1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607855 inlägg · 6214 ämnen
« · 777693 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Positiva tråden

Tolv poäng ner till andraplatsen. Tolv. I'll be damned...

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
dr-nix: det är bra med visioner...

För sakens skull för att du inte skall missförstå friskan skall det naturligtvis stå TIK

friskan: bygg ett parkeringshus som ligger under marknivå.

friskan:
Personalutrymmen får du ta hand om, jag har redan mailat ett parkeringsförslag till TK för 2.5 år sedan.

Per HApps:
Glöm inte parkeringsplatser och personalutrymmen bara.

Per HApps: ...ja så där kan det ju INTE se ut i varje fall.

Det måste ju vara oerhört svårt för spelare samt domare och veta om man spelat pucken "offside" eller inte när isen är alldeles grå och UTAN linjer.

Knylan:
Självklart, men vart ska trummisen vara?

Per HApps: Själv har jag suttit och tänkt på en frän ide ett tag nu (iof så lär det aldrig ske p.g.a. ekonomiska skäl).

Grytan behövs fixas, jag gillar platsen osv. men jag tycker man måste göra någonting. IFK Timrå är inget korplag (längre).

Mitt förslag (väldigt lösa tankegångar) är att riva både Ladan och Grytan och bygga en enorm arena med både en ishall och en fotbollsplan med en gemensam ingång där man sedan kan välja vilken sport man är där för att kolla på. Arenan skulle givetvis ha allt som en modern arena har, pubbar, resturang osv... Dyrt som f-n säkerligen men det vore ett intressant bygge.

Per HApps: Kanon, noterar du det, Friskan?

El Maco:
Sitter just nu och funderar på hur man skulle kunna behålla grytkonstruktionen som jag anser är den bästa och ändå få in 2000 mer besökare, lämnar mitt förslag runt Luciatid.

Per HApps: Å ena sidan har vi en fantastisk gryta med riktiga stup till läktare vilket gör att man tittar snett på flacka tvåvåningsarenor som de i Gävle och Karlstad. Å andra sidan vill vi få in fler. Det uppenbara är väl att bygga en sittplatshylla ovanpå ståplatskortsidan. Förhoppningsvis förstör inte det stämning och akustik. 

Ännu bättre - men svårare - att få till några rader sittplats ytterligare på höjden på långsidorna. Då är det rejäla grepp som krävs.

Per HApps: Varje gång man åker förbi stan eller med hockeybussen hem så kan man inte undgå att fantisera att om att byggnaden vid hamnen där det står en skylt med "E.ON" på skulle varit arenan. Tänk en alldeles ny arena med kanske 8500 publikplatser mitt i hamnen i centrala Sundsvall...

Rock Roffe II:
Med all önskvärd tydlighet har denna säsongsstart visat att Timrå IK har vuxit ur kostymen. En arena som tar 5800 betalande till ett lag som leder elitserien med en himla massa poäng, är ju lika lyckat som att en familj med 5 personer skall få plats i en tvårummare med kök.

Visst det fungerar, men inte mer.

Tänk om man hade byggt ut med 2000 platser ytteliggare när man ändå höll på. Då hade snittet lätt ökat med 1200-1500 per match. Det hade resulterat i lågt räknat 200.000 mer per match i intäkt.

Snart kommer även BIF och MODO att flyga om oss i omsättningsligan just på grund av trångboddheten.

Sv: GO TIMRÅ GO

Ännu mer poäng till samlingen för en slutspelsplats..Skönt..

Skarin: Avenyn är dödens näste ;)

LingaN: Man lyckades ändå ta fel tråd. Givetvis så skall det vara den jag skriver i nu.

RocknRolf2: Håller med vi har alldeles för liten arena 5 800 är långt ifrån många av de andra lagen som tar in 8 000 eller fler. Det man har läst i tidningar mm är att utbyggnad av 700-800 är möjligt men jag vet inte om jag tycker det räcker? Vi behöver ca 1500 - 2000 mer platser.

Sv: LHC - Timrå IK 2006-10-30

Erica Staaf som skriver för RS (Rolig Support) har skrivit en matchkrönika återigen. Vill ni läsa krönikan så hittar ni den i länken som jag bifogar.

Jag tänkte be om lite feedback i vår tråd här på HS när hela sajten är klar men tyvärr så finns en hel del buggar, vi ursäktar att vi är så sen med att fixa detta.

Erica Staaf har även matchkrönikor från varje hemmamatch och en bortamatch som ni hittar om ni klickar er vidare i fönstret med matchrapporter.

