1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607347 inlägg · 6213 ämnen
« · 774775 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kalle K
Frella: Lång tråd... Mycket jobb... ;)
Lön kan diskuteras när han inte får spela...

Tycho: Som jag skrev nedan så ligger han säkert i löneklass som är i närheten av det Hahl och Pärssinen tjänar. Förmodligen alldeles för dyr.

actionleif:
Aha! Hybris alltså!
jag visste inte ens om det.
Men jag förespråkar J J mest för att jag ser honom som en stabil och trygg back. Som skapar lugn bakåt och har en enastående förmåga att starta klipska uppspel. God spelförståelse och hög lägstanivå.

Sune: Ironin slår igenom... =) Tom Pettinen i VF då? (tredje gången jag skriver det namnet sista veckan) :P Hoppas någon dissar mig iaf denna gång... ;)

Sune: står mellan honom och att linkan gör comeback

Janken:

Personligen vill jag se David Halvardsson tillbaka i TIK igen. Där skulle vi få en offensiv kraft i powerplay med ett bra skott, en kompetent boxplayspelare samt en spelare som ger allt i alla lägen. En klassback helt enkelt!

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle: Tja, exempelvis diverse personer som påpekar att Kuben gjorde si, Kuben gjorde så, din egen extraordinära subjektivitet med mera.

Janken: Han tror säkert att allt som rör J J har att göra med att han "låg bakom" värvningen av honom

ernie eagle:

Nu har du fått lite hybris Earnie!

"Direkt pik mot dig"????

Nu hänger jag inte riktigt med?!?!?!

Paddan: Vaddå yttre påverkan?

ernie eagle: Hur har du då tänkt att objektivt kunna samla in den statistiken utan någon som helst yttre påverkan

ernie eagle: Börjar inte denna hetsjakt urarta?

Gidde: Nu menade jag inte jag någon skulle mörda honom bokstavligen. Bara ett känslouttryck för min ilska.

Paddan: Nej det är TA:s beteende jag vill påskina.

Gidde: Jag för statistik på antalet utvisningar och i vilka skeden de kommer. Hur många Timråspelare på raken han plockar innan han kompenserar det hela.

ernie eagle:

Nja, han körde aldrig på honom, plus att väl ingen ville mörda honom.

Däremot gärna prata med honom, men det är en sak som jag tycker han är dålig på. Dvs, att förklara för spelarna att "Ok, jag gjorde den här bedömningen därför att...."

Det tycker jag Rönnmark och Rådbjer är mycket bättre på.

ernie eagle: För att statistiken ska få någon som helst relevans så bör du ju föra statistik över alla domares uppträdande mot Timrå för att ha något att jämföra med. Först då... och efter ett stort antal års studier... bör det väl kunna att göra någon form av tolkning av den förda statistiken.

ernie eagle:

För du den statistiken sedd från båda lagens ögon då??

Gidde: Varför mördade ni inte fanskapet med en gång? Det var ju självförvållat att Alavaara körde på honom.

claesw: Från och med nu skall jag börja föra statistik på de matcher Thomas Andersson dömer i Timrå för att överbevisa er att jag har rätt!

Sv: Positiva tråden
Hoppas ni olyckskorpar som tycker Svedberg är kass får som ni vill ikväll, d.v.s. att han inte kan spela. För ni tycker väl förstås att det är bättre om Timrå går runt på fem backar...

ernie eagle:
Än en gång:

Du måste hitta någon annan, oberoende hockeysupporter, som stödjer din tes att Andersson "dömer bort Timrå"- du är så att säga part i målet...

ernie eagle:

Men skärp dig.

Denna tråd blir ju mer och mer patetisk för varje inlägg du skriver...

Du kan ju gissa hur populär TA var efter den där skandalösa dömningen han hade i matchen där Alavaara och Werner fick avstängningar efteråt, men nog tusan kan han visa i Ö-vik efter det, och även döma MoDos matcher.

Alla kan ha en dålig dag, och ser du matcherna han dömt Timrå i med det andra lagets supporterögon, så ska du se att man finner fel även från den sidan, så i sådana fall försöker han döma bort även det laget om man resonerar som dig?!

Fjöl av säger jag bara... ;-)

claesw: Så länge Thomas Andersson dömer i Elitserien kommer vi aldrig att vinna ett SM-guld!

För du kan ge dig fan på att Peter Andersson sätter in TA i en sjunde avgörande SM-final om vi skulle hamna där och då kan man ju säga gonatt till allt vad segerns sötma heter. Då är det bara förbereda sig på gravöl och sorg.

För får han chansen så dömer han bort Timrå. Hur normalt är det att släppa tio raka utvisningar i mittzon då och sedan blåsa för det som ingen annan ser?

