1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607501 inlägg · 6213 ämnen
« · 780185 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: GO TIMRÅ GO
73Sjöbba: Och kalla mig för fan inte för gulligan! Det håller inte brünäs vakter med om... :)

Dream Team: Det var jag och bror min som var dit med flaggan. Den var 8*10meter och texten var alltså "Vi älskar Timrå"

Jag fick idén för ett par år sedan om att det skulle vara rätt coolt att kunna skicka upp den på modos sittplats.
Jag snackade lite med publikvärden som stod i insläppet på sittplats före matchen, jag spelade med lite och snackade lite modo med han :)

När det var dags att gå ner med flaggan, var det några från Timrå som kände igen mig och flinade och hälsade.

På raden längst fram satt det en dam i modotröja som frågade vad det stod på flaggan, Krossa Timrå svarade jag snabbt, då slängde hon sin del på golvet och sa att då tänker minsann inte jag hjälpa till. Nämen det står KROSSA Timrå på den, svarade jag. Jamen dåså sa hon och tog upp sin bit igen.

Gissa om man blev nöjd när vi lyckades få upp en läktarflagga på bortaplan, på hemmasitt, och mot just modo.... Först i sverige?? :)

Ann: Du har så rätt så. Jäklarns vad man myske och skrek när den åkte upp. Det var någon Modolid som skrev att denne person vart orolig när Timrås huliganer var och smög på Modos sittplats ;-) Gulliganer är ett bättre ord.

250kg kärlek: Jag tackar och bockar.Dettakan du bättre än mig.

fighter: Så såg det ut. Taget från den alldeles utmärkta historiska databasen på swehockey.

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTLPSWPSL
1HV 7117124155 : 24422200
2Frölunda HC17123268 : 34412100
3Linköpings HC17113345 : 30371000
4Färjestads BK1793541 : 29300000
5MODO Hockey1772838 : 37230000
6Brynäs IF1764736 : 38231200
7Timrå IK1772834 : 41230000
8Luleå HF1771944 : 47220000
9Djurgårdens IF17431039 : 55172100
10Mora IK17521031 : 49170200
11Södertälje SK17521030 : 48170000
12Leksands IF17131327 : 5660000

Dream Team: Om jag inte är fel ute stod det VI ÄLSKAR TIMRÅ på den ...men jag kan ha fel...

Så lätt man misstolkar saker, och tar den bild man skapat i huvet för given, innan man har sett hur något faktiskt ser ut. Vad jag menar är MoDo-Timrå den 17/10, och den lilla men ack så vackra lilla filmsnutt som finns att beskåda på youtube. Det jag vill komma fram till är alltså flaggan. Flaggan som, nu när jag tar mig tid och ser filmen, ju är en riktig läktarflagga! ingen liten sak som bara var uppsatt på läktaren. Bah, vad fel man kan ha! Vad är det för text som står på flaggan? Exakt hur stor var den? 

Och, innan jag avslutar, en sista fråga: Exakt hur lurade måste inte hemmapubliken ha känt sig när de såg den dras ned?

(Filmen finns på länken nedan)

Oj vad vackert det kan vara med hockey ibland!

Dream Team: En fråga till alla timråälskare nån som vet var man kan hitta tabellen 2005-06 efter 17omgångar?

actionleif: Jag kan nog bara hålla med i det du säger. Den som det står "TIK" på, ser inte bara mer ut som en riktig "stenis-luva", den är sydd på ett lite annat, och vad jag tolkar det som, lite "äldre" stuk. Den som jag ser det "nyare" mössan, har ett finare garn och ser även ut att vara nyare. Men jag kan ha fel. Vi kanske får höra med våra åldermän och ålderkvinnor här på HS om manhar bättre koll på läget. Jag var ju bara runt tio bast i den här perioden, så jag kan ju som sagt mycket väl ha fel.

Abron, du borde väl ha blykoll på det där!?

Ambroo: Lind G ren.

actionleif: Hmm, meningarna går isär. Lindgen, nu tar du och forskar i det här istället för att trakassera BIF:are!

Ambroo: Jag tror att det var den som vi tagit fram nu som var först

Dream Team: Vilken av dem var det egentligen som kom först? Jag är inte helt säker...

Sv: Timrå IK - Djurgården 2006-11-02
Skönt att Lotvonen lirar imorgon:)

Ambroo: Hmm.. hold you horses här nu ett tag. Som jag nyss sa så var det inte igår jag bar den här vansinnigt vackra mössan. Ja, och iom det så hade jag nog glömt att även jag har ett ex. av den art som det står "Timrå IK" på. Det släpptes väl nån lite nyare "årgång" efter den med bara "TIK" på, något eller några år efteråt.

