1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607325 inlägg · 6214 ämnen
« · 726681 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vem kommer efter Kenta ?
ernie eagle: Det har aldrig slagit dig att Kenta eller Peo är sådana personer som inte vill prata med alla?

Lägg inte för mycket ansvar på Kenta för den dåliga säsongen. Du vet mycket väl att vi hade för många medelmåttiga spelare.

JimmyH: Saken är väl den att jag anser att Kenta är för sluten. Men han kanske är annorlunda inför spelarna. Man får ju dra ur honom svaren.

Nubben han tar befälet direkt. Jag gillar egna intiativ. Det gäller för övrigt i allting. Jag menar hur kul är det egentligen för en sån som jag att diskutera med en människa som bara talar i klyschor och mumlar någonting ohörbart på de frågor man ställer?

Visst alla människor kan inte vara lika, jag vet det. Men jag föredrar nog ändå de som vågar ta bladet från munnen och vågar diskutera.

Samma sak med Peo. Vågar aldrig sticka ut hakan eller gambla. Ibland kan det vara charmerande men i längden blir det ju nästan löjligt.

Nähä vad skulle du vilja kall det då? Angående 0-0 från tre kedjor av fyra? Herregud vilken produktivitet vi hade ifjol då. Häpnadsväckande alltså.

Du gjorde det jävligt bra om du såg de offensiva, Jimmy! Jag gjorde det inte.

Men visst fortsätt med Kenta i all evighet. Men grina inte när vi är tillbaks i Allsvenskan.

Finns ingen människa som ständigt är framgångsrik, inte ens jag.

Förr eller senare går det åt h-e. Bara inse fakta.

ernie eagle: Nubben är klockren. Kenta är inte sämre men man ska komma ihåg att de har olika arbetsuppgifter.

Dialog fungerar alltid, annars är det ingen dialog utan två monologer.

Vad är det Kenta ska säga i pressen för att inte se sig som en demon, eller vad menar du? Vad ska han dementera?

Jag förstår inte alls vad det är du syftar på där, den bild jag har fått är att jag tycker att Kenta är en härlig och ärlig människa som tar hand om sin omgivning och ser möjligheter istället för problem och fel. Kenta resonerar dessutom sällan i rätt eller fel utan utgår ifrån att människan alltid gör sitt bästa utifrån sina förutsättningar. Att alla strävar att alltid göra det som dem känner är rätt, därför kan ingen göra fel och att alla hockeyspelare/människor själv inser när utfallet av ens agerande kunde ha blivit bättre än det blev utan att behöva påpeka det.

Jag tror att den viktigaste uppgiften en coach/idrottsledare är oavsett nivå är att inse att det spelarna som gör resultatet, en coachs uppgift är bara att vägleda dem, fysiskt som psykiskt. Att se sig som demon är därmed i mina ögon en tränare som ställer sig och gapar vid misstag för att själv få bekräftelse på sin kunskap och ställa sig i en ställning som visar att jag är övermäktig. Där går inte i Kenta in.

Det jag däremot kan hålla med dig om är väl att Kenta inte är någon publikfriare och att man ibland önskar sig att vi supportrar får mer bekräftelse av honom i media. Däremot kläcker han en och annan skön oneliner på presskonferenserna. Men det är inga egenskaper som ska få avgöra vem som ska träna A-laget.

Sedan det du nämner om att tre kedjor ska spela 0-0 och så vidare det är då ingenting som jag någonsin känt eller upplevt att Kenta eller någon tränare överhuvudtaget förespråkar. Det är ju inte i närheten av det som han menar med att "våga under kontroll".

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
BlackBay: Väl talat mannen !!
Hoppas bara att han tog åt sig så vi slipper allt tjat.

JimmyH: Tack för din psykologiska utlägg. Så varför skäller folk egentligen på varandra då när det bara ger en kortsiktig effekt?
Dialog är en bra och pedagogisk lösning. Men när inte det funkar då?

Man kan vara cool och så kan man vara cool om man säger så. Skillnaden varför jag gillar Nubben bättre än Kenta ligger i att Nubben inte ser sig själv som någon slags demon utan erkänner utan omsvep sina brister och fel. Han är en vanlig Svensson helt enkelt med breda kunskaper som har ovanligt jobb.

