1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607333 inlägg · 6213 ämnen
« · 723026 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
sheleftyou: Måtte du ha rätt...vi behöver en ny Mikaelsson å tror banne mej att Jonte är man på denna plats...vi behöver honom mer än TIK.

kungsbacka: läs vårt forum igen.. inte på denna sajt eller sv fans då..
tror alla går i väntans tider, men vi är mer positiva nu än tidigare eftersom det pratas så mycket & jag tror det mesta av struntpratet kommer från sundsvallstrakten/Timrå.

sheleftyou: Ta nu och lugna ner dig innan du får en stroke.Ingen mer än jonte själv kan vara säker.Läser man på erat forum så verkar du vara rätt ensam om att tro på att jonte väljer er.Men gör han det så får man gratulera er.Men gud hjälpe att han inte gör det.Jag tror eller hoppas att han tänker på det att timrå var shysst mot han förra säsongen.Det borde väga tungt.

sheleftyou: Å andra sidan så verkar Ambroo i princip endast vara ute å reta gallfeber på mer än ett forum...verkar inte speciellt seriöst tycker jag.

Ambroo: klubbkänsla samt familjen i det här fallet räcker myyycket långt tyvärr..
klart det var årtionden senast han lirade här men nu är vi faktikst i elitserien så se er förlorade.. mina källor är 99.99%
så jag har en felmarginal på 0.01 vilket är bättre än vad som nämnts här, för ingen kan väl vara 100?

& slänga käft?
ja vet vem som började göra sig lustig!

Vem kommer efter Kenta ?
Ulf Samuelsson blir förste svenske
tränaren i NHL. I morse meddelade
Phoenix att Samuelsson blir assist-
erande tränare till Wayne Gretzky.

Enl TXT-TV

Paddan: En sak ska du ha klart för dig och det är det att jag skjutsar Per HApps på cykel (så slipper han trampa själv...) upp till ert nya hockeytempel om det skulle visa sig att de inte släpper honom;-)

sheleftyou: Ambroo var det...

Kom inte hit och släng käft. Det är bara du som förlorar på det då du framstår som än mer oseriös.

Jag har min källa och jag har redogjort en aning om varför det är TIK som är vinnana, så försök istället att komma med en vettig motivering som skulle tala för SAIK istället för att kasta skit. Det räcker dock inte med familjen eftersom den trivdes minst lika bra här som där och det om klubbkänslan är det bara att glömma med tanke på det faktum att han inte spelat hos er sen förra årtiondet...

Paddan: Ptja, inte nödvändigtvis, det finns något som heter bryta kontrakt också. Familjeskäl ses som mycket tungt vägande "over there".

Undrar vem som grinar mest när beskedet kommer ut.. pastejköksskojaren ambro eller nån annan tikare..

Per HApps: Det beror väl på när Anaheim har bestämt sig om de vill behålla Hedström eller ej.

250kg kärlek:
Är det någon som har en aning om när det skall avgöras hurvida det blir AIK eller TIK, en vecka eller tre månader?

Ambroo: Så, då är det som jag antyder, att Hedström väljer TIK just för att vi ger honom fler möjligheter att dra än vad SAIK kan ge?

När det gäller ersättningen spelar det mindre roll. 250 000 låter mycket men kan mycket väl överensstämma. Det är sjukt höga ersättningar inom elitidrotten. Trots höga ersättningar måste Hedström vara topp 3 i elitserien om han verkligen kan kvittera ut 250 000/månad?

När det gäller pressen tycker jag diskussionerna på HS, bland annat, siar om att supportrar/föreningen ställer krav, så pass stora att det ska ge kalla kårar hos Jonte. Även om Jonte inte riktigt når samma stjärnstatus i TIK så är det nära på. Klart föreningen O C H supportrar har jävulska krav på en maestro som "kan" kvittera ut 250 lakan i månaden.

Oavsett lön måste det finnas andra skäl att Jonte väljer Timrå IK före Skellefteå. Allra minst nu när vi vet att TIK inte betalar bråkdelen av den ersättning SAIK är beredd att betala.

250kg kärlek: Det är fri tolkning;-)

Det finns dock andra faktorer som t ex att det sportsliga är en sak och att en möjlighet att röra på sig är en annan. Det är ju fler än en som lockats av en Europasväng när man passerat de trettio om man säger.

Just pengarna spelar mindre roll i det här fallet. Enligt uppgift antas Jonte få uppemot 250.000 i månaden av SAIK och det är siffror som inte är i närheten av vad han får i TIK!

Kanske är även den press och de krav som han garanterat skulle få utstå och leva upp till i hembyn en väldigt bidragande faktor till hans val. Han är en stjärna, men knappast nån frälsare, inte med den omgivningen...

