Bragd-Birger: Jag måste säga att jag beundrar de som har tagit sig tid och funderat ut den här "reklampostern". Här:
Det är givetvis orden "Stockholm tillhör oss", som jag häpnar över. Det är väl nästan lite beundransvärt att de ens ska beöva hävda sin äganderätt till det, tycker jag.
Jaha, vad ska man tro om aftonens drabbning? Ett möte mellan seriens topp- respektive bottenlag när det gäller hemma/borta borde väl rimligen sluta på ett tilltalande sätt?
Nja, är lite småskraj för djurgårdarna faktiskt. Oavsett budgetstämpeln som deras trupp vibbar så tycker jag att det är snyggt komponerat. I a f framåt. Båda poängkedjorna är potentiellt livsfarliga, om än ojämna. I bredd tar vi dom, men rent spetsmässigt skulle jag vilja påstå att deras Linkan-kedja känns farligare än vår förstalina. I nuvarande form vill säga.
Så: magen känns orolig. Antingen blir det en ganska klar viktoria, spelmässigt, eller så blir det uddamålstorsk efter kollektiv kramp.
Bragd-Birger: Äh, var lite snäll med Krizan och hans knän nu. Egentligen är det ju inte så mycket han som gråtit ut i landspressen som Harald, å hans vägnar.
Måste väl medge att när jag läst att "här fuskar Krizan" hade jag förväntat mig nåt mer smaskigt än ett par flärpar. Har aldrig riktigt förstått flärpars betydelse tydligen.
Tycho: Det lustigaste i flärpdebatten var väl Lückners gråtmilda 'jamen, han provade utan en match och kunde knappt gå sedan'. Snacka om skydds-flärpar. Eventuellt, och högst troligt, skillnaden mellan Karols liv och hädangång.
lungan: Vissa skillnader: 1. Backlund satte inte tillbaka skydden efter han fått ta bort dem. 2. Han tycker att det finns andra skydd som också fungerar. 3. Han gnäller inte i landspressen om det...
Om han stoppar in "knälappen" innanför byxorna och spänner åt remmen så får han ju ha det. Men envisas man med att ha den löst hängande på utsidan för att täck sk. 5e hålet. Då skall den bort. Skall det va så svårt att fatta för Banjolasse ?
JimmyH: Precis det är en annan infallsvinkel till det hela.
Det gör kanske ingen skillnad, förmodligen inte ett enda mål har förhindrats pga dessa skydd MEN det gör ju inte att man tar Harald till något försvar direkt. Snarare blir det tvärtom det blir bara fånigt när man går ut och försöker försvara sig istället för att bara acceptera en regel som gäller för alla och som förmodligen inte gör någon skillnad förutom att det gör lite ont.
actionleif: Intressant koncept, fast det beror väl på om det där skyddet på foten är kortare än 17,78 cm. Där ser man att de har tänkt till ordentligt också för att se till att eventuella knäskydd ska vara väl synliga i jämförelse med benskydden.
Paddan: Blir spännande att se om Hockeyligan får igenom sitt förslag på nya benskydd för målvakterna .. har lyckas komma över en bild från ett test.. www.fightgear.se/bilder/FG101-3.jpg
JimmyH: Dessutom handlar det om ett par "flärpar" som är monterade på benskydden redan när du köper dessa.Tycker att det råder något slags löjets skimmer över det hela, från båda sidor, med Wennerholm som någon slags moralens väktare.
Skarin: Nog är det patetiskt hur de grinar så fort de går emot dem i den där staden.
Men jag känner väl kanske också att jag inte riktigt förstår själva regeln i sig. Hur många mål hindrar de där flärparna vid knäna på en säsong? De gör väl inte målvakten direkt större?
actionleif: Näee precis det är det jag menar det är (eller åtminstone blir , tydligen har det inte varit så fram tills att detta blev uppmärksammat) lika för alla.
lungan: Jag tror på 3-0 Hallin, Nyllet och Sundh, kräftgången forsätter således för Hedström och co i första linen men eftersom TIK är ett "LAG" så segrar vi ändå.
Lemmy: Ja men varför ska man göra skillnad på "folk och folk"??
"- Vi har fått olika besked om skydden hela tiden. Och anledningen att Krizan har skydden är att han är oskyddad vid knäna annars, säger Lückner"
Svar: Oskyddad vid knäna ?? Faan han skulle valt en annan position än målvakt om han är rädd att det ska göra ont när han får puckar på sig(kanske t o m valt någon annan sport än ishockey)! De andra målvakterna har inget problem med detta.
"- Nu kommer Krizan att ha skydden på träningar och matchvärmningar. När matcherna startar kommer han att ta bort skydden. Men det kommer nog att gå illa. Karols knän är oskyddade och att få slagskott på knät eller precis ovanför knät gör ont och gör skada, säger Lückner."
Svar: Stackars lilla Krizan puttinutt då!!!
OK att han fått fel besked det är dåligt av förbundet, klantigt kalla det vad du vill MEN nu är det ju ganska klart vad som gäller som jag fattar det och då är det väl inte synd om honom. Faaan det är ju pinsamt av Modo och Krizan att "grina" i tidningen stackars dem.
Denna kväll kommer bli den kväll då "Miljonkedjan" med Hedström i spetsen kommer ta revans för deras mindre bra prestationer på sistone och forzera ner, mala ner ett Sthlmsgäng som heter "Animal""farm"="Djur""gården"!
Vi kommer samtidigt ha en revanch sugen Backlund eller en Inspirerad Asplund som kommer hålla NOLLAN.
Vi vinner idag med 7-0...
2 mål av Hedström 2 av Pärssinen 1 av Hahl 1 av Stålmannen 1 av Oscar Sundh.
Period siffror (2-0,2-0,3-0)
Första periodens mål görs av Pärssinen och Hedström. Andra Periodens görs av Strålman och Pärssinen Tredje görs av Heström, Halh och Sundh.
Ikväll är kvällen då vi visar Hela Sverige att det bara finns ett lag i Sverige!!!
Nämligen TIMRÅ IK Vilken kväll, Jag bara längtar!!!
Ja detta är det utfall jag hoppas matchen får ikväll
Red Rocker: Om det nu är så att de fått klartecken en gång så förstår man dem nog. Notering: Se till att spela in alla samtal med myndigheter o dyl. De är aldrig ansvariga för vad de säger till en verkar det som.
JimmyH: Trodde först det stod 'vakna' i bildtexten, men så roligt skulle vi inte ha det. Hursom, Nubben är the Man. Att få ha honom kvar de kommande fem (?) åren känns lyxigt. Han är som Läderlappen. Man sover liksom lite tryggare om natten när man vet att Nubben sitter med mobilen, redo att AGERA! Även om han bör hållas på tå genom uppmuntrande tillrop då och då...
Dalan: Helt jävla fucking wonderful ;) Bitterljuvt och vackert! Alltid kul att dela ut käftsmällar på banjoiterna så de regnar snö i struparna på dem :)