1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577973 inlägg · 6216 ämnen

Kvalserien 2013

1575657 · » Till forumet


Sv: Kvalserien 2013

Timrå Icon:

Drömfinalen är ett faktum. Samtidigt som man sörjer Timrå IK gläds man över att SAIK och LHF möts i SM-final. Kommer att befinna mig på en jobbturné i Norrbotten och Lappland till veckan. Med stopp i Piteå, Luleå och Jokkmokk. Kanske att man hinner ta en sväng till någon sportbar och snacka lite hockey på vägen. Trots allt blir det bland annat två hotellnätter i Luleå. Ser fram emot det där. Oavsett vilket lag som vinner känns det helt rätt att guldet äntligen hamnar norr om Ö-vik och Gävle den här gången...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
DJ Hemp: Samma här. Luktar tyvärr FBK....

Yeees!!!! Lulääää!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Tack för alla fina svar när jag låg och sov. Nu hinner jag inte skriva tillbaka. Kollar med stort intresse på "sudden" i Karlstad. Forza Luleå!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

DJ Hemp:Även om vi tagit en seger i matcherna mot Leksand tror jag inte det hade räckt ändå, Leksand gick på 2 torskar på slutet men då var dom redan klara för elitserien , tabellen ser jämnare ut än den egentligen är. Nu slickar vi såren och kommer tillbaka i höst!!

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Om vi hamnar i rekonstruktion i vår, när bedöms elitlicensen i så fall, någon som vet?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Erytrocyt: kan man köra en rekonstruktion av en föreningen? Eller måste man köra in hela klabbet i arenabolaget inför en sådan?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Timrå Isstadion:

Ja, det bästa kanske vore att få ett nej av bankerna på måndag så att vi hamnar i rekonstruktion. Då kan man ju tydligen göra vilka satsningar som helst utan följder och konsekvenser.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Erytrocyt: Den trupp som kunde tas genom vintern med hjälp av Statlig lönegaranti, dessutom...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
söder över:

De brukar skriva att det inte är lagets fel. Det vill säga de lag som har värvats ihop för pengar man inte hade. Märkligt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Bofors hade 4, 3 miljoner i budget förrförra säsongen, inte så markant mycket mer nu.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
En randanmärkning: 10-12 miljoner eller mindre i truppbudget MÅSTE inte automatiskt vara synonymt med bottenträsk. Bofors och även Oskarshamn har varit med i KS-diskussionen med klart mindre än så i budget. Inbillar mig också att Sundsvall/Timrå är attraktivare orter än de nämnda...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
mikenomad: Blue Step lånar ju ut till dom som har svårt med kreditvärdighet annars...använder man sig inte av dom i Lyxfällan rätt ofta? Kan någon ringa Lyxfällan å Timrås vägnar?

Antar att vi lär testa rekonstruktionståget om vi hamnar i KK-läge. Nåt säger mig däremot att företagen inte kommer skriva av 75% som i Leksands fall och att vi då ändå går tung framtid till mötes.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
söder över: Hittar det inte på nätet men i dagens pappers-ST är det en intervju med Tommy där han berättar att en bank, Nordea, nu hoppat av och att hoppet står till Handelsbanken och Swedbank. Tommy säger att han har förhoppningar om att besked från dessa kan komma nu på måndag och att han både hoppas och tror att det ska bli positivt. Han utesluter dock inte personalnedskärningar och betonar att oavsett lån eller inte vore det inte trovärdigt att prata satnsning mot Elitserien. De pengarna går direkt för att skapa förutsättningar till att öht överleva. Fast han säger samtidigt att en viss rörelselättnad ekonomiskt blir ju ett positivt besked vilket även kan märkas i lagbygget. Blir beskedet negativt kommer naturligtvis överväganden om att begära sig i konkurs eller rekonstruktion bli aktuella.

Lendo Tommy, har du ringt Lendo? De jobbar för att sänka dina räntekostnader...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
DJ Hemp: Nu nämns det alltså att man inte kan utesluta en konkurs av timrå ik medans leksands if (som i min bok nu är synonymt med en sådan som tar betalt för sexuella tjänster och garanterat är kondylom smittad seglar upp i es och myser i sin rekonstruktionsonepiece med sockeplast på fossingarna) firas av bloggare krönikörer och allmänna hockeyexperter i riksmedia... jag fattar inte hur fan man som skribent avlönad av en stor jävla kvällsblaska eller statligt ägd och drivet företag kan hylla detta återtåg av leksand som lyckat. Dom spelar es nästa år efter svensk sporthistorias mest misslyckade återtågshärva någonsin... det är skrattretande och hade det inte varit för konkurs hotet över timrå ik så hade jag nog verkligen skrattat åt hellvetet med men nu kan min älskade och tidigare så illa skötta förening tvingas lägga ner sin verksamhet med stort bidrag av en ekodopad dalahora...

Tröstens ord vareja...