Ambroo: Så det naturliga valet för en oförstående (Skellefteå) föll på att det snackades 5 år i stället för, som i Timrås fall 3 år, ska jag tolka det så? Förutom lönen då som för all del inte är oväsentlig.

Jag inbillar mig att Skellefteå hägrar minst lika mycket som TIK, även om föreningen skötte sina kort (så här i efterhand) klockrent då man släppte Jonte till ankorna. Kanske får man tillbaka det nu, vad vet jag.

sheleftyou: Hoppas det inte är för strävt bara...papperet alltså. Det lär svida rejält när du konstaterat att heleftyou och då är det ju synd om det ska kännas alltför mycket i de bakre regionerna när du inser att den där papperstussen enbart duger som skithuspapper;-)

250kg kärlek: Det som var på tal då var att SAIK snickrat ihop ett 5-års kontrakt, i TIK är det på sin höjd 3 år som gäller...

Att TIK håller sig kvar är ingen garanti, men de flesta spelare med aktning (även de utan..) har just en sån klausul inskriven i sitt kontrakt och det behöver nödvändigtvis inte vara en dyr affär. Det är nåt får det juridiska att ta hand om och om det nu tecknas ett kontrakt som innebär feta pengar till Jonte så ses nog en sådan klausul över ordentligt så det slipper kosta i onödan om den skulle bli aktuell.

250kg kärlek: Sedan saknas, var var det, 0,02% om huruvida Hedström är klar eller inte. Kanske spekulerar man i onödan. I så fall är det Ambroos fel. Och några till.

Dream Team: Hedström är värd slantarna, inte tu tal om annat. Det som förvånar mig lite är kontraktslängden. Här verkar föreningen vara ense om att Hedström kommer att tillföra föreningen under många år framåt. Samtidigt lät det, åtminstone i början av silly att SAIK inte var aktuell för Jontes del, just p.g.a. man ville skriva ett alltför långt kontrakt. Okej, med rädsla för spel i de lägre divisionerna (med tanke på att SAIK är nykomlingar), men det som förvånar lite är i så fall Hedströms övertygelse att TIK kommer att leva vidare i elitserien. Kanske finns det en klausul, en dyr sådan för Timrås del.

Men men, friskt vågat är hälften vunnet.

250kg kärlek: Var det inte precis samma sak med det kontraktsförslag som togs fram åt Jonte efter säsongen 2004/05, i syfte att få kvar honom "till varje pris"? Det var väl det bästa kontraktsförslag som någon spelare tillhörande Timrå IK någonsin fått, eller dyraste, om man vänder på det hela och ser det från klubbens sida. Det känns dock som det kan vara värt det. Jag får den känslan iaf.

Skarin: Om det rykte som nu florerar blir sanning måste detta vara den dyraste lösningen i Timrå IKs historia? Det är väl Zäta som kan matcha den då han är sugen på att komma tillbaka (om han nu är så äregirig då han skriver kontrakt med Timrå).

Tydligen står Hedström mycket högt i kurs hos föreningen.

Det har inte varit mycket snack här om hur länge Jontes kontraktslängd blir. Eller ska vi säga kan bli....
Jag har en fin känsla om att Jonathan kommer tillhöra oss i bra många år framöver. En ganska så söt känsla med andra ord. Vi får se.

Ambroo: Reviderade inte Nubben 14 forwards till 13 i nån intervju för ett tag sedan? Men om det är en junis eller Axelsson kanske kvittar om det nu blir 14 st då den isf endast spelar J-20/IFSH under säsongen mest troligt.

Ambroo: Låter ju bra att ni får Mandy, men jag har redan tillgett jonte en plats i 1a femman hos skellefteå i mina papper.. Han kan ju gärna inte pendla & spela varannan match i TIK & varannan i AIK !?

Kerstin_k: Jag är inte lika övertygad om Mandy, men att det blir en forward med artistkontrakt är klart, iaf om man ska gå på Nubbens egna ord. Det lär dock inte dyka upp nån förens i oktober-november.

sheleftyou:

Målet är att ha 14 forwards i truppen och som det är nu så är det 11 platser som är tillsatta. Jonte och Mandy (eller någon annan på artiskontrakt) är de två etablerade namnen som ska in.

Den sista platsen lär tas av en junior från egna leden eller troligast av nån yngre förmåga utifrån och där är Dick Axelsson från Huddinge den hetaste kandidaten i dagsläget.

Se länk för A-truppen i dagsläget;

Ambroo: Så du tror på Manderville? Får vi då 2 producerande femmor som Nubben ville ha? Jag tar gärna hit Manderville igen, han är värdefull. Men får han plats i Nubbens "2-producerande-femmor-strategi"? En hyffsad målskytt skulle ju också sitta fint i 2:a kedjan. Men visst, kommer Manderville blir jag störtglad.

