Men vad fasen Olle, det är ju bara hockey det handlar om. Dessutom missade MoDo slutspelet med råge. De var ju inte ens med ända in i kaklet. Skönt med tidig semester för deras fans. Då kan de börja engagera sig i Giffarnas försäsong istället, den är betydligt hetare. "Walle" är tillbaka!
DJ Hemp: Jag ser inte mycket i laget som (just nu) är värd att vara stolt över. Jag gillade Axelssons- och Svenssons energi, när många andra hängde med huvudena men annars ser det blekt ut. Jag vet inte, men när känslorna lagt sig så kan jag möjligtvis bli imponerad av att man öht. tar sig till slutspel med det här laget man har till sitt förfogande.
Jag må vara en usel förlorare men jag vill att vi tar oss till slutspel på grund av lagets prestationer, inte dom andra lagens tillkortakommanden. Vi tar oss till slutspel för att det finns ett par andra lag som underpresterat och hade jag exempelvis varit modosupporter idag så hade jag garanterat supit mig dyngrak, pissat i handfatet, slocknat och tagit ledigt resten av veckan.
KniveN: Anledningen till negativiteten kan ju ligga i att vi halkar in i slutspelet på ett bananskal, med sämsta möjliga form, mot bästa möjliga motstånd. Visst, allt kan hända i ett slutspel men det finns ingenting som talar för att det kommer att göra det.
Den absolut första åtgärden inför Luleå måste ju vara att ställa Åke i mål och låta det så förbli under slutspelet. Jag ser ingen anledning att ställa en målvakt mellan stolparna som inte är uttalad förstamålvakt eller som förmodligen inte ens kommer att ha kontrakt över nästa säsong.
Egentligen är det en ganska märklig känsla man har just nu. Man har följt detta lag hela säsongen med ständig skräck för kvalserien och med ett något grumligt hopp om att nå slutspel.
Och nu när de blir klara i kväll, så sitter man mest här och känner sig irriterad för att de spelar så jävla illa på bortaplan. Egentligen ska man ju vara skitglad för att vi trots vårt helt sagolikt usla bortaspel överhuvudtaget är kvar i serien och än bättre i slutspel. Låt oss bli strutsar nu och glömma grundseriens bortaspel.
Varför skämmas!? Vi tillhör landets åtta bästa lag och förtjänar därför att gå till slutspel. Jag är snarare stolt. Skit i den här förbannade matchen nu! Har aldrig varit med om någon gnälligare säsong än denna i detta forum. Inte ens när vi är slutspelsklara inför sista omgången förmår vissa känna glädje och stolthet. Jag är nöjd. Punkt.
MB: Själv är jag bara superglad över att är i slutspel över huvud taget, undrar hur kul Modo och Dif har det just nu, hehe. Och vad som snurrar i huvudet hos Rögle och SSK.
Att man en orkar att gnälla över grundserien . tss tss.
Per HApps: Är det inte fantastiskt att så många orkar bjäbba vidare trots trådnamnet? Världsrekord!
Nu är det dags för slutspel och där kan precis, precis allting hända. Ingenting som har varit i serien räknas utan nu börja man om från noll och går in helt utan press. Press är något som TIK har fått leva med i stort sett hela säsongen och ändå lyckades de reda ut stormen trots en jumboplacering där ett tag. Starkt i sig!
Manderville: Precis som linköping bara kommer få 2 hemma matcher sen är det slut? Dom har ju inte slagit dåliga (enligt många här) Timrå hemma på 3 försök i år.
Vad fan är det med att alla ska vara så jävla "negiga" här inne. Är alla så bittra/ har dåliga liv att dom måste klaga på andra för att på något sätt höja sig själv.
Per HApps: Sällan har man gått in i ett slutspel med så låga förväntningar på laget som i år i alla fall.
Egentligen spelar det nog ingen roll vilka vi får då Luleå knappast längre är möjliga. Men ok, ge oss LHC då deras försvarsspel är klart sämst av lagen i toppen.
Per HApps: Spelar nog ingen roll, kan man inte slå Brynäs i en ända match borta får vi va tacksamma åt 2 hemmamatcher sen är det semester. Jävligt lång för vissa, typ för alltid...
Bonusar är alltid kul, vare sig man är hockeysupporter eller företagsledare.