1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607236 inlägg · 6213 ämnen
« · 1909405 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Funkar bra som det är nu men vi är ändå ensamma i SHL om att endast ha två tränare i båset och inte tre. Men varför ändra på något som funkar bra :-)

Skulle nya jumbotronen vara på plats till nästa lördag mot Mora eller blir det efter den matchen?

Puckat: Vad ska vi med Ante Karlsson till när vi redan har 2 kungar som tränare? (Å en målvaktstränarkung i form av Hirsch dessutom). Klart nu när vi ska fylla ut SHL kostymen så kräver väl Lindgren att vi skaffar MINST tre tränare i båset ;-D

{297}: Självklart behövs båda sidor. Trots en relativt skral publiksiffra i premiären så var det stundtals riktigt bra tryck. Detta tryck gör produkten bättre och lockar folk till ladan. Jag är full av beundran för de på ståplats som skapar den stämningen som är, själv sitter jag.

Sedan tycker jag att som organisation måste man kunna ta kritik. "SHL-hockeymördare" är enligt mig inte över gränsen. Personangrepp, politiska budskap, rasism osv kommer jag inte att köpa. Men lyssnar inte chefen så organiserar vi oss.

När det sker genom växelramsor kan jag snarare tycka att det är lite fint. Som när vi körde den tillsammans med modoklacken i derbyt förra säsongen.

Alltså.. Detta känns lite som samhället i övrigt "Man får ha vilken åsikt man vill så länge det är rätt åsikt". Lite av en demokratur, vill vi ha det så inom hockeyn?

Givetvis ska man få yttra sitt missnöje (obefogat eller ej) som supporter, allt annat är ett hot mot yttrandefriheten (vilket börjar bli relativt vanligt nuförtiden). Jag står fast vid vad jag alltid sagt här inne: Hade det inte funnits folk som kritiserar - hade någon förbättring heller aldrig skett.

Tar man bort möjligheten och rättigheten att folk ska få kritisera det man är missnöjd med tar man bort möjligheten att förändra något till det bättre. Ponera att ingen hade kritiserat bortastå, då hade den fortfarande sett likadan ut som innan.

DOCK måste jag ifrågasätta källan i detta fall där det påstås att Jörgen har sagt att "han vill konfiskera budisar och hota supportrar med avstängning". Enligt twitterkällan är det alltså "något han sagt i arenan när han såg budisarna målas"?

Detta grundar vi alltså hela debatten på? För att någon skriver att han har sagt så? Låt han uttala sig först innan vi halshugger honom härinne.

Jag står dock fast vid att supportrarna ska ha all rätt i världen att framföra kritik mot SHL om de är missnöjda.

Förövrigt: Vilken underbar start på säsongen! Satt och rös genom hela matchen mot Växjö och bara njöt. Har fortfarande inte landat i att vi spelar i SHL igen. Förresten, såg ni att varje gång de zoomade in Brattström i matchen mot Skellefteå så stod han och log där bakom hjälmen som att han sovit med en galge i käften. Underbart! Som ett barn på julafton.

Ser fram emot imorgon!

Hassan: absolut men det jag försöker säga är att båda ”sidor” är förhållandevis beroende av varandra.

{297}: Utan de 1500 som alltid kommer skulle hockeyn självdö.

{3405}: hårda ord. Naturligtvis är fansen viktiga för sporten men handen på hjärtat, hur många kommer på matchen om det bara är dom ”riktiga” fansen som dyker upp? 2000 pers? 1500 pers? Jag har ingen statistik på området men är det inte sannolikt att majoriteten av besökarna är ”medgångssupportrar”? I alla lag, i dom flesta sporter?

Ta detta på rätt sätt nu men ur ett marknadsperspektiv är det ju ”Die hard”-fansen som är suckers. Dom betalar i ur och skur, dom står alltid där på ståplats oavsett om laget spelar i SHL eller i division ett. Sen kan man vända på det, Die hard fans gör ju stämningen bättre för övrig publik och bidrar så klart till att locka fler till matcherna men att säga att det inte är en show? Nog fan är det en show alltid och numera finns det många som konkurrerar om uppmärksamheten, inte bara idrottsföreningar.

