1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596859 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2010

Sv: Kvartsfinal 2010
kanske dags att sära på pääjärvi, corso , sonnenberg? dom ha ju inte åstakommit så mycket dom senaste matcherna.. värt ett försök iaf

orion: Nja i det fallet så var nog pucken inne i målgården före Thörnberg stormade in där, så offside i målgården var det nog inte då, men de har stått offside i målgården vid ett flertal tillfällen när det inte har blivit mål, och istället för att döma offside och flytta ut tekningen så sätter man tekningen i våran zon istället.

Kattgubben: Antingen är jag dum i hela huvudet, eller borde måldomaren ha dömt bort målet för offside i målgården. Istället får jag höra av kommentatorerna att Törnberg (var det va?) gjorde en bra grej när han körde in Timråbacken i målet.
Är jag korkad? Är domarna korkade?

Corso, Sonnenberg och Pääjärvi i princip osynliga i den här matchen. Zebrajävlarna får som vanligt spela den avgörande rollen i svenska hockeymatcher och slutligen måste jag bara ifrågasätta "förkylning" som orsak för att missa en slutspelsmatch. För helvete det är ju nu det gäller.

mikenomad: Exakt, de e väl bara SM-final som kan triumfa den viktorian.

Kattgubben: Förra lördagen är nog så nära vi kommer känslan av att vinna något i år...då "vann" vi en slutspelsplats.

Jockz: Jepp, HV var lite bättre utan att imponera. Timrå kämpar berömdvärt men räcker inte riktigt till. Bra jobbat gubbar och överraska mig gärna genom att ta en match eller två.

För övrigt: Precis som i leken vill ingen sitta med svarte Petter, inte ens Harald. Enligt Åström var Lückner och Petter svårt oense om Päjäärvi situationen.

Kan rönnqvist sluta tro att han är så jäkla bra..?

Kattgubben: Precis.....MODO solar och vi lirar fortfarande och Petter gråter, bättre kan det inte bli.

orion: Jo, fast det är lite godtyckligt hur det döms ibland tydligen.

Jockz: jaja....det ÄR kul med slutspel, bara Corso får upp ångan och Piros kan spela lite mer och Skogs kommer tillbaka....då jädrar...time is on our side :-P

MB: Han är bara bitter över Modo inte klarade sig till slutspel, så han håller stenhårt på Timrås motståndare.

Men än har vi inte förlorat kvarten!

Får man stå i motståndarens målgård? Heter inte det offside i målgården?

liston: Det är väl kul om HV slappnar av inför hemmamatchen, (jag vet, våt dröm men ändå!) Första matchen av fyra, minst!
Jag gläder mej åt slutspel!

Kattgubben: Hahaha...han ville verkligen inte se hakningen, rent pinsamt.

Petter kan ju själv försöka avsluta med en klubba på det där viset så kanske han fattar : )

MB: Ja, fast vi kanske ska vara lite snäll mot Rönnqvist. Han har inte haft det så lätt ändå. En jävla bragd av honom att han är där han är nu ändå, med tanke på hans förståndshandikapp :)

Blizzard: Jaja, Hv var bra. Det är bara det att vi ska bli bestulna på detta sätt år efter år. De två första målen HV gör då.....tur eller? Interference och slappklubbor från TIkbackarna. Jag menar de har tur både med studs och domarna men det är väl det som gör ett bättre lag.

Anonymous:

Varför måste vi se allt svart eller vitt, tycker det är rejält fall framåt ikväll, tror på chans i J-köping.

Ja Petter R är ju både dum och blind sen outar han sig verkligen att han hatar Timrå...rent pinsamt att både se och höra, han VÄGRAR att se att klubban är på neder handen på MPS.

Anonymous: Synd att vi får bättre målis och sämre lag iår, hade Limpan stått förra slutspelet med denna form så hade vi vunnit då, Backe är jämn men ingen matchvinnare, lindbäck höll kvar oss i 2:a, denna match påminde om 7-0 förlusten nere i kinnarps bara att Lindbäck stod idag.

PEAP:

HV vinner ok rättvisst över 60 min.

Men Domaren får INTE göra den tavlan.
MPS ska bara peta in pucken.

Vi släpper alldeles för mycket i mittzon

Vi slarvpassar

Vi stressar upp oss själva

Vi ställer upp vid egen blå

Etc Etc, listan kan göras lång HV var bättre idag men i Sudden kan vilket lag som helst vinna och jag hade inte klagat på Timrå vinst, det som är så jävla irriterande är att dom får göra målet i ett jävla feldömt PP, och nä vi spela PP och HV spelarn fälde en timrå spelare solklart då blev det inge 5-3 men när dom blev fulltagliga då fick vi utv på oss direkt och den följde med in i OT hade mycket väl kunnat gått åt helvte där också.

Snoop:
Ska du sova?

Kattgubben:

Ja, man kan ju inte säga att det är orättvist...MEN trist som fan att domarna missar som de gör.

SKIT !

Inte konstigt, vi har ett sämre lag i år än förra året.

RocknRolf2: Jodå, limpan spikar igen nere i Kinnarps, på lördag :-)

Jaha, troligt att vi går till semi nu. Kul.

Godnatt.

Jaha.. Synd att matchen ska avgöras på det sättet.

Idiotbyte innan.

Alltså, jag blir så jävla less...................

Varför får inte vi en utvisning i friläget med MPS, han blev hakad när han skulle peta in segermålet!!! SEN FÅR VI UTVISNING:::::OK!!

Lite seeeeegt spel från bägge lagen, men men som sässen sett ut är ju slutspel fonus för oss.

Pojstålla sätter den direkt i PP i OT. Då var det sagt.

Hum, än så länge är en matchen en halvbesvikelse. Trodde Timrå skulle äga mer spel. Menmen, går det bara vägen nu i sudden så är det skitsamma. Kom igen, vinn!

Uj vad HV känns tunga nu - Tik får ingen ro - vi måste våga SPELA....

Jag och Petter Rönnqvist har ingen vidare personkemi

*ryser*

Blizzard: vad stod det på OH-flaggan?

Blizzard: Håller med fullständigt.

** Styf bland de sämsta jag sett, inte ett uns av gammla styf

**Corso kan dra igen käften till han gör rätt för sig....

Kul iaf att HV faktiskt får kämpa om segern mot Norrland, där ingen vill bo ens. =)

Kattgubben:
Caslava har varit stor ikväll.

Kattgubben:
Men han tog ju i en HV-spelare

mikenomad:
Det handlade inte om specifikt just Corso utan en allmänt skriven text.

Kattgubben: Kanske domarn har tyckt att Corso varit elak i media?

Men vad fan var det där för utvisning då?

Vore inte fel med en gubbe som står och fightas framför mål i pp..

In med Caslava och kolan nu då.....

mikenomad: ähh,,det var fan inget..minns Mats Lusth "vi pissar på dom"
vilket jag skulle vilja göra på Törnberg

Corso får jättegärna sätta GWG tycker jag....

« · 1248233 · »