1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581338 inlägg · 6216 ämnen

Klackduell

« · 712970 · » Till forumet


Sv: Klackduell

ernie eagle: Magnus, du har ju i alla fall bevisat att du är en av de större supportrarna här. Jag gillar verkligen ditt engagemang för supporterklubben och Timrå IK. Finns inte många som dig och du är verkligen guldvärd för Supporterklubben.

Jag har försökt hållt mig ur diskussionerna här inne ikväll men jag vill bara få sagt att Sundsvall Fans lever för det här och det är väl inte konstigt att dem går och vinner detta. Sundsvall Fans finns endast till för att få vinna över Timråklacken då de två klackarna någon gång möts. Sundsvall Fans har jag fått uppfattningen som att det här är det enda de lever för, likadant på SCA-cupen. I SCA-cupen gör dem allt de kan för att vinna för de existerar endast för detta. Vi är en bra klack som åker på massor av bortaresor och har på varenda hemmamatch en väldigt bra elitserieklack (kanske den bästa i ES). Sundsvall Fans har inget av detta och de kommer dem aldrig att få heller för den delen.

Nu vann vi ju inte de här 2000 kronorna men vi skall vara jävligt glada att vi har en klack som både syns och hörs på hemma och bortamatcher. Jag tror folk vill kunna ta det lugnt nu. För att sedan göra en trevlig comeback när det väl är dags för SCA-cup och vi lär säkerligen få ihop en väldigt bra klack till SCA-cupen om vi inte gör det och inte vinner tävlingen så får vi vara glada för att vi har en klack som finns på både hemma och bortamatcher vilket Sundsvall Fans aldrig lyckas med.

Kommentera

Sv: Klackduell
Lemmy: Jag lägger min röst på dig
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Du skämmas? Kan jag inte tänka mig. En man kan vara väldigt stark i denna värld. Jobba på du, så hänger nog de andra på så småningom.
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Ett tips: Håll dig därifrån nästa gång så slipper det bli pinsamt ;-)
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Ja va f*n, nu tar vi en gruppkram!! Iaf de som är vakna.

Jag hyser stor respekt för dig och ditt engagemang till TIK. Såna som du växer inte på träd. keep on rockin.

Sen kan väl alla bli fulla och så vidare.....

Ha det gott!
Kommentera

Sv: Klackduell
Dream Team: Jag klandrar ingen som flyttat från Timrå eller jobbar eller har andra giltiga skäl till frånvaro. Jag flyttar nog själv en dag skall du se...

Men vad jag reagerade på är att det varså få supportrar i mässhallen vid Nordic.

Jag fick skämmas ögonen ur mig tillsammans med 3st Sundsvallare vid matbordet och försvara mig mot förlusten och det klena stödet. Hur kul tror ni att det var för mig?
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Som den styrelsemedlem du nu är så känns det iaf för mig väldigt onödigt från din sida att i stort sett, iaf i början av denna debatt, gå ut och idiotförklara SKs medlemmar/potentiella medlemmar. Nu förutsätter jag att du är lite "rattfull" och har således överseende med dina påhopp. I ditt läge är det nog bättre att bara svälja förlusten, oavsett hur ont den nu gör för dig än att storma in här och dömma ut oss alla.
Kommentera

Sv: Klackduell
Dream Team:
Så sant så sant.
Laget är och kommer alltid att var större än dom som jobbar just för tillfället för föreningens bästa. Klubbdirektörer, publikvärdar och övrigt löst folk kommer och går. Det enda dom gör är att under en begränsad tid förvaltar ett arv.
Kommentera

Sv: Klackduell
wap.hockeysnack.com
ernie: Du gjorde ett generalfel nu. Alla supportrar är lika viktiga. Du som vissa andra förbehåller bönderna hemma. Glöm inte att ditt lag har borta mather med fast lika stora som Brynäsfans blir ni aldrig i ES .
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Magnus, tro mig, en vacker dag kommer även du att få ett annat perspektiv på saker och ting. Varför tror du att jag flyttade till Göteborg, exempelvis? Saker och ting förändras. Det man värderat på ett sätt under en period i livet blir helt plötsligt inte lika livsviktigt. Och öven om det är lika livsviktigt så kan det dyka upp skäl som gör att man helt enkelt måste välja bort det. Det kan göra ont, tro mig, men valet är inte enkelt alla gånger. Vad fanns det att vinna om inte insatserna var höga ibland?
Kommentera

Sv: Klackduell
Per HApps: Inte okej i min heller och kanske inte hos den som sa det, vad vet vi? Ibland kan det bli fel, det är mänskligt. Skulle dock detta ogenomtänkta beteende ske på rutin och hände lite då och då så är det dock mer illavarslande.