Man kan raljera över barnfamiljerna och slipsnissarna på sittplats hur mycket som helst men var skulle föreningen vara utan dom?

{8399}: Fast Jörgen i Timrå har hotat med avstängningar när budisar målats.

{8399}: Okej! Det låter sunt.

{8399}: Kan ju tycka att det är helheten i hur SHL kommunicerar och agerar runt sin produkt de senaste åren, som ligger till grund för att man lätt kan tro att SHL bygger en diktaturstat inom svensk hockey.

Jockz: Ingen har beordrat att budisar skall beslagtas, det står ingenting om detta i mailet. SHL vill att klubbarna skall ha en dialog med fansen angående de felaktiga påståendena som det skrivits om i pressen. Sen skall sociala medier scannas av och en PR byrå anlitas för att sprida budskapet.

Med förändringar kommer alltid protester, det gäller de flesta områden. Personligen tror jag att minst 1 lag från HA går upp även iår, så den drömmen borde leva kvar. Gillar verkligen det nya kvalsystemet och tror mer eller mindre hela hockeysverige följde TIK - KHK och LIF - Mora i våras.
Men att SHL beordrar att man ska beslagta budisar t.ex. måste man verkligen ifrågasätta, någon som haft otur när hen tänkte?

{8399}: Vill du gå på ett ”event” kan du gå på melodifestivalen eller gladiatorerna. Det här är ishockey, där supportrarna betyder allting för klubbarna.

Upprördheten senaste tiden handlar inte bara om förslaget som visade sig vara felaktigt enligt Jörgen. Upprördheten handlar om att SHL gör allt för att stänga ligan och så har dom jobbat senaste 5-6 år sen, minst. Det finns INGA aktiva supportrar till något lag som vill det. Även om det innebär att deras lag kan degraderas till HA eller till och med hockeyettan. Det tillhör svensk hockey, och så ska det förbli.

Är du så korkad och naiv att du faller för detta bidrar du till att förstöra allt som svensk hockey har stått för genom åren.

Eventkunder som dig hänger bara med när det går bra. Så fort det det går dåligt kryper ni tillbaka till soffan och har helt plötsligt glömt att vi faktiskt har ett ishockeylag. Vi andra riktiga supportrar står kvar och kämpar.

Vill du vara med och bidra till en stängd liga kan du rentav dra åt helvete.

{8399}: Nej. Gillar du inte maten kan du utan problem knalla iväg och äta på typ Curres vid Hedbergska eller Knausts salonger.

Vill Curres bli en Donken, då är det i dag upp till den att jobba för det.

Tänk typ såhär:

- Stora Livsmedelsverket hotar plötsligt stänga din favvo Donken och aviserar att du numera bara får möjlighet att äta sönderkokta ärtor på skolbespisningen i Skönsberg. Förvisso ska ärtorna målas i guld! Och du kan se andra äta guldärtor i C-More om du pröjsar 7000 pix om året.

Då kan man förbannat stå framför livsmedelverkets dolda kameror på Donken med en typ dödarbanderoll.

Det är mer hockeyrelaterat.

Smokey: det blir så då det är Stockholms idioter som styr. Dom tror att allt handlar om storstan.! Och lite så är det generellt i hela samhället! Kapitalet styr, skit i demokratin! A la USA.
Fy fan.

Smokey: Men allt det du pratar om finns ju kvar, ståplatsen, drömen om att gå upp osv även om det numera ställs krav på arenor och ekonomi. Timrå har gått upp och Modo har trillat ut osv. Vakna och njut av hockeyn istället för att gå runt och fokusera på det negativa. Jag menar visst kunde Väsby gå upp en gång i tiden men ärligt, var det ens lönt?

Propagandus: "skrämmer bort kunder? Haha varför då, för "hockeymördare"? Skriks mycket fulare och mer odrägliga saker varenda eviga match, men just det som är kritiskt mot SHL ska tystas, såklart"

Det är ju lite som att gå in på MC Donalds med plakat där det står "MC Donalds matmördare".