När hör man Kenta dementera någonting inför fansen. När säger Kenta någonting i pressen?

Istället för en dialog utåt är det bara en total tystnad precis som i fotbollslandslaget. Man mörkar tamefan varenda sketna lilla detalj.
Sårbarheten får absolut inte komma ut.

Hellre en person som visar sig mänsklig (såsom Nubben) som ger och tar.
Som supporter älskar man öppenheten.

Vidare har inte jag sagt att Kenta skall lyssna på allting som sägs eller besvara vartenda inkommande sms som han får.

Naturligtvis har vi alla en filosofi. Men om man visar upp en lyhördhet så önkar nog förståelsen i större utsträckning.

Jag vet att mitt huvudspår till tränarposten, Wikegård är extrem och en rak motsats till Kenta. Men jag kan tänka mig att kompromissa på den punkten också.

Kan man inte klona Slavomir Lener? När jag går på hockey vill jag ha action. Det skall ständigt hända någonting. Inte systembunden stereotyp hockey där tre femmor av fyra går in för att spela 0-0.

Mera folklighet och öppenhet i Timrås bås - tack!

Någon som kan tackla massmedia, bjuda på sköna oneliners, dansa inför klacken vid viktiga segrar, fyra av ett leende och som sprutar vatten i ögonen på motståndarnas bad boys, som kliver ned från bänken och tar snacket vid sargkanten med domaren.

That´s buisness we talking about, and anytime buisness okey? Aha!

BlackBay: Exakt ha nu en trevlig fotbollskväll alla TIMRÅLOVERS.

sgsk: Ok lite mindre risk för dig att få stå i skamvrån då...men väljer han TIK får du nog byta nick härinne! ;-)

Ambroo: Håller med om att det ser ut som om han börjar bli lite knäsvag...Framhärdar inte lika övertygande som dig iaf! ;-)

Syrgasare..*S*...nu blev man ju riktigt nostalgisk. Patentare a´la Smedberg!

Talangscouten: Om vi säger så här, hade nån frågat mig i vintras hade jag varit övertygad om att Jonte skulle välja SAIK ifall de gick upp...vilket de ju gjorde. Detta då han ju kommer därifrån och har i stort sett hela släkten där. Sedan kom artiklarna i Expressen samt vissa här med (enligt egen utsago) bombsäkra källor och påstod att han var klar för TIK. Kanon, då blir man ju riktigt hoppfull! Tänk om det blir verklighet...isf blir det party kan jag lova!

Eftersom dessa "källor" för mig endast är anonyma nick här på HS och jag inte själv är bekant med någon (för mig) "säker källa" så tillåter jag mig tvivla tills jag ser det svart på vitt. Expressen ser jag definitivt inte som en pålitlig uppgiftslämnare även om det naturligtvis kändes bra att läsa de artiklarna.

sgsk:
Men vilket tjat.... du ger dej då aldrig trots att vi inte ser nåt svar förrän kontraktet är påskrivet...... har du inget Lunarstorm att chatta på istället?

sgsk: Sluta surra nu! Du har fel om att han går till SAIK och det borde du veta om du har bra källor.

sgsk: Dribblar du mycket nu å? Det börjar likna gamla hederliga syrgasare...;-)

mikenomad:

Varför känns det ologiskt?

mikenomad: Jag anser inte att jag gjort bort mig om han tvingas sitta av ett år i Anaheim.
Jag har sagt att om det löser sig med AMD så spelar han i AIK.

lungan: Att han tackade nej till Colorados första bud var nog helt enkelt för att han tyckte att han borde få en bättre deal, ett envägs med schysstare lön.

sgsk: Du har snart samma status som Ambroo beträffande när det gäller att vara kaxigt övertygad med att du vet hur det kommer att bli med Jonte. Blir en av sommarens höjdpunkter att få ta del av bortförklaringarna från en av er (el. bägge om han väljer fortsatt NHL-spel).

Fan vad jag längtar till besked kommer, oavsett vad det blir. Hoppas dock på TIK såklart men är långt ifrån säker på att vi drar vinstlotten. Känns ärligt talat en smula ologiskt om vi gör det men ingen blir gladare än jag om så blir fallet! (Möjligen lika glad).