Fast det är väl inte bara därför du inte åker på resor? Det gjorde du väl inte innan den försmädliga händelsen förra säsongen heller väl? Det var några år sedan du satt på en supporterbuss nu ju. Eller hur?
Kommentera

Sv: Klackduell
JimmyH: Okej jag lägger ned debatten för ikväll. Ni som var förhindrade är förlåtna. Jag ville angripa de som kunde närvara men ändå inte dök upp.

Du är också beundransvärd med ditt engagemang även om vi på många sätt är olika så högaktar jag dig och din kärlek för Timrå IK.
Kommentera

Sv: Klackduell
JimmyH:
Kanske det, men det är fortfarande inte att hota folk med stryk. Inte i min värld i alla fall.
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle:

Flytta du med då :)
Kommentera

Sv: Klackduell
Helg Ernest: Berätta om ditt liv?

Per HApps: Jag tror att det har hänt att du sagt något förivrat någon gång också.

ernie eagle: Du kan bara ge allt du har och försöka föregå med gott exempel. Det går inte att tjata på engagemang hos folk. Kockduellen är löjlig i mina och många andras ögon, många har nog svårt att ta till sig att de ska hjälpa att dra in pengar på just det sättet. Men det vore skam om de eldsjälar som finns gav upp. Driv igång nästa båt bara, du är beundransvärd på många sätt. Till slut kanske fler hänger på. Bit i det sura och kämpa vidare!
Kommentera

Sv: Klackduell
Dream Team: Du har en poäng i det du skriver, Anders. Men tävlingsinstinkten kommer aldrig gå ur mig.

Inte ens den dagen kärringen min föder sin förstfödde och Timrå IK spelar SM-final eller när sonen min kräver läggmatcher i bordhockey eller jortspel.

Aldrig att jag ger upp frivilligt. Aldrig att jag viker en tum. Får jag bara lite mer pengar på bankkontot är jag fullständigt övertygad om jag kommer bli Timrås svar på Malmös Percy Nilsson. Jag kommer ge precis allt och lite till för att Timrå IK skall vara bäst oavsett vad det än handlar om.

Att förlora existerar inte ens i min värld. Jag skall vinna och tills motsatsen är bevisad är jag obesegrad.

Jag är jag och du är du.

Jag tycker bara att det känns pinsamt att förlora mot Sundsvall.

De lever länge på sina meriter och jag orkar bara inte med deras jävla tugg. Du kommer ju lindrigt undan.

Du bor ju i Gbg.
Kommentera

Sv: Klackduell
Frella: Precis. Var det inte en kockduell i all välmening som det var tal om från början? Varför blanda in hockeysupportrar och hur mycket dessa låter (översatt - hur mycket dessa har druckit en fredag kväll..)?
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Den måste för helsike finnas mer sunda sätt för vuxna människor att dra in 2 000 kr än att under en fredagskväll dra på sig en matchtröja i en mässhall och heja fram två spelare som lagar mat? Patetiskt - jag kommer ångra att jag ens brydde mig om att kommentera detta...
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle:
Efter det att jag blev hotat med styrk av en styrelsemedlem i vintras, pga att jag kom med lite konstruktiv kritik så kommer mina bortaresor fortsättningsvis att arrangeras av och för mig själv.
Han trodde väl i sin enfald att han gick på mellanstadiet och kunde hota med att "plocka" mig.

Men jag tycker ändå inte att han är dum, möjligtvis att han har otur när han tänker.
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Skaffa dig ett liv !
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle:

Herregud var du tuggar Magnus. Ta en grogg och va som en människa, försäsongen har knappt börjar och du snackar slutspel =)

SKÅL!!
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Nej, att intresset och det rätta engagemanget har avtagit i styrka det har även jag märkt. Detta är givetvis tråkigt, men kanske är det ett tidens tecken. Många av de som var med på "tåget" under de "mörka åren" från slutet av -80-talet och under -90-talet, som utan att gnälla vackert ställde upp på mindre glamorösa bortaresor till Husum och Piteå, kanske har kommit till ett annat skede i livet idag. Många av dessa gamla "hjältar" har kanske blivit föräldrar och har helt andra prioriteringar i livet. I takt med att man blir äldre så har kanske intresset för att delta lika frekvent avtagit. Man kanske sorterar ut vissa matcher som man vill gå på. Vissa kanske väljer att enbart åka på de "enklare" bortaresorna. Det kanske är lättsammare att bila till Ö-vik än att tränga ihop sig i en buss. Att inte ta in de "nonames" som kritiseras här, och var de befinner sig i livet, är givetvis omöjligt.

