1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600623 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
men satan vad dom råkar göra mål då!!

Bara inse att Backlund inte är någon Liv.

Kerstin_k: halvtavla av Backlund. Och dåligt försvarsspel.

Fan vad less jag blir, trodde detta skulle bli spännande in i slutet. Nu känns det fan redan dank

haggen:

Den här matchen ska tilläggas..

Så jävla tragiskt att matchen ska vara avgjord redan, fan så dåligt.

Snoop: Hejja timrå, det är halva matchen kvar!

Allt kan hända i hockey!

RocknRolf2: Jag håller med. Det kändes som om luften gick ur en ordenltigt nu. Suck. Nu krävs det ett smärre mirakel för att vi ska vända detta :/

Berka: inte när de gäller timrå, o knappast på bortaplan.

MEN FÖR FAN SKOGS!

Det här måste vara Skogs sista matcher i Timrå, allt annat är fan fullständigt oacceptabelt. HELT JÄVLA MENLÖS!

RocknRolf2: Nu kommer chansen. Här avgörs matchen kan jag nästan påstå... Kom igen nu Timrå

Man kan tro det är i övik matchen spelas, satans vilken gnällig cp-publik.

Snoop: Nä erat bortaspel har väl inte varit som ni tänk, men det är i detta läge de stora spelarna ska kliva fram, tenkrat,hynning,wandell. mm.

Det är en lång matchserie så att trötta ut sina motspelare suggsesivt match efter match kan bli avgörande i slutet.

Kerstin_k: Ja, det var den matchen, som sagt. Sedan kan man ju fråga sig vad fan Challe håller på med, härlig toppning...

Berka: Ja nu sumpade man bort 5 mot 3 spel så nu är de gonatt, fan så dåligt luktar ju bajs detta spel.

haggen: Haha du vet du..

Snoop: Kan vara att man ligger under med 3-0 och vill verkligen göra en redusering, därför låser sig spelet. Tro mig jag vet, modo har legat under hela säsongen och när man fått chansen i pp har allt blivit än sämre!

RocknRolf2: Äh, nu är det bara att bryta ihop och komma igen. Hoppas att Timrå kör utav bara helvete så att HV känner att dom kom undan med blotta förskräckelsen. Det kan vara viktigt i framtida bortamatcher. Ge dom inte känslan av att det var enkelt att vinna hemma mot Timrå.

Sanningen.

Timrå förlorade matchen när man brände alla chanser i första perioden.
Man skulle till och med kunna vara så elak att påstå att matchen förlorades när Styf missade sin solklara chans precis i början. Men det är lite väl hårt.

På bortaplan måste man ta tillvara på alla klara chanser, vi tog inte tillvara på någon - så enkelt är det!

Laken: Svammel. Man måste spela bra i 3 perioder för att vinna en sån här match. Får man inte utdelning i första får man fixa chanserna i andra. Timrå förlorar matchen på grund av två snabba HV-mål i början av andra, samt ett missat 5-3-läge några minuter senare

RocknRolf2: Var det inte mot HV vi vände 4-1 eller 5-1 mot nån gång? Tror vi gjorde 5 mål i sista perren eller nått sånt.

RocknRolf2: Klockrent av Styf att ge Thörnberg en rak höger. Det är alltid nåt att glädja sig över.

Men där ser man på reprisen hur Styf drar in en höger i nyllet på Thörnberg. Dagens vackraste ögonblick!

RocknRolf2: Nej, precis så kände jag när jag såg första perioden och så känner jag fortfarande!
Vi hade en handfull klara chanser men kunde inte utnyttja någon.

RocknRolf2: Måste säga att min gamla vapendragare styf (fast på den tiden johnsson) e härlig att skåda.. Hjärta i spelet har han alltid haft! Hälsa han om det är någon här som känner han =)

Det är patetiskt att se skottstatistiken och det är patetiskt att se de "stora" namnen svika laget. Tänker främst på Lehtonen, Hynning och Pärssinen. Den sistnämnde borde ha varit bänkad efter första. Trist att notera att backe blev mänsklig efter 3-0 målet också.

Bara att avsluta den här matchen på ett bra sätt nu och förbereda sig på måstematch på hemmaplan igen.

En sådan här match saknar man en Sanny som kan kliva in och göra en yetmankross. Känns som det kan behövas för att ha en chans att vända matchen.

Kerstin_k & RocknRolf2: Ja, nu fokuserar vi på att trycka till FJOLLAN samt att spräcka Livs nolla! ;-)

Laken: Så länge avsluten är bra så är det inte så mycket att säga om. Men när Skogs däremot drar iväg en lös handledare när han gott om tid på sig rakt i slottet, det är på tok för dåligt. Helt obegripligt att den totalt harmlösa Skogs gjorde 9 mål i Mora ifjol.

RocknRolf2: Avsluten är inte tillräckligt bra om man inte gör mål. Enkel sanning.

Undrar om det finns en chans att Åkerlund står nästa match.

Stackars dom tappra tikarna som åkt dit o kollat, dom får sitta på bussen dom medans spelarna flyger.

Blärk. Jag har väldigt, väldigt svårt att se att vi vinner den här matchserien. Dessutom är jag fortfarande övertygad om att Kenta är en bättre tränare än Challe. Härlig fingertoppskänsla i det bytet...

vill bara sägga att ser jag davidsson ute så ska jag sänka han rakt av vilken j..a fjolla och kommentatorena jag först är det bra när hv gör två noll sen kritiserar man timrå när hv gör tre noll gå en kurrs i att komentera sport eller något fjoller kom hit om ni ska ha stryk

Och att inte Angell åker ut där är fan ett hån mot hela sporten.

"Friman SR: Känns nästan som att ifall, HV mot förmodan ;-) skulle leda med en massa mål i tredje perioden, så borde vi offra någon som kan plocka Thörnberg? Lära fjollan ett och annat!

Laken @ Sundsvall Idag kl. 13:24"

Härlig inställning an Andersson ändå, hoppas han kan tryckasönder ett par hvspelare i sista.
Även Sonnenberg har en hel del att uträtta och Styf, ja där finns det risk för matchstraff där han får med sig en viss fröken törnberg

haggen: inte f.n är det väll backlunds fel iaf men hv får ju fan göra som dom vill in med två busar med lite känsla för när man ska sägga ifrån i timrå så ska ni få se inga flå busar men dock ite fulare spelare

RocknRolf2: och davidsson

falo:

Så länge man inte kan spela ett ärligt bortaspel är vi fetrökta, då hjälper det inte ens med en smokey i skinnmössa i jerusalem

falo: Lögn o fiin nu. (punkt)

Faaaaaaan... Bara vi kunnat få hål på Liv hade det varit en helt annan match, jag tycker vi gör en bra match trots 4-0.

Personligen så ser jag hellre att spelarna blir effektivare än att de koncentrerar sig på att smälla till någon HV-spelare. Hade Timrå varit effektiva så hade det varit en jämn match målmässigt också.

Våra "stjärnor" lyser med sin frånvaro. Det gör de dock väldigt effektivt.

falo: Nej Davidsson har jag ingenting emot. Hyser inget särskilt särskilt agg mot någon annan spelare i elitserien heller för den delen (Krizan, Marcus Nilsson och Nils Ekman spelar ju inte här längre). Men just Thörnberg. Jag hoppas verkligen att hans kropp går sönder!

falo: Falo kom igen. Både du och jag vet att du aldrig skulle få för dig att göra nått sånt om nån av dom mötte dig. Du förlöjligar bara dig själv.

Det är rätt att visa känslor. Men ta ut det på rätt sätt. Att påstå att man ska spöa nån för att dom spelar hockey känns inte riktigt nyanserat och genomtänkt.

summa sumarum så kan vi inte komma undan med att HV i allmänhet och Davidsson i synnerhet är riktigt jävla bra. Det handlar helt enkelt om att Timrå ska hitta ett sätt att neutralisera honom. Annars blir den här matchserien ganska jobbig.

Det jag stör mig mest på är att Thörnberg får spela idag men kanske inte på måndag. Han gjorde första målet. Om disciplinnämnden hade gjort sitt arbete direkt så hade han 1) kanske inte spelat och absolut inte gjort 1-0 eller 2) spelat och blivit firad och vi hade inte behövt tänka mer på det.

Nu hoppas jag att Timrå kliver in i tredje med en jälva inställning och vilja att förstöra glädjen för HV. Kör på som fan, tackla, skjut, spräck nollan för Liv. Visa att vi inte ger oss bara för att det står 4-0 på tavlan. Visa att det är grisjobbigt att spela mot Timrå även om man leder.

Hälge:helt rätt många av våra som ska kliva fram är helt kalla!

Synd som fan att den här matchen kukade ur. Men, så går det när man inte sätter sina lägen samtidigt som motståndarna gör det.

Sen börjar tiden rinna ut för Pyörälä, Lehtonen, Tenkrat, Wandell och Hynning. Dom måste kliva fram nu och bli ett vapen. Nu är det mest ös när Sundh, Axelsson och övriga hundar är inne.

Bara att köra som fan nu i tredje. Matchjäveln är med största sannoliket körd, men man måste få någonting att gå på inför fortsättningen. Vaska om i dom två första formationerna.

Sen är det skönt att se Styf stå upp. Han är verkligen stenhård där ute.

Kom igen nu, Timrå! In med puckjäveln!

falo:

Petter Rönnqvist är ju bara j-ligt sur för att inte Modo är i slutspel och är j-ulskt partisk i sitt snack. Ska definitivt inte sitta och komentera Timrås matcher!

Yellowcard: Ja, hade vi gjort 1 och kanske 2-0 så hade HV blivit stressade, då hade vi kunnat spela på detta.

Tyvärr så är vi för naiva i egen zon. Sett till spel o målchanser tycker jag att vi skulle ha haft minst oavgjort men mål förtjänar man inte. Mål gör man!

Vi blir straffade hela tiden + att Liv verkar vara ett spöke för oss.

« · 1137708 · »