1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582413 inlägg · 6215 ämnen

Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

« · 1430855 · » Till forumet


Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Mail till ordförande Ericson

Hej.
När du ordnat så att det har varit högläsning av Jimmy Hamrins senaste blogginlägg i st som han kallar ett brev till laget skall jag sätta in 500 kr på ert konto. 

Är mina skattade pengar värda något för er så utgår jag från att detta arrangeras. 

Bildbevis eller ett officiellt brev från lagets kapten är ert kvitto på insättningen. 

Tack för ordet 
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Bragd-Birger: Precis . De lilla man kan göra för att påverka vill man ändå göra så man slipper fundera
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Bragd-Birger: Läge att damma av Challe lagom till Kvalserien?
Då har han ju fått belastat MoDolidernas budget optimalt och han kan vifta med sin stora röda finne i omklädningrummet osv.

Sannerligen en nygammal röst och Jonte och Challe kan få ge varandra syndernas förlåtelse. Kalla in en katolsk prälle från Gotland (Mitt happyplace) som idrottspsykolog.


Nog med förslag? 

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Olle: Jag tänker så här. Om 5 månader kan Timrå vara ett allsvenskt lag eller ett elitserielag. Kan jag göra någonting för att påverka det?

Förmodligen inte. En konkret möjlighet finns dock: att hysta in en slant.

Huruvida det hjälper eller inte vet jag inte. Men jag trivs inte riktigt med tanken på att stå där i mars och känna att, fan...inte ens det gjorde jag för att försöka bidra.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Bragd-Birger: Hur många har försvunnit från läktarna vid tidpunkten för perras avresa? Har man råd att vara avhängd så här tidigt? Vem fan vill se skiten?! Jag är avundsjuk på dig för att du fortfarande orkar sitta och söka lösningar i formationerna. Själv ligger jag bara i ett hörn och dricker ur en fickplunta...möjligtvis att jag kan väsa ur mig ett "avgå alla" i mellanåt.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Vad gör molla nu för tiden?
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Här snackas det om förstacentrar, PP-backar och sypermålisar. Vad vi behöver är en TRÄNARE som kan bygga upp och lotsa laget genom kvalserien!

Timrå IK är dom bästa.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Olle: Perra kommer att försvinna. Tyvärr kommer det förmodligen dröja längre än dom flesta av oss önskar, men i kvalserien tror jag inte han står där.
Angående pengainsättning, så...är det väl bara att välja. Antingen hänger man på och hoppas att dom insamlade pengarna kommer utgöra en positiv faktor i klubbens kamp för överlevnad eller så gör man det inte. Villkora? Lönlöst. Nubben är sportchef, det är hans väg som gäller. Han kommer att göra det bästa av situationen, efter hur han ser på den.

Vilket mörker. Tjatar - för tredje gången idag - om att vi måste ha in en offensiv center. Enbart Larsson som funkar nu, och det är en bonus. Men han ska inte vara förstecenter.

Herregud. Vilken skitsäsong. Men det har vi fått intrummat i sisådär 20 matcher nu. Ingenting har förändrats i o m dagens bottennapp. Och just där nånstans har vi problemet.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

erathoo: Om han inte har fått sparken efter att ha satt rekord i sämsta PP i modern tid, kört ett lag i botten två år i rad och inte lyckas flippa en jävla seger mot ett specifikt lag på 8 raka matcher...då tror jag nog inte att lite cash kommer att motivera ledningen till att sparka honom heller.

Men som sagt, jag dömer ingen för att dom tror på det här.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
bobrov: Vad gör Bobo Simensen?
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
VART ÄR FÖRSTE CENTER; VART ÄR FÖRSTEBACKEN, VART ÄR FÖRSTEMÅLVAKTEN! ojjj caps lock där
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Olle: Om vi skänker en slant kanske dom har råd att ge Perra sparken, har du tänkt på det Olle? ;-)
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Andersson: Även om det blir kvalserien så måste vi väl ändå ställa upp för att hjälpa föreningen  att klara oss kvar i eliten,kom igen alla  pessemister skänk en slant till det sjunkna skeppet så vi kan värva flera spelare eller ledare ??