Propagandus: ”Det var inte SHL, Hockeyallsvenskan eller Hockeyettan som var och en för sig byggde det här fantastiska lilla hockeylandet – det var alla, tillsammans.
Det var ett öppet, fritt och levande seriesystem där – hör och häpna – bästa laget avancerade en division oavsett hur många sittplatser de hade i arenan”.

Dessa rader skrev Marcus Leifby i en debattkrönika.

Jag är en gammal jävel som gillat hockey sedan 70-talet och varit ganska hängiven TIK-supporter sedan slutet av 80-talet.

Jag bär ofta kavaj, till och med slips på jobbet.

Men på hockey har jag nästan jämt hållit mig till supporterkulturen och ståplats. Åkt på organiserade, och ännu oftare på mer eller mindre oorganiserade, bortaresor för att agera stöd åt våra olika spelare och ledare genom åren.

Min lön har varit passionen och glädjen när våra spelare och ledare insett att vi faktiskt varit skillnad eller betytt något.

Segrar och sorg. Olika divisioner. Snöstorm och solsken. Livet ger och tar. Hockey.

Men jag har också suttit med på ett hörn i en elitserieklubbs styrelse (Timrå IK:s) och sett hur vissa ”slipskillar” fått någon form av hybris och mer eller mindre sett ner på ”ståplats”. Dom är nu borta och glömda. Men vi på ståplats finns alltid kvar. Det är där som själen finns!

Själen finns också i drömmen hos ishockeylag i lägre serier. Viljan att vinna! Visa vart skåpet ska stå. Underdogens möjlighet! Den svenska hockeymodellen bygger också på att killar (en och annan tjej) som kombinerat hockeyträning och spontanat med klubba, boll, puck och på gator, garageuppfarter, sjöisar och uterinkar tagit hela vägen till stjärnstatus i NHL!

Jag läser om NHL-spelare som kommer hem till SHL och berättar om den underbara stämningen här i våra hallar och arenor...

För helvete! Fatta!

Det är detta som är själen! Det är där passion och äkthet föds! Det är ishockeyns blodomlopp! Det är ståplats som är den ”sjätte liraren”. Det är på riktigt och inte bara falskt och påmålat som något jäkla nöjesfält.

Vakna SHL! NI GRÄVER EN GRAVKAMMARE! Måhända med en grävskopa av guld.

Tänk om. Tänk rätt.

Propagandus: Största irritationen är handlar väl om att ligan SHL förhandlat till sig ett förmånligt avtal? Cmore och ligan Hockeyallsvenskan bör omförhandla sitt avtal.

Konstigt att så många lag vill upp till den hockeymördande ligan Shl 🤷‍♂️

{8399}: skrämmer bort kunder? Haha varför då, för "hockeymördare"? Skriks mycket fulare och mer odrägliga saker varenda eviga match, men just det som är kritiskt mot SHL ska tystas, såklart

Ja jag köper fortfarande att 1an i AS ska få direktuppflyttning mot 14:e laget i SHL, då kan de ekonomiska skillnaderna förbli. Att vi gått upp och kommer vara i de nedre regionerna ska väl inte få oss att bli hockeymördare? En uns av princip får man väl ha.. att klubbchefen viker ner sig som beskrivet nedan låter riktigt illa.

{8399}: "......scanna av supportersidor"

Det är igång redan ser jag

{6870}: Eftersom att att de som skriker och manifesterar hockeymördare potentiellt förstör event (matcher)och skrämmer bort kunder.
Lindgren vill ju faktiskt tysta fansen bl.a. genom att klubbarna skall ha en dialog med dem och förklara missförstånd, det handlar inte om att ge fansen munkavle.
Sen är mycket av kritiken befogad men det är viktigt att protesterna upphör givetvis, för de bidrar till att göra produkten än sämre. Jag tycker att vi måste se detta från två sidor.

Puckat: Jag blir inte ett dugg förvånad över att en klubbchef gör så och jag blir inte heller ett dugg förvånad över att en riktig supporter står upp för hockeyn. Tillsammans är vi starka!

Axle San: Puss påre troll.

{8399}: Tycker du överlag att "obekväma åsikter" bör tystas?

Finns ord för det: Vad sägs om "Diktatur", "Fascism", "Kommunism" eller de mildare varianterna "Politisk korrekthet" eller "Strider mot värdegrunden"

{8399}: Inte ett dugg. Berätta varför?

