1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580620 inlägg · 6216 ämnen

Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27

1990089 · » Till forumet


Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Öndulat: Det är samma sak på Instagram. I stort sett bara KHK-ARE som skriver på Timrås Instagram. Förutom de som håller på TIK såklart.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: Ja alltså, 7-1 segrar är eg bara bra om man är i desperat behov av målskillnaden. I nästan samtliga övriga fall är såna segrar genomgående av ondo i ett längre perspektiv. Absolut inte karaktärsdanande och moralstärkande, snarare tvärtom. Och har man ballongskalle redan sedan tidigare, ja då är det riktigt svårhanterat
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
mikenomad: Jag håller med dig fullt ut. Mitt inlägg var inte ett klagomål egentligen, bara ett konstaterande. :-)
Hm...undrar om du menar laget med de 6-tåade supportrarna...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
mikenomad:
"Hellre stabilt grisspel där poängen trillar in än tokdominans i vissa matcher med bländande spel och storseger varvade med återkommande bottennapp och storförluster"

Tycker du just beskrev ett visst annat Banjolags inledning av säsongen. 😏
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: Tyvärr ser jag samma tendenser i SHL nuförtiden. Det är fart, fart och åter fart som prioriteras. Lirarna har ingen riktig plats längre, speciellt om man saknar skridskoåkning. En sån som Krykov hade avfärdats ganska snabbt idag om man säger så.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: Ok, vi är smetigt jämnbra med övriga lag i 5-5 men sticker ut i spets, special teams och moral. Ja jag kan hålla med men vill lägga till stabilt målvaktsspel.

Har verkligen ingen anledning att klaga på ovanstående, känns jävligt lovande.

Hellre stabilt grisspel där poängen trillar in än tokdominans i vissa matcher med bländande spel och storseger varvade med återkommande bottennapp och storförluster
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Öndulat: 😂
Säger som knylan, hatsegrar är jävligt mysiga 🤗
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Öndulat: Bittra efter att vi slog ut dom tippar jag på. 😎
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Otroligt vad arg KHK supportrarna är på oss. Tror aldrig jag sätt liknande efter en helt vanlig jävla match.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
RunarUp: Jag skulle vilja säga att vi lever på spets, moral och special teams just nu.
I övrigt så är spelet i 5 mot 5 uselt enligt mig. Du kunde ha bytt ut lagens tröjorna mot varandra igår och du hade inte märkt ngn skillnad. En grå massa som åker fram och tillbaka utan ngt som sticker ut. Ingen tackling, ingen cool dribbling, snyggt uppspel mm mm.
Men så är det i hockeyallsvenskan. Alla spelare med minsta skill är i SHL och uppåt. Med ngr få undantag.

Men varför gnälla när vi vinner?.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
hur många biljetter sålda
till modo matchen???
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: ja vi får hoppas på en uddamålsseger i bästa fall. Styv i korken jinx brukar inte vara bra. Bättre att antijinxa och sedan pissa på dem efter vi vunnit 😉
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
RunarUp: Nja...på papperet har vi kanske en SHL femma, i min mening.
Men med lite utveckling så kan det bli bra.
Min favorit, som jag sa tidigt på säsongen, är Leon. Ge han lite mer tid så kommer han fylla upp nr 36 till bredden. Hoppas bara vi får behålla han ngn säsong till.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: Fast om Modo ska vara ett lag för toppen räcker inte 4 stabila insatser mot oss? Som det ser ut nu så är ju Bik ett bättre lag.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
sargad: Han kör nytt klubbmärke, han har gått från Bauer till Dahlen.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
JonteD: Lundin hade innan han kom till oss gjort 16 mål på 132 allsvenska matcher får jag det till. Nu har hängt 6 på 4 matcher. Hygglig utveckling 😁
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
jå1: Man tackarrrr!!😄
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
jå1: Du ska se att de är stabila mot oss....
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
NDR: Jag tror du vet vilka jag menar. Dom vore såklart inga leading lines, men det finns betydligt osexigare i kedjor i SHL.
Och som sagt, tror inte nåt annat lag i allsvenskan matchar den offensiva spetsen. Men jag kan mycket väl ha fel, det får tiden utvisa.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
nils: 3 av 4 matcher på bortaplan dock. Man kan inte göra mer än vinna heller...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
nils: Nä precis, en massa tråkjobbiga grålag på bortaplan och ändå idel segrar. Lovar jävligt gott
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Sputnik: Som det ser ut, inte helt oväntat, blir det efterspel på avskedet av Jörgen. Advokat inkopplat från hans sida och helt plötsligt förväntar man sig en långdragen process.

Utan att veta vem som gjort vad, eller vem som har mer rätt; tråkigt om det ska dras i långbänk och smuts för alla parter.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Knylan: Nää ni har ju inte ens mött topp 6 ......
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
NDR: Exakt, gillar Lundin skarpt men utan Dahlén hade han nog inte ridit på denna våg nu. Sen kommer mina förväntningar från Nubbens topp 5 utan Dahlén inräknat. Kan lova att vi inte haft många poäng vid det här laget utan nr 54. Så går han sönder så ser jag det som ett mycket tyngre tapp än Bratten.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
RunarUp: 2 SHL-klass kedjor? lugna dig nu, eller jo iof, tar man bort Dahlen, kanske 2 stycken 4e kedjor.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
RunarUp: SHL-klass? Förutom hos 54, vart finns spetsen tycker du?
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Men HALLÅ!