"De var så vacker så han började gråta......"

Sovjet: Problemet med en sån tröja är väl att det skulle kosta alldeles för mycket att ta fram en. Jag tycker mer att det där ligger på Timrå IK:s bord, men så länge man vet vem som tar fram souvenirer där så lär det knappast vara aktuellt.

actionleif:
Lysande! Jag ska försöka lägga mina vantar på två stycken (far & son)...

Dream Team: Jag hade faktiskt två original, men båda har försvunnit på supp-resor genom åren. De ex jag hade var dock ännu tjusigare än de nygamla då det på dem stod Timrå IK och inte TIK. Megafon för alla mega-fån är ju numera Brünäsarnas paroll men visst skulle det vara fräsigt om exempelvis JimmyH stod och gapade i en sån;-)

Sv: Återbud till Karjala Cup
Ambroo: Det är så vackert att jag grinar. Du är übersexig i din originalskapelse.

ÄNTLIGEN som Gert Fylking skulle ha sagt!

Ambroo: Jag har för mig att även du ligger inne med ett stycke original av denna skapelse. Visst har jag rätt? Det blir inte snyggare än sådär! Nu är det ju bara megafon som fattas i klacken så blir det ju ascoolt sen ba! ;P

Ambroo: Mössan var grymt snygg. Skullle vara roligt om man kunde ta fram en ny sovenir tröja som är hämtad från mitten av 70-talet utan helt utan reklam och inte lika stor som de riktiga matchtröjorna. finns bra exempel från nhl (med formen på tröjorna)! någon gammal version när tallarna finns på bröstet skulle vara sjukt snyggt.....kanske ett förslag att ta på allvar?

Jag skulle lätt kunna köpa en även om priset låg runt 600-800 spänn

Ambroo: till 100%...

Sune: Jag skrev inte att jag håller med dig 100%, utan jag skrev att jag är beredd att hålla med dig;-)

Dream Team: Detta kan vara den snyggast souveniren som SK tagit fram...ever! Det är väl bara fjolårets retrohalsduk som är vackrare.

Nyansernas mästare strikes back

actionleif: Haha... en sån där mössa, fast i originalutgåva, från sent -70 eller tidigt -80-tal, kanske, ligger här i garderoben bredvid. Inte använd så mycket nuförtiden, men man kanske får skäl att plocka fram den igen.

Bra jobbat, SK!

actionleif: Men ett lovvärt initiativ att ni kategoriskt fortsätter på den inslagna vägen med detta undersköna material.

Guuuud så retro! Asballt asså!

Kevin O Shea: Sådant där är nog individuellt.

Jag tror inte att alla påverkas lika av landslagsuppdrag på samma sätt. Det finns ju även spelare som haft det riktigt trögt som gått in i landslag och kommit igång och dominerat både under och efter det.

Jag trodde Jonte skulle säga nej men jag tror han är den som bäst kan ta beslutet om att spela eller inte.

actionleif: Läckert värre!

Det jävliga är väl att tjejen lär bli fullständigt betuttad i den eftersom det är akryll.

Stenmark is back!

www.tikare.se/nyheter/?nid=314

Shadar Logoth: Ett annat bra exempel är väl Niklas Nordgren - han har, vad jag minns, alltid varit seg och ur form då han kommit tillbaks från landslagsturneringarna.

Ambroo:

Nämen...inte trodde jag att den dagen skulle komma då du skulle hålla med mig :) Nja jag vet inte...jag lyssnar nog hellre på er så att jag inte gör bort mig fullständigt...

Sune: Idag har även Timander tackat nej...

Jag är beredd att hålla med dig. Tycker för en gångs skull att ditt resonemang är vettigt. Du kanske skulle ha en egen stol på expertkvällarna ändå?

Sune: Tycker det visat sig tydligt tidare att lag med många spelare i landslaget spelat segt när elitserien startat igen....

