1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606655 inlägg · 6214 ämnen
« · 1920376 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2018/2019
Hälge: Kanske det konstigaste jag sett Nubben gjort, en spelare som knappt klarar av att producera i tyska ligan ÖHT och nyopererad, hallå!??!

Oavsett så är det backsidan vi behöver stärka upp.

Laken: Tänk om dessa 3 backar du vill göra dig av med hade fått samma chans att visa vad dem kan. Nä, coacherna låter Hardegård & Kinnvall visa upp en kortlek på indianare & dåliga beslut men dem får inte ens sitta under match utan då spelar man dem ännu mer🤔.
Men det har nog med att ngn.annan som säger till Thelin & Freddan vem som ska spela.
Hade Söderberg, Drugge & Molinder fått lika många chanser att göra fel utan att straffas med läktaren är jag övertygad att dem skulle göra minst lika bra som nr:7 & nr:27.
Sen måste man fundera hur mycket Jalasvaara tränat under våren & sommaren🤔.

NDR: Varför ska jag ge dig det? Jag har gett dig svar nog.

JobbaPuck: Så inga alternativa namn med andra ord?

Sputnik: Peab är en tung finansiär för Rögle.

Nisse1: Då hade givetvis dussinspelarnas löner legat på lägre nivåer.

NDR:Man kan ju undra hur skulle det sett ut utan Tv-pengarna?

NDR: Inte chansat med en kille som inte spelat sen i våras iaf.

Sputnik: Va det inte nån som skrev att vi har ungefär lika budget som Rögle bland annat? Rögle har väl garanterat externa finansiärer dock.

NDR: det var innan du kom med raka besked. Då kan nu vi alla sitta nöjda och invänta kvalet.

{297}: Logiskt och logiskt... Vi har ju redan Johan Persson med tveksam status. Med tanke på Salmonssons skadehistorik så känns han mer som en en spelare på allsvensk nivå. Tyvärr...hoppas jag har fel o han täpper till truten till mig deluxe dock.

Nisse på Mon: Så bra, men då är det ju lite konstigt att du funderar vart pengarna tar vägen..

Sputnik: fast känns inte det här ganska logiskt? En breddvärvning på forwardssidan och sen en tyngre värvning på backsidan. Nån sniper eller solid poängligaledare kan vi ju glömma fullständigt.

NDR: bra att du kan vedimera detta. Har inte hört förut att truppen har SHLlöner fast de är ha spelare...

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Bra skrivet och speciellt målvaktsbiten är också för mig helt ofattbart hur han agerat både vid uttagning o under match! Mycket märkligt! 😈

Ja vad ska man då säga Johannes Salmonsson? Om det nu blir så att han landar i Timrå.
Har åtminstone tidigare gillat Salmonsson. Har ju alltid stått för ett fartfyllt spel o hårt jobb. På det epitetet kan han ju komma att passa in i Timrå.
Men nu har ju åren gått o framförallt då en del skadeproblematik har ju förekommit så det är ju inte alls givet man kan förvänta sig samma spelare nu som för ett antal år sedan.
Signar man han kan jag ju inte tänka mig annat än att man har nåt form av "Tryout" först o ser så han håller. Kan ju vara så att det faller väl ut men visst är väl osäkerheten ganska stor dock.
Annars känns väl fortfarande backsidan mest angelägen att stärka upp. Men frågan är väl mest kanske: Vad finns det på marknaden och vilka resurser har vi?
Tror man skulle kunna hitta en hel del transatlanter men frågan är vilken koll man har där egentligen?
Hur som helst gäller det nu efter uppehållet att hitta tillbaka till spelet man ändå visade upp här för ett tag sedan, dvs det riktigt hårda jobbet o ödmjukheten i spelet.
Sen sluta dalta med 8 backar! Blir ju bara förvirrande o byta hela tiden. Och en "normal" Larsson på backen ska spela mer än vad han gjort! Och för guds skull använd rätt spelare i PP resp boxplay.
Hoppas o tror fortfarande på Freddan även om han daltat med målvaktssituationen bl.a.
Nu tar vi nya tag framöver o som sagt det är väldigt mycket kvar än. Vi måste bara "överleva" denna säsong! För annars är det morsning och goodbye för ett bra,tag tyvärr...

Nisse på Mon: Vad är det Du inte förstår? Mer pengar när man kliver upp i SHL javiist, men utgifterna blir självklart också större då truppen skall ha andra löner, enkel matematik.

OlliJanne: Ja, mot toppen!

Nisse på Mon: övriga lag med bottenkänning...Rögle, Örebro och Mora lär väl knappast rulla tummarna framöver. Inte AIK, Leksand och Oskarhamn heller. Någonting skaver i allt detta.

Kom igen nu grabbar! Släng in ett par rader på euro jackpot så tar vi den maxade potten och värvar ordentligt :D

Sputnik: ekonomin kan väl knappast hänga på pengarna Guter kostade...

Jåkkinen: Men nu har vi ju laxen på kroken! Tanken var ev att Tim Söderlund skulle få fart på Sebbe Ohlsson men istället så kommer vi flytta upp Molinder som center tillsammans med hans gamla LHC polare med ny höft... jävlar vad det lär blåsa runt öronen på motståndarbackarna i vinter!!!

