roger_sundsvall: snyggt Westerlund! Väger grabben 60 kilo? Hade det där varit Printz då hade hv-spelaren legat som ett frimärke på isen istället för att fira ett mål.
roger_sundsvall: Thörnqvist ska ha två assist på den. Han är den ända hittills idag som lyckats skapa yta genom att signalera pass men sen hålla den istället.
Svedberg borde ställa upp 400 meter medley, han hanterar alla simsätten. Han har 3 matcher kvar tills han gör en bra insats igen. Räkna med som vanligt över 3,22 mål insläppta.
2-1 nu! Kinnvall, vi är fn bra i PP i alla fall.👍🏻
The great one: nästan bokstavligt talat bara ett lag på banan. Rensfeldt med en sällsynt oförmåga att rensa pucken innan 1-0 och sedan missar han helt öppen kasse när han blir frispelad av Drugge. Schweizerosten fortsätter att glädja motståndarfans runt om hela Sverige genom att släppa alibipuckar från halva plan.
TIK-Lund: Om jag får vara lite tråkig skulle jag nog då peta olofsson i förmån för Blomberg i så fall. Tycker Blomman är värd att få komma upp lite högre i hiarkin då han varit bra senaste tiden.
Nisse1: Ja men så är det. Jag kan oxå tänka mig att min andel går till spelarköp men jag har en känsla av att teckningsperioden kommer att förlängas..... Sen tycker jag att det är svagt om de inte lyckas med emissionen men det visar väl bara att hela historien är dåligt skött och att de överskattat intresset/möjligheten för folk o företag att köpa aktien. Sen förstår jag inte resonemanget att hellre skänka pengar till insamling än att köpa aktier då det egentligen innebär samma sak. Jag tror att med en lyckad emission så finns det möjlighet att stärka upp juniorsidan som just nu inte visar några lysande resultat pecis
TIK-Lund: Precis, och då känns det rätt rimligt som sagt. Låt säga att man skulle räkna att 22 "breddspelare" har en snittlön på 600 000 kr/år (50 000 kr/mån) och att 5 tilltänkta spetsspelare i snitt har ca 1 200 000 kr/år (100 000 kr/mån), så landar man på strax under 20 000 000 kr. Lägg därtill arbetsgivaravgifter etc. så är vi ju uppe i de där 29 miljonerna i lönekostnader för Timrå IK.
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer