orion: Nja i det fallet så var nog pucken inne i målgården före Thörnberg stormade in där, så offside i målgården var det nog inte då, men de har stått offside i målgården vid ett flertal tillfällen när det inte har blivit mål, och istället för att döma offside och flytta ut tekningen så sätter man tekningen i våran zon istället.
Kattgubben: Antingen är jag dum i hela huvudet, eller borde måldomaren ha dömt bort målet för offside i målgården. Istället får jag höra av kommentatorerna att Törnberg (var det va?) gjorde en bra grej när han körde in Timråbacken i målet. Är jag korkad? Är domarna korkade?
Corso, Sonnenberg och Pääjärvi i princip osynliga i den här matchen. Zebrajävlarna får som vanligt spela den avgörande rollen i svenska hockeymatcher och slutligen måste jag bara ifrågasätta "förkylning" som orsak för att missa en slutspelsmatch. För helvete det är ju nu det gäller.
Jockz: Jepp, HV var lite bättre utan att imponera. Timrå kämpar berömdvärt men räcker inte riktigt till. Bra jobbat gubbar och överraska mig gärna genom att ta en match eller två.
För övrigt: Precis som i leken vill ingen sitta med svarte Petter, inte ens Harald. Enligt Åström var Lückner och Petter svårt oense om Päjäärvi situationen.
Jockz: jaja....det ÄR kul med slutspel, bara Corso får upp ångan och Piros kan spela lite mer och Skogs kommer tillbaka....då jädrar...time is on our side :-P
MB: Ja, fast vi kanske ska vara lite snäll mot Rönnqvist. Han har inte haft det så lätt ändå. En jävla bragd av honom att han är där han är nu ändå, med tanke på hans förståndshandikapp :)
Blizzard: Jaja, Hv var bra. Det är bara det att vi ska bli bestulna på detta sätt år efter år. De två första målen HV gör då.....tur eller? Interference och slappklubbor från TIkbackarna. Jag menar de har tur både med studs och domarna men det är väl det som gör ett bättre lag.
Ja Petter R är ju både dum och blind sen outar han sig verkligen att han hatar Timrå...rent pinsamt att både se och höra, han VÄGRAR att se att klubban är på neder handen på MPS.
Anonymous: Synd att vi får bättre målis och sämre lag iår, hade Limpan stått förra slutspelet med denna form så hade vi vunnit då, Backe är jämn men ingen matchvinnare, lindbäck höll kvar oss i 2:a, denna match påminde om 7-0 förlusten nere i kinnarps bara att Lindbäck stod idag.
Etc Etc, listan kan göras lång HV var bättre idag men i Sudden kan vilket lag som helst vinna och jag hade inte klagat på Timrå vinst, det som är så jävla irriterande är att dom får göra målet i ett jävla feldömt PP, och nä vi spela PP och HV spelarn fälde en timrå spelare solklart då blev det inge 5-3 men när dom blev fulltagliga då fick vi utv på oss direkt och den följde med in i OT hade mycket väl kunnat gått åt helvte där också.
Hum, än så länge är en matchen en halvbesvikelse. Trodde Timrå skulle äga mer spel. Menmen, går det bara vägen nu i sudden så är det skitsamma. Kom igen, vinn!
Vad kan supportrarna ha för förväntningar på Timrå nästa säsong? – Att vi är där för att tömma tanken varje dag. Sen kommer vi inte lyckas vinna varje gång. Är det så att motståndarna gör ... | Läs mer