1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606191 inlägg · 6213 ämnen
« · 747799 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Stenkarn: Många förstår inte de här..Dom höjjer han till skyarna! Lika bra å berätta för dem så dom inte blir allt för överraskad.

Uddan: Förväntningarna på Svedberg är så låga att han knappast kan floppa, snarare tvärtom.

Kapten Lindow: Absolut inte..Tror däremot Svedberg kommer att bli de.

wap.hockeysnack.com
Jag är rädd att jonte blir årets flopp i tik, hoppas jag har fel...

Frella: Det är väl därför det är så lätt att tycka om karln. Han säger vad han tycker och tänker - på gott och ont.

Skönt med spelare med lite självkritik. Från intervjun med Jonte i Aftonbladet.

"Har försäsongen gått bra?
– Det vore fel att påstå. Om sanningen ska fram har jag varit helt jävla oduglig. Å andra sidan brukar jag inte vara på topp i början."

Hela intervjun i länken.

Sv: Fråga till TIK08
Fanzin: Jag har varit offline sedan igår. Är det sektion A6 och A7 som gäller för bortaklacken?

Sv: Sundsvalls Tidning vs. Dagbladet
Ambroo: Read my lipps!

Helg Ernest: Vadå?

ernie eagle: Så länge folk fattar, oavsett rättstavning. Så är det ok.
Konsten är inte att stava, utan att kunna berätta så andra begriper.
Det gör vi ju med dina inlägg. Så kän dig nöjd.

ståpäls: Lägg märke till graden av allvar i mitt inlägg...

orion: Jaja, okej då. Detta skall det vara - inte denna! Sedan skriver man ganska fort härinne när man postar inlägg och då kan det lätt bli fel ibland.

ernie eagle: "detta event" borde det väl heta! Du var sur för att du inte fick jobb på Dagbladet sport... Men i grammatikgänget hade du platsat med Gustav Tägtström, (han som inte har hajat skillnaden mellan "var" och " "vart") Var bor din morsa och vart tänker hon flytta..? Riktning och befintlighet!

htikare:

Yes yes...exactly!

Sune: You mean the capitan!! ....

Ambroo: Ähum... ursäkta, men jag vill erinra mig att jag var först med att ifrågasätta deras ettårskontrakt. Du får gärna gräva i historiken...

htikare:

Ja nu är det bara Svedberg kråka som fattas så ser det bra ut...

htikare: Min såklart... Jag var först!

Laken: Ja vems förtjänst det nu än är ..Laken..Nubben Kenta J...att Björn S. förlängt så gav det en riktigt bra känsla......härligt rappa skridskoåkare!

Laken:
Det har jag också lagt märke till. Det Laken påtalar beträffande värvningar, förlängda kontrakt och formationer upphöjer Nubben till lag.

Sv: Uppdaterade bilder på spelare & ledare
Även SVT har bilderna. Men mystiskt nog saknas någon förutom Nylander...

Känns bra att Nubben fortsätter lyssna till Laken... ; - )

"Bra med Sundh! Även B.Svensson bör få förlängt. Han har visat en härlig vilja och inställning!

Laken @ Sundsvall 2006-09-07 16:34"

Sv: Hovetresan!

ståpäls: Jo verkligen! Vi får hoppas på att Kjell redan ordnat så att pratarn säger det flera gånger i högtalarna.

Eller varför inte spela in en reklamvideo och köra (som en kul grej då förståss) på jumbotronen?

Kan tänka mig en reklamvideo där Kjell står och pratar. Haha! :)

Sv: Hovetresan!
Hundra platser kvar, det ser lovande ut. De sista platserna borde kunna ryka den 19:e med lite hjälp av "pratarn".

Frisco: Oj, stor restaurang.

ståpäls: Mat

Fanzin: Mellan A7 och A6? Det låter trångt. ;)

Vad finns på kortsidan mellan A6 och A27 då?

Fanzin: Hahaha....snygg skylt i taket då :) Mmmm......arabou!

Redax 2: Jo precis, mailade biljettansvarig jag, och fick väl ungefär samma svar. Så priset ligger alltså på 220 kr på bortasektionen, går det att köpa via SK?