Ambroo: så om jonte inte är klar så fattas för er 2 forwards?

Ambroo: tror skulle med där också...

mikenomad: Sant och varför du att så är fallet? Jo därför att en viss Hedström är klar och att man väntar in i det sista på en forward som tar den återstående platsen(Manderville).

sheleftyou: Ditt nick borde väl egentligen vara heleftyou;-)

Suuune: hehe du får 120 ggr ;)

Yellowcard: Men han vågade inte riktigt ansluta till Kovlandspromenaden tillsammans med Bo Bly och Ambroo...

Kerstin_k: hah japp, och nu även talangscouten=P

Paddan: Allt är ju relativt de spelar ju fortfarande kvar i allsvenskan...

sheleftyou: Vad får jag för odds på sundsvall hockey alternativet då?

Dream Team: De kör ju med de bästa klubborna alltså går de bästa spelarna dit... : )
Fånigt med otur??? Tja är det SILLY season så är det! Angående träklubbor så bytte väl löven tillbaks till det i vintras men det var väl av ekonomiska skäl. Jag tror iofs inte att det skulle spela så stor roll om alla i ett lag spelade med träklubbor. Man är ju rätt less på alla kompositklubbor som smäller av i tid och otid.

Dream Team: Men, hur förklarar man i sådana fall Lövens framgång när de gick tillbaka till träklubbor? Maximal tur?

Suuune: får jag 1.5ggr på jonte i svartgult så sätter jag en tusenlapp utan att ens blinka.. den 500 hundringen är ju som att ta godis från småbarn..

Suuune: Så det hela beror alltså inte på att Färjestad också har haft de bättre spelarna? I vilket fall under den senaste säsongen.

Att förklara motgångar, eller att laget inte nått de framgångar man suktat efter, med något så simpelt som att det material man valt fört "otur" med sig låter väl enbart fånigt. Visst, hade en klubb konsekvent valt att använda sig av ett material som blivit omodernt, såson träklubbor exempelvis, det hade varit en sak.

Dream Team:
Frölunda: TPS?
FBK: Easton
HV71: Bauer
Brynäs: Bauer
Modo: ccm?
Timrå: montreal
Detta tagit ur huvudet kan vara tokigt. Men easton känns ju hett om man tänker på fbks facit. Ok säkert inte av speciellt stor vikt men det är detaljerna som gör det. Se bara på giffarna, tränare Wilson slängde bort de gamla träningsbollarna för att de förde "otur" med sig. Otur för honom och gif att han tydligen lyckades hitta ännu värre bollar...

Nä timrå kör på easton alternativet!!!

Suuune: Vilket märke är det vanligaste blande elitserielagen tro? Det kanske går att hitta ett slags mönster i val av klubbmärke kontra framgång, alternativt brist på detsamma. Ja, eller om det nu har någon inverkan överhuvudtaget, förstås. Jag tror på det senare alternativet.

sheleftyou: Själv tror jag att man ska sätta en tia på att han spelar i sunsdsvall hockey i vinter. Enligt många så trivs han ju ypperligt i staden och man blir sörmodligen rikare på den tian : )

Dream Team: ngt åt det hållet ja... nä fan va coolt med easton el. bauer!!!

Suuune: Hmm.. vad kan man kalla detta "syndrom" tro? Dålig klubbkänsla eller dålig klubbmoral, kanske...? ;-)

Talangscouten: vad gör du om jonte spelar i ett annat elitserielag?
eftersom risken är 0.02% bara så antar jag att du belånat allt du äger & satt allt på att jonte spelar i tik till hösten?

Suuune: Ja där har vi också orsaken att tik inte gjorde så många mål säsongen som gick..det var för dålig fjädring i klubborna! ell. man hade satt ettiketten på klubborna upp o ned..
Men i år blir det nya tag!

Suuune: Men som jag skrivit tidigare och som är mkt mer viktigt än alla eventuella nyförvärv är att TIK kommer att spela med easton alt. bauer klubbor kommande säsong! Vem vet det kanske fäller avgörandet ang. Jonte!?

Talangscouten: Är ngn av källorna Ambro? : ) Hur som helst 0.02% är inte att leka med i sådana här fall...

Kerstin_k:

Jag har av två oberoende källor fått informationen att Hedström är klar. Varav den ena källan är så säker att jag kan skriva upp den till 99.98% säkerhet. Hedström kommer att lira för TIK till hösten!

Däremot är det inte officiellt pga av att kontraktet med Anaheim måste brytas först.

« · 723026 · »