Vad skall han skylla på då dagen efter? Jag hade en svacka. Vill be Timrå om ursäkt. Jo tjena - det är s¨å dags! Dömt är dömt och guldet har gått upp i rök.

claesw:
Du skulle givetvis skriva "dömer" ; )

ernie eagle: Men sluta. Alla kan ha dåliga dagar. Det är det Andersson hade, det handlar inte om någon konspiration. Herregud. Du ska bara veta vilket hat det finns mellan Husum och Övik, och ändå så är den där förbannade Åke Andersson och dömer bort MODO varenda jävla match. (OBS!!! Ironi)

ernie eagle:
Du måst ehitta någon annan, oberoende hockeysupporter, som stödjer din tes att Andersson "dömmer bort Timrå"- du är så att säga part i målet...

Poffa: Kunde man stänga av Ulf Rönnmark för att han jobbade på fel ställe så kan man ta Thomas Andersson i örat också.

Skulle vart intressant att höra hur tongångarna varit om det varit det omvända, d.v.s. en domare från Sundsvall som sommartränat med Timrå IK och sedan åkt upp till Övik respektive ner till Gävle och dömt bort MoDo och Brynäs. Då hade nog inte tongångarna varit så muntra.

ernie eagle:
Ja eftersom du nu skrivit ett brev, i egenskap av arg Timråsupporter, får han nog aldrig döma just Timrås matcher framöver...

ernie eagle: Du har ju konspirationsteorier i konstant rullning. Det räcker ju med att någon hostar för att du ska flyga i taket.

claesw: Bara för att du är brynäsare. Du känner till hatrelationerna från tidigt 70-tal. De sitter i fortfarande. Och sommartränar man med Brynäs får man stå sitt eget kast.

Han behöver inte alls isträna med er. Det är att väcka anstöt i onödan. Han kan lika gärna gå på is med SAIK Bandy eller något annat lag som inte huserar i ES.

Konspirationsteorierna är i rullning. Jag har noll förtroende för Thomas Andersson och hans kompetens. Den lilla gnutta som han hade förut har han förverkat för länge sedan.

Vill man kalla sig proffsdomare skall man tamefan agera därefter också!

Punkt slut!

Gidde: Verkar som det.... Frågan är ändå om Välivaara är något för tik.... Jag tror inte det... hellre ser jag isf boumedienne.... om han nu inte är för dyr.

ernie eagle:
Fantastiskt fånigt brev!

Janken: Är du Kokko? Lägg ner dösnacket om Jäger nu. Det är inte ens roligt. En direkt pik mot mig.

En liten fråga gällande Välivaara:

Kan man verkligen ta en spelare på artistkontrakt som redan haft anställning i 3 år i en svensk klubb??

Det tvivlar jag verkligen på faktiskt...

Sifredi: Vad jag minns så tackade dom sedvanligt; för jag stod och hojtade "Vi älskar Timrå" och väntade på att raden av Timråspelare med Jonte i fronten skulle glida fram och och tacka oss. Och Jonte gjorde som vanligt: strök handen mot isen efter tackrundan. Jag undrar om han vill bli av med motståndarnas handslagssvett när han gör så...?!

Helg Ernest: Det är klart Janken vill glana på Malin; jag börjar ju bli gammal och få gäddhäng. Dessutom kan ju inte Malin vara så het på Jäger; hon måste mest tycka synd om honom...

Janken: Jäger var en föredetting redan förra gången han spelade i TIK....

Dålig och mesig.

Gör inte bort dig nu...

Janken: Jesper Jäger ? Vad jag kommer ihåg vaer han ju puckrädd.
Så fort han fick den var det ju sarg ut. Det är bara för du vill "Glana" på Malin .

Janken: möjligen för kovland.

redline:
Jesper Jäger kanske vill komma tillbaks från Schweiz?
Det vore en bra förstärkning!

Välivaara kan säkert tryckas in mot en rimlig kostnad, på artistkontrakt känns onödigt då man väl kan signa upp honom för säg två säsonger direkt isf och ha en ersättare till Kalle direkt. Pettinen och Boumedienne känns helt orealistiska om man ser till kostnad för dessa.

Shadar Logoth: Verkar bra, men det kan nog ta tid innan Sonny kan spela för fullt. Tror det bästa Nuben kan göra nu vore att försöka få ett tidbegränsat kontrakt med Välivaara

ernie eagle: Dan McGillis skulle också kunna vara ett alternativ att värva på artistkontrakt. Backsituationen måste stärkas och det snarast!

Kevin O Shea: Vad kostar Jyrki då? Har du några uppgifter på det?

Uddan: Otroligt.... ;-)

Riiktigt härligt att läsa!

Välivaara kommer väl från samma ställe som Kalle?! Jyväskylä! Skulle va bra om vi fick hit en till back.Kan behövas framöver mot slutspel.

Essvikare: Ja de var väl inte en sekund försent!!

ernie eagle: Ja, Välivaara skulle inte vara fy skam, däremot kanske lönen talar emot att han hamnar hos oss.
Tror inte budgeten tål så stora löneökningar - möjligtvis ett artistkontrakt runt december-januari...

« · 774775 · »