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Kattgubben: Alla skall naturligtvis skapa sig en egen uppfattning, det är alltid det bästa. Min är att pengarna som skänks inte kommer att placeras på ett område jag finner önskvärt. Faktum är att jag tycker att alla värvningar med perra kvar vid rodret egentligen är pengar rakt i sjön.

Om en ny tränare får chansen att sätta sin prägel på laget så kommer jag att omvärdera mitt ställningstagande omgående. Då har ledningen visat att man vill göra ett seriöst försök. Om andra tror att snabba värvningar för en billig penning är lösningen på den här krisen så tänker jag inte hålla det emot dessa personer.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Olle:Absolut. Fast jag tänker som så att det är inte nuvarande ledning jag skänker pengar till, utan det är den för tillfället grovt misskötta klubben som jag önskar ska uppstå ur askan när den här mardrömmen är över, och att försöka rädda det som nu räddas kan... när krutröken skingras finns själva essensen av Timrå kvar ändå, och nog vill man väl på nåt sätt att detta Timrå ska komma så lindrigt undan som möjligt.

Eftervärldens dom på ledningen inkompetens skall dock, med rätta, vara hård.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Kattgubben: Jag dömer inte de fans som ovillkorligt skänker pengar till det här sjunkande skeppet, däremot hyser jag en viss respekt för dem som ställer motkrav innan dom öppnar plånboken.

Jag menade inget personligt mot superfalle, allt jag säger är att det inte bara går att kräva extra pengar från de som redan föder föreningen och samtidigt ignorera dessa personers högsta önskan. Sparka perra.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Blizzard:och ledningen har gömt inhalatorn nånstans och vägrar berätta vart den är....
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Kattgubben: och Perra är astman.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Olle:fast... Timrå är ju VÅRT astmasjuka barn :(
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

superfalle: Är du en sån där som skänker pengar åt någon som knackar på, visar en bild på en golden retreiver och vill ha pengar för sina astmasjuka barn?

Alla skriker efter perras avgång och föreningen vill ha pengar från fansen för att köpa nya backar...konstigt att folk är ovilliga att investera i det här...

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Per HApps:

Nja nu tar du i ....

Förra gången de blev kvalserie tog väl Timrå ca  45-50 poäng i grundserien.

Kommer ihåg att de gjordes 99 mål framåt , på 50 matcher 

fast å andra sidan ... hur många poäng har vi nu ?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Andersson:

Jo, men om vi ska vara lite realistiska. Ekonomin är inte direkt den bästa. Även om ni skulle värva flera spelare, är det ganska troligt att ni hamnar i Kvalserien. Är det inte då bättre att kunna ta in några riktiga stjärnor på korttidskontrakt i januari istället?

Hasek är väl klubblös? Det vore lite coolt.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
superfalle:
Ursäkta men man begär för mycket . I praktiken klar för kvalserien innan jul. Så kassa var man inte ens förra gången det blev kvalserie. Och då räddade z oss kvar, nu, pikkarainen ??
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

diffe: Slutspelat?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
FAN, NU LUKTAR DET SLUTSPEL....!!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Bad_Brett:

Tycker att jag har hört de där med att avvakta förut , i något sammanhang , i den här klubben

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Andersson:

Frågan är om det inte är bättre att avvakta tills någon riktigt bra målvakt och center dyker upp, en att panikvärva redan nu.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Per HApps: Synd att många tänker så . Blir inte mycket av insamlingen då . Några få som kastar in pengar gör varken till eller ifrån . .
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Modano:

Brukar han sätta betyg på perra ?

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Nubben har ingen tacksam uppgift nu direkt, fy f*n.... lider med karln.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Kerstin_k: Ja lär ju komma några jävla idiot groder från perra som norrlandstidningarna köper. Får hoppas att inte jimmy kommer med några löjliga mes betyg på PERRA OCH TANT TIMJÅ utan öppnar käften om tränare och mjuka rädda spelare.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Nä, produkten är för ointressant.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Icetea: Man kan inte värdera upphämtningen. Vad skiljer den mot den "ärofulla" torsken mot SAIK på hemmaplan senast eller strafftorsken mot Luleå? Vi är långt förbi det här med "goda intentioner". Det får se ut precis hur som helst så länge poängen trillar in.

Fast fuck it. Inte ens det spelar roll längre, vi är så avsågade att det är pinsamt.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Lakens åtgärdslista:

* Bort med Perra och Clabbe

* Värva en ny förstemålvakt

Slut.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Kerstin_k: Glöm inte den här one-linern;"Vi vet att vi kan så mycket bättre"

Det kan väl alla lag??

Redigerad kommentar

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Icetea: Ändå kommer det stå i tidningen i morgon att det var nära att gå vägen och Perra citeras med; "Vi tar med oss dom tio första minutrarna i den sista perioden till nästa match. Nu måste var och en rannsaka sig själv tills nästa match. Än är det inte kört. Om jag tror på det här? Jag står väl i båset fortfarande?"
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Olle: TRÄNARBYTE då hakar jag på annars får det vara...

Jag vet inte vad som är fel men när laget presterar på det här viset i det läget som laget befinner sig i tabellen då måste nåt vara fel... frågan är vad det finns för alternativ på tränarposten förutom Ante K.

Visst nära en upphämtning men det räcker liksom inte att ge bort matchen i de två första perioderna

Skandalöst svagt minst sagt

Ny tränare, Ny målvakt, en sniper och en bra back så kanske vi klarar KS.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Olle: Nubben står som namn på resultat potten :P
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Mackelito: Jag ger en slät tusenlapp till värvarpotten den dagen perra får sparken. Inte en krona innan dess.

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Nej.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Nej, inte nu längre.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
KORITFW: Lite klent tycker jag när stora sponsorer som tex SCA redan chippat in. De kunde gott lagt mer än 25'000 tycker jag.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Insamlingen uppe i 163600 kr.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Har jag sagt att jag gillat detta!?

Jag ska ge!

En förening som ber om hjälp!
Har man bakbundit tj o satt munkavle på honom?
Detta kommer inte att dra in så mycket pengar atr en hockeystjärnas lön blir betald sässen ut (tror jag) men skrapar man ihop nån eller några månadslöner så gör det juh skillnad! Utöver det faktum att folk o företag GER pengar så syns man och jag kan tänka mig att många av de privat personer som ger pengar stärker sitt intresse för klubben och kanske blir nyfiken på att se de kommande nyförvärven spela.

Väcker man intresset hos marginalpubliken så kommer inkomsterna att öka rejält under de resterande hemma matcherna.

Nya Timrå Ik (lite ödmjukare)

Jag gillar detta!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Mangy92: Ja vore bra, som Brynäs hade på sin hemsida för något år sedan, typ en termometer.
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

Kattgubben: Vi kan ha en stubin som brinner när pengar sätts in och vid tillräkligt mycket pengar så sprängs Kolan eller någon annan rolig man vill spränga.


Eller en Kolan som äter chips och Burgare vid varje 500 tillsluts så sprängs han av fetma,

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Mangy92:Precis! Ungefär som Ron Pauls "moneybombs". Folk peppar varandra att spränga nya gränser hela tiden :D
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
TikJocke: Kommer det att läggas upp så att man ser hur mycket som donerats? :) Som sagt så lär det sporra folk att donera mer!
Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?

För att förtydliga så att ingen skickar pengar till fel postgironummer så är det rätta 4145830-8 och inget annat. Det tidigare numret var felaktigt.

Ber om ursäkt för detta

/Jocke Sandström, Timrå IK

Låst ämne

Sv: Kommer du skänka 500 kr till föreningens värvarpott?
Kostiainen: Vinner Frölunda ikväll under ordinarie tar jag 2 också :-)
Låst ämne

« · 1430855 · »