Sådär då har jag löst det igen. Han förväxlade hovetplatserna med globenplatserna. Mellan sektionerna "A7 och A6" kommer Timråklacken hålla till. Om det blir direktinsläpp eller ej det visste han inte, det berodde på hur många som kom från Timrå.

ernie eagle: Vi tikare är iallafall glada att ha dig här ernie ...så fortsätt även om Du åker norrut..,

Fanzin: Jag snackade nyss med DIF och sektionen närmast (dvs där vi utsocknes må köpa eftersom troligen SK utnyttjar alla sina biljetter...) är tydligen A7. Hittar ingen som helst skiss över Hovets sektioner så det här verkar mkt märkligt...

Dock verkar det som att det är möjligt att på plats lösa biljett till bortasektionen om det finns biljetter över. Har dock ingen aning om hur stor den är och om företaget är dödsdömt från början...

Moverare: Jag söker jobb och utbildningar mest hela tiden och tro mej längre framöver i vinter lär du slippa se mig lika aktiv. Förmodligen kommer jobba i betydligt större utsträckning och så har jag kärleken att vårda så du kan andas ut.

ernie eagle: Inte stör det mig, men som sagt, du lär knappast bli miljonär, etta på svensktoppen eller bli statsminister. Men vad är väl rikedom och makt jämfört med att vara här.

Moverare: Och det skall komma ifrån dig? Jag har många intressen. Men om jag vill sitta vid datorn så är det väl mitt problem!

Eller stör du dig på det eller?!

ernie eagle: Kanske dags att du skaffar dig lite andra intressen då.

Moverare: Nej jag behöver inte vinna pengar för att bli miljonär. Jag trivs ganska bra med mitt liv bortsett jag skulle viljaa ha ett vanligt 8-17 jobb istället för att häcka ute om nätterna med tidningarna.

Men det ordnar sig i sinom tid.

Är det så konstigt att jag häckar på HS då när jag har den sidan som startsida och jag är ledig på dagarna.

Det blir lätt så att hamnar här då.

Enligt biljettansvarig kommer Timråklacken stå på sektion B27 - B30. På ticknet finns endast A-sektioner till 27...vet inte om han är trött eller något. Någon som har bättre koll? :)

ernie eagle: Du lär knappast bli sångare, statsminister eller miljonär när du verkar ägna all vaken tid åt att häcka på HS.
Måste du vinna pengar för att bli miljonär?
Vad är det för fel på hårt arbete?
Med tanke på att jag inte är särskilt begåvad så har just hårt arbete räckt riktigt långt. Även om det är en bit kvar till första miljonen.

Moverare: Jag ställer samma motfråga till dig! Statsminister vill jag definitivt inte vara. Så mkt skit för så lite. Nej tack.

Miljonär - absolut! Men Fru Fortuna har inte varit på min sida vid Lottodragningarna.

Har ingen sångröst, men visst för all del, visst skulle jag kunna skriva en text som någon annan skulle kunna få sjunga in om du nu är så suuuugen på att höra mina alster!!

Och du vet absolut ingenting om hur det förhåller sig. Sluta snacka så förbannat mkt skit.

ernie eagle: Jag misstänker att ST är precis lika ovilliga att ha något med dig att göra som vi är.
Om du nu är så fantastisk, var för är du inte miljonär, statsminister eller etta på Svensktoppen?

Moverare: Min klient som du befaras spöa upp var på tjänsteresa idag. Men det nu blir som planerat att du får möta Rolle så har jag åtminstone ett ess i rockärmen angående träningsupplägget!

oj

aweTimrå:

Det finns platser kvar. Ticnet har 3 gröna gubbar och jag har preliminärbokat så mycket som 6 sittplatser, på spridda ställen.

Moverare: Okej jag skall konsultera mina kontakter och hör hur långt framskridna mina adepter ligger i träningen inför denna event.

Återkommer på ett ögonlock ;)

Moverare: Underbart att få se dig i rött jävla smurf. Vilken vacker syn. Jag kommer njuta varenda sekund.

ernie eagle: Slåss mot Nicke?
Aldrig i helvete att jag skulle spöa någon som gjort så mycket gott för Sundsvall Hockey.
I övrigt är jag öppen för alla förslag.

Dagbladet har ju blivit mycket bättre på sista tiden och verkar väldigt insatta i tikare.se o.s.v för ett tag sedan när jag läste en artikel där.

Det är ju en mycket billigare tidning och klart värd priset. Dagbladet for the win!

Är det inte så att du Ernie bara ogillar Dagbladet för att Moverar jobbar där?

« · 747799 · »