Finns nå nytt om Hahl vill veta han stannar väll ???

Eller ligger vi löst till med honom?

Han har tackat nej beror det på att han ville spela i Timrå eller vad?

Fet-Ecke: Nope.

sgsk: Börjar du backa ur??

Janken: Det löftet gällde ju inte var JH hamnar.

"Om dina superkällor är mer insatta än AIKs sportchef och klubbdirektör så ska jag suga av mig själv"

Äntligen har vi ett löfte från sqsk i stil med Bosse Bly & co.. Men att suga av sig själv förefaller avsevärt svårare och förenat med värre belastningsskador än en fotvandring mellan Kovland och Timrå....
Ännu en anledning att hoppas att Jonte hamnar i TIK... Det kommer att bli intressant.. ;-)... *rofl*

Ambroo: 1 fot och 4 tum.

Ursäkta att jag byter ämne.

Hur långa blir matcherna i Patroncupen tidsmässigt ?? Tacksam för svar...

Stenkarn:

"Ni behöver inte oroa Er"

Kan ju betyda att Peo har andra ess i rockärmen i stället för Hedström.

Just nu är jag mera orolig för Hahl än Hedström.

sgsk: HAHAHAHA!! Det där är alltså det besked som enligt dig säkrar att Jonte spelar i SAIK? Seriöst?

sgsk: Ok, du är helt lugn, men på tyska. Fel med svenska?

sgsk: Vad hade du annars tänkt att de skulle svara? "Näe tyvärr, det är kört..." Det är ju så att så länge han står under kontrakt med AMD så är han naturligtvis inte avskriven...

sgsk: Om du menar detta, så svar ja;

"Skaffa skavsårsplåster och börja källsortera! På AIKs sponsorträff i torsdags så frågade någon: -"Vad händer med Jonte?" -"Ni behöver inte oroa er", svarade Peo och Pea. Om dina superkällor är mer insatta än AIKs sportchef och klubbdirektör så ska jag suga av mig själv."

Förresten, hur lång har du?

Ambroo: Skickade ett PM till dig på SF, men du har kanske inte hunnit läsa det?

sgsk: Jobbar du på brukshundsklubben?

Vad är det du har förklarar för mig som jag vet?

Stenkarn: Som jag sa till Talangscouten, fråga Ambroo, jag har förklarat för honom.

Stenkarn: Ich bin ganz ruhig!

lungan: Har du missat att kontraktet med TIK börjar gälla from den 1:a Juli? Det faktumet gör att han är fri att gå till NHL innan det datumet och det trots att han är under 28 år.

sgsk: Du påstår alltså att sportchefen och klubbdirektören i SAIK berättat för dig att Hedström skulle vara klar för dom? Muahahahahahaaaaa!! Lugna ner dig nu för tusan!

svasse24: Det verkar vara torftigt med inlägg på Saik:s forum hur som helst! Senaste inlägget postades 15/6!!

ernie eagle: Vad är det jag skriver som jag inte står för???
Och eftersom du är så kåt på mig så har jag lagt ut en bild, lite suddig dock men den enda jag hade.

ernie eagle: En liten brasklapp bara. Micke Andersson kom väl vad jag vet till TIK för att i sinom tid efterträda Kenta. Har jag fel?

lungan: S-K-E-L-L-E-F-T-E-Å

lungan: Nej, Hahl har ju inte kontrakt förrän 1 Juli, så före det är han fri att gå till NHL.

sgsk:

Vad lustigt jag har också källor nära JH o inom AIK.

sgsk: Vadå och Hahl har inte kontrakt med tik som är en europeisk klubb, dessutom vill jag fråga dig vad är det du säger ska Heddan spela i TIK eller AIK kommande säsong?