NDR: Maybe D.Örn från Tingsryd

NDR: Men ärligt talat, Guter och Salmonsson kan väl knappast kosta lika mycket? Nubben måste ha nått mer på ingång.

Nisse på Mon: Det känns som att SHLlaget TIK är sämre än HAlaget TIK. Men med SHLlöner? Fattar inte riktigt...än en gång ...vart finns pengarna?

JobbaPuck: En fråga, vilka skulle Du värvat om Du var Nubben och satt med samma budget? Ge mig fyra bra namn.

Nisse på Mon: Det torde vara riskfyllt modell större, att låta detta rulla på till i vår. Var finns entusiasmen och viljan då om vi gör en Karlskrona. Att plötsligt i ett ev. kval spela topphockey med samma trupp tror inte jag på. Gör nån?

Nisse på Mon: som jag fattade det leasas den enorma kuben, och diverse ombyggnader i hallen står väl Timrå kommun för? Vart går pengarna?

sargad: Agenterna tycker nog att Nubben har blivit lättlurad på gamla dar.

Bragd-Birger: Vi sparar i ladorna jö.
In Nubben we trust!

Nubben skjuter båda höfter på Timrå och den trillar ner i kvalet som kommer bli jävligt svår:/

Red Bulls: precis..hur mycket pengar finns det? Allt snack om ett lag värvat för HA. Men tydligen inte med allsvenska löner? Även om inte allt kommer vid seriestart...36 miljoner ftån SHL...4-5 miljoner för diverse spelare (JD, EP, m.fl). Nu har vi plötsigt inga pengar, och dom vi har ska vi spara för att ha om vi bommar kvalet i vår. Aktiekapitalet ska, om det blir nåt, gå till damlag och diverse andra ickealagsprogram. Sen är det tydligen bråttom också med utdelning på aktierna. Man är väl naiv som trodde, att TIK skulle göra så gott som allt för att hänga kvar. Så många chanser får man inte. När halva laget försvann när man gick upp, vad blir kvar om man ramlar ur?

Våra senaste värvningarr är alltså Madsen, Printz, Jalasvaara och nu Laxsson. Gemensam nämnare? Samtliga är färdiga på den här nivån. Agenterna skrattar när de ringt Nubben.

Jåkkinen: Vi slapp Wirtanen(DIF)

JobbaPuck: Skulle eventuellt förstå denna värvning om tanken var att täcka upp över J-VM o att Guters ersättare tillkommer, men så lär inte vara fallet.

Odds på att han kommer bli skadad innan jul igen?.. Vad hände med att satsa ungt? Det känns tyvärr inte alls bra detta. Jaja, han ska väl få en chans att motbevisa mina farhågor först.. Men den spontana reaktionen är ett stort nej till detta, fyfan.

Ja, det här var ju exakt vad truppen skriker efter. En nyopererad gnuggare som inte lirat hockey sen i våras. Se upp SHL - här kommer Timrå!

Sputnik: Nubben skjuter verkligen från höften här.

OlliJanne: Däremot går nog Kaijser och Jansson före den nyopererade snubben från Tyskland alla dagar i veckan 😬

stoff: Opererat båda höfterna, han är väl redo till nästa säsong då. Även han ett mycket tveksamt kort. Klubben vill ramla ur SHL.

Hälge: Hahhhaaa(nervöst skratt) jag som skrev för nån dag sen när han ryktades till Sverige och att det lär vara oss han går till. Hoppades så innerligt att jag skulle ha fel..... Vi syns till våren eller nått

Laken: håller helt med dig ang dom 3 backarna...kanske platsar dom i allsvenskan men inte shl...

Red Bulls: Oj vilken värvning ojojoj:/ kommer gå åt helvete:/ tyvärr det kommer gå illa ännu mer....

Red Bulls: En dum fråga men kan någon förklara för mig är Salomonsson så dålig eller är han slut? Kan inget om honom eller vart han spelat!

modomille: Han heter t o m Salmonsson. Snack om fet lax på kroken...

OlliJanne: Ok, visste inte att alla utom Dahlén var divor, my bad.

Nja, man bygger ett lag bakifrån.

Målvaktssidan är jag nöjd med.

Sedan kommer vi då till backsidan... Om jag var Nubben skulle jag göra mig av med/låna ut:
* Andreas Molinder
* Oskar Drugge
* Andreas Söderberg
Helst tre nya backar ska då in...

På forwardssidan skulle jag vilja ha in lite mer tyngd och en center men i och med bristerna på backsidan tror jag inte vi har råd med det. Så forwardsbesättningen får också vara oförändrad.

Red Bulls: Allvarligt, vi plockar in en skadeskjuten Morten Madsen-kopia. Jag går ner i källarn för en biteline-pizza och lite röka.

JobbaPuck: Finns hur mycket bra transatlanter som helst i ECHL till exempel, ser inte varför ni skulle vilja värva Salomonsson istället.

Puckat: Allvarligt, hur mycket pengar tror ni vi sitter på? Tror ni Guter satt och tröck på en halv mille i månaden eller? Salmonsson kan säkert bli ett bra drag, verkar ju vara pånyttfödd efter operation. In Nubben we trust!

« · 1920376 · »