Skarin: Det måste ju vara så att domarna inte tar sitt jobb på vidare stort allvar. Jag har aldrig upplevt en säsong då domarnas insatser blivit mer kritiserade och det är ju bara att instämma i att zebrajävlarna lagt ett dystert täcke över slutspelet än så länge.
Först Styfs offside, sen Sören Perssons kvittning av två offsidemål som tydligen upplevs som helt ok i hockeysverige sen har vi naturligtvis avgörandet i lördags, för att inte tala om inkompetensen nere i Scandinavium. Zebrajävlarna försöker göra svensk hockey till någon sorts tomboladragning och att titta på hockey idag, är tamefan som att spela hockey själv, man får ägna 20% av tiden att kolla om det rycker i armen på zebrajäveln.
Skarin: Det 1:a man måste fråga sig är varför i h-e vi inte har 4 domarssystem? Vilken j-a bromskloss står i vägen för det? Efter den här tragiska säsongen ur domarsynvinkel måste detta införas!
Skarin: Man är ju uppvuxen med att "det är domar´n som dömmer" men jag vette faan om det gäller längre. Så fort det blir lite tveksamheter så ska det ju numera konfereras med linjedommare, videodommare, spelare mm, känns som att dagens dommare håller på att radera ut sin egen status. Ishockey är en snabb sport och då måste ju en dommare kunna fatta snabba beslut. Kan han inte det så är det inte en lämplig domare, så enkelt är det.
Sen att det blir felbeslut ibland får man ju leva med, dock är det såklart helt åt helvete när en domare "rättar till" sina misstag med att släppa samma sak åt andra hållet (en offside i målgården tex).
I kväll skall det avgöras, en sjunde och helt avgörande match i Kinnarps Arena.
Nu gäller det att leva i nuet, det står 0-0 i matcher och alla tidigare felaktiga mål,beslut mm är historia.
I en sjunde och helt avgörande match har inte hemmaplan en så stor betydelse som i vanliga fall men att ha med dig publiken är nog rätt skönt skulle jag gissa på..
Det lag som vågar spela för att vinna kommer att ta sig till Semifinal.En sak som kan tänkas vara till Hv fördel är rutinen, många spelare som har varit med länge samt att Hv har spelat många liknade avgörande matcher.
Fördelen TIK har är att man har kört på mer folk än Hv..
Men vilket lag som har fördel kan man vrida och vända på hur mycket man vill..
El Maco: Snyggt att åka dit. Själv vägrar jag befatta mig med deras pissdike till bortastå och märkligt överspända vakter en gång till. (Ska i ärlighetens namn säga att det fanns en del trevlig personal också)
Om ni MOT FÖRMODAN får fira i Jönköping, då är det väl bara att beställa en nattvard utan bröd;)
lika bra att damma av en gammal klyscha : Första målet blir viktigt .
om Timrå får det , så blir matchen betydligt 'lättare' och kan då spela mer efter sin plan , om HV71 får det så släpper nog den ev. press och nervositet som finns.
mikenomad: Vad Lener säger och katten skiter rankar jag lika högt. Ikväll ska vi pissa på HV i allmänhet och Liv, Thörnberg och Voutalainen i synnerhet!
Andersson: Det får man inte hoppas, då backar Timrå hem på Challes order och så blir det förlust igen. Ja, ok om de gör 0-4 direkt kanske man kan kosta på sig den lyxen att backa hem men jag vette fan.
Nu har jag bestämt mig. Jag ska inte se matchen ikväll.... För om dom förlorar slipper man bli så ledsen och upprörd. Och skulle Timrå mot alla odds vinna, så får man en positiv överraskning istället.
Hahl Bundy: Jag är ju så obeskrivligt lugn inför denna match att jag nästan blir nervös bara av att vara lugn!? Men kommer att titta.. Vardagsrummet är slutsålt hemma hos oss ikväll Det är lapp på luckan. Och kommer följa mina skrockgrejjer jag alltid har inför en match jag ska se på teven. Dvs...13 ljuslyktor måste vara tända.OCH dom måste tändas senast halv sju. Samma jeans och samma tröjja måste användas. Måste sitta på samma plats som jag alltid gör varje match. Diskmaskinen måste startas oavsett om det är disk i den kvart i sju. ALLA boxplay Timrå har flyger jag in i köket och dom andra får hojta då det är klart. Nybakat måste finnas till kaffet och bakat har jag gjort. Så mitt fel är det inte om dom loosar.
Andersson: Men snälla jag har ju inte diskmaskinen i vardagsrummet heller!?:)Bra hörsel har jag med och tystgående diskmaskin:) Glömde en sak...då det gäller ljudet på teven så måste det vara på 38.
Nu har ju inte Pärssinen varit någon stjärna direkt, men det känns så klart ändå väldigt tråkigt och typiskt att han inte kan vara med. In kliver en halvskadad Sonnie istället.
Nog fasen trodde jag Pärra skulle klara av en match till i alla fall. Mkt tråkigt.
Å andra sidan har ju deras största stjärna, fågelungen Johan, också ont någonstans. Han borde få ett par smällar lite här och var under matchens gång tycker man.
Men kom igen nu - givetvis ser man matchen! Till en början i alla fall... ;) Om det barkar helt åt skogen kan man ju diskret röra sig från TV:n och ägna sig åt något annat (som att hänga på HS...). Kan bara minnas en enda gång som jag till slut avstod från att se en match och det var MFF - GIF i höstas. Jag var alltför övertygad om att det var kört redan på förhand och det slutade med hela 6-0 till sist och degradering. Rätt val, med andra ord. För övrigt är det minst lika jobbigt att inte se matchen, för man tänker ju på den hela tiden ändå. Att jag fegade ur den gången berodde på att flera andra resonerade likadant, så vi gjorde gemensam sak.
Om det nu går åt helvete i kväll kan det vara en tröst för alla som BARA är TIK-are och inte bryr sig om fotboll att det är 7-8 resor värre att åka ur allsvenskan (eller vilken serie som helst) än att åka ur ett slutspel. "Tycker han, ja!".
Fan, börjar visst bli lite skakis ändå. Måste betyda en del vad som i kväll ska ske, trots allt. Huga...
Först Styfs offside, sen Sören Perssons kvittning av två offsidemål som tydligen upplevs som helt ok i hockeysverige sen har vi naturligtvis avgörandet i lördags, för att inte tala om inkompetensen nere i Scandinavium. Zebrajävlarna försöker göra svensk hockey till någon sorts tomboladragning och att titta på hockey idag, är tamefan som att spela hockey själv, man får ägna 20% av tiden att kolla om det rycker i armen på zebrajäveln.