Dä bli no braa skruse.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
DJ Hemp: Ut och segla och behärska elementen, all annan sport är bara löjlig just nu.....
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
DJ Hemp: We shall overcome, trusten me harden!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

Nu med facit i hand så har vi ju genomfört en rätt hyfsad kvalserie, ungefär som den i fjol - med undantag av två katastrofmatcher mot Leksand. Så nu börjar jag banne mig att ångra mina tidigare lovord till denna förening. Vi hamnade fem poäng under dem - och förlorade samtliga sex poäng i dessa två matcher. Mot en i mångas ögon jävla fuskförening. Det är inte utan att bitterkuken i mig börjar vakna till liv nu. Riktigt ordentligt dessutom. Gick det verkligen rätt till det här? Är väl så dags nu även om en annan knappast hade gjort någon skillnad när det väl begav sig. Allting var ju redan predestinerat, förutbestämt.

All heder till Örebro för seriesegern även om vi spöade dem två gånger om - straffar ja, men vad fan... Men Leksand? Nu lär man ju förbli denna bitterkuk så länge TIK spelar i Allsvenskan, så lagom kul det eller...

Någon som har ett tröstens ord i denna svåra stund?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

Vi är det bästa rödvita laget!!!

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
T T: Iom att Tingsryd förlorade blir det väl så att KHK blir kvar oavsett hur det går.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Dream Team: Vi var som sämst när det gällde.
Våra mest rutinerade svek oss.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Dream Team: Jag tippar att KHK förlorar sig kvar.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
T T: Nämenprecis.....vad fasen hände egentligen...?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Straffar i båda matcherna...den avslutningen skulle vi ha haft i kväll. Då hade det varit lite nerv...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
T T: Säsongen och ödet hänger på dubbla straffavgöranden.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Hade man sagt innan att vi skulle vinna båda mot Örebro men ändå komma sju poäng efter så hade man inte blivit geniförklarad direkt...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
T T: Men nu ska vi pussa ned Örebros fest med våra junisar som det sista vi gör
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Tjuvläge för Karlskrona och Tingsryd just nu. De vet inte om de behöver två eller tre poäng...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Jacob Åhlander: Det kanske bara är du som tittar. Respect!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

100 spänn för skitkavlité, 9 spänn för helt ok kvalité på S24. 

Va de bara för mig som bilden försvann sista 5 min? 

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Hälge: När man kollar på den matchen, i en arena som tar 6000 och där det är 6200 ikv, och så visar dom bilder från Björknäshallen...ja då känner man ju att Björklöven är lite överdimensionerade för div 1. Seriöst, kan vi bara ställa ett hyggligt AS-lag på isen i höst väntar nog rätt roliga matcher mot Löven. Publiklag är de helt klart och för vår del finns ju även en historik av derbykaraktär.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
KniveN: Här då?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
T T: Den sidan ligger alltid uppe i en flik, men ser du någon Timrå match där?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

KniveN: *host*

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
KniveN: Timrås match sänds inte, men har du TV10 kan du titta på våra blivande motståndare IF Björklöven.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
perra: Hittar inte heller någon kanal den sänds på..
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
mikenomad: Jag menar det. Motivation slår klass, eller nåt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Dream Team: Vore kul att vinna ikväll. Jag menar, det är ju ändå elitseriemotstånd..
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
mikenomad: Of course. Bäst när det gäller!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
mikenomad: Ikväll vänder det!!11!!!!1
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Timrå Icon: Game day, nu kör vi!! Herre på TÄPPAAAN!!!11
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
T T: Ja i curling möjligen.
Synd att man jobbade idag.
Tror det fanns platser kvar i "lugna bussen" annars
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

T T:sänds matchen ikväll

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Nämen vad tror vi om kvällen? Kan Piteå skrälla?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
John K: Det bör väl spelarna kunna lista ut själv. Sen har inte ssk nått att spela för heller, där av målfesten.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Anledningen till att Timrå misslyckats i kvalserien är att tränarna inte lyckats övertyga spelarna om att slappna av i liret och bara göra jobbet. Spelarna har ju varit så skitspända så att dom inte kunnat det. Titta hur det gick när slaget redan var förlorat och spänningarna släppte. Då åker man ner till Södertälje och vinner med 8-3. Dessutom med 8 olika målskyttar.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Timrå Icon:  6-1 nu och det verkar mer som man blivit lovade en helkväll och hela menyn :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Orka kolla, lyssna öht på Timrå o äckligt hyllande av Leksand.
Kräkes på allt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Dream Team: Nää de har väl blivit lovade öl och räkmacka i Tönnebro
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Ludvig Nilsson kan nog bli riktigt vass kommande säsong.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
reborn: 4-1 nu. Det går väl så enkelt enbart för att matchen inte gäller nåt. För inbilla mig inte att Monten lyckats ge spelarna några förhoppningar.
Kommentera

1575657 · »