1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607349 inlägg · 6213 ämnen
« · 775091 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Oscarsgalan nästa?
Helg Ernest:
Å- fan.
Jag har alltid funderat på vad det är för hår som fastnar i tubsockorna?
Men nu förstår jag att det beror på att min släkt kommer från V-botten..

Man lär så länge man har en lever.....

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
70 Rodrigues: Klart det är så! Det är en förutsättning för att TIK ska loosa mot Brünäs...

Sv: Jyrki Välivaara...
JimmyH: Ett tillägg:

Jag tycker dock att Moe ska få fortsatt speltid även då Sanny är tillbaka och tillsammans med honom i fem mot fem och alternerande med Svedberg som kliver in framförallt i boxplay.

Per HApps: Lugna ner dig mannen.

Eric Moes tid i A-laget den kommer. Det har han visat här. Man ska komma ihåg att han är väldigt ung och kanske inte direkt hela Sveriges största backtalang även om han går in på topp 4 i sin årskull på backsidan.

Men han har efter denna säsong ett år kvar som junior och jag tycker Kenta som gör rätt som ger honom speltid men inte med för stort ansvar. Han har varit med för lite på den här nivån för att han ska måsta ta ett stort ansvar i laget. Då är det bättre att Svebba spelar exempelvis boxplay, vilket han också gör bra. Det är mest där han får mer speltid än Moe.

Förra matchen så kom Moe snett in i matchen och var fel ute vid några bedömningar i första perioden ute på banan och Kenta valde då att vila honom av pedagogiska anledningar. Låt Moe växa in i Elitserien. Detta är ju överhuvudtaget hans första matcher på seniornivå.

Janken: Jo, jag umgås ganska ofta med folk från Luleå. Trevligare får man leta efter. Precis som de ortsbefolknig jag träffar i Skellefteå, som redan sa tidigt i våras att Hedström kommer spela för Timrå. Väldigt trevliga mäniskor överlag där uppe. Ordet stress, har dom nog bara hört på TV.
Däremot har dom ett hat sinsimellan Norr och Västerbotten.
Norrbottningarna säger att Västerbottningarna har ludna fotsulor.
Unngefär som mellan oss och Ö-vik. Det är väll sykon kärlek ?
Jo........nog är det så.

Tar heller en öl med en Luling än med en DIFare

70 Rodrigues: JAAA, torskar mot Brunass så är det så...

Är det så att Timrå IK ALLTID gör sin sämsta match för säsongen när dom möter Brynäs och torskar??

Helg Ernest:
Personligen hoppas jag att barnen har mer finess i sitt häcklande när dom växer upp.

Exempel på kul grejor tycker jag är....

Brynäsornas Talltifon i E-on.. (Dom var inte lika kul i LA)

TIK:arnas kupp mot MoDo med tifot på sittplats = Brilliant... Sattiken att jag inte kom med och såg det "live"

Knylan:
Inte speciellt kul.... Men att likna det vid hängda dockan är lite väl.
Den lilla filmen hamnar väl i kategorin "häcklande" medan dockan är ett personligt angrepp mot en enskild person.. En gradskillnad.
Men som sagt!
Jag skrattar inte läppen av mig direkt!

Knylan: Det är väll at ta i. Dom växer väll upp och blir vuxen dom med någon gång.

Helg Ernest: Jag håller med! Tänk på barnen! Folk som står bakom såna där illdåd borde stängas av på livstid!

Red Rocker: Ja, det känns som min 10 årige son skulle ha suttit och klippt och klistrat.

Helg Ernest: Att du ens kan dra liknelsen med "dockan"??? Skam för Timrå IK vad menar du? De första komentarerna på Luleås HS var att de bara skrattade åt det hela men du tycker alltså detta var lågt???

Ambroo: Tycker det inte är så speciellt mycket vackrare än att hänga en docka på en bro. Bara urbotat korkat. En skam för Timrå IK är vad det är.
Hade det varit gjort med glimten i ögat hade det väll varit ok.
Ena stunden är det ett jävla liv om Skellefteås supportrar, sen finns det tydligen dom som inte är bättre själv.

Sv: Kalle K
Dream Team:
Och Rögle går som tåget

FM: Utjämnat i Gärdeladan nu. Bajen har hämtat in underläge 2-5 till 5-5. Knappt tio min. kvar att spela.

Laken:

Nu har du gjort bort dig, vänd inte kappan efter vinden.

Som jag har skrivit tidigare, det finns ingen som helst anledning att värva en spelare i dagsläget!

Håll dig till dina spelarbetyg...

Per HApps: Visst, man är aldrig så bra att man inte kan bli bättre!

mikenomad:
Så sant så sant, men han har förbättringspotential då det gäller att matcha in yngre spelare.

Per HApps: Det jag menar är att när Sanny kommer tillbaks så fär han bilda backpar med Svebba och inte med Moe - baserat utifrån den istid som Svebba och Moe fått de senaste matcherna.
Vilket vore synd, för Sanny/Moe skulle bli ett bra backpar...

Per HApps: Kenta är bl.a. bra på att förvandla ett färskt ES-lag och tillika bottenlag till ett topplag med guldvittring på ett par år...alltid nå´t!

Per HApps:
Blev en aning fel

Svebba kan väl nöta bänk eller visa att han är värd en plats i 3:e backparet. För som det är nu så påminner Svebba om en spelare som har passerat sitt zenit, och Moe om en som är på uppåtgående.

Så skall det vara,

Per HApps: Jag tror inte FM har något som helst förtroende för Moe han vill nog ha Svebba som 7:e back....;)

Ambroo: mkt underhållande ha ha....=)

FM:
Sant, i år så hoppas jag att dom rullar vidare på LAGET. Vi är ju knappast i samma sits som i fjol när vi var tvugna att plocka in Rosa och Jantunen för säkra kontraktet.

