1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606850 inlägg · 6214 ämnen
« · 1917769 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{3405}: verkar inte ens vara domarens fel

{3405}: ...nu.är det goda tider. Jag trivs när ångesten rinner som en vårflod i deras forum...:-)

Liljendahl sänker Modo. Nu börjar man känna igen dom.

Olli Nomadinen : ”When in doubt - Molinder”
Ska ta reda på vad det översätter till latin, sedan be morsan i Trollhättan brodera in det på en baner och hänga upp den ovanför sängen så jag aldrig glömmer

tjobba: SHL-Wedin har blivit Tre kronor-Wedin

TIK-Lund: Molinder-hockeyns svar på Erlingmark. Ovärderlig

TIK-Lund: precis ;)
Palmberg får kliva fram

erathoo: Fast molle var ju backup till Za, nu när han valde att inte avsluta karriären här hemma antar jag att han kan ta Guter plats istället! puh! Skönt när allt löser sig!

TIK-Lund: Man kanske flyttar upp Molle som center igen, tycker han e lika bra där...dvs halvbra :-)

Timråit H-sand: vi hade väl kunnat få E.Gustavsson i inbyte?

Jag förstår inte riktigt hela denna affären... Vi är tunna på backsidan, kvalitetsmässigt men i dagsläget, vem skall stå utanför 3 backpar? JalleJanne, H.Larsa, Prinsen, Falk, Ohårdegaard och (S)kin(W)all/skinnvägg, vem skall ersättas och med vad? Jag har svårt att se de första fyra får flytta på sig, alt. Så skulle man inte förlängt med Prinsen över hela säsongen, och de sista två kommer kanske spelas mer eller mindre beroende på dagsform,
skinnväggen tycker jag ser bättre och bättre ut för var match dessutom.

Och är det nu en forward som skall in istället för
Guter om än osynlig har väl ändå snittat en halv poäng per match, det när han snittat typ 11min/match förpassad till de lägre formationerna. Jag förstår varför man valt att bryta kontraktet med Herr Gother, han bidrar och passar inte in i vår spelidé hur mycket man än kunnat tro det men jag ser heller inte hur man skall kunna värva in något för att ersätta de kvalitérna man trodde sig funnit i Gother, framförallt när övriga hockey-Sverige också letar efter samma spelare. Frågan jag ställer mig är, har vi råd att spara mer pengar denna säsong? Hade det inte varit bättre att ha kvar GråUter och hans 0,5per match tillsvidare, jag menar hans EP är ju tillräckligt för att vara het på spelarmarknaden resten av säsongen, när man hittat något att ersätta med, skeppa honom då, och inte till en ligakonkurrent, framförallt inte innan back to back möte, OCH SE TILL ATT MAN FÅR EN SLANT EMELLANHan får gärna göra succeé i Liiga khl eller Schweiz för mig.

Edit. Tummen upp för att ta tillbaka Jansson, slut på edit.

Sune: Fnizz

TIK-Lund: hittar ingen i finska liiga...

Bragd-Birger: Ja fick man välja så borde ju en klassvärvning på backsidan kännas mer angelägen än en dito på forwardssidan!
Tror Nubben också är angelägen att få in nån spelare av lite klass så snart det går men kan nog dröja också.
Men vad gäller forwards sidan med J P o Rensfeldt ( borta troligen de kommande tre matcherna) skadade o Enqvist i Norge samt Kaiser och Jansson i Borlänge så ståtar vi just nu då med 12 forwards.
Vore logiskt o plocka hem Jansson som gjort det riktigt bra i Borlänge vilket även Kaiser gjort för den skull. Skulle vara kul o se Jansson som förutom att han är stor också har fina "händer"!

Sune: Den enda Reto jag kan komma på är Berra, och han är väl målis?

Enligt rykten ska en viss Reto vara på ingång!

{297}: Vi skulle verkligen inte må dåligt av förstärkning, främst då som BB skriver på backsidan. Men här och nu är jag ändå säker på att det här gör oss starkare även utan.