Kolla in denna +/- tabell 7 tikare bland de 15 bästa "Svebba" 3:a:

1 51 Hannula, Mika HV RW 15 15 6 9
2 4 Åkerman, Johan HV RD 15 13 4 9
3 7 Svedberg, Johan TIK LD 16 11 3 8
4 12 Carlsson, Robert TIK C 16 10 2 8
5 7 Sjödin, Tommy BIF RD 16 16 9 7
6 39 Svartvadet, Per MOD C 15 14 7 7
7 6 Strålman, Anton TIK LD 16 12 5 7
8 32 Hahl, Riku TIK C 16 11 4 7
9 23 Skogs, Thomas MIK RD 14 10 3 7
10 20 Eriksson, Tim LHC LW 15 11 5 6
11 30 Kokko, Petri TIK LD 16 11 5 6
12 17 Hynning, Fredrik LUL LW 14 10 4 6
13 33 Emwall, Fredrik LHC C 15 10 4 6
14 71 Hedström, Jonathan TIK LW 16 10 4 6
15 17 Andersson, Johan TIK C 16 9 3 6

Sv: Positiva tråden
Kul att Sanny är på gång,men hur står det till med
Kalle?
Tränar han på is?
Nubben ska ha en jäkla credit för inköpen denna säsong.
Klockrent:)

Högsta prioritet för klubben nu måste vara att bygga ut arenan så fort som möjligt. 1000 platser till borde inte vara en omöjlighet till nästa säsong

Skarin: Men Backlund då för farao!? Jag vet, glömde honom....

Hassebo: Avenyyyyyn ;)

Finns det någon fler 30-årig svensk elitseriespelare som inte har gjort någon landskamp?

Bengans bomb: Nylander till Karjala!

RTS: Lägg gärna till Sundh, Svensson, Regin.......Hallin.

Tredje perren var fantastisk på alla de sätt och vis. Trots att domherren höll på att hjälpa indianerna in i matchen med utvisningen på Robban vid ställningen 2-1.

Yeah!!

Sv: U20
J 20 leder mot Almtuna.

Sv: LHC - Timrå IK 2006-10-30
SMÅLAND: LHC är starka på hemmaplan, men det kommer bli en väldigt intressant match.

Äntligen finns ingenting som gör att riksmedia kan ignorera TIK så mycket som möjligt (eller är det bara jag som känner på det viset?) eftersom seriens två bästa lag möts..

LHC - Timrå IK 2006-10-30
Hej hej heeeeej!
Ska bli kul att spräcka Linköpings hemmasvit hemma på
måndag...
Tysta arenan...
Åka hem med tre nya pinnar..
Kör så det ryker...

Forzza Timrå IK i vått och torrt ALLTID!!!

Lall On Lall On..

P.SLagmaskinen Timrå IK kör över ALLT motstånd
o det trots att Sanny o Lindström är skadade,
det kallas defensiv stryka det....
Snälla sluta snacka om spelarköp...
En vinnande lagmaskin ska man ALDRIG röra!!!
Tack för mig,HEJ!

Svedberg, Styf och Nylander bäst på plan, Svedberg grymt stabil idag. Eller som Clintan sa i Dollarfilmerna: BRAVO

Peter Nylander var verkligen värd att vinna kvällens lirare. Tredje kedjan var otroligt bra! Grymt imponerad. Vi får se om BÅG (Magnus Sjöstedts förkortning på Bengt-Åke Gustafsson) tar in någon ifrån tredje kedjan.

Essvikare: Robban och Svedberg ligger 3:a med +8 i hela ES.

Kerstin_k: Jag tyckte dagens match mest var mittzonsgegga...

Men en stabil seger som aldrig kändes riktigt hotad.

Per HApps: Ja, Ja, den var bra men kom ändå inte upp i klass med 1:a perioden mot Modo i Swedbank Arena.

Kerstin_k: Ja det skulle vara väldigt roligt om Timrå skulle kunna ta 3 i hos LHC.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

Per HApps: Tredje perioden var, precis som du säger, en fröjd. Otroligt stabilt från vårt Timrå IK. Underbart att beskåda.

Vore ju på tiden att något lag knep ett poäng i cloetta. Skall det bli Timrå månne..?

Sune:

Det är ju det jag menar, så urusel som man kan tro, enligt detta forum, att han är - övergår mitt förstånd.

Heja Johan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

John K:
Tredje perioden var en fröjd för ögat att beskåda. Hoppas att dom står upp bra mot LHC på måndag.

John K: Japp. Kändes som om stora delar av östra skrek med då.

nectis: Jag var där och hörde inte någon sådan kommentar. Däremot skrek man "HOPPA SALO"

Timrå IK är dom bästa!!!!

Nu blir moderatorn som raderade mitt förra inlägg nöjd och glad, inte komma in och komma i Timrås snälla och rara humorslösa gb inte. Hårda krav här på vad som skrivs....

Essvikare:

Ja annars så var ju Svedberg inne på minst två mål framåt också...

nectis: Löfbergs Lila Arena har utrymts mitt under pågående elitseriematch.
Enligt uppgifter till Expressen rör det sig om ett bombhot.
- Vi säger ingenting just nu, säger vakthavande på polisens ledningscentral i Värmland.

rödovithockeydy: Tråkigt när sånt där ska hända i svensk ishockey.

dr-nix: dr-nix: säkert sura karlstadtöser ..

El Maco:

Kul att Johan är med och endast 1 mål i baken.
Lysande Svedberg!!!!!!!!!

rödovithockeydy: jo såg det på aftonbladet.se

Jaha, ett bombhot...

dr-nix: bombhot tror jag det var..

« · 777693 · »