett visst årtal och se vilket lag TIK hade t ex 1992, 1983 eller kanske 95(minns matchen mot Rögle rysningar...=)).

Red Rocker: Appropå statestik att våran "Nubben" var en poängkung visste jag inte. se länk 49 p på 31 matcher en säsong, poängkung och målkung i gamla div 1. Jag minns han som dussinlirare i TIK.

Red Rocker: Finns det inget statistik-freak bland oss supportrar då, som skulle finna nöjje i att sammanföra relevant statistik. Både i dåtid och nutid.

Jag antar att bristen på information på hemsidan kommer sig av, antingen, brist på tid för att skriva och sammanföra eller brist på kunskap. Nått åt det hållet. Tror säkert att de skulle uppskatta hjälp utifrån.

Sune: Håller fullständigt med man surfar runt på andra sidor för att kolla diverse "stats", DIF har bla alla sluttabeller i elitserien sedan 1975, TIK har ingenting.

Per Happs: Just det som är problemet. det sitter ett par gamla gubbar på kansli och spånar. Då blir det inte mycket vettigt gjort.

Det finns en anledning att SK´s halsdukar sålde slut på ett par dagar eller vad det var. Och det finns en anledning till att det var ett gäng människor som frågade var man kunde köpa mössan igår.

Sune: Var in på Brynäs nya hemsida inte så flashig men gud så bra och spelarstatistik på spelarna där avslöjas allt

Gud vilken torftig hemsida Timrå har. Finns det verkligen ingen inbördes statistik över spelarna i laget? Ska man verkligen behöva leta på andra sidor för att se poängliga etc. Det är bedrövligt...

actionleif: Om du har stuga i Vemdalen så ge mig adressen så skall jag måla den i Brynäs färger nästa gång jag åker hem :-)

« · 781507 · »