Ok, didn't see that one comin...men det borde man kanske. Säsongens Lukas Zetterberg. Lyckades inte göra något avtryck mer än i typ en match. Annars hela tiden på mellis.

Så. Då sparar vi in en hel del deg (med timråmått mätt), förhoppningsvis använder vi dom på bättre sätt. Frågan är om the Nubbs har något i kikaren redan nu? Låter inte så på honom, men det behöver ju inte riktigt vara med sanningen överensstämmande...

Får man önska något offensivt är det så klart en riktig playmaker-center. Annars är fortfarande backsidan ett större problem.

Olli Nomadinen : jo visst sparar vi pengar och visst är vi lika bra utan honom men en hel del talade ju för att vi behövde en förstärkning redan innan detta.

Angående Guter så får han ju ta sig i kragen, det känns annars som en spelare som skulle kunna husera i SSK i nedre halvan av allsvenskan nästa säsong. En sån där grinig spelare som glider på en skridsko och bara gör precis tillräckligt för att inte få sparken. Fast som sagt, med vår tur gör han väl alla förvånade och sprutar in mål i Luleå istället :)

{297}: Vi sparar mer pengar än vi tänkt, det är inte jätteologiskt. Men jag tycker också att det utrymmet borde öronmärkas till förstärkningar. Snålheten bedrar visheten annars.

Tikkare: Han debuterar ju inte för dem förrän till helgen mot Saik så det är kanske lite väl tidigt, annars skulle vi ju kunna köra ett hyllningstifo och en liten film under morgondagens match.

Olli Nomadinen : Vi behöver ingen ersättare, vi har spelare så det räcker. Det här fixar laget kanske mycket bättre än tidigare.

Olli Nomadinen : nästan va som helst, Guter gjorde inget större avtryck i Timrå. Nån från Juniorleden kanske.

Tikkare: Spontana reaktionen: Vem ersätter? Nästa tanke: Ersätter vad?

Sputnik: F###an ville väl ha bättre betalt antar jag och det fick han av Luleå. Glad att slippa skithögen. Han var inte värd sina pengar.

Sputnik: Precis dom förväntningar och bild jag hade av Guter som spelare nör han värvades till Timrå, "Mattias har sina främsta egenskaper i offensiven med sin skridskoåkning och sitt målskytte och är en spelare som kan skapa möjligheter på egen hand, säger general manager Stefan Nilsson".
Såg att Guter inte varit nöjd med speltiden i Timrå, men just det att speltid förtjänar man. Tycker det visar på dålig karaktär hos Guter...

{297}: Skall man in med spets så gärna en center om möjligt. Epitet "Förstacenter"

Reign in red: om man inte tänker ersätta honom men ändå budgeterat för honom, varför skickar man då honom till en konkurrent mitt under säsong? Mycket ologiskt. Vi är lika bra utan honom men med lite otur gör han succé i Luleå.

Reign in red: O andra sidan kanske man inte lyckats göra sig av med Guter den dagen en intressant spelare dyker upp.

Öndulat: Hoppas det är lite pokerface från Nubben och att han får storvilt på kroken.

Uttalande från Timrå är att man inte tänker ersätta Guter i förstahand. Jag menar vi har bara spelat tiotal matcher och är i början av säsongen och att man gör sig av med den till tänkta sjärnspelaren utan att ha en ersättare påväg in är för mig riktigt konstigt och kanske inte så genom tänkt då marknaden inte rosar så här års..

{297}: Jag menar alltså att Guter sett oerhört oinspirerad ut på isen, hade mer rivigt spel i KHK och då memar jag det man sett även innan kvalspelet mot Timrå. Så då menade jag varför han varit så oinspirerad och varför han inte gett allt i Timrådressen.

Öndulat: Utifrån Luleås pressmeddelande kommer Guters första match bli mot Skellefteå nästa lördag. Han spelar med andra ord inte i dubbelmötet mot Timrå.