Nä jag vill se att man bygger på det som finns och ger Moe en riktig chans att bli den elitseriespelare som han har potential till att bli.

Svebba kan väl nöta bänk eller visa att han är värd en plats i 3:e backparet. För som det är nu så påminner Moe om en spelare som har passerat sitt zenit, och Moe om en som är på uppåtgående.

Apropå backbrist,kan ju tro att de totalt saknas försvarare inne på Gärde ikväll,4-2 efter 12 minuter... Kul att Sundsvall leder dock !

FM:Lhc håller på å sanerar laget på finnar!

FM: Håller med. Helt ointressant.

Långben: Fattar inte varför vi som leder serien ska ta spelare som inte får plats i de andra elitserielagen ? Finns nog en anledning till att han inte fick vara kvar i klubben eller vad tror du ?

Kevin O Shea:
Kenta är nog bra många sätt, men på att matcha fram lovande juniorer är han hyggligt värdelös på.

FM: Visst var tanken helt säkert så, men samtidigt så måste man kunna ändra sig under tidens gång för annars är det risk att man går i sossarnas fotspår.

Per HApps: Sanny å Jyrki usch vad stabilt det skulle bli,vore väl inte så tokigt eller!Svebba å Moe som backup!

Kevin O Shea: Kan nog tänka mig att tanken är som när säsongen startade,att köra med Strålman-Lotvonen,Styf-Kokko och Sanny-Kalle och att använda Svebba i boxplay.

FM: Ungefär som det gjorde för Tre Kronon och Co på Sovjets tid kanske?

Näe men visst kan det vara lite väl hårt ibland från vissa håll medans vissa andra knappt vet ut och in ens hur de vill ha det. Jag kan tycka att man matchar vissa på tok för hårt med tanke på att man faktiskt har 6 backar att tillgå, men kris? Knappast...även om Svebba inte tillhör topparna.

Per HApps: Det är ju bara ett kolla istiden på hockeyligan.se , av backarna i 3:e paret så får Svebba mer istid än Moe.
Så när Sanny kommer tillbaks, så är det Moe som ryker - om det inte beror på vem som spelar höger- resp. vänsterback.
Men Svebba verkar har mer förtroende hos Kenta än vad Moe har...

Det man kan undra är varför man bänkar Moe efter halva matchen i måndags. En ung lovande back fostrad i Timrå IK och med framtiden för sig, och som dess utom får reparera Svebbas misstag gång på gång.

Det kan kan ju knappast vara backkris när Moe blir bänkad.

Men hans största problem är väl att han just kommer från Timrås egna led.

Sorry Moe, men din chans att utvecklas är nog tyvärr att du byter klubb till våren annars blr du väl behandlad som Mats Hansson, ställd på undantag!

Laken:
Läser du inte dina gamla inlägg?
I ena sekunden är det ingen panik men i andra är det backkris.
Hör av dig när du har valt sida.

Laken: Ja att skador tillkommer stämmer ju men de hör ju liksom till lite. Känns lite väl amitiöst att ha 9-10 backar på lönelistan dock...Speciellt när vi bara kör på 6 under matcherna.

FM & Per HApps: Jo men nya skador lär nog uppkomma, tyvärr...
Och Kalle K vet jag inte när han kan tänkas vara tillbaka.

Ambroo: Fattar inte en sak egentligen... Vi ligger etta i serien och har släppt in minst mål av alla lag, om vi anser oss ha backkris,hur faan känns de då för alla andra lag tro ?

Långben: Nu skall vi väl inte vara sånna mot Kalle K. (om han inte sträcker sig).. (men erkänner det var lite härlig ironi-humor)
Men Kalle han är ju ändå helt genomsympatisk o har väl själv trott att skadorna skall ge sig nån gång..nu har det hela tiden kommit nya men han kanske kan bidra längre fram (el. till slutspelet iallafall).. men lär säkert vara sista säongen i Tik.

Man unnar honom chansen att avsluta med full pott i ett SM-slutspel..
även om vägen är lång dit..

Troligen har vi använt spelarbudgeten fullt ut redan.. big LHC verkar ju ha gjort det också...men kommer nu Sanny igång
snart o Kalle längre fram så borde det kunna gå bra o vägen ändå..
Till det positiva hör ju att Eric Moe får mycket speltid o utvecklas medans Kalle är borta!

Laken: Vi är sex backar med Moe och Svedberg + Nyberg i S-vall som extraback... Räcker inte det för nu?

Ambroo: Om du inte redan vet om det så har vi ett par spelare skadade på backsidan...

Nu lägger jag ner denna diskussion då min uppfattning i frågan klargjorts.

Sv: GO TIMRÅ GO
Vi leder serien, ingen är dålig och i morgon kliver Asplund in och storspelar.

Halleluja.

Laken:
Sanny är ju tebax inom kort ,

Sv: Ett brev till Peter den store
Laken: Jaha så en sån som Svebba blir automatiskt bättre bara för att laget går bra? Skärp dig! Jag tycker snarare att hans brister blir ännu tydligare då han har bättre spelare kring sig.

Laken: Och hur tänkte du att de skulle se ut om 3-4 dgr då Sanny är tillbaka då ?

Laken: Hmm, dina egna ord löd alldeles nyligen; "Jämför med denna underbara säsong när vi är överlägsna serieledare, varför ska man då leta fel och brister?"

Ja och varför ska man då värva? Duger inte de vi redan har??

Jyrki Välivaara...
Vore en bra vävning nu när våra två bästa defensiva backar är borta, Kalle K och Sanny.

ståpäls:
Eagle Eye
Magazinet för trogna Supportes.

« · 775091 · »