Jag menar alltså att detta mycket väl kan vara en generationsfråga. Det tar alltså tid att jobba ihop en ny skara supportar som alltid ställer upp. Vi ska ju inte heller glömma bort att det var enklare att engagera sig under -80- och -90-talen, när Timrå IK harvade runt i division 1. Det var ju i det läget som man kände den där totala ångesten över att tvingas se på matcher mot Lejonström (även om vi vann med siffror om 18-0, och annat...) och CRIF. Tider som direkt uppmanade till ett engagemang hos gemene man att göra precis vad man kunde för att komma tillbaka till finrummet, en plats som var och en kände att Timrå IK hörde hemma i! Nu när vi varit där ett antal säsonger så har många säkert blivit bekväma och det gamla engagemanget har kanske avtagit i styrka. Det kan alltså vara så att det inte är lika lätt att få folk att bry sig i dessa tider. "Äh, va fan, vi lirar ju i elitserien.. Nubben har stenkoll på läget, vad spelar min enskilda insats för roll?" Många resonerar nog på ett sånt sätt. Att då kräva av folk att åka ut till Nordichallen en fredagkväll när det vankas "klackmatch" kanske är att kräva lite för mycket. Allra helst med det upplägg som erbjöds.

Ett förslag är att istället hålla den där tvävlingen under SCA-cupen, under lördagen, när Timrå IK möter Sundsvall Hockey. Då brukar väl hela bortasektionen i Gärdehov vara fylld till bristningsgränsen med ölstinna och idel röststarka Timråsupportrar. Varför passar det inte då? En någorlunda neutral domare borde inte vara svår att finna.
Kommentera

Sv: Klackduell
Per HApps: Men då vill jag inte höra ett enda ord från sida i höst om det inte blir någon tågresa till Skellefteå, för då kan ju du skjuta till det som fattas eftersom du uppenbarligen inte går igång på en kockduell.

Det är inte undra på att Timrå missade slutspelet med den inställningen som finns bland vissa av er härinne ikväll.
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Ja inte vet jag, men nog bryr jag mig nog endast om hockeyn. Alla jippon runtomkring är för mig ganska ovidkommande. Sen kan man väl alltid ställa upp och jobba för SK ibland. Men att därifrån gå till att agera klack på en kockduell är det jävligt långt i min värld.
Kommentera

Sv: Klackduell
wap.hockeysnack.com
Jag bjuder på alla stavfel.
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle:
Klackduell i Nordichallen känns ju lika hett som en konsert med Vanilla Ice.
Kommentera

Sv: Klackduell
wap.hockeysnack.com
ernie: Att hjärtat finns med bland dom andra tvivlar jag inte på. Men som dom flesta supportrarna så slickar man såren som har uppkommit under vårkanten. Du måste också erkänna att det är säkerligen en hel del som har hoppat av eftersom det inte är lika tufft att vara hängiven supporter. Brynäs som ni klagar på har ju som sagt vad härjat i serien ett antal år. Tacka för f-n att vissa tapar glöden. Dom som skriker om kultur i klacken, checka deras ålder. Jag lovar dig att dom är yngre än -25 år. Desa individer står för en bra sak "förena klqcken"
Kommentera

Sv: Klackduell
Frella: Om allting utöver hockeyn känns patetisk så kan vi väl lägga ner Supporterklubben. Den behövs ju inte. Den fyller ju uppenbarligen ändå ingen funktion.
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Hur kan man förlora 2000? Det enda man kunde göra var väl att stå kvar på noll eller vinna 2000. I mitt tycke känns hela tävlingen en stor smula patetisk. Varför ha en klack öht? Räcker det inte med att bedöma maten?
Kommentera

Sv: Klackduell
Helg Ernest: Hahaha....vilket skrattretande inlägg. Det finns annat i mitt liv också.