OlliJanne: Inget av det verkar det som, båda parter var överens och det är ingen brådska att ta in någon ersättare enligt nubben

lungan: Behöver ju nödvändigtvis inte vara så att Timrå dumpar Guter, kanske var Luleå som gav oss "an offer we couldn't refuse"? Eller att Guter bett sin agent leta nåt annat.

Förhoppningen är ju att Nubben dumpat honom endera som signalvärde eller kanske ännu hellre för att göra utrymme för nåt riktigt bra

Sputnik: Om man ser det krasst tror jag en frisk Johan Persson gjort mer för laget än vad Guter gjort, om man jämför högerskyttar mot varandra dessutom.

Jåkkinen: Jo jag förstod det, blev nog lite felvinklat av mig. Men tror tom det finns spetspelare från HA som gett mer för "laget" Timrå än vad Guter gjort.

El Maco: ...min slutsats är att de bör döpa om Gärdehallen till Anton Wedin-hallen som en hyllning till bobbarnas mest framgångsrika spelare någonsin.

Öndulat: Vore ju smått sjukt om han spelade imorrn😂

Gorkyman: Nä, Mathias Svedberg kollade jag upp. Han gjorde några juniorkamper men spelade aldrig i Tre Kronor. Däremot fick han runda av karriären i Kovland och det är ju fint.

Namnen Johan Svedberg har visserligen HoIF som moderklubb innan han körde ungdomshockey med bobbarna men han spelade inte heller någon landskamp.

Kommer Guter ingå i truppen mot Luleå imorgon? Eller sticker han direkt?

Kerstin_k: Rättelse till mig själv;

Man borde kunna hitta nån som gör ett bättre jobb och samma produktion som Guter gjort.

kaofl: Även om det inte är ett större tapp kommer det som en liten överraskning. Hade nog också relativt höga förväntningar på honom. Inte astronomiska eller så. Men nog hade jag räknat lite mer med honom.

Nog för att vi skriker efter spets, men så svårt lär det inte vara att hitta någon som åtminstone fyller luckan. Skulle tro att det landar där. En spelare som gör samma jobb och produktion som Guter gjort, men som inte besitter exakt samma spets - när den väl visar sig - som Guter har.

Eller så blir det ingen värvning alls... Fler ska få chans att kliva fram... Fler som ska ta större ansvar... Det vore lite Timråiskt så där.

Kul, förresten, för Wedin. Väl värt!

Hade detta lite på känn redan sedan match 4-5. Tycker inte man har sett någon kämparglöd i ögonen på honom och han har nog på grund av just detta också hamnat där han hamnat i en tredje/fjärde kedja. Freddan hugger direkt på oinspirerat spel. Tror detta blir bra och nu kan man bara börja rada upp förhoppningar och spekulationer om lån/nya spelare från andra ställen.

Låna hem Dahlén som ändå hamnat långt ner på call-up listan eller göra en värvning och plocka hem Johnsson från HV för en billig peng kanske? Johnsson är väl inte god för hur många poäng som helst men det kittlar lite att ta tillbaka 21,22,23 kedjan som en brunkarkedja igen. Kanske plocka Lander från Ak Barz om han vill flytta in i huset tidigare? Spännande med lite halv-silly i slutet på Oktober.

Intressant att Guter lämnar.

Han har stått för en dålig karaktär, utifrån det jag sett på isen!

Bra jobbat Nubben, detta visar signalvärde även till övriga!

Visar man fel karaktär så ryker man!

{297}: undra om det värvas nån ersättare?

Sputnik: ?? Det var väl Guter som inte dög för Timrå?

Får man drömma lite skulle detta vara en bra förstärkning, fd poängkung i AHL som fick lämna KHL i september.

Nisse på Mon: Tror Timrå var villig att släppa honom så det lär väl inte vara tal om någon ersättning gissar jag.

« · 1917769 · »