Vilka tror vi att vi är? Jag har ingen aning om vilka förväntningar en del här inne har.
Men dom verkar inte helt verklighetsförankrade.
Enligt några har vi varit mer eller mindre usla i fyra av fyra matcher. Jag har inte sett allt men jag kan inte riktigt hålla med.

Visst, spelet klickar inte över längre perioder och vi känns väl passiva i egen zon långa stunder.
Men det finns en spets, och en ganska bred sådan som jag inte trodde vi hade. När Wahlgren är tillbaka har vi två kompletta kedjor som i princip håller SHL-klass.
Det tror jag inget annat lag i allsvenskan kan matcha. Så jag är betydligt mer positiv till lagets chanser idag än jag var för ett par veckor sedan.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Som sagt vi VINN ikväll trots att vi har lite att finslipa på...
Men vi är ju fasiken bara i början...
4 matcher = 4 vinster...
2 raga bortavinster...
Och ikväll fick en svepa 4 groggar!!!
Nu blir det " NATTSUDD "
På sönda VINN vi mot BOFÖRS!!!
Trevlig helg och sug och svälj!!!
Skål tamjefan va dä rinn lätt i strupusligen ikväll!!!
RÖD OCH VIT HOCKEYDYNAMIT!!!
En match i taget mot SHL 2020/2021!!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Det är såna här matcher vi kommer bli hatade för. Det är bara att tänka på alla gånger vi mött och spelat jämnt mot lag med betydligt mer stjärnglans för att sedan se matchen rinna oss ur händerna i slutminuterna. KHK fick smaka på det nu, helvete vilken osympatisk trepoängare från vår sida. Slaggis efter slutsignalen också. Mytiskt! Oerhört skönt.

Odiskutabala plusposter hittills får väl anses vara att vår spets verkligen levererar och att det finns enorm karaktär i gruppen. Defensiven fungerar också, åtminstone i den mån den måste fungera för att ta elva av tolv poäng. Mot majoriteten av lagen i den här ligan så har vi den spets som krävs för att kunna reparera alla misstag, vilket är en sinnessjuk tillgång. Just nu känns det som att vi skulle kunna vila förstakedjan fram tills period tre och de löser biffen ändå.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Synct:
Reflektioner:

- Starkt att vinna med tanke på spelet
- Trubbigt överlag
- Hartmann kommer att leverera när han får lekkamrater
- Bävar för om Bratten skulle gå sönder
- För mycket jobba, gräv och slit, längtar efter mer struktur och en tydlig spelplan
- Bra gry i laget
- Lundin i zonen, otroligt kul, många uglygoals men det känns rätt tillfälligt
- Vi har inte mött några "topplag", tror det blir upp till bevis mot BIK
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
jå1: Då jäklar är råttet mågat! Sista chansen nu på söndag!
Tror jag har en burk fingerfärg i källaren så är mer än redo om nu mot förmodan man sprattlar till och lyckas vinna... hemska tanke.

Edit: funkar en braständare och lite aerosol på burk som bengal?

Edit 2: AVGÅ ALLA
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Eh såg nu, han har ju 2 poäng från idag.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: Får nog den fingervisningen på sön. Modo verkar inte vara speciellt stabila ännu.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: Tror nog fingervisningen börjar redan på Söndag mot Karlskoga...
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Kerstin_k: får man inte poäng om målet görs på en retur? Tycker det är solklart pass -> skott -> retur i mål. Borde va två ass på den. Är inget ju nu. Dahlén en poäng kort igen alltså.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: På onsdag får vi en fingervisning om vi håller mot bra motstånd(Modo).
Tycker vårt spel är uselt generellt, tråkigt och intetsägande.
MEN vi hittar vägar att vinna..
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
JonteD: Skitjakt på dig!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Sputnik: På sitt sätt imponerande att man, till skillnad mot för ifjol, hittar ett sätt att vinna matcher. Än så länge, ska sägas.

Spelet bländar inte, utvisningarna är för många och inte tillräckligt många som bidrar offensivt. Men va faan liksom; 3 poäng! Weehoo!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
TIK-Lund: Vi ställer oss utanför ladan med plakat o bengaler om vi lyckas med en till seger!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
jå1: Jag e inte brunstig IAF men kul att vi vinner o vi ska jaga tjäder!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Verkar som om domarna såg att Cronholm startade det hela.
2+5+MATCH för unsportsmanlike/fighting. Borde väl innebära avstängning i nästa.

Bara Game på Kaiser än så han kanske klarar sig.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: Jag kan inte låta bli att gå in i doms bok och kolla, varenda jävla förlust är det domaren, sönderblåst match, osv. Lite extra fredagshumor på våran härliga vinst!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Tikkare: Härligt att han få spöe på lite ohyra! ;)
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
jå1: jag har en seriös man crush på Albin nu!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
JonteD: Mitt i brunsten?😉 matchen är slut o Timrå vann!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
kulltorp: Å domaren har förstört Modos fredag i vanlig ordning.
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Lundin verkar bli riktigt bra!

Och Dahlen maler på.

Meeen

Asså Bratten släpper några returer ibland som kostar mål bakåt...

Men asså...

93,75% är inte något man ska skämmas över...

Att det finns utvecklingspotential gäller alla aktiva!

Bra jobbat!
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Tikkare: Hej alla vänner sitter i en jaktstuga i fjällvärden ser att de går skapligt utan att jag jinxar ngt va står de??
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Tikarn97: Karslkoga borta i Nobelhallen, njae själv ser jag bara omöjligheter. 😋
Kommentera

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Sputnik: Äsch då, ny match nya förutsättningar och möjligheter!😉
Kommentera

1990089 · »