Mvh Shadar Logoth

actionleif: Appropå det så hoppas jag han återkommer snart... jag vill hellre åka till Helsingfors när jag hämtar hans autograf... =)

Janken:

Ja ingen av oss kan påerka det ändåså, kanske bäst så. Tror inte heller han har slöat ner sig totalt, han är för seriös för det. Det jag menar är att individuell träning kanske inte slår ut lika bra som när de kör i grupp. Ett lysande exempel på det var väl inför andra säsongen i elitserien, var ju bara några spelare (Matthiasson, Casselståhl + några till) som hade kört riktigt ordentligt under sommaren. Är nog lätt att inte köra lika hårt om han har individuell träning, man måste nog ha en enorm diciplin om det ska ge samma resultat. Jaja...det lär väl visa sig framöver vart han står i sin träning iallafall...

actionleif: Bara för att du har en snygg tröja så behöver du inte vara spydig... =)

Sune:
Eftersom jag inte umgås med karln så kan jag inte uttala mig om det..
Jag vet bara att idrottsmän sällan ligger på sofflocket på lediga dagar.
Då får dom abstinensbesvär och endorfinbrist.
Huruvida just denna person är en sådan som lägger sig i soffan med chipspåsen vet jag inte. Men jag är skeptisk!
Det är ingen lönnfet soffpotatis. Det är en elitidrottare i aktiv ålder.

Jag har inte sett hans "testresultat"!

En sväng i tre kronor kan lika gärna inenbära en tändvätska!

Nu lägger jag ner detta efersom jag tycker att en 27-åring med 20 års hockeyerfarenhet och tidigare landslagsrutin, tillsammans med tränare, fystränare, andra rådgivare och sin familj kan avgöra själv huruvida han skall spela Karjala eller inte.

Janken:

Ja han får väl göra som han vill, han känner nog sin egen kropp bäst. Men det känns som att han har mattats rejält på slutet efter hans kanoninledning på serien. På ett sätt ganska normalt, svårt att hålla den standarden hela serien. Dock så förväntar vi oss mycket från Jonte eftersom att han är en klasspelare, vilket han visade i början av serien. Jag personligen tror inte han är fulltränad.

Jag vänder på frågan: Tror du att han har samma grundträning som de andra spelarna som körde igång med träningen i början av maj?

Tycho: old news. det skrev jag den 27e redan och det rör sig väl bara om ett lån?

Sune:

Allvarligt!?!?!

Du uttrycker dig som om du stod honom väldigt nära...

Ungefär som när jag pratar förstånd med min tonårspojk!
"Hmmm.. Du kanske borde tacka nej till det där.. med tanke på at...."

Antingen döljer sig Jontes fru, doktor eller den där idrottspsykologen bakom din signatur!

Karln är ju för bövelen vuxen!
Har spelat hockey sen barnsben!
Är känd faör att ha en egen vilja och våga gå sina egna vägar!
Är omgiven av experter, fystränare, idrottspsykolog och familj!

Janken:

Ja normalt sett pallar dom med elitseriespel samt landslagsspel, dock tror jag att om man inte har grundträningen i kroppen så kommer det nog slita ganska rejält på spelaren framöver....

Janken:

Tja...sunt förnuft kanske? Med tanke på hur dåligt han har mått i vår och i sommar samt hans egna kommentarer så är jag rätt så säker på att han inte är kapp med träningen...

Tycho:
Aha! Det förklarar saken!

Jag vidhåller, med en dåres envishet att...

oskadade spelare inte är i behov av matchvila av rent fysiska skäl!

Jag tror att det kan finnas behov av vila från "hockeytrötthet" rent emotionellt och psykiskt. Fokusera på annat några dagar.
Fysiskt tror jag att dom pallar.. så pass vältränade är dom! (Bör dom vara)
Det finns ligor som har tuffare spelcheman än ES!

En spelare som är frisk o kry och vill spela i landslaget ser det nog mer som utvecklande..
Sen tror jag att dom är stora nog att känna efter själv.

Det är vad jag tror!

Men nu är ju inte jag Thord Johansson förståss!

Janken: Sune=Thord Johansson...

Sune:

Du skrev...

"Han skulle må bra av att stanna hemma och vila samt träna ordentligt. Han är säkert inte på långa vägar ikapp de andra när det gäller grundträning"

Jag undrar...

Å hur vet du detta???

Heter du Helene???

Ambroo: Såg dock att Tomi Källarsson tradats från Espoo till JYP...

T T: Jo jag så en notis om honom i dagens ST och det om något förklarar skillnaden mellan SM-Liiga och Elitserien.

Ambroo: Det går med andra ord rätt bra för samtliga.

Ambroo: Och den här mannen gjorde 43 räddningar och höll nollan senast...

www.hpk.fi/service/gpublisher/action.do?operation=getplayer&playerid=1031&gbdirectory=13

« · 780185 · »