Hälge: Just de skotten är ju Svedbergs riktigt stora akilleshäl. Men ett riktigt fint avslut var det ju dessutom. Gallo som ska lastas mest för det målet om man prompt skall försöka hitta en syndabock.
Andersson: Jaalo ser ut att ha all tid i världen att ta två skär ut från målgården och ta puck men backar hem och låter brunäs få inneha puck och 6-7 sekunder senare ligger pucken i Timråkassen. Har inte sett/studerat Jaalo så mycket tidigare men är han en riktig nonskater som "står" och spelar?
TIK-Lund: satte den uppställningen någon vecka innan salmonson blev värvad men han skulle absolut kunna ha en plats. Speciellt med tanke på att Olofsson och Hållander lär försvinna.
Jag tror vi har en ganska bra grund att bygga vidare på i dagens trupp med lite mer erfarenhet på vissa talanger vi har nu.
Men skulle vi ha en center uppställning på tex Lander, Karlsson, Rensfelt, Johnsson/Berglund så skulle jag känna att de va bra. Jag en av de största svagheterna i dagens trupp är centrarna och de syns tydligt när man ställer Madsen som 1:a i ett shl lag..
Någon som är sugen på den här artifakten? Tjobbas avancemangsT-shirt. Pengarna kommer givetvis gå raka vägen till supporterklubben så vi kan börja heja fram lite bortavinster!
Montén Python: Lilja har skjutit totalt 8 (åtta) skott på mål. På 26 matcher. Dvs, nästan ett skott på mål var tredje match. Att han fortfarande är kvar är pinsamt. Det där treårskontraktet måste avslutas igår.
Hade Gallo varit lite street smart hade han släppt klubban när han fick en slashing på den. Då hade det aldrig blivit mål.