Men hellre att jag brinner för Timrå IK än våld, mordbränder och skadegörelse som vissa av mina andra "kollegor" gör.

Det är ett friskhetstecken att brinna för något.
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Ditt "Brinnande" tyder på att du inte har så många kamrater och ett eget liv. Skaffa dig några vänner, som inte går runt i TIK tröja hela dagarna. För sådant tycker jag verkar vara ett sjukligt beteende.
Så skall du se att det finns annat i livet också.
Kommentera

Sv: Klackduell
Dream Team: JAg tycker det handlar om hjärta och passion. Den finns inte i Timrå IK Supporterklubb i dagsläget. I vartfall är den inte tillräckligt stark.

Jag betvivlar att blott 2st supporter (med matchtröjor på sig) i den andra kockduellen var ensamma om att kunna offra en halvtimme för att stötta Timrå IK.

Men det var samma sak ifjolmed IKEA.Hur många ställde upp att vakta parkeringen och bidra med 8000kr till SK? En handfull trogna inklusive jag.

Det är under all kritik. Sen har vissa mage att kritisera styrelsen inom SK för bristande engagemang.

Vi är också bara människor. Men det tycks somliga glömma väldigt fort.

Det bara förväntas en massa saker från styrelsen men inte många är villiga att ens lyfta lillfingret för att få någonting gjort.

Förmig är det att likställa med ett politiskt val. Att inte gåoch rösta är desamma som att hålla igen käften och inte gnälla över de beslut som fattas.
Kommentera

Sv: Klackduell
Dream Team: Approp¨å ekonomik Kkn det ibland vara lite skoj att gå in på katternas klotterplank och hittade där följande

"Hur skall vi ställa oss till att rödnäsorna räddade vår ekonomi?

Tydligen är detta anledningen till att finansieringen är hemlig då man inte ville att vi supportrar skulle få veta det! "

Allt med anledning av TIK enligt ryktet bidragit till dagens två nyförvärv.
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: 2 000 pix är en del pengar för supporterklubben, det har jag full förståelse för. Men med vetskapen om detta och vad man spelar med, borde man inte se till att skapa bättre förutsättningar för att få det hela att verka seriöst från första början. Hur seriöst är det t.ex att ha Mats Edström - uttalad fan till Sundsvall Hockey (och MoDo,men det är en annan sak) - som domare i tävlingen. Enligt "Lingan", återigen, så hade en oerhört manstark Sundsvallsklack på 3-5 pers. överröstat ett tiotal Timråsupportrar i den första tävlingen. Frägan är alltså; Är det värt att ha den insatsen i tävlingen med de förutsättningarna? Att det hade kunnat vara en rolig grej, det säger jag inte ett knyst om. Men om det ska bli ett sånt rabalder efter varje förlust, förluster som på sikt uppenbarligen kan bli rätt kostsamma, är det då ens värt att delta i denna "tävling"?
Kommentera

Sv: Klackduell
Dream Team: För somliga betyder det inte ett skit. För Timrå Supporterklubb innebar det att vi torskade och blev 2000kr fattigare i.o.m. förlusten.

Det kan vara skillnaden mellan en tågresa till Skellefteå eller inte!
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Men Magnus, kvällens "klackmatch" bestod alltså i vaddå? Ta och berätta för oss nyktra eller onyktra osm inte var på plats. Av "Lingan" att döma lät det som att ett tiotal Timråsupportar gjorde sin röst hörd vid den första "tävlingen".

Hmm... ett tiotal supportrar.. är det någon fler än jag som tänker tanken; Är resultatet i tävlingen mätbart med så få deltagare. Är det värt att ens ha en tävling när det ser ut så? Vad berättar reslutatet om upplägget på tävlingen? Är resultatet ens värt att ta på allvar? Är det ett helt igenom rättvist resultat när domaren tydligt och klart tillhör moståndarsidan? Bör man med vetskap om just detta t.o.m kanske backa från det absoluta kravet att se det hela som en helt seriös tävling?
Kommentera

Sv: Klackduell
65selander: nU ligger du jävligt illa till din djä..... ----- PASSA DIG NOGA!

