1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606651 inlägg · 6214 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Frella: Haha, du är komisk. Nä men Sonnie-Wandie-Hynnie var ju också hemskt, hemskt bra.

Nu var det iofs Nygårds som satt ihop Tenkie-Reggie-Hynnie ifjol i slutspelet så varför inte göra det igen. Reggie och Wandie känns ju också väldigt lika i spelsättet dessutom. Vi behöver få igång 7-13-62 just i detta nu. För finnarna lär väl vara igång nu i och med målen sist? Och för att inte tala om Sonnie som ju också gjorde mål.

Skarin: Vart vill du då placera boogie-woogie?

Dunc: På sidan. Lander är det bästa alternativet.

Ambroo: Lander istället för Bogg?

Skarin: Absolut.

Skarin: Nu kommer ju Tenkrat göra 3-4 kassar ikväll efter alla sågningar men jag har svårt att se varför man inte kastar leken i just det här fallet.

Ambroo: Håller med , Bogg är för slö på skridskorna , Lander bättre på de flesta punkter!!

In med Lander!!

Frella: Nja, jag tror mer på att Pyrr, Pärr, Hynnie och Wandie sätter två mål vardera efter deras sågningar. Sonnie gör väl ett då.

Ambroo: Nja, där är vi inte överens iaf. Skönt på sitt sätt för en gång skull ;)

Skarin: Lander har hungern som Boggen saknar och dessutom så kan han och MPS skapa magi om de har den dan.

Ambroo: Visst KAN dom skapa magi. Framförallt på hemmaplan dock.

Mackelito: Idag är det fritt fram för chansningar och "tokkörningar". Man har absolut ingenting att förlora och skulle det inte gå vägen så har man möjlighet till gris och gnet imorgon.

Skarin: Chansa!

HV 71 - Timrå IK

LÄRKING, Christer dömer ikväll

assisteras av
LYTH, Peter
DAHMÉN, Jimmy

Ambroo: Jag skulle vilja säga att det är i dagens match vi har chansen, torsk ikväll och vi kan chansa hejvilt imorn för att på nåt sätt bryta mönster.

Jag ser inte överhuvudtaget hur vi ska kunna vinna (eller ens få oavgjort) borta mot HV?!
Beställer nog inte ens hem matchen...

Finns det någon som helt allvarligt tror att Timrå kommer att ha skuggan av en chans ikväll?

ALLTING talar för HV71!

Ambroo:

Det är stoltare, våga sitt tärningskast,
än att tyna med slocknande låge.
Det är skönare lyss till en sträng, som brast,
än att aldrig spänna en båge.

Laken: Jag tycker nog att det finns en liten chans för vinst ändå...

Laken: Vi vinner, 1-5 !!

Laken: Jo, det här känns ju inte riktigt stabilt. Lekfull träning, konstiga formationer, Backe istället Åke osv.

klart detta kan gå vägen, dom måste bara tänka att kinnarps är eon. släppa på dom mentala spärrarna som säger att det är farligt på bortaplan.

ÄLSKA TIMRÅ!

Snoop: Tig människa, är du från vettet?? Ikväll skyller jag förlusten på dig!

Snoop: ;-)

mikenomad: hehe, säger som Lehtonen sa "Målet måste vara att vinna varenda match", ingen skillnad i slutspelet :) VI KROSSAR HIV Skit i 1 ;)

Skarin: Hoppas du har den där käcka, vita uniformen med hopsydda ärmar nära till hands ikväll för den lär behövas.
Akut 7:an har x-tra jour ikväll....

När börjar försnacket på Canal+? Är det 18.30 eller 18.45?

Jensen_12: 18.45 brukar det vara.

Senaste nytt från värmningen nu! Åkerlund ser ut att bli den som står ikväll!

Mathias: ja, var inte det klart sedan innan?

nixXz: Nej, sagt Backlund

Jag vill så gärna se denna match!:P varför har man inte fast jobb så man har råd med canal+;P

Bigthelin: Dra till O, Learys och beställ en kopp kaffe, det har du väl råd med iaf? ;-)

Mathias: Fin mörkning där! =)

Lika bra att våga chansa. Torskar man med Åke ikväll så återgå till Backe imorrn. Nu fick jag en positiv vibb!

mikenomad: Kvalserien börjar på fredag utan oss. De vita ligger långt bak i garderoben igen.

RocknRolf2: Typ så jag.. Fått direkt från värmningen så, lär ju stämma :)

RocknRolf2: Precis...guldläge att "chansa" med Åke ikväll!

RocknRolf2: Ah, Åke Lund. Challe är en riktig luring.

T T: Allt är relativt. Jag håller eg. med dig men man rättar sig efter rådande omständigheter. Hos mig kan vitrockarna banka på trots slutspel.....

Bigthelin: du är välkommen till matfors, har både bira å sittplats över;)

T T: Åke står:

1. ÅKERLUND, Magnus
31. BACKLUND, Johan

Själv kommer jag inte kunna följa matchen annat än via mobilen ikväll....har det så snyggt ordnat att jag jobbar och är inbokad mellan 19-21....

För mina nervers skull är det kanske lika bra.

Dream Team: Märkligt val tycker jag. Backe är inne i det hela och har varit bra. Han är lurig Charles.

Ambroo:
Säger som Patrik Larsson i MNK

- Nu tjöör vi.

Per HApps: Jag är skeptisk. Jag förstår inte målvaktsvalet. Finns det ingen "giltig" orsak så finns det ingen som helst anledning att byta. Åkerlund debuterar i ett slutspel i det här läget...hua!

Ambroo: Ja de är en jävla chansning detta, bara hoppsa Holmgren får rätt "Släkten är värst".

Snoop:
Nu får Åke Lund visa att han är en kommande förstamålis....

Per HApps: verkligen :)

Hyfsat byte av hundarna.

Blir så less på att backarna stöter för högt o blir rundade hela tiden, fan va tragiskt.

Satan....Nu blir det uppförsbacke - Igen!

Snoop: riktigt jävla typiskt. Moe har alla möjligheter i världen att kapa benen på honom men låter bli.

« · 1140156 · »