{6870}: Är det inte bra att Lindgren vill tysta fansen som står och skriker SHL hockeymördare?

Hmm..
Uppladdat:

500x0-screenshot20180925-221920twitter.jpg

500x0-screenshot20180925-221943twitter.jpg

{8399}: Lindgren vill tysta fansen, bra jävla patetiskt!

tjobba: Lander, Sebbe, Emil P, Pääjärvi, Borgman, J.Westin, Ante Karlsson vänder hemåt till nästa säsong😎

Timråit H-sand: Ser ut att vara fler sålda nu än vad det var samma dag vid lunchtid så nog finns det chans till över 5000.

Smokey: Bra att SHL avser komunisera med fansen, dåligt att felaktigheter sprids i pressen, fördjävligt hur vissa fans beter sig.

tjobba: Undra om folk har koll på att denna finns i 3 exemplar i nya Restaurangchansen?
Uppladdat:

500x0-screenshot20180925-200526.png

... Så gör nog Sebbe Erixon comeback hos oss nästa säsong. Han talar om att Timrå finns i hjärtat, de har köpt hus i Sundsvall och hans kontrakt i Färjestad går ut efter denna säsong.

Olli Nomadinen : Det är kanske hans stora Timrå hjärta och kärleken till NHK arenans atmosfär som stör han lite i hans spel just nu. Vi får hoppas att han kan koncentrera sig på sitt spel för han är en NHL spelare bara han får chansen att bevisa det.
Jag hoppas han förstår att vi aldrig kommer att glömma vad han gjort för Timrå ik och att vi håller tummarna för att hans NHL karriär blir lång och succé full.

Smokey: Lär ju hållas igen nu...

Vad säger man om det här då?

KulltorpsOlli: Instämmer. Men lönen tror jag gör sitt till så några hundra fler än mot Växjö tippar jag på. Jag säger 4900.

Timråit H-sand: Färre än mot Växjö vore som sagt en gåta men utöver det tycker jag sista åren innan degraderingen visade att folk blivit alltmer svårflirtade. Det känns oerhört tryggt att föreningen fejsat verkligheten och inte gjort någon fantasibudget publikt, 3500 ÄR verklighetsförankrat.

KulltorpsOlli: Var nyss ute o kollade och trodde att det skulle sålts fler biljetter. Känns som man får vara nöjd om det blir än mot Växjö. Hade hoppats på uppemot 5000 men det blir knappast. Kanske förhoppningsvis 4500. Skulle det bli mindre än mot Växjö så är det närmaste en gåta med tanke på det optimistiska spel man ändå visat upp.
Nä ut till ladan på torsdag nu o se den fina hockey Timrå presterar nu💪👍✌!

KulltorpsOlli: Det blir 4800-4900 pers tippar jag.

Till skillnad från tidigare talare så tycker jag att det är väldigt mycket platser kvar till matchen på torsdag. Ser inte att det blir fullsatt alls.

hubbenorlen: Det tycker jag inte även om det vore en gigantisk bonus. Men pojkvaskern har ett Timråhjärta modell större och känslan är att det inte nåt fel på munlädret heller. Så får han inte rätt signaler från Vancouver tror jag nog han mäktar med att snacka omkull några NHL-bossar 😁

{8437}: Ok. Då slutar jag hoppas.

hubbenorlen: Kan nog bero mycket på hur nära NHL eller inte spelaren är också. Har inte följt Moverares utveckling efter JVM men Kings är ett tungt lag att slå sig in i, så det kanske inte ens är på tapeten att han skulle få spela någon NHL-hockey i år, särskilt då han är back.

Vancouver har just nu ett svagare lag, och det snackas mycket mer om att Jonathan är aktuell för spel i NHL, och många av deras fans förväntar sig nästan att han kommer att bli uppflyttad någon gång under säsongen och förbli där.

Jåkkinen: Kanske ändå. Läser detta i Aftonbladet:
”Jacob Moverare har lyckats övertala LA Kings att få spela i Frölunda istället för farmarlaget Ontario Reign.”

« · 1909405 · »