Talangscouten: Jag har både källor nära JH och inom AIK (fråga Ambroo, jag har förklarat läget för honom.)
Sportchef och klubbdirektör, är det den typen av källa du har också?

sgsk: Om inte supporterklubben uppe i timrå kan lösa detta så kan jag skicka upp min tröja från göteborg.men jag tror att nån däruppe löser detta.Men jag om jonte spelar i timrå till hösten ty jag är inte lika säker som en del andra jag kan bara hoppas.Men om det blir så då tycker jag att du ska ha på dig en spetsig hatt och stå i ena läcktarhörnet.

lungan: Det gäller spelare som har ett gällande kontrakt med en europeisk klubb.

svasse24: Skellefteås HS-sida är ju helt död, varför skulle jag debattera där när det inte finns nån att snacka med?
Om jag vill snacka med andra AIK:are så gör jag det på northpower.nu (ca.2300 inlägg) eller kanske på hockeykultur.com(ett 30-tal inlägg).

Hur kan Hahls eventuella övergång kunna godkännas då han är under 28 spealre under 28 behövde ju gå till NHL innan 1 juni JU??????

de neka ju ledin så honom ser vi ju i FBK nästa år i alla fall

sgsk:

Okej, jag förstår att det kan verka lite konstigt eftersom jag gick ut med ett datum. Men källan med datumet är inte samma VATTENTÄTA källa som säger att Hedström har bestämt sig för TIK.

Det roliga skulle vara veta din källa kommer ifrån, är den nära Hedström eller från AIK-håll? Troligtvis inget av dom...

ernie eagle: Då kom det till slut fram att du inte gillar Kenta ändå då.

"Kenta är ingen coach. Han är en istränare. Händer ju ingenting i båset när han står där."

Hur vet du vad som händer och vad är det du vill ska hända? Någon som står och skriker och skäller?

Det finns psylogiska bevis för att utskällningar inte utvecklar människor. Däremot gör dialog det i allra högsta grad. En utskällning kan dock ge en kortsiktig förbättring inom just det område den skälldes ut för, men då gör personen det bara av rädsla för ny konflikt och det håller aldrig i längden.

Sedan själva coachningen tycker jag är bra, det känns som att det finns en klar tanke i allting, inga impulsgrejer i frustration, han håller lugnet och lagets förtroende. Visst kan man ha åsikter om särskilda laguttagningar emellanåt men det gäller nog med alla coacher, det viktigaste är väl ändå att man som coach tror på sig själv och sin idé och inte lyssnar på galna supportrar som sms:ar efter förluster eller liknande.

Teemu Aalto gjorde 20 offensiva poäng i elitseriens kanske sämsta lag att förvalta sina målchanser, i brist på alternativ så är det väl klart att han får spela trots den bristande defensiv han visade upp.

Sedan kan ingen tränare få alla spelare att älska honom, jag kan tänka mig att tex Mats Hansson som aldrig lyckades under fyra säsonger med Kenta känner att det ska bli skönt med en ny röst för honom nästa säsong.

Kopplingen med Lars-Roland är väl inte fel av dig, men jag kan inte se vad det finns för negativism i det. Lars Lagerbäck har fört Sverige till fyra raka mästerskap och vi har väl aldrig så sällan förlorat matcher i landslagsfotboll.

Men att Kenta skulle vara paralyserad i ett bås under en elitseriematch det var bland det värsta jag hört. Det kan nog vara din egen skapade verklighet efter att ha bedömt hans kroppspråk och att han inte utlyser samma frustration som du och jag gör vid dåliga matcher, men hur skulle det se ut egentligen om han stod och spottade och fräste svordomar? Men hur som helst så kan du kan väl ändå inte påstå att du vet vad som pågår i hans huvud under matcher och ens vad han säger från din plats på ståplats?

Men du gillar i alla fall Kent Norberg, fråga honom varför han tycker att Kenta är den bästa värvning han någonsin gjort?

sgsk: Du är ju för bedrövlig....
Du har skrivit 1(!) enda inlägg på Saik:s sida på hockeysnack och 37 st i TIK:s GB....
Allt enligt historian på din sida.... Sitter du på mentalavdelning eller ?

Talangscouten:
Är du facit?
Visst var det du som hade "säkra källor" på att Jonte skulle presenteras i Fredags?
Och jag har inga som helst planer på att svika mitt löfte om att gå på AIK-TIK iförd TIKtröja ifall Jonte går till Timrå.
Nån här inne skulle säkert isåfall kunna hjälpa mig att få tag i en.
Lovar att lägga ut bilder om det scenariot skulle inträffa.

« · 726681 · »