Ta omedelbart tillbaks de du sa annars...
Kommentera

Sv: Klackduell
wap.hockeysnack.com
ernie: För att visa mitt deltagande så har jag en S-vall nyckelknippa i real life, har åkt med Nicke, Jocke, Sara mfl till Vojens. Supit med samma gäng på efterfest inkl Saga, Micke mfl i B-hallen. SUNDSVALL HOCKEY... Nu har dom fått en potential målis också. För att trösta er så har jag jobbat med Pajen Lindström. Med tanke på mina fina år i S.vall och mina träningar på Gärdet och rinken i Sundsbruk så ger jag min röst på Kattorna.
Kommentera

Sv: Klackduell
65selander: Det där är ju mitt och Sjösans tugg din slanke fan!;-)
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Ok ernie, vi får sala till en gallonflaska wiskey till nästa gång så är duellen vunnen. Håller med dig om att det var dålig stil mitt framför ögonen på folk uppe på scen och allt. Fusk-Linkan!
Kommentera

Sv: Klackduell
65selander: TACK Selander, min bättre hälft!

Yes I know! Jag kan bli heligt förbannad och dela ut salvor åt höger och vänster ibland på gott och ont!

Jag brinner för Timrå och vill bara deras bästa både för laget och supporterklubben.

Jag har en sådan ruskig vinnarskalle att jag höll på börja gråta när vi förlorade. Kan tyckas vara patetiskt men det är för att jag känner en sådan enorm lidelse för Timrå IK.

Jag älskar verkligen laget av hela mitt hjärta och blir nästan förstörd när vi förlorar viktiga matcher!

Speciellt mot S-vall Fans! Oavsett om det handlar om matlagning, kortspel, hockey etc.

Jag vill alltid att Timrå skall vara no.1!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Klackduell
mikenomad: Inte av maten en av snusen!
Kommentera

Sv: Klackduell
wap.hockeysnack.com
För en som sitter på lokal, vad är klackmatchen? Trodde alla känner Ernie, d v s att alla vet hur hans hjärta brinner för TIK på gott och ont. STÄLL ER UP NU OCH SJUNG... VI ÄR BRYNÄS FANS ALLIHOPA! Ambroo tyst eller jag letar upp foton som visar ditt bättre jag. Att DreamTeam harblivit kuvad utav Linnea är bara att svälja. Vi syns på SCA-cupen igen. Det ryktas att Tikbiff skalk ha kalas på Alnön :-))
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Fick du magknip sedan då eller...?
Kommentera

Sv: Klackduell
Ambroo: Fläskfilé, färsk pasta bandpasta, champinjoner i gräddstuvning och till förrätt parmesanskinska och sparris med ruccolasallad och vindruvor och som krydda på moset till det rödvin!

Smaskens tills sista slicken!
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle:
Var väl enda chansen att få dig någolunda tyst.......he he
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle: Åh fan... Whiskas på burk eller sån där hård i påse??
Kommentera

Sv: Klackduell
ernie eagle:

Vid något tillfälle för länge sedan har jag opponerat mig mot ditt ofog att ständigt skriva med versaler. Allmänt internethyfs säger att det är att skrika och därför en smula ofint. J-kligt irriterande tycker iaf jag att det är!
Du svarade mig då att det var för att viktig information bättre skulle nå fram. Nåväl, gott så. Tycker dock att du missbrukar detta ohejdat!
Kommentera

Sv: Klackduell

ernie eagle:

För egen min del så skiter jag fullständig i supporterklubben iom att jag har aldrig något med dom att göra..På Jalonens tid fanns det kontakt men inte efter han lämnade styrlsen..

Så om Supporterklubben gör bra jobb eller inte vet inte jag men när det gäller supporterklubben så kan vi ta det via telefonen nån dag i veckan..

Det du håller på med i kväll är helt under bältet på folk..Kritik är en sak..Spy galla är en annan..Så om vi ska fortsätta detta tjöt så kan vi hålla oss till ditt uppträdande och inte dra in supporterklubben in i din besvikelse..

Kommentera

Sv: Klackduell
Ambroo: Det får man visst det! Gratislotterdelades ut och jag vann förvisso utan lott i kockduell no.2 tack vare Kasper Koskinen (en grabb med stil) som tyckte jag var en härlig supporter och eftersom ingen med lott no.28 ville komma upp och käka så sa han till sin mamma (kalles fru) den där grabben i timråtröja som skrek och sempade borde få äta sig mätt! Så jag fick friplatsen!

TUSEN TACK KASPER! DU ÄR UNDERBAR!
Kommentera

« · 712970 · »