Laken: Tänk om dessa 3 backar du vill göra dig av med hade fått samma chans att visa vad dem kan. Nä, coacherna låter Hardegård & Kinnvall visa upp en kortlek på indianare & dåliga beslut men dem får inte ens sitta under match utan då spelar man dem ännu mer🤔. Men det har nog med att ngn.annan som säger till Thelin & Freddan vem som ska spela. Hade Söderberg, Drugge & Molinder fått lika många chanser att göra fel utan att straffas med läktaren är jag övertygad att dem skulle göra minst lika bra som nr:7 & nr:27. Sen måste man fundera hur mycket Jalasvaara tränat under våren & sommaren🤔.
{297}: Logiskt och logiskt... Vi har ju redan Johan Persson med tveksam status. Med tanke på Salmonssons skadehistorik så känns han mer som en en spelare på allsvensk nivå. Tyvärr...hoppas jag har fel o han täpper till truten till mig deluxe dock.
Sputnik: fast känns inte det här ganska logiskt? En breddvärvning på forwardssidan och sen en tyngre värvning på backsidan. Nån sniper eller solid poängligaledare kan vi ju glömma fullständigt.
TIK-Lund: Bra skrivet och speciellt målvaktsbiten är också för mig helt ofattbart hur han agerat både vid uttagning o under match! Mycket märkligt! 😈
Ja vad ska man då säga Johannes Salmonsson? Om det nu blir så att han landar i Timrå. Har åtminstone tidigare gillat Salmonsson. Har ju alltid stått för ett fartfyllt spel o hårt jobb. På det epitetet kan han ju komma att passa in i Timrå. Men nu har ju åren gått o framförallt då en del skadeproblematik har ju förekommit så det är ju inte alls givet man kan förvänta sig samma spelare nu som för ett antal år sedan. Signar man han kan jag ju inte tänka mig annat än att man har nåt form av "Tryout" först o ser så han håller. Kan ju vara så att det faller väl ut men visst är väl osäkerheten ganska stor dock. Annars känns väl fortfarande backsidan mest angelägen att stärka upp. Men frågan är väl mest kanske: Vad finns det på marknaden och vilka resurser har vi? Tror man skulle kunna hitta en hel del transatlanter men frågan är vilken koll man har där egentligen? Hur som helst gäller det nu efter uppehållet att hitta tillbaka till spelet man ändå visade upp här för ett tag sedan, dvs det riktigt hårda jobbet o ödmjukheten i spelet. Sen sluta dalta med 8 backar! Blir ju bara förvirrande o byta hela tiden. Och en "normal" Larsson på backen ska spela mer än vad han gjort! Och för guds skull använd rätt spelare i PP resp boxplay. Hoppas o tror fortfarande på Freddan även om han daltat med målvaktssituationen bl.a. Nu tar vi nya tag framöver o som sagt det är väldigt mycket kvar än. Vi måste bara "överleva" denna säsong! För annars är det morsning och goodbye för ett bra,tag tyvärr...
Nisse på Mon: Vad är det Du inte förstår? Mer pengar när man kliver upp i SHL javiist, men utgifterna blir självklart också större då truppen skall ha andra löner, enkel matematik.
Nisse på Mon: övriga lag med bottenkänning...Rögle, Örebro och Mora lär väl knappast rulla tummarna framöver. Inte AIK, Leksand och Oskarhamn heller. Någonting skaver i allt detta.
Jåkkinen: Men nu har vi ju laxen på kroken! Tanken var ev att Tim Söderlund skulle få fart på Sebbe Ohlsson men istället så kommer vi flytta upp Molinder som center tillsammans med hans gamla LHC polare med ny höft... jävlar vad det lär blåsa runt öronen på motståndarbackarna i vinter!!!
Nisse på Mon: Det torde vara riskfyllt modell större, att låta detta rulla på till i vår. Var finns entusiasmen och viljan då om vi gör en Karlskrona. Att plötsligt i ett ev. kval spela topphockey med samma trupp tror inte jag på. Gör nån?
Red Bulls: precis..hur mycket pengar finns det? Allt snack om ett lag värvat för HA. Men tydligen inte med allsvenska löner? Även om inte allt kommer vid seriestart...36 miljoner ftån SHL...4-5 miljoner för diverse spelare (JD, EP, m.fl). Nu har vi plötsigt inga pengar, och dom vi har ska vi spara för att ha om vi bommar kvalet i vår. Aktiekapitalet ska, om det blir nåt, gå till damlag och diverse andra ickealagsprogram. Sen är det tydligen bråttom också med utdelning på aktierna. Man är väl naiv som trodde, att TIK skulle göra så gott som allt för att hänga kvar. Så många chanser får man inte. När halva laget försvann när man gick upp, vad blir kvar om man ramlar ur?
Våra senaste värvningarr är alltså Madsen, Printz, Jalasvaara och nu Laxsson. Gemensam nämnare? Samtliga är färdiga på den här nivån. Agenterna skrattar när de ringt Nubben.
JobbaPuck: Skulle eventuellt förstå denna värvning om tanken var att täcka upp över J-VM o att Guters ersättare tillkommer, men så lär inte vara fallet.
Odds på att han kommer bli skadad innan jul igen?.. Vad hände med att satsa ungt? Det känns tyvärr inte alls bra detta. Jaja, han ska väl få en chans att motbevisa mina farhågor först.. Men den spontana reaktionen är ett stort nej till detta, fyfan.
Hälge: Hahhhaaa(nervöst skratt) jag som skrev för nån dag sen när han ryktades till Sverige och att det lär vara oss han går till. Hoppades så innerligt att jag skulle ha fel..... Vi syns till våren eller nått
Sedan kommer vi då till backsidan... Om jag var Nubben skulle jag göra mig av med/låna ut: * Andreas Molinder * Oskar Drugge * Andreas Söderberg Helst tre nya backar ska då in...
På forwardssidan skulle jag vilja ha in lite mer tyngd och en center men i och med bristerna på backsidan tror jag inte vi har råd med det. Så forwardsbesättningen får också vara oförändrad.
Puckat: Allvarligt, hur mycket pengar tror ni vi sitter på? Tror ni Guter satt och tröck på en halv mille i månaden eller? Salmonsson kan säkert bli ett bra drag, verkar ju vara pånyttfödd efter operation. In Nubben we trust!